Ez hülyeség, mert ha 24 órára előre tervez a szolgáltató és azt közli mindenkivel, akkor máshogy alakul a fogyasztás is, amit előre eltervezett. Éjszakai áram régóta (évtizedek) nincs, vezérelt áramnak hívják és minden fogyasztási völgyben bekapcsol, sokszor nappal is.
Csak egy példa, hogy mennyire másként kellene már most működnie a dolgoknak. Nem csak éjszakai és nappali áram tarifa kellene, és ezt meg különösen nem külön órákkal és lakáson belüli elkülönített hálózattal, hanem az órámba eljuttatja az energiakereskedő cég a tarifát néhány perces kvantálással a közeljövőre (mondjuk 24 órára) és a lakásom elektromos berendezései ezt ismerve optimalizálva használnák fel az áramot. Jelenleg elektromos fűtés, melegvíz készítés bagy klíma, de a jövőben pl. az autó töltése, amelyik tudja hogy mikor hová akarok menni és egy 50-100 km vésztartalék híján a várható igénybevételnek megfelelően tölt a költség (ami rendelkezésre járó ampereket is jelent) ismeretében.
Csak most olvasgattam bele a komment folyamba.
Azért az tény, hogy teljes ipari/gazdasági váltás kellene a teljes átálláshoz, de ez nem is várgató. Az autóflotta teljes cseréje elektromosra azért több évtizedes folyamat. (még a csak benzines autók cseréje is tizenX év, és itt technologi váltásról is szó van).
És ami a fontosabb, az energia termelő kapacitás optimálisabb kihasználása és diverzifikálása több technológiára (mindenféle fajta megújulók és hagyományos erőművi kapacitások, atom a folyamatos tömegért ill. szán/gáz/olaj a csúcsokra) is várható.
Az elektromos autózás terjedését együttesen kell figyelni két másik témával. Ez egy triumvirátust képez, ami egyszerre fog fejlődni és egymásra hatni.
1./ Elektromos autózás. 2./ Vezető nélküli autó. 3./ Shared economi, azaz nem tulajdonoljuk az autók, hanem igénybevesszük.
Kevesebb autó kell majd, ami önvezető és netes elosztással kapjuk meg, amikor és amennyi időre szükséges nekünk. A rendszer tudja mikor, honnan, hová akarunk menni. Így az autót fizikai elosztását is megoldja (az igénybevételt árcsoportba osztva, hogy a csúcsok drágábbak legyenek és ezzel segítse az optimális elosztást).
De ezzel együtt az autók töltése is ugyanilyen optimalizáló országos nagy informatikai hálózatba kapcsolódik, tehát az igénybevétel tervezése mellé bekerül a töltés országs tervezése és ehhez kapcsolódóan az energiatermeléshez kapcsolt töltésoptimalizálás.
Én mindig építõ jelleggel szólok hozzá, teljesen építõ jelleggel felhívom a figyelmet arra, hogy van néhány elmeháborodott aki az egyik baromságot a másik után okádja be az ilyen fórumokba a többi tökfej meg ezekbõl próbál kiokosodni aztán csodálkozik hogy a valóságban minden fordítva van ahhoz képest mint amit vérpisti123 benyögött a fórumba. És még ez a jobbik eset, a hülyébbje még ezt sem veszi észre csak boldog hogy milyen okos meg tájékozott. Az hogy Te nem érted hogy mit írok az a saját problémád nem az enyém. De jól láthatóan nem csak ezt nem érted, hanem még azt sem amit saját magad írsz, lsd. pld. felteszel egy vagon kérdést amire fogalmad sincs mi a válasz de ebbõl neked az következik, hogy molnibalage-nak - az sg egyik legnagyobb és legostobbább vérpistijánek - igaza van. Akkor menjek le a Te szintedre és tegyek fel egy csomó kérdést amire fingom sincs mi a válasz és ebbõl vezessem le azt, hogy lám-lám nincs is igazad? Amúgy az itteni vérpistiknek totál mindegy mit ír az ember, túl hülyék ahhoz, hogy felfogják. geforce9 még mindig nem jött rá erre és reménytelenül próbál nekik magyarázni, ahelyett hogy csak egy jót röhögne az ostoba fejükön.
Egyezik a véleményünk ebben. T2k az esetek többségében érdemi infót nem ír, viszont az emotionokat elõszeretettel kattintja. Mondjuk az más kérdés, hogyha az SG normális fórumot akarna, akkor nem lenne külön jel a "köcsög" "láma" és egyéb olyan szavakra, amik normális beszélgetésben nem kerülnek az asztalra. A szmájlikiosztásból nekem az jön le, hogy nem is akar az SG normális beszélgetést és szomorú, hogy arra nem jön rá, hogy egy fórumnak nem tesz a legobbat az, hogyha elve a szidalmaknak beteszik a grafikákat. Lényegében ezzel azt mondva, hogy anyázzatok csak nyugodtan.
Aham. Szóval még most sem mondtál semmit. Soha nem szóltál a témához építõ jelleggel. A hozzászólásaid: 51, 56, 57, 58, 66, 74, 77. Mindegyik off és primitív személyeskedés, gyalázkodás. Sajnos a moderátorok nem teszik a dolgukat és az sg fórumok szétesnek az ilyen trollok miatt.
