Pedig van. Sőt, a gépeden is indíthatsz szervert, így biztos, hogy meglesz a fájl. Sandbox.sbc tartalmazza a beállításokat. A világ mentésében megtalálod. Amúgy az androidos telefonok a google fordítóval röptében képesek lefordítani az angol szöveget. Se fénykép, se macera, csak a kamerát a szövegre irányítod és ő azonnal lefordítja.
Köszönöm a választ. Helyi játékban próbáltam, inditottam szervert. De nekem az magyar igy nem mindenről tudom mi az amire a gportálos webadminban gondol. Dinós játékomban meglehet csinálni azt hogy inditok egy helyi játékot és annak a beállitásai bekerülnek egy fájlba, ami ugyanaz mint a bérelt szerveren. Berakom oda és müködik. Hát itt ennél még nem találtam meg ezt a fájlt :) Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2020.10.08. 14:42:09
Ezekkel a hajókkal a legnagyobb gond, hogy nincsenek légköri hajtóműveik. Azokba pedig sok motor kell. Ezt leszámítva jó nyersanyagforrás. A T betűvel az automatikus forgatást lehet kapcsolni. Én sosem szerettem. Ez a blokkok lerakásánál lényeges. Mikor kiválasztasz egy blokkot a toolbar-ról, akkor nyomd le még egyszer a gombját. Ekkor átvált kis méretűre. Viszont, ha nagy blokkos építmény felé fordítod, akkor hajlamos visszaváltani nagyra. Nem minden blokknak van kicsi verziója. De ezt ki is írja.
A listád elég hosszú. Single-ben indíts egy világot. Illetve nem is kell indítanod. Elég, ha csak elkezdesz egy világot beállítani. Ott nézd meg, hogy mit ír a buborék adott beállításra húzva a kurzort. Mondjuk van ami nem lesz ott, mint pl. a ClientCanSave, bár ennek azért egyértelműnek kellene lennie. A kliens is tud menteni. Az alatta lévő kettő a környezetet állítja. A Voxel a fix dolgok a világban. Bolygók, aszteroidák. Pontosan a kalózok drónjaira gondol a játék.
ALT-ot lenyomva tudod az egérrel körbe forgatni a kamera nézetet. Ez működik a karakternél is simán és a hajónál is. Szintén ALTot nyomva tartva görgővel tudsz zoomolni ki-be. Az időjárást ki lehet kapcsolni. Legalábbis nálam új játék indításánál ki lehet. Az N betű kreatív építkezésnél jön jól amikor szimmetrikusan szeretnél építeni. M betűvel tudod kijelölni a síkot ami mentél szeretnél tükrözni. Lehet több síkot is egyszerre használni.
Kicsit össze szedtem magam és belecsaptam a sürüjébe. Csináltam egy szerver vissza állitást arra a pontra mikor még csak váz volt ez a félre sikerült szerkezet. Igy visszaszereztem az elbukott nyersanyagokat. Még annyit csináltam, visszaéltem az admin lehetöséggel és a bázisom mellé spawnoltattam (bocs nem tudom hogy mondják itt) egy red ship-et és egy space respawn ot. Azt a kicsi kék űrhajót és a nagy pirosat. Megpróbálom ezeket átalakitani úgy hogy a légkörben is tudjanak rendesen repülni. Szokásom szerint kérdezni is szeretnék. Amikor beülök egy jármübe,a pilotafülkéből látok ki, vagy v gombal külsö nézetre tudok váltani. Viszont a külsö nézetből nekem nagyon hiányzik hogy tudjam forgatni a kamera képet. Hogy ne csak hátulról egy fix nézőpotról lássak. Jó lenne például landoláskor ha láthatnám kivülröl a szerkezet talpait,vagy akár a gép hasát hátulról. Szóval hogy körbe forgathassam. Ezt be lehet valahogy állitani ? A másik, a képernyő alján középen van 3 jel. Megnyomhatom az N a T betüt. Ezek mik ? Amikor szerver vissza állitást csináltam 2x is megkellett tennem. Első alkalommal, kb 10 perc múlva villám csapott be és darabokra hullott az egyik tároló konténer. Tudok választani idöjárást de nem marad azon hanem tovább folytatódik és elöbb vagy utobb villámlik. Akármelyiket választom. Hogy a fenébe tudnák megszabadulni a villámlásoktól ? Esetleg mit és hogyan kéne épitenem hogy ne okozzon kárt ? Ha nem probléma ide másolok pár beállitási lehetöséget amit nem sikerült megfejtenem. Hátha erre is tudsz választ
ClientCanSave ProceduralDensity ProceduralSeed VoxelGeneratorVersion -Mi az a voxel ? MaxDrones - Milyen dronok ? a kalozók ? EnableStationVoxelSupport Scenario - Milyen történet ? CanJoinRunning EnableVoxelDestruction EnableSubgridDamage - mi az a subgrid ? EnableStructuralSimulation - mit szimulál ? MaxActiveFracturePieces ExperimentalMode - Mi az a experimental mod ? AdaptiveSimulationQuality EnableVoxelHand TrashFlagsValue BlockCountThreshold - Milyen küszöb ? PlayerDistanceThreshold OptimalGridCount PlayerInactivityThreshold PlayerCharacterRemovalThreshold EnableGoodBotHints EnableBountyContracts
Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2020.10.08. 11:21:26
Pedig manapság a legtöbb játékhoz kell az angol. Ez sem kivétel. A hidrogén palack neked kell a tatyódba, hogy onnan töltse fel a jetpack-et, ha kiürül. A tartályban hidrogénnek kell lennie. A tartály telítettségét ki is írja százalékosan a kontroll fülön.
Az űrben kb. a legegyszerűbb az élet. Az aszteroidákban minden anyagot megtalálsz, amire csak szükséged lehet. Viszont érdemes egyértelmű GPS koordinátákat lementeni, hogy mindig visszatalálj. Az állomásodra is. Nem biztos, de talán a red ship-es kezdésnél van fúró hajó is, Ha nincs, akkor meg nagyon gyorsan össze kell/lehet rakni egyet. És máris nem kell vacakolni a kavicsok összeszedésével. Kis blokkos hajót kell építeni az elején. És, ha már van elég nyersanyag, akkor jöhet a nagyblokkos. Mondjuk szintén egy fúróhajó. A szerver előnye, hogy telefúrod a konténereket és mire megint játszol, minden le van finomítva.
Ennek a játéknak mindig csak az eleje kicsit nehézkes. Utána már rém egyszerű lesz és a veszteségeket sem érzi meg annyira az ember.
