Beraktam amit kértél modokat. Remélem nem fog (nagyon) laggolni a szerver. Azt a napraforgó napelemeset meg kivettem. Bocs ha használta valaki. A hajóvalt amit másoltam tőled féluton spawnoltam. Sikeresen haza étem vele :) Bár éppen csak mert nem is Apofisznak hivnának ha nem keverednék bajba :) Sikerült landoláskor éppen egy magas hegycsúcsot célba venni és fékezéskor kellett némi manör,de végül 300méterrel sikerült elkerülni :) Átnéztem kicsit tüzetesebben a hajó szerkezetét és kisebb belső átalakitás mellett döntöttem. Szállító hajónak szánom, igy nincs szükségem refineri-re és a reaktornak nem találtam ajtót. éppen földet értem majd rá kb 2 perc múlva leállt az egész mert kifogyott az urán. Hiába pakoltam ide-oda nem húzta be magának. Le áramtalanitódott az egész hajó. Nem tudom jó easy inventorit raktam-e be én nem jötem rá hogy müködik. Mert srciptet ir a mod oldalán ha minden igaz. Légyszi nézd meg,hogy erre gondoltál-e ? Az a colorfull rendesen megváltoztatta az ikonokat :) A progresszionnal meg nem tudom mi van. Ha off-ra állitom, ha on-ra a beállitásokban nem változik semmi. Tanulni kell. Arra tppelek új világ létre hozásával változna meg de akkor mindenki elbukik mindent. Köszönöm a hajót. Szerintem jó lesz https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=646796262 Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2021.05.29. 02:37:44
Na most nagyon meghalt a szerver. Kb. semmit nem tudok csinálni. Max elmúlok o2 hiányban. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2021.05.28. 22:23:01
Admin használat nálam annyi, hogy a jetpackot nem töltögetem állandóan és néha teleportálok ide -oda megsporolva az űrutazás idejét.. Például amikor átruccantam a holdra platináért. Ott mondjuk adminból épitettem a nantet amivel tesztelgettem, de más esetben ugyanugy furkálok, bányászok, hegesztek..... meg hajót török :) De ha kikapcsolom az admint akkor is ott mutatja nekem a listában a többiek éledési helyeit.
Ha te admin-t használsz, lehet, hogy azért tudsz bárhol éledni. Alapesetben csak olyan helyen szabadna éledniük a játékosoknak, ami a tulajdonukban volt korábban vagy senkinek a tulajdonában nem áll vagy bárki használhatja vagy csapattagé.
Magyarok. Nem lényeges, elvagyok én egyedül is. A szerver beállitáshoz szeretnék egy kis segitséget kérni. Ha meghalok választhatok hol akarok újra éledni. De itt kitudom választani más valakinek a surival kittjét és ott éledni. Ezt valahogy lehet modositani,hogy ne tudjon senki másnak a bázisán éledni ? Ha esetleg érdekel ez az én szerverem elérhetősége. [HUN]Company / Magyar SE / PVE IP: 23.109.103.116:29000 Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2021.05.28. 12:55:04
Azért a nanitének is van határa, de szépen ki tudja szedni a dolgokat. A platina meg egy kemény fém, azt fúrva is lassan lehet bányászni. Míg a vason simán "átcsusszan" az ember.
Lehet, hogy a többiek nem magyarok. A szerver hozzáférést le is lehet korlátozni. Mi csináltunk ilyet. Aki bent volt steam-en egy bizonyos csoportban, az fel tudott rá lépni. Így muszáj volt a kommunikáció. De le is lehet jelszavazni, ha jól tudom. Illetve én csináltam olyat is, amiben mindenki egy állomáson kezdett. Ott viszont csak magyarul voltak kiírva a teendők, így a külföldi nyelvezetűek többnyire leléptek. Át is kellett neveznem, hogy mások is lássák, magyar a szerver.
Amúgy jelenleg két szerver is fut, amire lehet, hogy felcsatlakoznék, de senki nem írta meg az elérhetőségüket.
Annak az esélye, hogy szerveren két játékos véletlenül összefusson, rettenetesen kicsi. Ha nincs konkrét koordináta, akkor még keresve sem.
Az 10x-es nálam is. Tegnap találtam platina lelöhelyet a holdon. Gondoltam kipróbálom amit mondtál a naniteval, és tényleg bár nem sokat de szed össze nyersanyagot :) Az űrben én eredetileg egy közös űrállomást képzeltem el. Azzal csak az a baj,hogy akik játszanak a szerveremen azok közül egy ember aki szóba áll velem. Már régebben is nagyon sokat segitett. Vaskalap a neve. Rajta kivül a többiek még arra sem képesek vissza köszönjenek. Igy szerintem tárgytalan minden féle közös dolog. Amugy érdekes ez a mentalitás más játékban is megtalálható. 3 külömböző játékhoz is van szerverem. Mindháromba van egy kisebb haveri galeri aztán mindenki más levan tojva. Lehet én vagyok régi vágású de ez nekem nem nagyon jön be. Nem várom el hogy velem trécseljenek de szerintem egy cső vagy egy hello nem olyan nagy dolog. Az holdon gondoltam egy bázist, ott talán jobban betudom védeni a kalozok ellen.Csak ott meg amik vannak bánya gépeim nem repülnek. Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2021.05.28. 10:02:21
Túl jó lett a torony. Ami van rajta large konténer megtelt és elvittem a bázisomra. Ott 3 large konténer van, de már nem tudom hova tenni az öntvényeket mert már a cryoba is azt rakja a finomító :) Kell gyártanom még 2-3 konténert :) Aztán kéne gyártani valami nagyot.
Én aszteroidákon keresném a platinát. Kézzel ki tudsz annyit bányászni, amiből már tudsz egy kis fúróhajót építeni. Utána meg már sokkal könnyebben megy a dolog. Eleve úgy mennék ki az űrbe, hogy legyen egy mozgó bázisom. Az Angyal pont ilyennek készült.