Szerintem ne olvass vissza, a te képességeiddel ez amúgy is halott vállalkozás lenne. Amúgy azt azért fel tudod fogni kisgyerek, hogy attól hogy Te nem tudod ezeket az adatokat (sem) abból egyáltalán nem következik az, hogy senki más sem tudja. Igen, becsülni tudsz, pontosan úgy ahogyan a legtöbb hozzá nem értõ kibic, iszonyatosan szarul. Jó érzéssel megbecsülöd a valóság gyökeres ellentétét.
Az objektív adataid és szakmai ismereteid már egy jó 15 éve ismertek azok számára akik értenek is a kérdéshez nem csak a hülyeséget tolják ki a feljükbõl folyamatosan mint Te. Már nagyon régen meguntam, hogy millió egyedszer is én melózzak az ilyen vérpistikéknek azzal, hogy tálcán kínálom azokat a ma már trivialitásnak számító adatokat amikrõl saját bevallásod szerint sincs halvány lila gõzöd sem, de azért belekotygsz. Úgyhogy keresgessél csak pistike keresgessél, másnak 5 perc, neked talán sok év alatt meg is lehet a kérdéseidre a válasz.
Én egyébként rájöttem a megoldásra, ami tökre zöld, kihasználja az elektromos technológiákat, megtisztítja a város levegõjét, biztonságosabbá tenné a városi közlekedést, és mindenki örömmel használná.
A P+R mintájára lehetne ez P+D, hasonlóképp is mûködne, a város szélén mindenki lerakná a robbanómotoros jármûvét, és átülne egy dodzsembe. Nem áramszedõs lenne, hanem akksis, kétszemélyes, színes metál fényezés, körben gumi, eltekered a kormányt akkor tolat. Aztán hajrá, lehet menni közlekedni! :P :D
Teherszállítást meg majd megoldjuk valahogy, nem téma. Lehet, hogy nem is fog majd kelleni, ha bevezetjük. :P
Szerintem olvass vissza! ;-) És igen, én beismerem, hogy nem tudom a pontos adatokat, ahogy itt senki sem. Viszont becsülni tudok, ami valószínüleg neked nem sikerült, ezért is lenne jó, ha az egyetlen érved, - a személyeskedés - helyett csinálnál valami hasznosat! ;-)
Mint írtam itt nem érzelmekrõl, hanem objektív adatokról, szakmai ismeretekrõl lenne szó. Ilyen szempontból te még hozzá sem szóltál. Az összes eddigi hsz-od mások sértegetésébõl állt, pedig ha hülyeséget beszélnék, mi sem lenne egyszerûbb? Mutatnál néhány adatot és meg is dõlt az elmélet, de ilyet nem tudsz sajnos.
Ha tudsz valamit, amit én nem, akkor ki vele! Ne kerülgesd a forró kását :-)! Ugyanis eddig nem mondtál még semmit. Ha nem, akkor meg fogd be és ne ugass! ;-)
Te miért nem kerested elõ az adatokat? Azért tettél fel ennyi kérdést mert nem tudod rájuk a helyes válaszokat vagy azért mert nem tudod rájuk a helyes válaszokat?
"Most már jó lenne ezt nagyjából kiszámolni, mert egymás mellett beszéltek el és van olyan, aki nem is fogja fel, mennyi az annyi."
Tényleg nagyon jó lenne, ha végre tisztába kerülnél ezekkel a trivialitásokal, mert ha valakinek hát neked fogalmad sincs mennyi az az annyi.
tele van az ország kihasználatlan erõmûvi kapacitásokkal, 2008-óta csökken az áram ára (persze ezt fogyasztóként nem vesszük észre, mert a rezsicsökkentés kormányához tartozó MVM lazán lenyeli a különbözetet, és ugyan olyan drágán adja az áramot évek óta, majd néha csökkent 10%-ot, és a zemberek hõs megmentõjeként tetszeleg). Mellesleg az átállás nem 2 perc, van idõ. Mint írva volt, már terjed az okos áramhálózat, nem kell csúcsidõben autót tölteni, csúcsidõn kívül kell, aki csúcsidõben gyorstölt az majd fizethet extra tarifát.
Valahogy a vasútvillamosítás sem kényszerítette térdre az áramellátórendszert, persze lehet mondani hogy nincs olyan sok mozdony, de azok nem is pártíz kw teljesítményûek mint az autók, hanem pár MW teljesítményûek és az a teljesítmény több ideig is kell nekik...
Te valamit félreértettél. Itt nem érzelmekrõl van szó, én nem vagyok semilyen fan, csak tetszene, ha a hazám érdekét szolgáló projektek valósulnának meg, de maradjunk a realitásnál. Mindenesetre ez abszolút elméleti szinten marad, hiszen a politikusok csak ciklusokban gondolkoznak és magasról sz@rnak az ország érdekeire. Igen, az valószínû, hogy Magyarország megint a nyugati országok után megy és lépésrõl lépésre tér majd át, akár egy évszázad alatt a full elektromos hálózatra, úgy, ahogy a külföld diktálja majd.
Mint alább írtam, egyértelmûnek tartom, hogy jobb lenne már azonnal átállni akár a jelenelegi fejlettségû elektromos technológiára is, de az hatalmas finanszírozást igényelne. Az éves állami költségvetést többszörözné sokéven át. Ehhez teljesen más gazdasági rendszert kellene kialakítani. Emiatt nem lesz gyors és példamutató átállás. Viszont az is igaz, hogy ez óriási munkapiacot teremtene, fellendítené a gazdaságot, oktatást stb. Ha megelõznénk a többi országot, hozzánk járna a fejlett nyugat know-how-ért, mint nagyjából száz évvel ezelõtt.