Az a baj, nem tudok angolul. Csak ami rámragadt a google forditóból. De ebben a játékban egy csomó új fogalom van. Néztem pár videót de azokban is átléptek, kihagytak ilyen apróságokat mint például,hogyan old ki a talp. Még azt sem tudom eldönteni ez most bug vagy én vagyok béna. Aminek állandó nyomatékot adtam, azt hittem az a felfelé irány. Arra számitottam hogy felborul az egész,ezért próbáltam úgy kiszabaditani hogy müködjön valamennyire a motor. A hidrogén tartályban is volt 2 palack. Hogy használta e nem tudom. Arra gondoltam talán megkéne próbálnom hogy úgy kezdem a játékot hogy birtokba veszem a red shipet. Ahhoz viszont akkor az űrben kéne üzemanyagot találnom nagyon gyorsan. Viszont akkor is kéne valami jármü amivel ingázhatok bolygó felszinre nyersanyagért. Az űrben kicsit macerásabb a kézi bányászat. A kövek mindenfelé elrepülnek. Kéne valami porszivó ami össze szedi :) Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2020.10.07. 22:21:50
Lehet, hogy ez tényleg nem neked való. De, ha érdekel, akkor nem feltétlen kell feladni. Első körben nézelődj a HUD-on. Nagyon sok infó van rajta. Pl, hogy mivel tudod kapcsolni a futóművet, konnektorokat (bal felső sarokban volt), így nem kell a toolbar-ra rakni. A vezérlő panelon be kell állítani, hogy automatikusan kapcsoljon vagy ne (futómű). A jobb alsó sarokban pedig azt láthattad volna, hogy az a két szem akku, amit a gépen láttam, nem bírja el a hajtóműveket. Gondolom wikin nem néztél utána az energiaigénynek, így most több napi farmolásod veszett kárba. Amúgy 100%-ra volt terhelve az energiarendszer, míg hajtóműcsóva meg alig volt valami. Amúgy a hajtómű sebzése is kikapcsolható. Kezdőként előnyös, tekintve, hogy nem nézed a wikit, így nem tudod, hogy milyen messze lehet építeni a hajtómű mögött, hogy az ne sebezzen. Szerintem itt megint egy bug lehetett vagy nagyon a határon egyensúlyozott a hajó, hogy lebegni tudott kevés energiával. Elindulni meg azért indulhatott el, mert fix nyomatékot állítottál be a hajtóműnek. És azért oda is juttatott valami kis energiát. A fix nyomaték miatt viszont állandó gyorsulása volt. Itt nincs bolygó körüli pálya, csak egyenes. Mivel a bolygó gömb alakú, ezért a hajó elkezd emelkedni, ahogy halad egyenesen.
Érdemes lenne megpróbálnod kis hajóval kezdeni. Sokkal kevesebb komponens kell hozzá, így nem fáj annyira, ha összetörik. Egy kis vadászra elég két-két nagy hajtómű, melyek felfele és előre hajtják és 2-2 minden egyéb irányban. Illetve hátrafele érdemes 4-et tenni, mert ezzel kell tudnod megállni is. 2 girót rá, ha túl érzékeny, akkor még mindig kikapcsolhatod az egyiket. Viszont, ha haladási iránnyal szembe fordulsz, akkor a két nagy hajtómű olyan gyorsan állítja meg a hajót, ahogy felgyorsította. Lefele irányuló hajtóműből elég egy is. De érdemes rárakni, erősebb, mintha megvárnád, míg a gravitáció lassítja le a felfele mozgásod.
Kezdem belátni ez a játék nem nekem való. A raptorokkal meg rexekkel is egyszerübb az élet. Elkészült az első repülő szerkezetem amivel tesztelni szerettem volna a repülést de mire végre repült, fogta magát és faképnél hagyott, elment és föld körüli pályára állt. Nélkülem Kreativ módban felejtettem a dolgot de rajtam még az sem segít. Több napi farmolásom csak úgy elszállt Utólag megtaláltam a roncsokat. Repült 67km-t pilóta nélkül
A Medical-t vagy Survival-t rá kell csatlakoztatni az o2/h2 generátorra vagy o2 vagy h2 tartályra. Illetve az egészet célszerű összekötni a megfelelő anyagáramlás miatt. Ha megvan, akkor tölt mindent az orvosi vagy túlélő. Van egy olyan trükk, hogy a föld szerű bolygón egy o2 tartályra szerelt ventilátor szívásra állítva feltölti azt. Így eleve sok o2-vel mehetsz ki az űrbe. Mondjuk mire megtöltesz egy h2 tartályt, addig megtelik pár o2 is ugyanabból a jégből.
A 300 urán nem kevés, egy jó darabig el lehet belőle az ember.
A játék kezeli a fizikát, szóval nem mindegy a súly és a hajtómű. Wikipédián megnézheted, hogy melyik hajtómű mekkora erőt képes kifejteni. És, hogy mekkora az önsúlya, valamint, hogy mennyi energia kell neki. Képlet alapján kiszámolható, hogy adott hajtómű meghatározott tömegnél milyen gyorsulást tud elérni. Ez az űrben sem mindegy, mert ott is van gyorsulás, lassulás. Ha a hajót megpakolod, akkor változik a tömege is. Ezt látod is a HUD-on kiírva, mikor beszállsz. De elvileg a jármű konzolját megnyitva az infó fülön is ott lesz. Elvileg kezel a játék súlypontot is. Én általában szimmetrikus hajókat építettem. De kerekes járműnél sem mindegy, adott esetben felborulhat. Szóval wikipédiát kell nézegetni, illetve a képletre rá kell keresni. Fejből most nem tudom. De wiki-n az is meg lesz. A bolygókon figyelembe kell venni a gravitációt is. vagyis nem elég egy 10 m/s gyorsulású hajót építeni (ami felfele irányba gyorsul ennyit), mert a gravitáció miatt a föld szerű bolygón 9,81 m/s-ot el kell érni, hogy lebegj. Én anno csináltam egy számolós táblázatot erre. Nem tökéletes, de legalább hajóm nem esett le a kevés hajtómű miatt. Hogy mennyi súlyt bír a jármű, azt nem tudod megnézni, csak így számolással.
Itt van pár általam készített videó. Talán találsz köztük számodra hasznosat is. De szerintem sok videót találhatsz a témával kapcsolatban. Sokkal jobbakat.
Végre megtaláltam az admin menüt. Elöző játékhoz képest kicsit furcsa de meglehet szokni. Abban vannak idöjárási dolgok. Van némi uránom. Hogy honnan pontosan nem tudom,de vagy az fix bázis-ról, valami Medical room a neve, vagy valamelyik kalóz bázisról. Párat szétkaptam. Éjszaka nem látnak csak ha bekapcsolom a zseblámpát. Oda szoktam osonnia sötétben és szétdarabolom amennyire csak tudom :) Jet-el kimentem egy-két aszteroidára és találtam az egyikenurániumot,csak elfelejtettem megjelölni a helyet és már nem találom :) De kb 300 db rudam van. Mire lesz elég még nem tudom. Ha nem nagy gond szeretnék még kérdezni :) Ha épitek egy jármüvet,hol tudom megnézni hogy mennyire van leterhelve és hogy mennyi súlyt bir el ? Elöször ugyis csak egy teszt űrrepülőt csinálok de nem tudom eldönteni hány hajtómüves legyen. A teher autóm kiváncsiságból elkezdtemmegpakolni teher kontérrel. 9 millió kg súlyt tudtam berakni. 5 aksival vigan elment volna de féltem lerobban. Egy űrhajónál jobban számit a súly. Feltételezem egyrészt az önsúly is fontos másrészt meg teher amit rárakok. Ha hajóval kijutok az űrbe ugy gondoltam urárniumot gyüjtök. Jó lenne ehhez egy támpont hogy hány hajtómüves legyen. A másik kérdésem az lenne,hogy kezdéskor amit kaptam kabint,amivel lepottyantam,annak a survival kittnél ha energiát töltöttem akkor töltötte a H2-is. A bázisomon amit épitettem az nem. A hidrogén tartályt kell rákötni survival kittre hogy töltse a H2 is ?
Nem lehet kikapcsolni a villámokat? Én olyan rég játszottam vele, hogy akkoriban nem volt benne villám. Amúgy sem hiányzik a vizes idő. Bőven elég belőle, mikor kinézek az ablakon.
Hajóból többfélét építhetsz. 3 féle hajtómű van. Ebből a bolygó elhagyásához a legjobb a hidrogén. Elvileg el lehet hagyni légköri+ion kombóval is, de az rengeteg energiát igényel. És asszem a bolygón nincs urán hozzá. De lehet, hogy tévedek.
