Hat aki mar legalabb egyszer vegigcsinalta a "varom az aktualis TES jatekot" ossznepi jatekot, azt tudja hogy fenntartasokkal kell kezelni a hireket es elore bemutatott "dolgokat" :) Jol hangzik minden, csak legyen is ugy minden.
Nem hittem, hogy idén fantasy RPG-ben lehet vetélytársa a Witcher2-nek, de a Skyrim több mint igéretes:)
ha már karakterek, remélem lesznek szakállasok, pocakosok, alacsony termetû sunyik, hatalmas barbárok, stb. stb. szóval ne legyen mindenki sajtreszelõ-hasizmú, "ugyanolyanmagas" tag.
innovatívnak tûnik, és úgy látom, nem félnek inspirációt szerezni máshonnan :D
Ha Skyrim területe eredetileg fele akkora, mint Cyrodillé (térkép alapján - valójában ~57%-a, csak nem akartam még tovább bonyolítani) és Skyrim területe egyharmaddal nagyobb lesz, mint az Oblivionban lévõ Cyrodillé, akkor az Oblivionban jelenlévõ "régi Skyrim" méretéhez képest az "új Skyrim" területe 2,66x nagyobb lesz, ergo a városok közötti távolságok 1,63x nagyobbak lesznek. Lefordítva és átültetve egy Oblivonos példára, ha eddig eddig a Chorrol-IC távolság 1 nap volt, akkor ugyanez ez a távolság 1 és 2/3ad nap lenne.
"..pletykák szerint egyharmaddal nagyobb lesz, mint az Oblivion Cyrodillje." uhh, jól hangzik ^^
Bethesda többé nem használja a GameByro-t, és nem fogják használni az idTech 5-öt sem. Ha jól olvastam a cikk -bõl a Beth saját motort készített aminek a Creation Engine nevet adták.
én nem zárnám ki, hogy másik céhbe is be lehessen lépni, mert miért ne? fõleg hogy hangsúlyozzák is, hogy akár lehet a karakter "ezermester" csak akkor sokkal lassabban fejlõdik, meg nem tudom, milyen hátrányai lehetnek még ennek, de ha meg van (igazán) nehezítve a több céhbe belépés, az lenne a jó.
jah, elég gáz volt, hogy minden céhnek a játékos lehetett a feje. Én ezt a guildes dolgot úgy oldanám meg, hogy korlátoznám:settenkedõs karakterek csak settenkedõs guildben lehetnek (mondjuk thieves guild/morag tong/crimson scale/dark brotherhood) harcosok csak harcosban etc...
Az újítások alapján úgy vélem, hogy adnak a játékosok véleményére, valóban figyelembe veszik a community igényeit és jobban nyitnak a realitás felé.
Köszönjük az infót és a képeket sherlock1!
még azt is olvastam, hogy másfajta küldetéseket ajánlanak egy izomtibornak, és másfajtákat egy okostojás mágusnak vagy egy settenkedõnek. na, így tényleg megérné majd mind3 kasztot kipróbálni. ha lesznek guildek, remélem csak az egyikbe lehet majd belépni, kaszttól függõen, vagy legalábbis lesznek valami feltételek. pl. ha a harcos céhbe akarsz belépni, akkor legalább mittomén x szintûnek kell lennie bizonyos skillekenek. így azért nehéz lehetne egyszerre mágusnak és harcosnak is lenni.
- 200 év telt el az oblivion történései óta - lesz level scaling, de a fallout 3/new vegashoz hasonlóan - enchantolás visszatér, mint skill - nyílt városok - bárkit párbajra hívhatsz az utcákon/utakon (lol) - szerepjáték elemek, gothichoz hasonlóan: favágás, fegyverkészítés, fõzés, bányászat, stb - 10 faj közül lehet választani - új engine, dinamikus árnyékok, dinamkus hóesés, faágakat és lombokat külön lengeti a szél, szebb víz, vízfolyás - npck megjegyzik, hogy miket csináltál és az alapján viselkednek veled - pajzzsal lehet ütni - többször lehet sárkányokkal találkozni és megtámadhatják a városokat is - egyedi kivégzõ mozdulatok minden fegyverhez és ellenséghez - dinamikus, taktikus harcot ígérnek - npck párbeszéd közben már nem csak bámulnak rád, hanem sétálhatnak, végezhetik a dolgukat, nincs rázoomolás - véletlenszerûen generált mellékküldetések - megnövelt látótávolság - fast travel lesz megint