Írtad, hogy használod a nanite modot. Így igazán fölösleges is fúró járművekkel vacakolni. Egyszerűen a nanite központot kell egy nagy reaktorral mobillá tenni. Az ércmező közelébe vinni és letenni a megfelelő bójákat. Úgy fogja kiszedni az ércet, hogy lyukat sem fogsz látni a felszínen. A nagy reaktor jó sok hajtóművet elbír. Sajnos a mod fölöslegessé tesz olyan hajókat, mint a hegesztő- és szétszerelőhajók. Pedig jó móka azokkal is kísérletezni.
Kerekes verzió volt az első de annál nem igazán jött be. 10 pistos magas+a lábak. Nehéz is volt meg mindig felborult. Kisebb dombon nem birt felmenni. Igy praktikusabb ha repül. Tegnapi sülyedés valószinüleg lagg volt, mert ma megse moccan a levegöben. Szerinted platinát hol, melyik bolygón keressek ? Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2021.05.27. 09:50:13
Érdekes egy jármű. Azért a tiedé sokkal másabb, mint az enyém. A süllyedésre nincs magyarázatom, de nem ismeretlen a jelenség. A kerekes előnye, hogy kevesebb energiát igényel, van rajta két finomító is, úgy emlékszem. És a súly kevésbé befolyásolja, mint a repülőt. Ezzel mindent ki tudok bányászni, olyan mélyre le tud menni a fej. De a leghatékonyabb akkor is a kis 5013-as egység. Az egér jobb gombjával történő fúrásnál nem megy semmi a raktérbe és sokkal nagyobb szeletet kihasít a felszínből. Így sokkal gyorsabban le tudok menni a rétegig. Az elsőnél kell kicsit figyelni a határra, a mellette lévő lyuknál már ilyen gond nincs, sokkal gyorsabban le lehet menni. Ami ennél is hatékonyabb, az a nagy blokkos tesója. Arról nem is láttam BP-t, de az egyik világomban benne van. Az már durván tud lyukat csinálni. Csináltam olyat is, hogy 5013 jellegűvel lefúrtam, majd egy másik fajtával, aminek elől van a fúrója, leereszkedtem és úgy fúrtam a telért. Így elég egy lyuk és a hajtóműveknek nem kell orral lefelé megtartania a súlyt. Annyira nem tetszett és két hajót igényel. Szerveren csapatban játszva lenne értelme. A Vakond-dal meg srégen kell lemenni és általában srégen fel. Bár azért elég éles kanyart is lehetett vele csinálni. A hátránya, hogy sokáig tart a művelet. Időben nem hatékony. Kitolatni igencsak macerás, de, ha meg előre mész, akkor vagy túlsúlyos leszel vagy jobb egérgombbal fúrsz és sok hasznos anyag is megy a semmibe. Ezt inkább olyanra használtam, mint a videóban. Sziklaoldalba bementem, belül meg csináltam egy jó tágas teret a bázisnak. Amit nem videóztam le, az az ércderítő hajó. Általában van egy kis költségvetésű nagy blokkos egyszerű hajóm egy érc detektorral. Ezzel feltérképezem a környéket és pontos GPS koordinátákat csinálok a lelőhelyek fölött. Így a kis fúróra nem is feltétlen kell érc detektor, illetve van, hogy az aranyat már nem látja a kis blokk. Mindig azon jel fölött kezdem el a fúrást, ami pont egybeesik a fúrófejekkel. Általában mindig 5013 jellegű fúrót építek először és utána a célom határozza meg, hogy építek nagytesót vagy nem. A kerekest csak azért csináltam, mert bejöttek a kerekek és akartam valami hasznosat építeni vele.
Ugy sejtem valamit megváltoztattak mig nem játszottam ezzel. megépitettem ugyanazt a fúró tornyot mint régen de még üresen is ha felemelkedek a levegőbe ilyen 0.33 m/s -el szép lassan sülyed. Közel 7millió kg súllyal is kb ugyanennyit sülyed. Valami nem stimmel vele szerintem. Ez most csak ilyen gyorsan összedobott eszköz, majd még finomitók meg szépitek rajta. Most még adminnal csináltam,hogy hamarabb kész legyen e majd nanira bizom a dolgot.
Nekem hasonló a cat 10000 -hez csak nem kerekes hanem repül. 4 talpa van de ha 1 talahoz ér már fixel megáll,stabilan. Hasonlót szeretnék a vakondhoz. Csak már jópárat bp kipróbáltam de eddig csak egy volt amivel nem ragadtam a föld alatt. A fúró tornyomnak egy hátránya van. Ha neki állok fúrni kb egyiptomi ásatások lesz bellöle. Szétszoktam túrni az egész környéket. Ha találok nyersanyagot ugy szoktam kitermelni hogy elöszr körbe ásom a terepet,lássam mekkora a nyersanyag réteg. Aztán kiásom az egészet. Viszont kelleni fog mégis valami űrjármü mert kerestem ma platiniumot de nem találtam, aztán megnéztem a wikiben az szerint meg nincs is platinum earth planeteten. Van egy kevés, becsapodott meteorokból de azok már kivannak kapcsolva. Per pill nem kel lde kelleni fog platina. Szerintem arra meg elég lesz ez kis járgány amim van.
Csináltam gyors pár videót. Lejátszási lista Ha érdekel nézd meg. Az 5013-as géphez annyit, hogy azt mindig ki kellett egészítenem pár hajtóművel, meg kidobó rendszerrel. Azt is biztos, hogy lementettem BP-be, de sajnos a steam vacakol, gyanítom, hogy a felhőbe került. Nem tudom miért oda teszi, de volt már gondom vele. A CAT 10000 jól szuperál, azon nincs mit módosítani. A Monte Cristo mögé csatlakozó fúróhajó BP-jét sem találtam, de gyanítom, hogy az Elias-t egészítettem ki megfelelő blokkokkal a csatlakozáshoz. A Cristo-n látszik, hogy még valamit hozzá lehet kötni. Oda csatlakozott volna seggel a fúróhajó. Amiről meg lecsatlakozott a nagy hidrogénes telep, abban elvileg JD-k vannak. Be is lehet menni, de el is felejtettem, csak most jutott eszembe. Van pár érdekes teremtményem. Nekem tetszenek, mások szépség véleménye meg nem érdekel.