A sebesség a játék játszhatósága miatt van korlátozva. Amúgy modokkal ez is növelhető. Vagy a mentésbe kell kicsit belepiszkálni. 2-400 m/s környékén én nem tapasztaltam problémákat. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2020.10.07. 12:53:20
Köszönöm. Szerintem csak bug volt. Lehet túl sokáig állt ott. Amiket leirtál már megvannak, csak nem találtam elöször hogy honnan lehet szerezni új palackokat. Elöző kommentemből lemaradt egy 4-es :) Egyedül vagyok egy hatalmas bolygón de 2 nap alatt már 4x megtaláltak a villámok. Elöször belém csapott, másodszor felrobbant 2 akkumlátor amiket a szélgenerátorok töltenek és 2x lebontotta rácsos tetőt amit a szél generátorok fölé épitettem. Már üzemképes ez a járgány, épitettem neki egy hatalmas hangárt aminek a teteje nehéz páncél. Remélem nem arra lépek be hogy leamortizálja egy villám. Eljutottam arra a szintre hogy van bőséges nyersanyagom és gondolkodhatok az űrhajó épitésen. Amugy szerintem tök vicces,hogy a hátizsákommal 110m/s a sebességem az ürhajómnak meg 100m/s. :) Jó helyre pottyantam mert van a közelembe egy hatalmas befagyott tó igy nem okoz problémát a jég. Viszont azt még kikéne találnom milyen űrhajót épitsek.
A jobb alsó sarokban írja is, hogy Station. Az Info fülön, melyre nem kattintottál rá, át lehet kapcsolni. Van erre egy kapcsoló a világ beállításaiban is. Érdemes lenne egy single világ beállításait átböngészni. Lehetőleg angol nyelven, mert nem tudom, hogy magyarul működik e. Elméletileg, ha a beállítás fölé viszed a kurzort, akkor megjelenik egy ablak, amiben röviden közli, hogy mire való. A lényeg, hogy a készítők az "élethűség" érdekében lehetővé tették, hogy ami objektum nem kapcsolódik voxel-hez (bolygó, aszteroida, melyeknek fix helyük van), az "hajóként" kezelendő. Ez az űrben azért macerás, mert egy kicsi, könnyebb állomást simán el tud tolni egy nagy hajó. Illetve bizonyos bugok esetén magától is megindulhat. Így nem célszerű a semmi közepére tenni állomást, mert úgyis csak hajó lesz. Hozzá kell kapcsolni egy kavicshoz. Ha viszont ez a kapcsoló nem aktív, akkor te döntheted el, hogy mi lesz. Alapvetően asszem minden állomás lesz és úgy kell átkapcsolnod az említett módon hajóvá. De az is lehet, hogy bug volt és ezért nem kapcsolt át, ha másodszorra sikerült.
Palackokat az összeszerelőben lehet gyártani, de nem a basic-ban. Assembly vagy Assembler néven is ismert. Mind a kettőt megtöltheted az O2/H2 generátorban. A generátorba kell jég és a palackokat is be kell tenni. Külön-külön is megtölthetőek, az O2 az oxigén tartályban, a H2 a hidrogén tartályban. Mind a kettőben legyen az adott anyagból, melyet a generátorral lehet előállítani jég segítségével.
Köszönöm. Nincs túl nagy szerencsém ebben a játékban. Az elmúlt 2 napban most rombolt földig mindent a villámlás. Azt hiszem a föld alá kéne költöznöm mint a vakond :)
Újra alá támasztottam és lebontottam. Ekkor le esett, már müködik. Viszont szeretnék kérdezni mást. Honnan lehet szerezni, vagy hogy lehet gyártani H2 palackokat amiket meglehet tölteni majd ? Köszönöm a választ Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2020.10.06. 17:39:05
Sziasztok. Megépitettem egy autót. Van rajta 5db aksi, napelem, survival kit, nagy konténer.... azt hiszem minden van rajta ami kell. Kivágtam alolla a tartó pilléreket amin épitettem,de az autó nem akar le esni. Ott maradt a levegőben. Ha vezetni próbálom nem reagál. A videóban éppen esik az eső de napsütésben sem müködik.Van valamennyi áram az aksikban. Mi lehet a baj ? A kerekek alatt kicsit bele túrtam a fölbe, hátha lepottyan de semmi. Bontsam szét és épitsek újjat vagy mit lehetne kezdeni ezzel ?
Ha jól emlékszem, akkor van egy admin mod is, bár nem tudom, hogy mennyire működik. És jelenleg azt sem tudom, hogy maga a játék mit támogat. A config fájlban kell megadni azt az illetőt, aki admin lehet. A módosításokhoz természetesen le kell állítani majd a szervert és ismét elindítani, hogy életbe is lépjenek. Ha jól emlékszem, akkor van egy megnevezett része is a fájlban. És, ha jól emlékszem, akkor nem egy egyszerű szöveg volt, hanem a steam ID 64 bites verziója, melynek kiderítéséről kérdezd a google-t. Szerintem az admin beállításában is segít. De lehet, hogy érdemesebb a wikipédiát átböngészni az ügyben, ott is sok hasznos infó van. Illetve a steam fórumokon is lehet okosságokat találni. A keen fórumáról már nem is beszélve.
Az NPC-k csak teremnek. Nem építenek és nem szednek szét. Nincsenek karakterek sem.
Köszönöm a választ.Van már egy elképzelésem szervert illetően, csak van pár dolog amiről fogalmam sincs mi az és még elötte ki kell kisérleteznem hogy mi változik ha ezt vagy azt állitok. Ugy képzeltem el,hogy mindenki egy pod-al érkezik és mindenki magának épit bázist. Factionokba lépés után tudnának csak közösen használni respawn helyeket. Azt sajnos még mindig nem tudom,hogyan leszek admin a szeverre belépéskor és milyen lehetőségeim vannak adminként. Ha ezt sikerült megtanulnom csak utána reklámoznám a szervert. A factionba lehet hozzáadni npc tagokat. Azoknak mik a szerepük ? Vannak tényleges gépi karakterek akik dolgoznak vagy csinálnak valamit ?
Ennek a játéknak nincs végcélja. Ha ez elengedhetetlenül fontos a számodra, számotokra, akkor el is felejthetitek. Itt az a cél, amit kitűzöl magad elé. Az elején túl kell élni, hajót építeni a közlekedéshez, bázist, hogy még nagyobb hajót építhess, stb. Vannak NPC-k. Ezeket a hajókat el lehet foglalni. Illetve vissza is lőnek rád, bár elég alattomos és egyszerű a megoldás. Szóval ez a része is unalmas vagy bosszantó lesz egy idő után. Főleg, hogy az eddigi tapasztalatok alapján a mikrolagok miatt a taktikai támadás elég vacak. De azért foglalhatóak. Vannak barátságos NPC-k is illetve bejöttek az NPC kereskedő állomások is. Szerveren nem tudom, hogy mennyire. Single-ben küldiket vehetsz fel, melyekért pénzt kapsz, amiből ezt-azt tudsz venni. Illetve tudsz egy biztonsági zónát is építeni, amiben senki nem tud pusztítani. De ez sem olyan egyszerű azért. Minden szerver pvp szerver is egyben. Viszont akkora a terület, hogy igencsak nagy mázli kell ahhoz, hogy összetalálkozzatok. Egyszerűbb koordinátát cserélni. (Bár talán állítható pve szerver is, nem emlékszem már rá.) Az általad említett pvp-s dolgok működnek. De mivel játékost úgysem nagyon fogsz találni....