Pont Molnibalage mondta el, hogy nálunk mivel a nehézipar leépítésre került, de az infrastruktúra megmaradt így nálunk nem akkora beruházás magának az infrastruktúrának a fejlesztése. Nade mindegy is ...
Másodszor, a dolog nem úgy mûködik, hogy egyik napról a másikra megjelenik az utakor kétszázezer elektromos autó. Van idõ fejlesztésre.
Harmadrészt paks 2-vel igencsak reális rásegítést kapott az elektromos autó projekt. (marhára nem vagyok fideszfan, csak tényként közlöm)
Negyedrészt a benzin útját a tankig is ki kellett építeni. Föld alól felhozni, finomítani, szállítani. Az se ingyen történt. Inkább örülnénk a valós munkahelyteremtésnek, mert ezen lesz meló tuti becsületesen.
Amúgymeg az 1-2-es pontod, amit írtál marhára nem lényeges, mert az ár fog számítani, többek között az adótaher, hogy mit találnak ki az elektromos autóra. Biztosan ki fognak valamit.
Nem kell nagyjából kiszámolni mert nem tudjuk. Egy dolog amit tudunk, hogy megvalósítható és atomenergiával életképes lehet. Fõleg, ha az akkuk újrahasznosíthatóak.
Most kivételesen Molnibalage-nak van igaza. De ha nem hiszitek, keressétek elõ az adatokat. 1. Hány liter benzint és gázolajat használ az ország mondjuk havonta közlekedésre? 2. Ezt mennyi Wh-val lehet kiváltani, a ma használt dízel és benzines ill. elektromos (és elektronikus) technológiáit tekintve (a teher, személy és tömegközlekedést is beleértve)? 3. Ehhez mekkora teljesítményû generátorok, reaktorok kellenek? 4. Hogyan kell átalakítani az országos energetikai ellátó-rendszert, hogy ez a teljesítmény eljusson a felhasználókhoz (a jövõre becsült csúcsidõre méretezés stb.) a szabványoknak megfelelõen? A magyar energetika sokáig világszínvonalú volt! 5. Ehhez hogyan kell méretezni a vezetékeket a kis, közép és nagyfeszültségen? 6. Mennyi idõ lenne a feltöltése egy átlagos személyautónak ill. egy busznak, kamionnak, erõgépeknek? Utóbbiak mondjuk cserélhetõ akksival mûködnének... 7. Mindez mennyibe kerül?
Most már jó lenne ezt nagyjából kiszámolni, mert egymás mellett beszéltek el és van olyan, aki nem is fogja fel, mennyi az annyi.
te mindig viszel magaddal egy kanna benzint, amit kiszedsz a csomitartóból azt töltesz? Mert akkor ennyi erõvel pár akksit is vihetnél magaddal ;) Én nem szoktam vinni, és az autósok túlnyomó többsége sem szokott, ugyan is van egy kis mutató a mûszerfalon, ami mutatja mennyi van hátra. Minden autóban van, keresd csak meg, nagyon hasznos dolog.
Hosszabb utakkor gyorstöltõ állomást keresek.
"A hegyes völgyes vidékeken 30-40 km alatt van 1 km szintkülönbség. Na, ott olyan fogyasztásod van emelkedõn, hogy tisztán elektromos autód picit hamar merülne le."
Igen pl magyarország a hegyes völgyes vidékekrõl híres. Amúgy hallottál már olyanról hogy regeneratív fékezés? Bizony az elektromos cuccoknál van ilyen, és egészen meglepõen, a lejtõkön fékezni szokás. (és pl az ilyen helyeken a legelõnyösebb az elektromos cucc, hiszen a hagyományos csak elfûti a fékezési energiát)
Hiába mondod neki soha nem lesz képes felfogni. Sok éve figyelem már a gyereket mindig pont ennyire betonfejû volt és kínosan ügyel arra hogy csak olyanba szóljon bele amihez totál hülye (az is igaz hogy nincs olyan téma amire ne lenne ez igaz ). Van a világon néhány millió benzinkút és néhány milliárd konnektor, de a szerencsétlenje mégis azt hiszi hogy benzinkút az mindenhol van még a semmi közepén is. Vagy ha mégsincs, akkor van kéznél mindig a mágikus zsacsi és az abban leledzõ anyagból tuti a tankolás . Arra milló év alatt sem jönne rá, hogy a semmi közepén a zacskóját is feldughatja magának , persze az is lehet hogy tényleg tart magánál állandóan egy zacskót amibõl tankolhat. Ezzel mehet tovább 1-2 km-t a semmi közepén mielõtt megint megállna, ezután pedig már csak az üres zacsiját nézegetheti.
Látom most sem érted. A benzin/gázolajos autot egy zacskóban levõ anyaggal is meg tudod tankolni, ha valahol valami gebasz volt. Az áramot nem tudod magaddal cipelni sehova. Tényleg ilyen kurva nehéz megérteni...?
Úgy látom 8 év gar van a kisebbik akkura. vagy 125e mérföld, a nagyobbikra unlimited mérföld vagy 8 év gar. Ez azért nem rossz.
Nagyjából 200 mérföldet tud ami ~ 300km, annyin belül meg kell 1x állni gyorstölteni van akkupakcserélni. Hosszútávú utakon ezt bele kell kalkulálni. Viszont hétköznapi használat során sosem kell töltõállomásra menni, otthon tölthetõ. Ez viszont elõny. És mi a jobb? Egy egy hosszabb útnál betervezni egy megállást, vagy havonta az 1-2 tankolást kihagyni és azt a sorbanállást megspórolni?