Repül, nincs vele gond, sőt a lefelé hajtómüvekből kellett kivenni mert túl gyorsan ment lefelé :) Azok a hajtómüvek Sci-fi large hajtó müvek, csak ugye kis blokkon vannak azért ilyen kicsik. De már elbontottam, helyette furó torony lesz. Régen épitettem egy repülő tornyot amivel akkor 100 méterig tudtam lefúrni. Az legalább ha nem is volt szép de legalább müködött frankón :)
Jah, és, ha kinézel az ablakon, akkor úgyis látsz eleget a felsoroltakból, akkor legalább a játékban legyen már jóidő. Mondjuk ilyen szempontból ezért sokkal jobb az űrben.
Ha azok nehéz blokkok, akkor a hajód meg sem fog mozdulni a 6 hajtóművel. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2021.05.26. 16:49:46
Az a kerek oszlop nem mod. Az 4 db elemből van. Ilyen félkörös és ha 4 -et egybe forgatok akkor lesz ilyen apofiszos oszlop :) Megse néztem eddig mi a neve, csak most hogy ide beirjam, és most vettem észre hogy ez nehéz páncél. Döntött lekerekitett nehéz páncél. Az idöjárást nagyon jó lenne ki tudnám kapcsolni. Állandoan rossz idő van, vagy esik, vagy köd, vagy villám,.... én meg azt szeretem ha süt a nap mert úgy szép a grafika :) Azt hiszem inkább megépitem helyette a régi fúró tornyom. Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2021.05.26. 16:49:34
Azok a kerek építőelemek mik? Mod, vagy új tartalom? A felfelé hajtó mű szerintem már most kevés rá. Az egy kis reaktorban is kételkedem. Emellett baromi nagy és sok rajta a páncélblokk. Túlsúlyos lesz. A hatalmas beltérbe mi fog még menni?
Az elejére nem ajánlom a fúrókat. Bolygón előre tett fúrókkal nagyon macerás lesz a fúrás. Egyrészt rengeteg tolató hajtómű kell, hogy orral lefele nézve elbírja a súlyt. Másrészt legalább ugyanennyi emelő hajtómű is kell, hogy mikor kijöttél a földből, akkor haza is tudj menni. És azt ne lógó orral tedd.
Valaki nem tudna megmondani,hogy egy gportalos szervernél ki lehet kapcsolni az időjárást és ha igen,hogyan ? Egyre idegesitöbb. Szeretném kikapcsolni hogy mindig napos szép idő legyen.
Elkezdtem egy saját épitésü járgányt. Elöször ugy volt az űrbe is kitudjak menni vele, aztán csak a föld felszinen szállitó jármünek, aztán azon filózok az elejére kéne valami okos furó szerkezet. Csak egy kicsit lehangolt hogy a kis blokkos piston mindössze 2 méteres. Ugyhogy most keresem az ötleteket :)
Megtanulod. Nem nagy vaszisztdas. Ja ez német, akkor wátisz... :) Én nagyjából ki tudom szűrni a lényegeket. De mostanában nincs hozzá se kedvem, se energiám. Chrome-ban csak nyomok egy jobb klikket és lefordíttatom. Ha valami nagyon értelmetlen, akkor megnézem az eredeti nyelven is. Esetleg szavakra lehet külön keresni is.
A játék szerveren normálisan csak angolul fut. (Hacsak nem lehet magyar nyelvet beállítani neki. Ezt nem tudom.) Ha pl. építesz egy hajót kreatívban magyar nyelvezettel és a modulok nevét megtartod alapnak, akkor szépen, magyarul besorszámozza őket a játék. De az elsőt nem. Szerveren viszont a sorszám nélküli átáll angolra. Legalábbis régen így volt. A steam-ből berakott BP-k is hajlamosak lehetnek erre, csak ott az első blokk magyar nyelvre fog átállni. Emiatt a csoportból, ha van ilyen beállítva, máris kiesett, mert az meg nevek alapján kezeli. Úgy emlékszem. És amikor rákeresel valamire, akkor vagy egyet találsz vagy egy híján a többit. De már rég nem foglalkoztam ezzel a résszel, lehet, hogy változott a dolog.
A játéknak van egy elég részletes wikipédiája. Érdemes lenne áttanulmányoznod. Elvileg benne kell lenni, hogy mennyi hidrogént igényel egy hajtómű. És még nagyon sok hasznos infó benne van, mint pl. a hajtóművek toló ereje, energiafogyasztása.