Egyszer részt vehettem egy kis versengésben. Ketten voltunk és a világnak is volt határa. Építettünk megadott időn belül egy meghatározott maximális méretű hajót. Egyéb szabályokban is megállapodtunk. Volt egy kis űrverseny, aztán egy 3 körös harc. Kreatívban játszottuk, így nem kellett a kitermeléssel és egyebekkel foglalkozni. Így is 3 órát játszottunk. Van videó is róla YT-n. Az nagyon jó volt, olyan azóta is hiányzik. A földi világban valami kutyákat lehet beállítani. Azt nem tudom, hogy a számuk növelhető e. Általában nem barátságosak. Legalábbis én ezt hallottam, nem használom őket. Nekem egy űrhajós játék kellett, így a bolygóra szállás sem hiányzott igazán, csak a sok nyavajgó miatt beletették. Mondjuk az is tartogat pár óra játékidőt és extra kihívást. Jelenleg nem tudok magyar szerverről. Szerintem futtassátok a tiéteket és néha itt reklámozzátok. Meg esetleg a Steam megfelelő fórumán. Sok türelem és próbálkozás kell a játék kiismeréséhez. Én először kb. fél órát próbálkoztam vele single-ben, aztán hónapokra hagytam a fenébe, mert fogalmam nem volt, hogy mi és hogy van és baromi macerásnak tűnt.
Respawn-olni oda tudnak, ahol nincs jogosultság beállítva a medin. Illetve a respawn hajókba. Ha mindig valaki betéved hozzád, akkor nézd meg, hogy a respawn-t biztosító blokkon milyen jogosultság van. És állítsd át a sajátodra. Rombolni mindig is tudni fognak az állomáson. Ez sajnos majdhogynem elkerülhetetlen. De, ha van biztonsági zónás blokkod...
Egyszer csináltam egy olyan szervert, ahol nem tudtak rombolni, mert mindenki üres tatyóval éledt egy állomáson. Elvileg van opció, hogy az állomás blokkjait nem lehet rombolni, de ez sajnos akkoriban nem működött. Így inkább úgy oldattam meg, hogy nincs eszköz senkinél. Előre telepített kezdő állomásokat hoztam létre több égitesten és az űrben is. Ezekre az állomásokra a spawn állomásról nyílt egy csillagkapu. Csak oda. Vissza nem tudtak menni rá. A kezdő állomásokon amúgy sem volt tárcsázó. A biztonság kedvéért teleszórtam aknákkal és érzékelőkkel a spawn állomást. Ha esetleg valaki lementené a koordinátáit és vissza találna menni, akkor semmisüljön meg. Egy alkalommal meg is semmisült. Gyaníthatóan a mikrolagok miatt valaki az állomáson kívülre kerülhetett, ahol az érzékelők érzékelték és bumm. Az ilyen mikorlagok, lassulás és már nem mikrolagok miatt úgy 1-2 hónap után kihalt a szerver. Ennél tovább igazán egyik sem ment, amivel mi itt próbálkoztunk. Sok a nyűg és, ha elérjük a játék határait, akkor már annyi lesz, hogy inkább hagyja az ember. Az eleje a nehéz. Ha már van egy állomásod, amivel tudsz komponenseket gyártani és bányászhajód, amivel az anyagot szállítod, akkor nagyon leegyszerűsödik a dolog. Én szoktam hegesztőhajót, bontóhajót is építeni. A bányászokból is van több fajta. Kicsi, nagy, még nagyobb. Próbálom erőltetni a kerekes járműveket az égitesteken, de vannak vele azért gondok. Ilyenkor marad a légköri hajóépítés. Gyorsabban lehet vele közlekedni és, ha van elég urán, akkor semmi sem gond.
Bocsi az ismételt dupla posztért. Ahhoz szeretnék tanácsot kérni,hogy mit hogyan kell beállitani hogy ha idegen belép a szerverre ne tudjon az én bázisomon spawnolni ? Mert jelenleg bárki oda tud spawnolni és akár rombolni is. Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2020.10.03. 14:27:35
Köszönöm a választ. Közben sikerült megoldanom ezt a belépés dolgot. Nem újra instaláltam,hanem töröltem magát a játékot az elöfizetésből és újra hozzá adtam. Lecserélödött az ip cim és egyből jó lett. Arra tippelek talán azért mert eredetileg ez egy 3 napos szerver volt amit meghosszabitottam és lehet nem vette ezt észre gportal rendszere. Kb mindegyik játék modot kipróbáltam. Az eddigi játék után,ahol hemzsegnek a dinók és valami mindig történik, egy kicsit szokatlan ez a világ. Kicsit hiányzik a bolygók felszinén a dús növényzet, hogy legyenek állatok. Mielött neki álltam ennek a játéknak azt hittem épitek egy űrhajót és elmehetek egy másikra. Aztán rájöttem,ez igy is van csak ha már van űrhajó minek menjek mondjuk egy holdra ? Vagy ez csak ennyi hogy különféle gépeket lehet épiteni ? Még a végcélt nem teljesen értem. Legalábbis úgy sejtem a pvp adna még lendületet. Ellopni mások űrhajóját,lebontani gépeket... mennyire elfogadott dolog ez itt ? Egy szerveren hogyan tudható hogy az pvp szerver vagy jobb ha nem nyúlok más tulajdonához ? Az alien worldban vannak olyan gépi ellenségek. Azokat lehet növelni hogy több legyen ? Tudsz olyan szervert ajánlani ami magyar és nem probléma ha valaki über kezdő ?
Ezért nem is értem, hogy miért akartatok egyből szerveren játszani. Kreatív világban le kellett volna tenni minden blokkból legalább egyet, hogy lássátok, hogyan is működik a játék. Emellett a Space Engineers wiki nagyon sokat tud segíteni. És a tutorialokat is jól megcsinálták. Nehéz úgy jó világot beállítani, hogy nem tudod, melyik kapcsoló mire való.
Van néhány mod, mely nagyon hasznos. Blokkot nem ad a játékhoz, de pl. kiszínezi az ikonokat, mint ahogy EA korában volt a játék, csak valamiért a fejlesztők elvették. Az EasyInventory-val egyszerűen lehet komponenst magunkhoz venni egy-egy blokk megépítéséhez.
A szerver belépésre nincs ötletem.
A millió kérdés természetes, főleg, hogy még nem is játszottatok igazán vele. Rengeteg lehetőség van és van pár dolog, bug, amivel több órányi játékodat teheted semmissé, ha nem figyelsz. Ezért nem baj, hogy saját szerveretek van, mert így bármikor újra lehet indítani, esetleg visszatölteni egy korábbi mentést. Viszont kapásból oda kell figyelni olyan dolgokra, mint az O2 és energiaellátás. Kilépés után is. Ha elég gyorsan visszalépsz, akkor nem halsz meg. Akkor halsz meg, ha elfogy az energiád, oxigéned. És mivel a szerver nem áll le, ezért elfogy. Erre való a krió. Vagy esetleg egy zárt tér, Föld szerű bolygó. Ahol mindig van levegő és kinyithatod a sisakrostélyt.
Ismét én, bocsi a dupla posztért. Van 2 szerver. Mindkettön egyformák a beállitások. Bárhova betudok lépni de a sajátomra nem. Már kb 5x töröltem minden fájlt a szerverről, újra telepitettem a szerveren az egész játékot és egyszerüen nem jövök rá mi a gond. Ha valaki ismeri ezt a hiba jelenséget, légyszi irja le mi a gond. Elöre is köszi.