Nyilván aki folyamatosan hosszútávon autózik annak egyelõre nem opció ez, fõleg míg akkupakkcsere pontok nincsenek leglább 50-100km-enként. De egy olyan embernek, aki általában városban használja és néha megy csak hosszabb útra, annak jobb idõ szempontjából, mint a benzines. Mert ami töltési idõt elveszít az életébõl az autópályapihenõben ücsörögve, azt visszakapja, abban, hogy városi használat során sosem kell benzinkútra mennie,
A semmi közepe alatti részt láthatólag félreértette a többség. A mai autókat bárhol meg lehet tankolni. Egy elektromos autóba hogyan raksz te bárhol bele egy töltést? Vagy valaki odavarázsolt egy méregdrága csereakksi készletet, vagy az egész autót el kell vonszolni egy töltõállomásig. Errõl szólt a kommentem.
Azt továbbra sem látom, hogy mit csináljon a kedves user akkor, ha messzire akar autózni, mert a két autó nem opció...
Full elektromos autót amúgy is városon belül képzelik, nem? Egyébként meg Magyarországon nincs olyan, hogy a semmi közepe, nincs olyan pontja az országnak, ahonnan ne érnél el lakott települést gyalog két órán belül.
Napos parkolóhelyet választasz. Ha a belvárosba jársz mélygarázsba, akkor IJ, de olyan helyeken szerintem elõbb-utóbb lesz töltõ. Azért egy autó ingázáshoz tényleg kétszer egy órára kell, közte csak fel tudod tölteni.
Napelem meg nyilván nem fõ forrásnak, hanem kiegészítõnek, mint mondjuk egy indukciós fék.
Mondom rásegíthet és mondjuk hétvégén és szélkereket is írtam, de csak rásegítésnek. Nem fõ forrásnak. Na mindegy....
Lejtõn az elektromos visszatölt valamennyit, amit a benzines nem tud megtenni. Ergó a benzinesnél kisebb a teljes hatékonyság dommbos terepen, mint az elektromosnak.
Ha lerobbansz valahol, ami benzines autónál is ugyanúgy elõfordul vontató kell. Kifogyott üzemanyag miatt pedig lerobbanni? :) Hát az meg is érdemli akár benzin, akár áram :) Amúgy nem jellemzõ lerobbanási ok ez szerintem.
T2k: ha a hozzászólásaidban nem lenne csípõbõl és azonnal trágárság, köcsögözés, mocskolódás, talán emberibben állnának hozzád.
"mert a semmi közepén tudsz benzint/gázolajat áttölteni, de áramot sajnos nem fogsz rakni a kocsiba"
Igen, idiótáéknál nem gond a semmi közepén a semmibõl benzint/gázolajat materializálni és aztán azt áttölteni, bezzeg árammal már nem tudják megcsinálni ezt a barba trükköt.
"mit csinálsz a hosszabb utazásokkor? Mert lehet, hogy a használat 5%-a az, hogy több száz km-t vezetsz, de ha ez is kell, akkor tartasz két autót? Ej, de gazdagok lettünk hirtelen"
Igen, idiótáéknál csak a gazdagság oldhatja meg ezt a dolgot semmi más a világon. Nekünk értelmes embereknek viszont szerencsére számos más lehetõségünk is van még, pl. busz, vonat, repülõ, bérautó. Olyan jó, hogy ezt kb. 5 év óta minden évben elmondom neked, de a Te képességeid láthatóan nem teszik lehetõvé hogy felfogd, így aztán újra meg újra hülyét csinálsz magadból vele.
"A hegyes völgyes vidékeken 30-40 km alatt van 1 km szintkülönbség. Na, ott olyan fogyasztásod van emelkedõn, hogy tisztán elektromos autód picit hamar merülne le."
Igen, idiótáéknál pont ez a helyzet, õk azt hiszik hogy az elektromos autó úgy mûködik hogy emelkedõn felfelé rohadt sokat fogyaszt, lefelé menve meg még többet!
Õk nem szoktak irígykedni más mûszaki tudására, mert még arra is képtelenek, hogy felfogják mi az a mûszaki tudás. Nekik létezik a saját elmebeteg világuk a valóságban létezõ fizikai törvények szöges ellentétével és kész.
Hagyd, teljesen reménytelen eset, gondolkodni sohasem tudott, a témához a lehetõ leghalványabb lila fingja sincs a fizikai törvényekrõl meg azt hiszi, hogy azokat a parlamentben szavazzák meg. Most is a napnál világosabban bebizonyította, fingja sincs mirõl beszél, hiszen számára a kW az a kapacitás . A szerencsétlenje viszont nem teszi fel magának a kérdést, hogy mi lenne ha 1 millió olajalapú jármû akarna egyidõben tankolni Magyarországon. Arra érdekes módon nem veri az asztalt. Kedvenc Don Quijoténk még mindig ott tart, hogy a 15 évvel ezelõtti hazugságokat hangoztatja még a hibridekkel kapcsolatban is. Ennek a gyereknek még vagy 40 év kellene, hogy eljusson arra a szintre ahol a világ 25 éve tartott. Amikor már mindenhol többnyire részben vagy egészben elektromos jármûvek járják majd a közutakat is ez még mindig hadakozni fog ellenük és bõszen hajtogatja továbbra is az elmebetegségeit. De tudjuk jól vannak ilyenek, manapság is van még egy-két bomlott agyú, aki továbbra is megszállottan kitart amellett hogy pl. a dohányzás nem káros az egészségre. No õ pont ilyen minden más területen, ahol legalább egy icipicit gondolkodni kellene tudni.