Eredetileg videóra vettem egy kisérletem de túl hosszú lett Felemelkedtem pár méterre a földtől és adminból apránként elkezdtem megpakolni addig amig már le esett a földre a hajó. Aztán beállitottam egy kidobót és néztem a súlyt hogy mikor kezdek el emelkedni. A bp készitője 4,5 millió össz súlyt irt. Én 5 millio körülkezdetem el emelkedni. Elszúrtam mert kevés hydrogén volt a tartályokban. 5% al kezdtem el. Apránként ment a kidobó.Azt gondoltam ha elérem azt a határt hogy elkezd csökkenni a gravitáció már jobb lesz a helyzet. De tévedtem.Ezzel a határ értékkel amivel megbirtam kezdeni az emelkedést 5km ig tudtam emelkedni, ott megállt és elkezdett sülyedni. Kb 1000 méterenként megállt és kikellett dobnom a teherből. Végül már 3 millio kg-val megrekedtem 8ezer méteren. Kidobtam az összes súlyt, semmi nem volt a contérekben. Igy feltudtam menni 9ezer méterre, itt 0.75% gravitáció volt. 6ezernél kezdett el csökkeni. 2% hydrogénnel nem volt elég toló erö, nem birtam kimenni az űrbe, megrekedtem 9ezer méteren. Aztán gondoltam egyet és spawnoltam mégegy tök ugyanolyan hajót. Odamentem és rárögzitettem egyik talpát. A spawnoltnak tele volt a hydrogén tartálya. Szépen kitudtam vinni mindkettő hajót az űrbe. Ott ugy rögzitettem a kettöt egymáshoz hogy a talpaiknál. Na mondom megprobálok visszatérni a földre. Az oda ragasztott hajó szépen segitett a fékezésben. Nem is volt semmi gond,szépen letudtam ereszkedni a felszinig. Csak hát az alsó hajó hanyat fekve volt és mikor elengedtem lezuhant és összetört. Azt gondoltam talán ha háton fekszik akkor is megáll majd a levegőben és gyorsan áttudok menni hogy vissza forditsam,de nem jött be. Ismét tanultam egy dolgot. Nem csak a súly számit hanem a hydrogén mennyisége is. Hiába volt még pár csepp a tartályban nem volt meg a toló erő. :)
Nem szabad feladni. A megépített dolgokat meg le lehet menteni BP-be. Ha összetöröd, nincs gond. Azt is lehet, hogy kreatívban kikísérletezed, lemented BP-be és úgy építed meg. A nanitok miatt volt anno a szerverhalál, mert a gyerek betett egy 30k+ blokkos építményt. A nanitok megépítették neki... Magától nem hiszem, hogy összejött volna, gondolom a tervező meg single-ben nem találkozott annyira teljesítmény gondokkal. Vagy nem érdekelte. Általában az enyémek sem mondhatóak szépnek. De a szépség relatív és én szeretem a szögletes dolgokat. Végülis egy kocka nem lehet gömb, max a hasa :D A fúróim egytől egyik kockára és téglára hasonlítanak, csak nem festem vörösre őket.
Igy leirás alapján is tök jó lehetett a hajód. Nekem az a bajom,hogy hiába van rettöen élénk fantáziám. Tök jó dolgokat tudok elképzelni. De a megvalósitáskor már bajban vagyok. Pedig igazán igyekszek,de amiket eddig épitettem végül mind egy kocka vagy téglatest lett. És volt ami felsem birt szállni még 12 large hajtómüvel sem. Vagy 1 hétig épitgettem aztán 2 perc alatt összetörtem :) Ezért csinálom azt,hogy legyártok nanival egy-egy bp-t. Próbálom a hologramból kisilabizálni hogyan épül fel. De volt amit kb 5x szétszedtem darabokra. Vagy például leparkoltam vele és mellette probáltam megépiteni ugyanazt,de még ez se sokat segitett. Most például az emlitett ötlethez próbáltam egy korong alaku alapot épiteni. Az istenért se jön össze :) Szerintem maradok a kocka házaknál. Épitek egy atom biztos űrállomást meg egy bányagépet :) Bár lehet egyszerübb lenne ha maradnák a földön :) Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2021.05.25. 21:20:45
Akkor igencsak gyengusz a hajtóműkapacitása a hajónak. Amekkora hajót szeretnél, azt nem fogja elbírni a játék. Az baromi nagy hajó volt. Én anno csináltam egy rája szerűséget. A test volt a fő hajó, ebben volt minden. Ennek a végére csatlakozott rá a fúróhajó, úgy nézett ki, mint a farka. Aztán elcsúnyítottam egy hatalmas nagy leszálló egységgel, ami nem állt másból, csak hidrogén tartályból és nagy hidrogén hajtóművekből. De 1,5G-s bolygóra tettem le minden gond nélkül. A leszálló egység is szerelhető volt. Kis hajókkal adott esetben a tetejére tudtam leszállni. Ha nagyon akartam volna, akkor a farok részbe építhettem volna egy kis hangárt is. De az akkori szerver ezt nem igényelte. Aztán voltak érdekességek is. Volt, hogy úgy bepörgött a hajó, azt sem tudtam, merre van a lent. Nagy nehezen sikerült megállítanom, de már nem tudom, mi volt vele.
Csináltam másik nagy hajót is. Nagyobb volt a rájánál. Ennek volt hely a belsejében is kis hajónak. De játszhatatlan lett a játék egy idő után. Egyesek akkora dolgokat beépítettek BP-ből, hogy meghasalt a szerver. Nem is szeretem, ha valaki nem képes saját fantáziából, élesben építeni, csak mások által legyártott BP-ket tud megcsinálni. Így hamar ki lehet nyírni a szervereket. Emellett összekapcsolódási bugok is voltak. Néha elengedett a futómű. A konnektoroktól meghülyült a fizika, a hajók összekapcsolva elfogyasztottak minden energiát majd elkezdtek sodródni az űrben. Egy biztos módja volt az összekapcsolásnak, a merge block.
Próbálom kitapasztalni,hogy a kedvenc űrhajóm milyen súlynál hogyan viselkedik. A légkőrben 300m/s sebességnél 10km a féktávolságom. 200m/s nél már csak 8km 100m/s nél már csak 5km körül van. Ez egy steamos bp amit naniteval gyártottam le. Egy kicsi kis boltba járó járgány de tetszik. Lehet kéne valami más, mert hasonlót szeretnék mint a függetlenség napjában is van. Egy nagy anyahajó amiről kis cirkállókkal lehetne lemenni bolygó felszinre de jó lenne valami űrben hasnálható bányagép is de úgy hogy ezek illeszkedenek a nagy anyahajóba. :) Köszönöm a válaszokat.
Nem elég a hajtómű a hajódon a fékezéshez és megálláshoz. Illetve más mod is bekavarhat. Vagy pont a sebesség modban van valami. Érdemes mindig fölé tervezni. Főleg, ha szállítasz is. Én alapvetően mindig 10m/s gyorsítással tervezek a gravitáció ereje fölött. Vagyis leszállásnál úgy 20m/s gyorsítással kell rendelkeznie a hajónak. Így 300m/s-ról lelassítani és megállni elvileg 3000 méter lenne. Míg 100m/s-ről csak 1000 méter. Csakhogy ez nem így működik, el kell fogadni. Főleg szerveren lehetnek csúszások. Volt, hogy én is becsapódtam, mert ki akartam centizni a fékezést. Hát nem szabad. Ha viszont a tolóerő ellenére is felgyorsulsz, akkor egyértelműen kevés a tolóerőd. A szerveren való játékoknál én számolgattam, hogy lehetőleg ne törjem össze a hajót a gravitáció miatt.