Szia. Köszönöm szépen a választ. Egy társammal egy másik,dinós játékkal játszunk. Én már vagy 3 éve bérlek oda szervert. Idönként a társam szerverét is én kezelem. Ajándékba kaptam ezt a játékot,hogy próbáljam ki,és eddig tetszik. Kerestünk magyar nevü szervert de nem nagyon találtunk. Van,de van amelyik 32 mod fut. Szándékosan mod nélkül ismerkedünk ezzel a játékkal,hogy ne valami marhaságot tanuljunk meg. Abban a másik játékban sokkal egyszerübb mindez amit leirtam. Elözö kommentemután felfedeztem hogy mi volt a baj,hogy miért tünt el minden. Még szerencse,hogy már megszokásnálam hogy mielött hozzá nyúlok aszerverhez elötte minden mentést letöltök a gépemre. Az volt a probléma,hogy a világ neve, mi azt hittük az lesz a neve, vagy hogy az valami játékmod, Create new world.Ugy képzeltük azt játszukegy vlágot hozunk létre. Aztán mikor szerver restart volt szépen mindent elfelejtett és kezdtük újra. Jó tudom, most már én is röhögök rajta,de azért hát na... :D Ez azon a szerveren volt amit a társam bérelt. Már dühömben énis kibéreltem egy 3 napos szervert., tesztelgetni hogy ne a játékunkat rontsam el. Amint megváltoztattam a create new world dolgot egyből vissza állt a régi mentés, megvolt a bázisun. Ekkor leesett a tantusz miként kell szervert vissza állitani. A világ neve mondjuk Kutyafüle. Akkor aSaves mappában kutyafüle füle nevü mappában lesz a mentés,de gportal felajánlottaazAlien Planet nevet,ami hát szépen becsapott minket. Ez a része már megvan, viszont van egy újjabb gond amire ötletem sincs. Probálok belépni a szerverre amit én béreltem ki de azt irja, a szerver tulajdonosa elhagyta a világot. Mi mondjak, vicces... Igazából azért is bérelt szerveren kezdtünk és nem valaki más szerverén mert nem akartunk senkit lerohanni a millió kérdésünkel. Első napom azzal telt az űrben darabokra szedtem egy hatalmas űrhajót. Másnap a földön játszottunk. Mentem bányászni, mint egy jó munkás ember. Egésznap túrtam a földet,aztán egyszercsak lemerült a pod. Mintha csak az égiek küldték volna, jött egy srác végtelen türelemmel és segitő szándékkal. Túrt kb 2x 5percet flexelt egy kicsit a podon aztán épitett egy szélerőmüvet. Én meg csak lestem mint jani a moziban. 5 perc alatt tovább jutott mint mi napok alatt :) Rengeteg dolgot elmondott,megmutatott. Innen is hálás köszönet Vaskalap nevü játékosnak. Az admin dologgal még hadilábon állunk. Azt sem tudjuk egyenlőre hogyan kell admint használni.
Ez a társam szerver ip cime. 94.250.211.31:28400
Ez pedig az enyémamit egyenlőre 1 hónapra meghosszabitottam. 94.250.211.43:28600 Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2020.10.02. 17:33:07
Szia! Pár nap játékkal nem valószínű, hogy mindjárt egy szervert kellett volna indítani. 1. Oda kell másolnod, ahol a játék amúgy is tárolja a mentett világokat. c:\Users\Felhasználó\AppData\Roaming\SpaceEngineers\Saves\SzépHosszúSzámsor\ 2. A gportal admin felületén van rá egy gomb. (Én is csináltam korábban ott szervert, elég egyszerű használni, de mindenre már én sem emlékszem.) Viszont ez minek? Ha módosítasz a szerveren valamit, akkor nem feltétlen buksz el mindent. Azért, mert mondjuk kikapcsolod a meteoresőt (erősen javallott, ha nem akarnak a játékosok rövid időn belül több 100 megás mentéseket letölteni), azért még nem buksz semmit. Illetve a beállításokban beállítható, ha meghalsz, akkor az addigi cuccaidról lekerül a jogosultságod vagy sem. Amúgy meg kriókat kell csinálna, oda beállni és mindig úgy kilépni. Ez esetben nincs halál, sem pedig respawn. A krióban éled a játékos. Azért kell neki energia és levegő is. Arra kell figyelni, hogy a leállítás előtt legyen egy mentés. Van ugye az automatikus mentés. Ha valaki ez után állt be a krióba és lépett le, te meg azonnal lenyomod a szervert, akkor az illető meghalt...
A szerver visszaállítást és a saját szervert nem igazán lehet egy pontba sorolni. A kettő nem ugyan az. A szervernek van egy konfigurációs fájlja is. Ezt eléred az admin felületről és szerkesztheted is. Itt kell megadnod a világod nevét, amit feltöltöttél, akkor azt fogja indítani. Ha jól emlékszem, akkor a világ paramétereit is itt tudod átírni. Elvileg a kellő modok számát is megadhatod itt, de asszem arra is van egy opció. Ez esetben a csatlakozni kívánó játékosoknak sem lesz gondjuk a világ modjaival. Lehet, hogy ez volt a 3. kérdésre a válasz, nem tudom.
Mod-ok terén van pár ajánlott és van pár, ami már valószínű, hogy nem működik közülük. Klikkelj a bannerre és a bejövő oldalon nézelődj. Van amit nem célszerű felrakni onnan, mert erősen rombolhatja a játékélményt és a szerver/játék játszhatóságát is.
Amire érdemes még figyelni, hogy a játék takarítson a játékosok után, de ne ész nélkül. Az űrben szállingózó blokkok, komponensek lassíthatják a játékot. De az sem jó, ha valakinek el-eltünedezik a cucca csak úgy. Bár ez sem ritka eset, hacsak nem javították a bugot.
A játékhoz kell egy admin. Az ő játéka kicsit más lesz, mivel figyelnie kell a szervert is és a játékot is. Pl., hogy mennyire van teleszemetelve, amiket esetleg a szeméttörlő nem takarít rendesen, így manuálisan kell. Ha valakinek elúszik a hajója, akkor azt esetleg vissza kell hozni vagy koordinátákat adni és megállítani a haladását.
Ha esetleg lesz valami fix, akkor bedobhatod ide a címet, kíváncsi vagyok, hogy fut. Már rég nem játszottam vele.
Sziasztok. A gportalon bérlünk szervert. Valaki tudna ajánlani valami érthető leirást a beállitásokhoz ? Van jópár dolog amit nem értek a beállitásokban. Saját gépemre lementettem a Saves mappa tartalmát de nem tudok szerver vissza állitást csinálni mert valamiért nem müködik. Ha módositok valamit a szerveren és restartolok,elbukunk mindent, újra kell spawnolnunk. Próbáltam keresni magyar közösségi weboldalt de én csak olyant találtam amit már rég nem használnak. Ha szabad feltennék ide pár kérdést hátha itt valaki segit nekem. Bocsi hogy beszámozom,de szeretnék biztosra menni. 1. A szerverről letöltött Saves mappa tartalmát hova kell bemásolnom,hogy helyi játékban is ugyanazt tudjam játszani ? 2. Hogyan kell pontosan szerver vissza állitást csinálni ? Én leállitottam a szervert, felmásoltam ftp-n a saves mappa tartalmát majd szerver start,de nem müködik. 3. Volt egy tök rendes srác aki játék közben megmutatott pár dolgot. Emlitett valamit hogy a kivetitett objectumon nem látszodik valami mert nincs fent a szerveren valami blok mod. Van valakinek ötlete vajon milyen block mod amit általában használni szoktak ? Bocsi a sok kérdésért,de csak pár napja kezdtük ezt a játékot. Előre is köszi ha valaki válaszol.
Utoljára szerkesztette: Rae Apofisz, 2020.10.01. 21:30:03
Így 100%-on tisztára olyan hatást kelt, mintha Elite-ben álltam volna meg egy övben. Nagyon jól néz ki. Jól bírja az 1080 Ti.
4K-ban igen, bár még igazából nem "játszottam" ezen a felbontáson, csak kicsit tesztelgettem a játékot.
Az SE tipikusan az a játék, aminek a memória igénye az órási. De nem is feltétlen a memória méret (bár az se kevés, kell a 12 GB a játéknak a rendszer mellett), hanem inkább a memória sávszélesség. Egy dual-channel memóriás konfigot raktam össze, de őszintén: nem hozott akkora előrelépést, mint amekkorát vártam, legalábbis a stratégiai játékokban.