Mit tekintesz átlagosnak? Nekem a munkatársaimnál az átlag ingázó napi 40 km körül vezet, ha teljesen átlagos a nap. Erre jön még rá az egyéb kitérõk meg a légkondi. Ez hány kWh átlagos fogyasztás?
A baj meg azzal van, amikor az átlagtól eltérsz és a semmi közepén lerohadsz a kocsival. Akkor sajnos hajadra kenheted az átlagot, mert a semmi közepén tudsz benzint/gázolajat áttölteni, de áramot sajnos nem fogsz rakni a kocsiba.
Aztán a következõ probléma az, hogy mit csinálsz a hosszabb utazásokkor? Mert lehet, hogy a használat 5%-a az, hogy több száz km-t vezetsz, de ha ez is kell, akkor tartasz két autót? Ej, de gazdagok lettünk hirtelen.
Ezen felül a világon nem csak sík terep létezik. A hegyes völgyes vidékeken 30-40 km alatt van 1 km szintkülönbség. Na, ott olyan fogyasztásod van emelkedõn, hogy tisztán elektromos autód picit hamar merülne le.
Annyira bírom hogy minden ilyen hírnél szinte ugyanazok a hamut a mamuval a gizikét a gõzekével is keverõ, már az óvodából is kibukott önjelölt szobatudósok (lsd. pl. molnibalage, torreadorz, teddybear hogy csak a legsetétebbeket említsem) szó szerint ugyanazokat a valóággal szöges ellentétben álló egetverõ baromságokat ismétlik meg amikért már korábban számtalanszor el lettek küldve a halál mûszerére. Ezek a csákók vagy tényleg ennyire tehetségtelen idióták, vagy a világ legnagyobb trolljai. Akármelyik eset is áll fenn, írtani kell õket ahol csak lehet!
csakhogy nem kell ennyit tölteni. napi átlagos munka-pláza-otthon útvonallal kb hetente kéne 1x tölteni.
Akkunak megy az újrahasznosítása, csak jelenleg olcsóbb a nyersanyag mint az újrahasznosított anyag, de majd ez is megváltozik.
Azért ne csontra lemerült autókkal számolj. Napi 20-30 km az átlag, ami nem igényel annyi rátöltést. Egyébként az atomerõmû lehetne az alapja, ez teljesen jogos. Nincs más reális alternatíva, bár ha van valamiféle házi napelem vagy szélkerék, az azért rá tud segíteni, fõként azért, mert otthon általában van idõ tölteni. Benzinkutakat nem értem, infrastruktúra kell. Aki otthon tölti, az nem megy "gyorstöltõtelepre" és nem csinál 40 méteres sort. Ezt az ellenérvet nem is értem. Nagyrésze az autóknak napi szinten alig megy, amit egy éjszaka alatt komótosan utána lehet tölteni otthon. Ezek a kocsik lényegében sosem mennek kútra. A gyorstöltés a folyamatosan autót használóknak kell csak, a többieknek minek?
Az akku már más kérdés, ha nincs jó akku és az újrahasznosításuk sem megy, akkor az komoly kerékkötõ, de majd kiderül. Szerintem hiba lenne leírni az elektromos autót.
Kis hazánkban van kb. 3 millió autó. Ha csak ezek közül minden harmadikat töltöd 2 kW kapcitással, az akkor is 2GW. Ezt csak a hajnali völgy viseli el a szokásos éjszakai csúcsidõszak alatt - nyáron meg fõleg a légkondik miatt - rohadul nem. A 2kW-os töltési kapacitás meg semmi, mert még 5 óra alatt is - ennyi a nagy völgy - 10 kWh-t raksz bele egy kocsiba. Ezzel még középtávon sem tudsz autózni, ha klímát is akarsz a kocsiba... És ez csak az állomány 1/3-a...
nem nem jelentene semmilyen új kábelt. Be kell húzatni a 3 fázist (állítólag manapság már az "észlény" áramszolgáltatók végre alapból teszik, mert rájöttek hogy jobb 1 háztartásban is szétosztani a fázis terheléseket mint házanként felváltva másik fázist behúzni), azon bõven tud annyi áram jönni hogy elég a háztartásnak, és több autónak hagyományos töltésre... Nem kell új erõmû sem, ugyanis jelenleg sem csúcsra járatva mennek, és vannak olyan idõszakok amikor még annyira sem (éjszaka), és mikor a legvalószínûbb hogy az ember otthon van és az autóját tölti, hát persze hogy éjszaka.
Meg ahogy a móricka elképzeli. Ugyanis a jelenlegi töltõállomásokat egy igen kevés fogyasztásra méretezték, a káblek és a hálózat is ennek megfelelõen épül fel. Képzeld el azt, hogy ugyanazt az energiatartalmat, ami a motor hajtóanyagban van hirtelen ugyanazon kis teljesítmémnyt viselõ kábelen kell átnyomni plusz az egész plusz fogyasztás reáterhelõdik a meglevõ hálózatra. Nálunk az ipar kiesése miatt ez nem akkora gond, de másohl sem termelõ sem a hálózat még kiszolgálni sem képes.