- A fõtörténet Alduin sárkány visszatérésérõl és a skyrimi polgárháborúról szól majd - 18 skill lesz - Dovahkiinek a "sárkány vadászok", akik közül lehet, hogy a te karaktered lesz az utolsó - Harcolhatsz 2 fegyverrel egyszerre, vagy egyszerre varázsolhatsz és viselhetsz 1 fegyvert (bioshock 2-höz hasonlóan) - A szintlépést meghatározza az összes skill, nincsenek többé minor/major skillek. Minél magasabb egy skilled, annál jobban meghatározza hogy milyen szinten vagy. Nincs szint korlát, de 50 után nagyon lassan lehet fejlõdni. - Ha szintet lépsz megnõ a életerõd és választhatsz, hogy az életerõd, kitartásod vagy mannádat növeled. - A hátrafutás sebessége csökkentve lett, a realizmus kedvéért. - 5 varázslás iskola van - nincs többé Mysticism, a varázslatai átkerültek a többihez. - Lesznek perkek a fallouthoz hasonlóan - Már tényleg lesz Radiant AI, az npck végzik a dolgukat (hahahahaha ja, majd el is hisszük) - a sprintelés csökkenti a staminát - vérfarkasok - nem lesznek többé retardált kinézetû, ronda arcok - mindennek saját árnyéka lesz - lesznek gyerekek (?) - jobb menüket ígérnek - 6 vagy 7 különbözõ vidék lesz - 5 város - HUD nélküli FPS nézet (?) és javított TPS nézet lesz
Tény hogy a térkép alapján (idekatt) Skyrim kissebb mint Cyrodiil, de ez még semmit se jelent. Lehet hogy így is 2 nap lesz mire átgyalogolunk az egészen (valós idõben) Morrowind se volt kicsi. Szóval elég ha messzebbre teszik egymástól a városokat ^^ Bízom benne hogy iszonyat nagy lesz :D
A térképbõl ítélve kisebb lesz a bejárható terület mint az Oblivionnál. Ti mit gondoltok? :)
Bizony nagyon várós! Lelkiekben már most készülök a rengeteg órás játékra ^^
Remélem ez is olyan lesz, mint a Morrowind, a Shader 2.0-val megjelenéskor, meg az Oblivion, hogy letérdel tõle a jó gépek többsége is. Olyan minõségû lesz a látvány :D
Nem le van butítva, csak látszik az autómodelleken, hogy úgy vannak már most megcsinálva, hogy még a PS5-ön is jó minõségûek legyenek. A mostani vas kevés hozzájuk. 1280*1024-ben számol a játék, még a FullHD-t sem képes, csak interpolálva megjeleníteni. 3D-üzemmód meg egyszerûen fos minõség, visszaveszi 720p-re, mert nem bírja a proci.
Nem, csak látom itthon mennyire gagyi minõségûek a ps3 játékok, hogyan vannak lebutítva, hogy elmenjenek a vason. És hogy a multi platform játékok, grafikailag a leggagyibbnak számítanak pc-n. Egyik legjobb példa erre tényleg a gt5.
Ott a GT5, ahhoz már egy erõsebb masina kéne pl. De amúgyis egyértelmû, hogy jönni fog a PS4, meg új xbox, valamibõl megint el kel adniuk pár millió darabot.
+fav Am mivel most trend sorolni, hohy min kéne változtatni az oblihoz képest szvsz felírhatjuk a hitboxot is (nemtom a fallout 3-ban mennyit javítottak, bár ott már asszem ha fejre lõttél többet sebzett meg ilyenek), de pl amikor egy csontvázat nyilaztál le az eléggé illúzió romboló volt. A másik ami hiányzott azaz epic harcok, amikor 2nagyobb csapat csap össze (kb. mint az utolsó kapu elõtt csak sokkal-sokkal több karakterrel), és hogy ne az legyen, hogy ha már 4-5 karakterrel harcolsz akkor már az fps a béka segge alatt.
Na de kit érdekel a PS4? Vagy a zikszboksz meg a többi gyökérség? Ez itt egy PC-s fórum.
Nem lesz vadiúj motor olyan értelemben, hogy pl nem egy idTech 5 vagy egy Unreal fog alatta dübörögni. Továbbra is a GameByro engine az alapkõ mint ahogy Morrowindben (Netimmerse 1.0) és New Vegasban (GameByro 2.5) is. a különbség annyi, hoyg egyrészt az enginet eredetileg készítõ cég azóta csõdbe ment és most a Bethesda saját névvel teljesen átdolgozva lényegében csinált egy új motort belõle. De azt senki se felejtse, hogy még mindíg GameByrora épül.
Csodát senki se várjon egészen addig amíg a 360 effektíve hátráltatja a grafikai fejlõdést. Nem fogunk pl sokkal élesebb textúrákat kapni (illetve boxosok, mert PCre úgyis csinálnak idõvel hozzá) most sem, mivel a box egyszerûen ennyit bír.
Lényeg a lényeg, biztos sokkólóan szép lesz és rengeteg minden változik, de az alapkövek ugyanazok.
Nekem személy szerint ezzel nicns bajom ha olyan alapvetõ dolgokat megváltoztatnak/meg tudnak változtatni benne mint pl:
-Real/dynamic shadows
-Idõjárás "motor" (trágya objektek alá beeseõ esõ, karakterrel együtt mozgó, a képernyõ elött esõ hó.....)
-texture/landscaping rendszer (azért nincsenek érdekes tájak oblivionban ala gothic mert ez a motor képtelen erre. A textúrákat egyszerûen megnyújta, nincsenek tényleges hegyek, sziklák vertikális szintkülönbségek. Egy nagy elnyújtott föld texúra van aminek van eg ymaximum meredeksége.)