Elvileg igen. Egy nagy konténerből húzták be maguknak. Azt is kipróbáltam,hogy 1 nagy hydrogen tartályra körbe,az ajtókra generátorokat raktam. Ugyanolyan sebességgel termelödött benne a hydrogen. Viszont ha van 1-2 generátor mellé sok tartály nem kell annyi jég és egyszerre termelödik több helyen hydrogen amit össze lehet raktározni is. A jelenlegi 28 db os generátor jég igénye annyi hogy adminból kéne addolni mert amennyit a bánygépen eltud szállitani kb 2-3 perc és elfogy. Szóval az elv jó csak forditva kell. Kevés generátor sok tartály :) Csak most egy más jellegü problémával találkoztam. 300m/s mod van a szerveren. A bolygó elhagyásakkor ez tök jó, de vissza téréskor halálos. 1.7millio kg súllyal,ami kb félig volt pakolva a légkörbe való belépéskor nem tudok le lassitani hiába tolom neki ezerrel, felgyorsul és 300m/s -el be is csapódtam. Fura ez a fizika a játékban. Ha csak alap mod van hiába zuhanok, nem gyorsulok 100m/s fölé még zuhanáskor sem. Ezt még átkell gondolnom :)
Köszönöm a választ. Sejtettem de nem voltam biztos benne hogy mire való az a kapcsoló. Valamit elszúrtam mert nem töltött át egyikből a másikba. Ezzel kapcsolatban lenne még egy kérdésem. Kisérleteztem,hogyan, miként lehet gyorsabban hydrogént termelni. Raktam le 28 db generátor meg 4 large tartályt. Hiába van 28 generátor, nem tünik gyorsabbnak ahogy tellik a tartály. Aztán kisérletezgettem ezzel az áttöltéssel. Jól vettem észre,hogy nem a generátorok száma a lényeg hanem a tartályok száma ?
Szia! A tankon lévő kapcsoló pont erre jó. Amelyiket fel akarod tölteni, ott töltésre állítod, a másikat meg nem. Csak arra figyelj, hogy felszállás előtt állítsd vissza, mert töltés esetén nem ad ki magából. Ha mindegyik töltésen van, akkor nem megy egyikből sem a másikba. Ha mindegyiken ki van kapcsolva, akkor kiegyenlítődik a szint és egyenletesen töltődik, ahogy a generátor termel.
Sziasztok. A hydrogen kapcsán szeretnék javaslatot és egy kis helpet kérni. A kérdésem az lenne,hogy a vezérlőpultban a hydrogen tanknál van egy kapcsoló. Raktározni lehet. Ez a funkció pontosan mit jelent ? A másik kérdésem az lenne,hogy szeretnék egy olyant tankolási dolgot kiépiteni hogy a földi bázison lenne pár db large hydrogen tank. Ezt úgy szeretném kiépiteni ha lehet ilyent, hogy az űrhajómmal ha leszállok tankból tankba hogyan lehet egyből hydrogént át tőlteni ? Azt szeretném hogy ne kelljen megvárnom mig az űrhajó jégből megtermeli a hydrogent hanem a földi bázisom tankjaiból át tölteni ? Lehet ilyen csinálni ? Ha igen hogyan ? Mi kell ehhez ? Előre is köszönöm.
Hiába indítgatjuk újra. Attól nem lesz jó. Ha felhegesztős és immár bizonyítottan levágós módszert használjuk, akkor igen. Mondjuk így élhető. Ennél több energiát nem szeretnék pazarolni a játék egyik rejtelmére!
A nem meghibásodó felderítőjárműnek az egyik szerepe az lett volna, hogy ezekkel a kicsikkel tömjük és ez hozná el a bázisra. De végül feleslegesnek bizonyult ez a ficsőrje. A lényeg, hogy négy nagygömböc van azon is. És az ráadásul nagyrácsos! Mit ahogy írtam, hatmillió tonna, ha tele van rakva. De azt most per-pill nem használjuk semmire.
Nem lehet, hogy pont ez okozza a problémát? Rendesen fut a script? Programozható blokk sem szokott hibát írni?
Következő alkalommal érdemes lenne a scriptet újra betölteni és újra futtatni a programot. A leírtak alapján blokk rárakásnál újrainicializál a script. Gondolom újraszámolja a jármű adatait, tömegközéppontot, stb. És mivel a tömege és középpontja a fúrás alkalmával folyamatosan változik, így bebugosodhat. Illetve, mint írtam, a motoros fúrók is bekavarhatnak. A scriptnek is. Míg a másik, nem bányász járműnek fix a tömege, ha jól értettem.
Ha valahova felteszel egy blokkot, akkor a játék azt a teljes tömegével számolja függetlenül attól, hogy behegesztetted vagy sem. Legalábbis nekem így rémlik. Ennek utána lehet járni könnyen, csak a jármű súlyát kell figyelni 3 fázisban.
Driving Assistance Systems. Ez egy szkript, amit kerekes járművekhez találtak ki. Folyamatosan figyeli és állítgatja felfüggesztést, a giroszkópokat és a többi.
Akkor valami gond van a járművek alapjával. Jó lenne részletesebben látni. Mi az a DAS? A piston-ok és motorok régen nem voltak az igaziak. Sokat javítottak rajta, de tökéletesre sosem sikeredett. Legalábbis mikor utoljára próbálkoztam velük. A konténerek lerakásánál figyelni kell, hogy a nyílásméretek, melyeket összekapcsolsz, megegyezzenek. Sőt, kis blokkos építménynél a kis csöveken nem is megy át minden. Az ércek mondjuk igen. De egy nagy cső elem már nem. A konténerek feltöltésének fúrás közbeni mikéntjének utána kellene néznem. Nem nagyon szereltem konténereket a fúró hajóimra. A kerekesen mondjuk volt, de csak azért, mert ott kevés fúrófejjel dolgoztam. De egy 7x7 területen simán elfér 42 fúrófej, ami még éppen nem is tesz be a játéknak sem. 10x raktérszorzóval játszva (nem tudom, nálatok mennyi), elég szép mennyiséget be lehet gyűjteni a fejekbe. A biztos megoldás, ha a fúrókból mindent átnyomsz egy szortírozóval a konténerekbe. Az biztos, hogy a hozzá legközelebb esőtől kezdve megtölti az összeset. A kerekes fúrómnál ezt tettem.