A gép ami most dolgozik alatta, ha valakit érdekel:
CPU: Ryzen R9 3900x. 12 mag, 24 szál, 3,8 GHz 2*16GB RAM, 3200 MHz, Cl16 Dual Channel NVidia GTX 1080 Ti 1TB Samsung 970 EVO Plus NVME SSD
Gyakorlatilag a "hátulnézetes", vagy épp belső nézetes játékok csodaszépen futnak, nem viszi semmi az FPS-t 60 alá full beállításokon, 4K-ban. Persze DX12-t nem lehet kapcsolni :D, Star Wars Battlefront II-ben amikor bekapcsoltam a DX 12-t, volt 3-4 FPS-em Ahhoz egy RTX kártya kellene. Ha kijön, és értelmes áron lesz majd RDNA2, vagy Ampere, valszeg váltok, kb. 1 év múlva, azért is nem öltem pénzt RTX kártyába most. De az is lehet, hogy egy alaplap, proci és memória csere árán Quad Channelre bővítek, mert a masszív pályaméretes stratégiai játékok sajna igénylik. Kicsit azt érzem, hogy a proci már túl erős ahhoz, hogy csak Dual Channelben menjen. A Space Engineers, vagy egy Stellaris, esetleg egy Cities Skylines, a későbbi fázisaikban, egy nagyobb galaxisban, vagy masszív méretűre nőtt városokkal, stb, stb.. mind-mind stratégiai és/vagy építgetős játék, és szenvednek a mikrolaggoktól, de hát én meg ezt a műfajt szeretem, ez van
Amúgy a moddal amit használtam, lehet azért jóval sűrűbb aszteroidagenerálást is beállítani , itt tudod megnézni. Az aszteroidákat amúgy egész stabilan kezeli a játék, szóval biztosan beállíthattam volna én is sokkal sűrűbbre, de nem éreztem szükségét. Azért a képen így is egy 20km széles aszteroida sáv van, a bolygó körül és így is csak egy kicsi körcikk látszódik ebből, így is több 100 aszteroida alkotja a gyűrűt, nem éreztem szükségét még sűrűbbre állítani.
DE! úgy döntöttem próbáljuk ki milyen lenne a legsűrűbb beállításokkal. Nos az eredmény.. Hát itt már figyelni kell hova navigál az ember
A mod működése: (az aszteroida sűrűséget a világ beállításaiban kell beállítani, nem itt, így sajnos minden bolygón ugyan olyan lesz a sűrűség, nem lehet olyat, hogy bolygónként más)
0.9-es (90%-os) aszteroida sűrűség:
1.0-s (100%-os) aszteroida sűrűség:
1.0-s (100%-os) aszteroida sűrűség videóval:
Alsó hangon is ez így több ezer aszteroida.
Akkor ezek szerint már 4K-ban nyomod? Milyen vasat tettél alá?
A képek jól néznek ki. Érdekes, hogy egyes játékok egy ilyen gyűrűt egész másképp kezelnek és tényleg tele van aszteroidával, míg itt csak "elvétve" látni, ami mondjuk ennél a játéknál már biztos sok.
Jó lenne, ha tényleg történne valami, már jó rég nem játszottam vele.
Gondoltam megosztok 2 képernyőképet veletek. A modderek elég jó kis dolgokat hoztak létre ismét az eltelt hónapok alatt, ezen felül PC-t is újítottam, így a grafikát is maxra tudtam csavarni. (Játék közben, nagyobb objektumok mellett persze mikrolaggok szépen jönnek, nem acélos a játék, de szimpla tervezésekkor, egy nagyrészt üres világban tökéletes.)
Részemről 3 dolgot hiányolok már csak a játékból. 1. a beígért multplayer optimalizáció (az elvileg akár 5x-ös gyorsulás a nagy multiplayer pályákon) 2. folyékony víz - de a modderek már erre is rá vannak állva keményen, és hát Keen-éknél szokás átvenni modderek munkáját 3. egy kicsit több élet - ne csak a 2D-s fű plusz néhány támadó farkas/pók legyen már :D Ez irányba is történt már előrehaladás. Ugyanis szépen a háttérben rendbe rakták az NPC karakterek útvonalkereső algoritmusát is, így ha a KSH nem is, de modderek biztos élni fognak a lehetőséggel hogy ezt a lyukat is kitöltsék.
Mert hogy egy újabb nagyon jó probléma lett megoldva idő közben: a bolygók körül levő gyűrűk, és hogy ezt a gyűrűt aszteroidákkal is fel lehessen tölteni, ne csak díszek legyenek.
Mielőtt megnyitjátok: képek 4K-s felbontásúak, bele lehet nagyítani.
Szerintem nincsenek csak PVE szerverek. Akkor magadban is nyugodtan játszhatsz szerver nélkül. Tudtommal a téma "őslakosai" jelenleg nem üzemeltetnek szervert. De mostanában eléggé pang a fórum ezen szekciója.
Sziasztok Valaki tudna nekem mondani egy normális magyar PVE szervert ahol azért vanak is
Igen ez így igaz, de írtátok is hogy a multi része nem éppen a jól optimalizáltságáról híres és úgy néz ki nem is tudnak/akarnak vele mit kezdeni. Pedig elég fontos része a játéknak. Emiatt azért idővel megfogyatkozhat a játékos tábor. Nah mindegy igazából én drukkolok nekik, van azért ebben még bőven lehetőség.
Nem kell alábecsülni őket, már elég régóta fejlesztik a játékot. És fizetős DLC-k is voltak már. Szóval még lehet belőle pénzt csinálni, ha okosan csinálják. És eddig úgy tűnik, hogy nem csinálják rosszul. A DLC-k nem voltak nagyon, némelyik hasznos is volt, nem csak szép és drágának sem nevezném őket. Persze 1-2 dolog eleve belekerülhetett volna a játékba, de ilyen a biznisz.
Az időjárás rendszer végre visz egy kis életet a bolygókra. Örülök neki nagyon. Valamint a "Hinge block" (azaz a Zsanér?) egy olyan eleme a játéknak, ami már a kezdetektől fogva hiányzott belőle. Ez a 2 dolog óriási ugrás most szerintem, iszonyat jól jöttek.
Már csak a folyékony víz hiányzik, meg pár élőlény a bolygókról és nagyszerű élmény lesz a bolygózás is. :D 1-2 évre saccolom :D
Egy dolgot viszont nem teljesen értek. Beharangozták a nagy játékkód optimalizációt. Amitől a multiplayer szerók, amiken nagy világok vannak, akár 5x gyorsabban is futhatnak. Igazából még az Xbox verzió megjelenésére mondták, áprilisra. A koronavírus megjelenése miatt számítottam persze csúszásra. De azért az, hogy ebben az update-ben még csak említés se legyen róla?? Na az eléggé meglepett. Főleg hogy 6 nappal ezelőtt, június 18-án még szó volt róla egy SE stream-ben. Na mindegy, ez van, majd egyszer :D A SE-nél nagyon türelmesnek kell lenni, az már egyszer biztos :D
Az az 1-2 év még mindig kell :D Persze 1-2 éve még azt hittem, hogy ilyenkorra már tényleg minden klappolni fog. Szóval ki tudja? :D
Élesben azért elég durva tervezni, építeni :D Azért szeretem jobban a kreatívot, mert haladósabb. Meg ugye könnyebb hibát javítani.
Nem tudom találkoztál e már a Space Engineers VR változatával. Volt szerencsém kipróbálni. Jó volt látni testközelből az SE világát bár nem tudom mennyire lenne életképes a dolog.
Közben meg is érkezett az update. Érdemes ránézni a videóra: SE Update
Értem. Én simán élesben szoktam építeni. Ritkán megyek át tervezőbe. Ha szerverre csinálok valamit, akkor mondjuk van kivétel.