Az is vicces, hogy nem szúr szemet, hogy ma egy átlagos benzinkúton van 5-8 állás és néha így is van olyan fõvárosi kút, ahol 30-40 méteres sor van. Csakhogy egy tankolás ma 3-4 perc alatt lezavarható. A villamos töltésnél nem. Tehát akkor hogyan is fognak a mai területen ugyanannyi kocsit tölteni vellannyal? Ja, hogy sehogy...
Az otthoni hálózatod is elbírja azt, hogy a szupergyors töltést kiszolgálja minden más mellett...? Az átszabást neked kell állni...
Az egy kurva nagy mítosz, hogy te majd leteszel 5-10 csatit és a jelenlegi infrastruktúra gyökeres átszabása nélkül te itt villanyautózni fogsz. Eleve ott kezdõdik, hogy a kedves politikusok tutira megadóztatják majd a villanyautót is majd valahogy, mert a motor hajtóanyag árában a fõ tényezõ az adó és járulék meg ÁFA. Asszed veszni hagyják ezt a bevételt. Lesz különadó a töltésre is, az ziher vagy akkor a költségvetés sok helyen szopik majd egy nagyot elõbb utóbb.
A villanyautó hívei nagyon rózsaszínben látják a világot fõleg úgy, hogy a legalapabb része, a villamosáram termelési módja sincsen meg az egésznek...
Ez mind szép és jó. Csak azt nem látni, hogy hol van a károsanyag kibocsátás csökkentés. A röhejes hibridautók akksikapacitása is annyi szennezõt produkál, mint 10 másik autó komplett legyártása. Tehát, ha "kikapcs és csere akupakk" = a világ legnagyobb környezetszennyezése, és még van képe ezt valakinek zöld forradalomnak nevezni. Az agyam eldobom... A hab a tortán az, hogy a sok ökobalfasz meg atomenergia minden formáját elutasítja, mikor lényegében az az egyetlen nagy léptékû, tervezhetõ, szabályozható és kvázi CO2 semleges villamosáramtermelési mód. Köszi...
A változó töltés pedig azt jelentené, hogy ki lenne építve a nagyáramú kábel minden töltõhöz, de nem mindig lenne kihasználva. A cserélendõ egyenakksi vagy a drágább gyorstöltés lenne a kompromisszumos megoldás. Tehát a szegények lassan, a gazdagok gyorsan töltenék fel a járgányukat. ;-)
Baazmeg, hogy nem lehet szerkeszteni! Szóval bocsi, torreadorz, azt hittem nekem válaszoltál, de látom, nem. :-) Igazad van, hogy bénák az akksik, de állítólag most majd tényleg ugrásszerûen... :-)
"Hanem az áram elõállítása" Igen, azt beleértettem az infrastruktúrába, te miért nem? :-O
Az eddigi, közlekedésre használt benzin és gázolaj helyett áramot használnánk, ezért írtam kb. 50 Paks értékû fejlesztést csak Magyarországra!
szerintem gyorstöltésre csak vészhelyzetben fanyalodnak rá az emberek, hosszú utaknál. Akinek van esze az szépen otthon a 230-ból tölti mondjuk éjszaka, lassan, mivel nyilván olcsóbb, másrészt a gyorstöltés csökkenti az akksik élettartamát.
Mellesleg mostanában épülgetnek ki az okos mérõórák és a többi, nem nehéz megoldani hogy internetes központi irányítással a hálózatra kötött autók töltése vezérelhetõ legyen, és alacsony prioritásra legyen állítva (tehát ha áramhiány van, akkor visszaveszi a töltést, ha többlet van akkor rendesen tölti), sõt a sok autó okos irányítással, hálózati pufferként is tudna mûködni, kiegyenlíteni a termelés/fogyasztás viszonyt.
Kisfiam? Ki vagy te, az öreganyám? Mert, ha igen, akkor értem a megszólítást, minden egyéb esetben ez a megszólítás felfuvalkodott nagyképû seggfejek természetének sajátja, melyet hiába próbálnak mûveltség, jólneveltség álcája mögé bujtatni, az onnan messzirõl nézve is kikandikál. Amit mondtam egy konkrét esetre értettem, de hát aki hozzászokott a prekoncepciók világához ugye....
Hanem az áram elõállítása (ugye most indult el egy trend nyugaton hogy zárjuk be az atomerõmüveket, ehhez vicces lesz a növekvõ áramigény), illetve az akkumlátorok élettartama.
És persze már 20 éve minden évben beharangozzák hogy most aztán feltalálták a gyorsan tölthetõ nagy kapacitású olcsó akksikat, már csak egy pici van hátra, de ehhez képest a gyakorlat azt mutatja hogy az akksik teljesítménye 1-2 év alatt lefelezõdik, 4-5 év múlva meg már szinte a használhatatlan kategória. És egy autót tipikusan nem 2-3 évig használnak mint egy mobiltelefont vagy tabletet...
A pici van hátra meg általában azt jelenti hogy feltaláltuk a perpetuum mobile-t, már csak egy pici apróság a soha ki nem fogyó elem hiányzik...
Egyetértek, már most jobb lenne, ha a jelen technology-val átállnánk, de... Az infrastruktúra kiépítése többe kerülne hazánkban, mint 50 Paks. Máshol is hasonlóak az arányok. Nem tudom, hogy a hozzászólók belegondoltak-e mekkora áramot rángat egy kocsi feltöltése fõleg, ha "gyorsan" történik az és milyen bika kábelek kellenek ahhoz. ;-) A tömegközlekedés és az áruszállítás is persze alap, hogy elektromos lenne.
teddybear Te jarjal rollerrel mert neked akkor a benzines auto is marha nagy talalmany es parasztvakitas.... ah.....