-animáció (ez nagyrészt a animátoroktól függ és 'hálistennek Todd már lenyilatkozta, hogy tudja sárosak voltak etéren és nagyon elmaradtak másoktól, ezért ebbe rengeteg energiát és idõt + tehetséget (új animátorok.. VÉGRE) öltek
-képernyõn egydejûleg kezelt karakterek száma (ez az egyik legnagyobb hátránya a motornak. "városnak" csúfolt házegyüttesek 5 db NPC vel?..... "csaták" amiben 10 ember vesz részt?....)
-karakterek csontváza/modellszerkezete (épp itt az ideje hoyg legyenek különbözõ testalkatú karakterek. Nics fantasy világ dagadt fogadós nélkül vagy épp eg yláthatóan két ajtós szekrény méretû izomagyú Nordot is említhetnék (ha már Skyrim), görbehátú nanyókát bármi.. a karakterek elképesztõen unalmasak Oblivion óta. Morrowindben legalább a Beast fajoknak volt külön modellje....
-karakterek arca (szerintem mindenki egyetért azzal hogy OKÁDÉK, ahogy az arcok kinéznek.... sokkal többet nem kell ehhez hozzáfûzni)
-AI
Én ezeket tartom létfontosságúnak (játékmenetbeli dolgokra szándékosan nem térek ki, mert abból 6 oldalas tanulmányt lehetne írni mit kéne máshoyg csinálniuk), ahhoz hogy hozni tudja azt ez a játék amit várok tõle. Daggerfall óta imádom a sorozatot/céget, de Oblivionnal óriás csalódást okoztak annak ellenére, hoyg többszáz órát játszottam vele. Fallouttal sem javult a helyzet, uyganazokat a hibákat követték el újra és újra.
Nálam egyértelmûen utolsó esélye Bethesdának, aztán örökre temetem.
In January 2010 David Hufford, senior director of Xbox product management, said in a briefing at the Consumer Electronics Show 2010 in Las Vegas that there’s no need for an Xbox 720 yet. To quote: “I think it’s important to say that the Xbox 360 is the console of the long future for us. There is no need to launch a new console, because we’re able to give this console new life either with software upgrades or hardware upgrades like Project Natal. The Xbox 360 was designed for a long life, and I don’t even know if we’re at the midpoint yet.”
Ennyit tudok válaszolni. A cikkbõl van, amit linkeltél.
"Whatever the PS4 looks like, the final question to be asked is: when will it launch? Sony's Kaz Hirai has already given us a hint: "If you look at the history of the way we've managed our console business," he said, "we always try to hit a 10-year life cycle "
Biztos, hogy még nem jönnek az új konzolok. Azért dobták ki a saját mozgásérzékelõs megoldásaikat, hogy kitolják még az élettartamukat. A Microsoft most dobta piacra a slim boxot. Minek jönnének az újak?
mekkora baromságokat tudnak leírni egyesek. te, pár évvel ezelõtt leszopta volna magát a játékostársadalom, ha oblivion vagy fallout szintû grafikával van egy játék megcsinálva. most készítek az oblivionhoz ultimate telepítési útmutatót, még én se tudtam hogy ennyi tweak és optimized lehetõség és mod, script stb. van hozzá. és tényleg javul a minõség és a sebesség tõle. az f3-ban ezt kézhez kapjuk, ott a fejlesztett motorral jelent már meg, tanultak a készítõk a korábbi hibákból, és hála a programozni tudó és ügyes játékostársadalomnak a rengeteg önálló fejlesztésért.
hogy a sok kis köcsög hajlandó fizetni kicsiny dlc-kért ? na ez röhejes. te szereted ha a munkádért nem fizetnek ? itthon szegénység van, de máshol nem. ott fizetnek érte sokat, mert 1x-ûbb nekik megvenni mint szarakodni a keresgéléssel meg letöltéssel, crackeléssel meg amúgy is sokaknak jólesik hogy megveszik amit használnak.
te meg ha nem akarsz érte fizetni, megjelenés után nemsokkal letöltöd ingyen és használod. de ha nem lenne iránta fizetõképes kereslet, el se készülnének, mert a programozás nem karitatív tevékenység.
nekem van pár játékom amit megvettem, és tervezek is párat, m ert jólesik. de fel nem tudnám sorolni h ogy mennyivel játszottam ingyen, mert nincs rá keretem hogy megvegyem, vagy csak jóval megjelenés után olcsón. de ezen sztem nem kellene senkinek kiakadnia.
játszottál kjk könyvekkel ?
a döntés a Te kezedben van. megveszed és játszol, vagy letöltöd és játszol, vagy ha szted szar vmi akkor akár nem játszol vele,....
Két éve fejlesztik, az esély gyakorlatilag egyenlö a nullával.
Szerintem manapság a motion capture studiok és millió dolláros fejlesztési költségek korába a tökéletes animáció alapkövetelmény (lenne). A fallout3 és NV animáció nagyon gáz, pedig mindkettõt megvettem és több mint 240 órát játszottam már velük, de akkor is gáz.