De, akkor az alapokat magadnak is megépítheted, utána a világaidban meg már BP-ből felhúzhatod.
Modoknál ennyit nem szoktam vacakolni. Ha megy jó, ha nem, akkor ráérek utána nézni. Azt nem tudom, hogy az easy inventory benne van e. Mivel nálam fenn van mod alakban.
Már van benne azért pár órám, építettem egy-két dolgot. Csak azt untam meg, hogy amikor valami újat akarok akkor ki kell lépni, meg kell tervezni kreatívba és elmegy vele egy csomó idő. Ezért gondoltam arra, hogy összeszedek mindenre (földi bázis, űrállomás, bányász hajók, stb) egy-egy BP-t és akkor nem kell megszakítanom a gameplayt.
Igazából nem csak simán bemásolnám más munkáját. Úgyis személyre kell szabni csak annyival lennék előrébb, hogy adna egy alapot.
A modoknál úgy szoktam, hogy mielőtt neki állok egy új világnak megnézem mikor frissítették a modokat. Egyesével. Meg bele olvasok a hozzászólásokba. Ha sokan panaszkodnak akkor hagyom is inkább. Az Easy Inventory az már bele került a vanilla verzióba is nem?
Ez nem az a BP-s játék. Ha magadnak nem tudsz építeni valamit, akkor nagyon sajnállak. Ebben a játékban maga a tervezés és építés a legnagyobb élvezet. Természetesen utána, megérdemelt jutalmunkat is nagyon szeretjük élvezni. De csak bemásolni valaki más munkáját....
De ahogy érzed. Én jó pár modot használok. Bár jelenleg nem tudom, hogy mi fut belőlük. Pl.: ColorIcon, hogy szép színesek legyenek az építőelemek ikonjai. Stargate mod. Gyorsabb az utazás csillagkapukkal. Bár ez nem mindig megy. Legutoljára működött. Star Trek teleport mod. Transzportereket lehet vele építeni és korlátozott hatótávon belül teleportálgatni. Valamelyik pajzs mod. Sokkal egyszerűbb az élet, de ez sem sebezhetetlen. OKI fegyver mod. Hasznos, de mégsem tolja el túlságosan a játék erősségét. Egy mod arra, hogy az NPC hajók is használják a mod-olt fegyvereket. OKI-s fegyverrel lő vissza a kalóz. Érdekes tud lenni. Nanite Factory C mod. Egyszerűbb, gyorsabb építkezés. Nagy energiaigényű. Hatalmas dolgokat sokkal egyszerűbben és gyorsabban lehet vele építeni. Viszont kiveszi a varázst, hogy építő és bontó hajókat csinálj. Ja, igen, bontani is lehet vele, illetve bányászni is. Én nem nagyon használom. Elvesz az élvezetből egy adagot. HUD kijelző mod. Ha még működik, akkor egyes kijelzők tartalmát lehet a HUD-ra íratni vele. Easy Inventory: Nem kell annyira figyelni, hogy mi kell egy blokkhoz, csak jobb gomb a megfelelő ajtón és máris a tatyóban a cucc. Ha nem fér bele, akkor megjegyzi és a következő kiszedésnél pótolja. Van még pár hasznos funkciója.
Most ezek jutottak az eszembe. Mindegyik nagyon hasznos, de nem rombolják szét teljesen a játékélményt.
A script-ektől nem kell félni. Azok nem mod-ok. Pl. az Automatic LCD script nagyon hasznos, és Laci írt hozzá egy magyar leírást is. Nagyon sok mindent lehet vele automatizálni, illetve nagyon sok információt ki lehet vele íratni.
A script-eket az alap játékban található Programozható blokkba kell betölteni és indítani. A többi teendőt az adott script leírása tartalmazza.
Már egy ideje el akartam kezdeni csak jött a hír, hogy jön egy frissítés. Azt még megvárom. Elvileg a héten. Igazából már napok óta böngészem a workshopot használható BP-ket, modokat keresve csak sajnos sok BP tele van szkriptekkel, rotorokkal, pistonokkal. Gondoltam megkérdezem ki miket használ.
Üdv mindenkinek. Nagyon kihalt ez a forum. Nem tolja már senki?
Olvasom mi volt a témátok. Véleményem hogy a területet a felfedezésnél építi és tárolja, a kocka elmélet igaz lehet én a gps koordinátáktól 3m km-re elmentem a red ship pályán. Ezzel magyarázható hogy fogy a d meghajtón a hely és hogy nagyobb távoknál már laggolhat. ha jó a mód 1m m/s sebességgel gyoran el lehet messzire menni viszont felhhasználja a gép memóriáját a terep építés és mentés. Azt viszont hogy ismétlődő mintát vagy random kreációt használ nem tudom. Volt egy fánk alakú meteor amin sok időt eltöltöttem és uránium vas jég volt rajta, találkoztam mégegyszer egy ugyan olyannal. De más volt a környezet és nem volt érc benne.Tapasztalataim írtam le.
Ez attól függ, hogy milyen világot indítottal. Ha megadtál határokat, akkor kockába vagy zárva. Ha nem, akkor végtelen az űr, 3 bolygóval és az 1-1 holdjaikkal. Az aszteroida sűrűséget is be lehet állítani. Nagyobb távra érdemes JumpDrive-ot építeni a hajóra.
Skacok, utazni lehet a játékban? Úgy értem hogy megyünk egy irányba, és végtelen számban jönnek velünk szembe aszteroidák. Vagy pedig nincs ilyen, hanem egy nagy kockába vagyunk bezárva?
Valami pedig nincs jól beállítva. Az összekötő elemeken a karika zöld? Esetleg még azt tudod megtenni, hogy az állomás akkuját discharge-ra állítod. De, ha az állomásnak van más forrása is, akkor onnan is kell töltődnie. Pl. napelem, szélkerék.
Tehát a jármű aksija csak töltésre,a bázisé meg maradhat auton?
Szia! Az akkunak három beállítási módja van. Az alapbeállítás, hogy, ha egy nagyobb energiaforrásra csatlakozik, akkor töltődik. De használja is, ha szükséges. Van a csak kisülés állapot, mikor nem tölt, csak leadja a kapacitását. És van a töltés mód, mikor nem ad ki magából semmit, csak magába szívja onnan, ahonnan csak tudja. Pl. így lehet egyik akkuból áttölteni az energiát a másikba. Járműnél vigyázni kell, mert, ha így lecsatlakoztatod, akkor az energia nélkül marad. Ha nem közvetlen valamin parkoltál a csatlakozáskor, akkor egyszerűen leesik. Ha a bázisod energiaigénye akkora, amit az akkujai nem bírnak, akkor használni fog minden más elérhető akkut. Vagyis a hajódét is, ha alapbeállításon vannak az akkuk. A finomítók meg sok energiát igényelnek. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2020.04.11. 13:06:11
Sziasztok. Nemrég kezdtem játszani ezzel. Építettem egy kis bányászhajót,csak nem értem hogy lehet az aksit feltölteni. Rácsatlakoztattam összekötővel a bázisra.Úgy láttam lehet valahogy tölteni onnan,de nem világos hogy miként működik.
Bekötötték a vezetékes netet. Szomorúan tapasztaltam, hogy elvileg a "hivatalos" SE szerveren is 100 ms a roundtrip.
Remélem az X-Box-os kiadás sokkal jobbá teszi számunkra a multit.
Köszi az infót! Őszintén szólva az időjárási effekt nem érdekel. Egy transzporteres modnál lehetnek furcsa jelenségek. Remélhetőleg kikapcsolható lesz, mint sok más. Havat és esőt akkor lássak, ha az életben már 1 éve nem volt egyik sem. (Max amikor aludtam....) Az optimalizálásnak örülni fogok. Esélyes, hogy akkor megint lesz egy kis élet a szerón (ha lesz még szeró) és közelebb kerülhetünk álmaink megvalósításához nagyobb teljesítménycsökkenés nélkül.