Tegyük hozzá, hogy az elektromos töltõállomások kialakítása nagyságrendileg egyszerûbb, mint a benzinkutak létesítése. Kb. minden autópálya pihenõt ki lehet alakítani töltõállomássá, mert kell egy kártya terminál meg egy konnektor, bedugod a kártyát, megnézi van-e rajta pénz, aztán a végén leolvassa mennyi áramot szoptál le a kocsidnak, levonja az árát és visszaadja a kártyát. Érintésvédelmet leszámítva nem kell extra biztonsági elõírásokat betartani, nem kell alkalmazottat fenntartani, nem kell szállítani az üzemanyagot, stb. Ez tehát csak infrastruktúra kérdése. Ha az elektromos autók számaránya eléri a kritikus tömeget, akkor tízkilométerenként lesznek töltõhelyek és egy idõ után a benzines autóknak lesz nehéz dolguk hogy üzemanyagot találjanak, mert a piac lassan be fogja darálni a nagyságrendileg drágább benzinkutakat.
Elnézésedet kérem, hogy magamra veszem, de én is a Teslát favorizálom, és nem vagyok technikai analfabéta. Kéttengelyes automata forgatót csináltam 2,4kW napelem alá, ami április 7.-e óta 360kWh pluszt termelt, amellett, hogy a háztartást ellátta... A Tesla pedig az idõ múltával egyre jobb lesz, nem rosszabb... Szóval e..ész a csá.a ...
Annyi, hogy a benzines-dízel autók nyûgjeihez hozzászoktunk, alkalmazkodtunk. Annak is vannak korlátai és legalább annyi hibája, mint az elektromosnak.
Nézd, ízlés meg egyéni vélemény terén nem fogok vitázni, mert felesleges. Szerinted fos, szerintem pedig egy jövõbemutató fejlesztés, ami 5-10-20 éven belül be fog érni. Valahol el kellett kezdeni, és szerintem egész jó az irány, hidd el, ha megtehetném, itt parkolna egy a ház elõtt (ahol lakom, a környéken relatíve sûrûn vannak hivatalos Tesla superchargerek + egyéb, pl. a város / tartomány által üzemeltetett elektromos "kútfejek" is).
A 85kW-os modell 400km feletti hatótávval rendelkezik, ami szerintem, ismétlem szerintem nem rossz. Amíg autóval jártam a munkahelyemre, napi 40km volt oda-vissza, de számoljunk nagyvonalúan napi 100-zal, és akkor abban benne van már, elmész vásárolni (közben talán tudod tölteni), edzõterembe (közben talán tudod tölteni), haverokhoz, családhoz, akárhova. Munkahelyen is tölthetnéd. De még ha nem is lenne erre lehetõség _sehol_, egy munkahetet kb. kibír... Illetve 400km nem olyan kevés, egész korrekt kirándulós túrákat lehet kihozni belõle itt Európában.
Másrészt 400km-t egyben sose vezetek le, még ha egyedül vagyok, akkor is lecsúzik egy kávé / WC úgy 300km-enként. Nyilván akkor ott állsz meg, ahol van töltõhely... Fél óra supercharger töltéssel 170 mérföldet "hazudnak" a marketinganyagban. Hát rémes, tényleg.
Ha ez nem tetszik, akkor 3 perc alatt kicserélik a teljes akkupakkot egy teljesen töltöttre, és mehetsz tovább.
Emellett nem kevés pénzt fektetnek mind a napenergia (kinyerés), mind az energiatárolás fejlesztésébe. Ezek be fognak érni idõvel, nem egyik napról a másikra történnek a dolgok.
Az elektromos autót eredetileg(az 1900-as évek elején) nagyobb darabszámban gyártották, mint az összes többi egyéb meghajtással rendelkezõ autót. Viszont hamar kiderült, hogy a technológiájából fakadó hibáin nem tudnak segíteni semmilyen fejlesztéssel, így aztán inkább a használhatóbb és olcsóbb belsõégésû motorral szerelt autókat vették az emberek meg.
A Tesla ugyan csillog-villog, meg az összes technikai analfabéta zöld is favorizálja, de az elektromos autók technológiai korlátain ez sem tud túllépni. Ugyanazok a fõ hibái, amik már az elõdeiben is megvoltak, és amit semmilyen technikai fejlesztéssel nem lehet kiküszöbölni. Egy darabig még sikeres lesz, de elõbb-utóbb megint kiderül, hogy egyáltalán nem olyan jó, mint amilyennek lefestik.
Attól függ. Viszont mindig vannak olyanok, akiknek van elég pénzük mindenféle divatbaromság megvételére. Függetlenül attól, hogy mennyire hasznos valójában.
akkor a magyar állam korrupció nélkül mûködik, hiszen elég ritkán lát az átlagember nokiásdobozt, tehát azért 5 milliárd /km az a vasútvonal/autópálya mer' annyi :D
Ezt elmondták, hogy muszáj a teslának teljesíteni és tudni amit leírnak, mert eleve lépéshátrányból indul bármilyen más hagyományos márka ellen. Ha hazugságon fogják lehúzhatja a rolót, mielõtt felhúzhatta volna a szélesebb közönség elõtt. Olyan nehéz ezt elhinni? :)
Senki nem fizetett le senkit! Ne konteozzunk! Amíg nem láttuk saját szemünkkel a nokiásdobozt, addig csak blõdlibõl lehet lefizetést emlegetni. Egyszerûbben megfogalmazva, vegyük elõ Occam borotváját, nézzünk utána a tényeknek, és vonjuk le a következtetést: Adott volt egy újságíró, hírnévre vágyott, meg szaftos sztorira, ezért a tesztautót 9 perccel rövidebb ideig töltötte, mint a gyárilag megadott paraméter, miközben azt állította, hogy betartotta az útmutatásban foglaltakat. Ennyi.