Minden irrelevánsá vált, mert megvan a félmegoldás, amit többször igazoltunk. Szóval a jelenség az azonos alapú járműveken egyszerre jelentkezik. Függetlenül attól, hogy használatban vannak-e, vagy sem. Még az is mindegy, hogy a főkapcsolójuk be van kapcsolva, vagy sem. VISZONT!!!! A javítás, javulás, már egyedi.: Mégpedig az, hogy kiszállunk és akár egy páncéllemezt odabiggyesztünk rajta valahova. Meg sem kell készre hegeszteni. Ilyenkor látszik a DAS monitorán, hogy újra inicializál... DE, ha mi kézzel újraindítjuk, akkor nem oldódik meg a probléma. Ez egy másik típusú járműre (Nagy rácsos felderítő (Rakva hatmillió tonna!!! ) nem vonatkozik. Annak nem lesz semmi baja. De a kis tornyos járműre, amiből immár öt darab van, (mert azon teszteljük a háromdés nyomtatót.) mindegyikén egyszerre jelenik meg! A következő teszt arról szól majd, hogy ha megint előjön a hiba, elég lesz-e lefűrészelni a korábban javítás céljából felhelyezett páncél elemet és azzal ugyanazt az eredményt érjük-e el?!?!?
Amúgy az is egy hiba volt, hogy az egyébként helyesen összekapcsolt kisrácsos nagygömböc (Nagy konténer) nem töltődött fel! Így csináltam egy alternatív útvonalat az ércnek-kőnek és már jó. Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2021.05.08. 17:12:12
Leírom ide most, hogy friss emlékekkel pontosabb legyen a leírás: Az egyik sárga gravedigger be volt ugye hülyülve, tegnap óta már. Ma reggel is még rossz volt. 2 perccel ezelőtt is még rossz volt. De támadt egy ötletem, miszerint felemelem pistonokkal, leszedem az összes kereket és újrarakom. Az egyik oldalára felraktam a pistont előre és hátra, még meghegesztetlenül. Átsétáltam a másik oldalra, hogy akkor oda is felrakom őket. De még mielőtt lerakhattam volna a másik oldalon a hátsó pistont, elkezdett dőlni felém az autó. Hátrébb szaladtam, hogy lássam, mi a p.csa történik. Valamilyen fokos dőlésszög után megnyugodott és vissza dőlt a vízszintes pozícióba az autó, tehát folytathattam volna a jobb oldali 2 piston felrakását, de ekkor már sejtettem, hogy b.meg tuti megjavult és pontosan így is volt, megjavult. Így most tökeletesen jó 2 meghegesztetlen pistonnal a bal oldalán, illetve hát leszedtem a pistonrácsot és jó maradt. Ez a hiba nem engedi magát leleplezni.
Szóval van olyan, hogy megjavul, "magától". A közös a két eset között az, hogy mindkétszer valamit barkácsoltunk a járművön.
Hát akkor itt. Csókolok mindenkit!
A baj az, hogy mindegy mekkora a tömege. Inkább mondom én.: Ez a jelenség egyik pillanatról a másikra jön elő. Amikor előjön, akkor a másik nagyjából ugyanilyen járművel ugyanez a probléma. Aminek semmi köze ehhez. Ezek a járművek egy közös őssel rendelkeznek, amiből ez a pirosas tovább lett fejlesztve. Amúgy ez a jármű nem a nevetséges háromszáz tonnával, de ötszázzal is hatékonyan tud viselkedni. (A holdon!) Olyan eset is volt, hogy... Ja igen. Pont ebben a körben. Lent voltam a "tárnában" és egyszer csak beüt ez a jelenség. Talán félig volt rakománnyal az utó. "Jó, akkor úgysem tudok mit csinálni, kicsit variálok rajta." Pár üres konténert levágtam, de vissza is tettem. pont azért mert nem akartak megtelni. Kicsit átvariáltam az ércek útját benne. Visszaülök, és hoppá! Működik! Ilyen csak egyszer fordult elő a világtörténelemben. Mert egyébként az a metodika, hogy (Dedikált) szerver újraindít. És ez meg is oldja a problémát, egy ideig. Mi a DAS-ra gyanakodtunk, de ha kikapcsoljuk, akkor is marad a jelenség. Ami amúgy az, hogy vagy haladunk, vagy ha elfordítom a kormányt akkor megállunk, mint a cövek. Ami azért is furcsa, mert ha én akarnék így megállni, akkor az nem sikerülne!!!
Hát ennyi. Ja igen és erre van valami megoldás, a halálon kívül? >0.01 (ebből már tudnotok kell(ene)) Az meg az, hogy ezt a mennyiséget nem tudja kezelni a játék. Egyszer valamikor beragadt nálam ennyi kő és nem tudok szabadulni tőle. Ha csak nem ölöm meg magam!
Egy nagy blokkos űrfúró 7x7 területű fúrófejjel 629 tonna. A te kerekesed 229 tonna és kis blokkos.
Vezetés? Nincs ezzel semmi gond. A járművednek van egy tömegközéppontja. Ezt meg is lehet jeleníteni, ha teszel rá egy antennát és az infó fülön bekapcsolod az opciót. A járműved kicsit orrnehéz a kiálló fúrók miatt. Ha visszafordítod a test felé, akkor kicsivel jobb lesz. Emellett kisblokkoshoz képest elég nagy a súlya. És ugye a gravitáció is kevesebb, mint a földi.
A hónapban jön egy új fejlesztés. Fegyverekkel kapcsolatban. Bár eddig csak két darab kézi fegyvert mutattak be. Remélem lesz azért hajóra szerelhető is.
a marsjáró ma reggeli felvétele...melyikőtök volt?