Akit érdekel, úgy látom még februárban volt egy blogbejegyzése Marek Rosa-nak. https://blog.marekrosa.org/ Valamint idő közben a nyilvános tesztszeró is lefutott, amire csatlakoztak youtube csatornások, azt is vissza lehetett nézni.
Nos, biztosan nem lesz Frostbite motorra váltás, ez a szó nem ezt jelentette. Az időjárási rendszer bevezetésére utalt. Szép kis köd, hóhullás, ilyesmi időjárási effektek lesznek, bár jelenleg még bugos, multiplayer pályán nem is ment, és ha teleportáltak a karakterrel rögtön meg is szűnt. Szóval nem a bolygóhoz van viszonyítva, hanem csak a karakter köré van vetítve valami időjárás féleség és kész :D Ezen felül folyékony vízről és esőről semmi hír, így a vízzel kapcsolatos bázisépítési tervek továbbra is várakozni kényszerülnek :D
VISZONT! Ha már nincs engine váltás, akkor legalább a jelenlegi-t turbózzák fel. Úgy tűnik ez meg is történik. Az elmúlt hónapokban az Xbox verzió kiadásán dolgoznak gőzerővel a játéknak, amihez rengeteg kódot kell optimalizálni. A blogbejegyzésben látszik, hogy az új, teljesítmény-optimalizált kód elvileg a nagyobb világokban játszó multiplayer pályákon 5x gyorsabban fut, ami igen csak impresszív. A blogbejegyzésben (fenti link) egy szim.sebesség grafikon is van ennek bizonyítására. Április 15-én lesz majd az Xbox-os megjelenés, ott körül várható majd szerintem a PC verzió frissülése is. Addigra remélhetőleg kezdenek majd valamit az időjárással is. A folyékony víz meg megmarad álomnak :D
Akkor ezt megint jól kifogtam. Na mindegy. Majd legközelebb. Aktivitás nélkül valószínű úgysem sokáig maradnék. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2020.02.29. 21:58:16
Március 3-án mutatják majd be a következő nagy update-t, és nyilvános teszt lesz majd. Twitc-en közvetítik majd délelőtt 11 órakor :D
Kíváncsi vagyok mit mutatnak majd. Bár a kommenteket olvasgatva most kb. 90%-ra mondom azt, hogy dehogy lesz itt játék motor váltás, túl nagy meló lenne az a KSH fejlesztési sebességéhez viszonyítva :D
Kár, hogy ilyen kevesen voltunk, mentem volna gyakrabban, de soha senki nem volt. Egyedül meg offline is lehet játszani :(
Sikerült bejutni, de úgy látom szinte semmi aktivitás nincs már a szerveren. Pár percekre be-be lépnek páran, de semmi bázis, tényleg semmi nincs a szerón. Vagyis Giovanninak van egy lopott Al'Kesh-e és egy kisebb bázisa, de azon kívül semmi, csak Respawn hajók és járművek :D
Még mondtam olyat az elején, hogy ha tényleg semmi aktivitás nem lesz a szerón, akkor lelövöm. Nos most már ahogy nézem jó 1 hónapja alig-alig lép fel valaki, szóval ideje akkor lekapcsolni :)
Majd talán később elindítom újra :)
Nem tudok sajnos belépni hogy megnézzem mekkora az aktivitás.
A GTX honlapja nem biztonságos, eleve a böngészőm sem akar tovább engedni. Ha pedig tovább lépek a honlapra, nem fogadja el a jelszómat. Elég kellemetlen szitu :/
Már csak 2 hetet kell várnom és remélhetőleg én is játszhatom már a szerveren. Vannak amúgy aktív játékosok? A fórumon elég nagy a csend.
Jó reggelt! A Frostbite engine nagyon jól hangzik. Remélem nem csak egy új skin pack!
A Triton lehet egy űrállomás is, a köd szerű effekt meg lehet a szembe világító hajótól. Grafika terén nem tudom, hogy változott e a játék. Egyrészt rég játszottam vele, másrészt nálam szépen futott mindig. Azért remélem tényleg lecserélik a motort egy jobbra. Sokkal jobbra.
A képen látható - szerintem elképesztő - grafikával a játék, valamint pár dolog még, mint pl. egy "Welcome to Triton" felirat, ami egy új bolygóra, vagy frakcióra utalhat? Valamint szép napsütéses idő van, de láthatóak a csillagok, mintha egy vékony légkörű holdon lenne a jelenet.
Nos a Frostbite egy elég jól optimalizált és realisztikus grafikus motor amúgy, többek között ezzel megy a Mass Effect Andromeda, Star Wars: Battlefront, a Battlefield sorozat újabb tagjai. Bár érdekes inkább FPS játékokra optimalizált, de végül is a SE, egy FPS nézetben játszott játék.
Mindenesetre én eléggé felpörögtem most. Lehetséges hogy tényleg lesz egy játékmotor váltás?
Ezzel az SE a legeslegalapvetőbb hibájára adna végre egy megoldást, vagyis a teljesítmény problémákra (CPU kihasználás), a grafikus motor miatti hibákra (átesés a talajon, hajók átmennek egymáson nagy sebességnél multiban, stb.), valamint számtalan füst, tűz, stb. effekt jöhetne a játékba, többek között olyanok is, mint pl. időjárás a bolygókon, és a folyékony víz (VÉGRE). Úgy sejtem egyébként eleve ezért kezdtek el átállni :D
Ti mit gondoltok? Utoljára szerkesztette: laci4321, 2020.02.23. 19:23:36
Én pár napja felnéztem, de a netem ennél többet nem támogat.
Jó reggelt! Én pont tegnap voltam fent megnézni él-e még a mikrobázisom. :D
Játszik még valaki a szerveren? Én néha néha belépek, de soha senkivel nem találkozom :(
Nos, idáig próbálgattam.
Elég sok mindent megpróbáltam, kipucoltam a világot, (órákba telt), megpróbáltam megkeresni mi okozhatja a bajt. De nem tudtam rájönni. Talán Joey nagy bázisa. Amikor rendbe raktam a bázisa energiaellátását, javult a szim. sebesség, de nem teljes a siker, továbbra is jelentkezik a connecton lost, csak ritkábban. A szerver memóriája egyszerűen túl van csordulva, és állandóan újraindulgat. Január 12-ig napi 1 log fájl keletkezett a szerón. Majd január 12-én délután 12:12 perckor (előtte pár perccel) valami történt, onnantól kezdve fél-2 óránként új log fájl keletkezik és mind hiányos, semmit nem lehet kivenni belőlük hogy mi a baj, csak annyit írnak, hogy a szerver újraindult.
Modokra gyanakszom, amik tönkretehették a világot. Mert hogy szerintem maga a fájl sérült, így sajnos ismét kénytelen vagyok újraindítani a 0-ról majd az egészet. A legfőbb pedig a Stargate mod. Eleve a világ dugig volt Stargate hajókkal, több tucatot töröltem, a szerver automata tisztítója nem csinálta meg valamiért. Ezen felül pedig ott van még 2 mod, ami a szerver indulásakor keletkező logban hibát jelez: - Wind energy / Windmill - NPC Weapon Upgrades
Ír még hibát pár modra az induláskor, de az meg is oldódik azonnal, a játék legenerál pár hiányzó fájlt és kész. De ennél a 3 modnál nem oldódik meg később sem a hiba, amit ír. Úgyhogy át fogom gondolni ezeknek a modoknak a használatát, ha tényleg a szerver takarítás és újraindítás mellett döntök.