Nem a gyári brossúrákról beszéltem, mégcsak nem is PR gépezetrõl, hanem arról, hogy konkrétan, transzparens módon a cég vezérigazgatója nyilvánosságra hozta az ominózus út adatait és a "tisztelt" újságíró vezetési stílusát rögzítõ feketedoboz tartalmát.
De nekem nyolc, hogy mit gondolsz, nem vagyok Tesla részvényes, se nem érdekelt a cég teljesítményében. A linkre rákattintani, elolvasni, majd értelmezni a látottakat pedig gondolom megterhelõ.
Persze, a gonosz olajlobbiban hiszünk, mint az öregasszonyok az imádságoskönyvben, de már a Tesla menedzserek az igazmondó öregapó unokái, és sohasem hazudnak!
Biztos vagyok benne, hogy a Tesla valós adatai egyáltalán nem olyan fényesek, mint amilyennek leírták a gyári brosúrákban.
Ami pedig a sajtómunkások állításait illeti, azoknak egyik oldalon sem lehet hinni. Ráadásul már többször is volt példa rá, hogy a gyárak vezetése bíróságon hallgattat el a számukra kínos írások szerzõit. A két világháború között például a dohánygyárak vezetõsége titkolta el a dohányzás káros hatásairól szóló tanulmányok szerzõit.
Ha azt hiszed, hogy a Tesla menedzserei nem kozmetikázzák az gyári teljesítményadatokat, akkor ideje lenne bevonulnod a legközelebbi elfekvõbe mert aggkori szenilitásod van!
"illetve a fogyasztás is sokkal nagyobb annál, ami a gyári adatokban vannak."
Hú ez ismerõs... várjunk csak. Ja igen megvan, a belsõ égésû motoros járgányoknál szokott így lenni. Manapság már van amit 3 liter körüli fogyasztással reklámoznak autókat (annyival amennyivel egy korrekt teljesítményû motor elmegy), kár hogy ennek a dupláját kell venni és a valóság.
Igazából olyan korban élünk, hogy egy ilyen 20. századi lépés a olajlobbi részérõl úgy elsült visszafelé, hogy a Tesla részvények a többszörösére nõttek azóta. Pont az ellenkezõjét sikerült elérniük.
Én is úgy ismerem a sztorit, hogy az olajlobbi lefizetett pár újseggírót kb. 1-2 éve, akik összekamuztak egy "cikket", amibõl botrány is lett késõbb. A tények és logok végül a Teslát igazolták. Kb. utána kezdett szárnyalni a Tesla részvény is.
Igen, nyilván kitalálták az egészet, és meghamisítottak minden adatot. Elolvastad egyáltalán a linken lévõ írást?
Rosszul fogalmaztam, szóval a hatótáv sokkal kisebbnek bizonyult a gyakorlatban, mint amennyit a gyári adatokban megadtak, a töltés tovább tartott és több energiát követelt.
Nem túl régen volt egy cikk a neten, amiben néhány újságíró leírta a Tesla használata során tapasztaltakat. A cikk egészen mást írt, mint az a tapsoló propaganda, ami többnyire hozzáférhetõ a témában. Persze rögtön meghurcolták a cikk íróit, sok önjelölt "szakértõ" habzó szájjal szidta õket. A zöldnek mondott "szakemberek" próbálták kimagyarázni azt, hogy korántsem olyan szépek a gyakorlatban mért hatótáv, illetve a fogyasztás is sokkal nagyobb annál, ami a gyári adatokban vannak.
".jó lenne tényleg belekönyökölne egyet így az benzinlobbiba."
Azaz az államba, mert az húzza a legtöbbet az üzemanyagból.
"Minél több elektromos autó fut az utakon, annál nagyobb lesz az igény a területi és nemzeti elektromos töltõállomás hálózatok iránt. És vajon melyik cég kamatoztathat leginkább ebbõl? "
Hat igen, amelett hogy zsenialis es forradalmi, huzas, meg anyagilag is bejohet, mert lehet hogy barki szamara elerhetoek a szabadalmak, de a tesla evtizedes technologiai elonye akkor is megmarad, amit nem lehet fel ev alatt behozni. Es ha felporog az uzlet, akkor leginkabb majd a tesla bevetelei fognak noni.
Ahhoz hasonlit ez taktika, mikor microsoft, evekig hagyta, hogy az emberek ingyen hasznaljak az windows-t, mert felismertek, ha elterjed, es szinte alap szabvanya valik, akkor utana nagyot kaszalhatnak.
most mit lehetne mondani?Eszkel csinánije buksi! :D LoL Meglátjuk mire mennek vele a többiek...jó lenne tényleg belekönyökölne egyet így az benzinlobbiba.
Egy dokumentumfilm a Tesla-ról, és a szemléletükrõl: https://www.youtube.com/watch?v=nZh6jhaMCd4