Vannak benne scenario-k. És, ha jól tudom, akkor a műhelyből is leszedhető más által készített. Én sosem próbáltam őket, csak olvastam, hogy ezeknél lényegében egy bizonyos célt kell teljesíteni.
Ott vannak az acsik, amik célt adhatnak. Pl. látogass el mindegyik égitestre. Egyszerűnek hangzik, de a Hold 160 km-re van, az alien bolygó meg vagy 2000 vagy 4000 km-re. Már nem emlékszem pontosan. De ilyen távolságon majdnem mindegy is, hogy csak 10x töltöd vagy 20x.
Amúgy igen, a saját céljaid határozzák meg a játékodat. Ha nincs, akkor nem fogsz vele játszani. Én beletoltam több, mint 1000 órát. Egy jó ideje már nem szedtem elő. Az érkező tartalom nem olyan, ami miatt nekiálljak. A játék határait meg már többször feszegettük szerveren. Sajnos 1-2 hónap után kihalnak a szerverek.
Annak lehet még értelme, hogy gyakorol az ember egy kicsit, majd meghatározott időben összejövünk páran és adott szabályok mellett építünk valamit kreatívban, majd egymásnak rontunk. Na nem azonnal, előtte lehet kis ügyességi/gyorsasági versenyt is csinálni és csak utána a lövölde. 3 "életig". Egyszer volt ilyenben részem, nagyon jó volt. Viszont erre rá kell szánni az időt. Mi 3 órát játszottunk egyfolytában. Ebből, ha jól emlékszem, akkor úgy 1 óra volt az építésre.
Igen sandbox az egész egy csapattal szervereken lehet célt találni. Az idő amit beleöl az ember az hogy kitalál valamit, vagy látott valamit és meg építi az adott lehetőségekhez képest.
Köszi az ötleteket....
Hát lehet nem az én játékom lesz... az elején érdekes, aztán vhogy nekem ellaposodik hogy igazából nincs benne cél az "önszórakoztatós" épitkezésen kívül.
Gondolom az egyetlen objective az hogy mondjuk tudjak szerezni olyan nyersanyagot ami mondjuk a földön nincs (pl uránium). Kéne vmi sztori vagy challenge, igy a survival is igazából sandboxosépítkezésnek tűnik számomra...
A tömegközéppontot meg lehet jeleníteni is. De azt nem tudom, hogyan. Nézd át a beállításokat, mivel lehet bekapcsolni. Lehet, hogy az egyik tutorial feladatban is benne van.
Ha az 5 motor nem bírja el felfele, akkor oldalirányban az 1 hajtómű édes kevés lesz. A girót érdemes felülírásra rakni. Ebben az esetben a fizikának ellentmondva elvileg meg kell tartsa a hajót. Illetve, ha elég erős(ek) a giró(k), akkor akár talpra is tudják állítani. Érdemes többet rátenni. Ha túl érzékeny az irányítás, akkor meg kikapcsolni, ami nem kell. A hajó teherbírása számolható képlettel. A tömegét meg kiírja a HUD-on. Érdemes szortírozó rendszerrel kavicskidobót rászerelni, hogy csak a hasznosat vidd.
Amúgy, ha nem vízszintes a talaj alattad, ami ritkán az és a súlypontod magasan van (itt a szimmetria nem elég), akkor simán burít a játék. Ezért is írtam, hogy először egyedül érdemes megismerni a játékot, így nem buksz annyit, mint szerveren. Csak szokj hozzá, hogy az akciók előtt mindig mentesz egyet.
Azt meg tudja vki magyarázni, az miféle fizika, hogy a Földön (tehát 1 g gravitációban), ha túlterhelődik a kis légköri repülőm nyersanyaggal, akkor nem az van hogy nem tud elemelkedni a talajtól (mert kevés az 5 jet motor által termelt felhajtóerő). hanem elkezd oldalra borulni majd fejreállni. Mindig :) Pedig szimmetrikus a jármű, a raktér a közepén van és oldalra minf a 4 irányba 1 hajtómű van.... plusz 1 giroszkóp...
Kezdőknek nem ajánlom a szervert, mert csak a játékélményt fogják elrontani neked. Először építgess magadban és, ha már jól megy a játék, ismered a miértekre a válaszokat, akkor lépj fel szerverre. De ajánlani akkor sem fogok tudni semmit, mert eléggé lutrik, hogy melyik, mennyi ideig fog üzemelni. Officialon nem voltam.
Ha szerveren játszol, akkor kell a kriókamra. Ha abban lépsz ki, akkor nem halsz meg. Természetesen a kriónak kell ellátás is. O2 és energia. A másik megoldás az orvosi (medical). Ez létezik valamelyik basic modulban is. De be kell, hogy legyen kapcsolva és természetesen áram kell neki. Halálkor a legközelebbinél éledsz újra. VISZONT!!! Ha a szerveren olyan beállítás van életben, mely szerint halálkor az illető elveszti a tulajdonait, akkor ezek sem segítenek. Egyszerűen nem szabad meghalni. Vagyis kell a krió, egy stabil energiaforrással és O2 ellátással. Föld szerű és alien bolygón ez nem gond, ventilátorral kinyerhető a levegőből. Egyéb helyen jég kell és finomító hozzá, illetve tartály. A krióban nagyon minimális a fogyasztás, kevés jéggel is sokáig ki lehet húzni. Egy ilyen cucc összerakása azért beletelik pár órába. Energiaforrás meg napelem vagy szélerőmű. Utóbbi egyenletesebb. És természetesen akku a tároláshoz. Főleg, ha napelem van csak. Emellett kilépés előtt nem elfelejteni lekapcsolni a fogyasztókat, amik az éjszakai órákban lemeríthetik az akku-t.
Az endgame horizontot a játék határai fogják megszabni. Minél jobban megy a játék, annál nagyobb és komplexebb dolgot akarsz majd. És egy idő után nem fogja bírni a motor. A modok legtöbb esetben meggyorsítják a folyamatot. Vagyis hamarabb érhetsz a végére. A beállításokkal játszva lehet nehezíteni az indulást. Minél nehezebb, annál tovább fogsz játszani az adott kezdéssel. De bárhogy is kezdd, mindig igaz, ha elérsz egy bizonyos szintre az építmények, járművek terén, akkor onnan kezdve már könnyű lesz. Ez alól akkor van kivétel, ha úgy állítod be és olyan modokat használsz, amik nagyon megnehezítenek mindent. Pl ilyen, mikor a bolygón nem működik a jetpack. A tatyó mérete 400, illetve semmi nem kap szorzót. Bizonyos elemek hiányoznak egyes bolygókról. Nincs jég és urán az űrben. Utóbbi csak egy bizonyos helyen van, de az nem respawn pont. Nagyon meg tudja nehezíteni a játékot, de egyben nagyon élvezetessé is tudja tenni. Sajnos ez a szerver sem megy már. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2021.03.14. 13:34:59
Skacok, noob kérdés mert noob vagyok, már van 2 órám a játékban, nagyon tudok fúrni :D ....
Tegnap elkezdem official szerveren (jobb ötlet hiján), kiléptem, ma folytattam volna onnan ahol tegnap de megint csak random respawnoltam vhol droppodban.
Szóval mi kell hozzá hogy oda szülessek ahova szeretnék?
(B kérdés: újoncnak esetleg szerverajánló officialon kívül? Nincs kifogásom modok ellen ha azok bővítik a tartalmat - mondjuk tágítják az endgame horizontot - de nem rontják el az újonc vanilla élményét... :) ) Utoljára szerkesztette: lammaer, 2021.03.14. 10:01:13
Jó reggelt! Én már be is szereztem. A lámpák elég jók lettek. A dupla szemű pont úgy világít mint a sima reflektor. Ezért kis hajóknál rendkívül előnyös tud lenni, ráadásul nem kell hozzá sok alkatrész sem. A többi kacatot még próbálgatom.
Előzőleg fagyott bolygó jött, most szerintem nagy kreatívan jönni fog egy sivatagos bolygó is. Gondolom ez valami Mad Max-s dolog lesz. Remélem nem csak egy fényszóróval és egy abroncs skinnel akarják majd kiszúrni a szemünk.
Ami lényegesebb lehet azt elmentettem blueprintbe. Töröltem az összes cuccomat és kivettem magam adminból. Nem tudom meddig játszok még ezzel. 1 hét múlva lejár a szerver előfizetése. 7.-én meg elvileg lesz egy update a dinós játékban, szóval nem tudom, lehet vissza térek abba a játékba. Mindenesetre érdekes volt megismerni ezt is. Örülök,hogy rátok találtam. Nélkületek semmire se jutottam volna. Legalábbis nem ilyen rövid idő alatt. Majd még elválik mi lesz a folytatás. Addig is, köszönöm a sok segitséget.
Arról nem is beszélve, hogy az űrben is csak hátráltat.
Nem a legszebb lett de elkészült. Bár még nincs kifestve. Megvolt az első próba út. Kellett neki 8 db hajtómű hogy kijussak az űrbe mert 4-el vissza esett de szerencsére megállt féluton. Fegyverzeten kivül kb minden megvan rajta. Az kalózok ellen jól jön majd. Első űrjárműnek nem is rossz :D
Az nem olyan biztos. A videóban épp az történik, hogy mikor a hajóm beér a másik hajó gravitációs terébe, akkor az bevonzza, ezért jól össze is törik. LookUsArts jól összevágta a videóját, ha figyeli a fórumot, akkor talán belinkeli. A gond abból eredt, hogy a hajóm elejére mesterséges tömeget tettem és nem kapcsoltam ki. A bal oldalon látható a gravitációs erő. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2020.10.24. 17:54:51
A voxel a talaj, aszteroida felszíne. Azok fix pontok. Nem esnek le, nem mozdíthatóak el.
Vagyis ha jól értem nem fog összeütközni két űrhajó,sem aszteroida nem fog oda vonzani. Köszönöm. Azt a voxelt még nem ismerem,hogy az mi. Valami kockákkal kapcsolatos dolgot találtam neten,csak nem értem mi az.
A mezőnek van egy kiterjedése, amit a generátorban tudsz beállítani. És az erősségét is be tudod állítani egy bizonyos szintig. Valamint ezzel az értékkel tudod az irányát is megfordítani. A mező erőssége és mérete meghatározza az energiaigényét is. Voxelekre és blokkra nem hat. A blokkok esetén kivétel a mesterséges tömeg, arra hat. Elszórt komponensekre, kiszórt ércekre, kéziszerszámokra és játékosokra hat. Természetes gravitációs térben csökken illetve teljesen el is tűnik az "ereje" Több generátorral nagyobb gravitációs erő is létrehozható. De egymást ki is olthatják.
Két fajtája van. Az egyik gömb alakú mezőt hoz létre és mindent a középpontja felé vonz vagy onnan taszít. A másik tégla alakú mezőt hoz létre, ahol csak egy irány létezik. Vagyis adott esetben le tudsz esni a saját állomásodról, hajódról. Általában ezt használjuk állomáson, hajón.
Bocsi a dupla posztért de szeretnék kérdezni ismét. :) A gravitációs generátorról. Az űrben ha esetleg túl nagy a beállitott gravitációs mezőm, nem fogok oda húzni magamhoz mondjuk aszteroidákat vagy nem fogok én az felé sodrodni ami belekerül az én gravitációs mezőmbe ?
Köszönöm. Pedig végig próbáltam már mindegyiket. Sikerült :)
Sziasztok. Épitkezés közbe adódott egy kisebb probléma. Épitettem egy üvegfal szerüséget de nem bírom befejezni. A két szélére nem tudom beforditani a dölt tetőt. órákon át próbálkoztam már tegnap is. Végig páztáztam minden lehetsges vélt pontot de ha a végét lezárom a függöleges 3szögletü elemmel akkor nem tudom berakni. Ha azt kiveszem a tetőt betudom rakni de akkor meg a függöleges nem megy be. Van valami trükk erre ? Vagy mit nem jól csinálok ?