Ne szórakozzunk már. Mutassak képet a 2017 HZD portolásból PC-re? A 2015-ös Witcher III maxra húzva szebb ennél.
Most kezdtem el, minden mindegy alapon a Elex-et, mert valami nagyon olcsón utánam vágták egyszer.
Az egész játék időutazás a 2000-es évekbe. Az arcok szebbek, de az animáció darabossága és kidolgozottsága a Gothic 2-3 időket idézi vagy még azt sem.
A harcrendszere meg akkora kalap szar, hogy komolyan mondom felmerült, hogy így 1-2 óra után hagyom a fenébe, amit kb. soha nem szoktam csinálni.
A világ megváltozott, a PB meg nem. Az egész játék csak végig egy átskinezett Gothic hatását kelti. 15-20 éve egy AAA játékot össze tudott rakni 30-40 ember. Ma ez 100+ fő. Csak a PB nincs ekkora. Meg is látszik a végeredményen.
Nekem pont a techno-fantasy világ jön be nagyon. Kardos-varázslós rpg-ből rengeteg van, ez a posztapo-techno vonal relative ritkább (Legutóbbi óriási élmény a Horizon Zero Dawn volt...).
Ezért is estem neki az ELEXnek amikor kijött, úgy hogy se gothicot se risent nem játszottam soha. Utána feltettem őket a listára, de azóta se tudtam eldönteni melyikkel kéne kezdeni... mindre sajna nincs idő...
Kb egyetértek. Nekem is inkább a sztori fájt, hogy nagyon gyenge lett meg a világ olyan furcsán picike volt. Vicces volt, hogy három lépés után sivatagból erdő, aztán öt lépés után jeges tundra vagy vulkán lett. Ennél a Risen világa okosabb, következetesebb volt. Vagy akár a Gothic 1-2 világa is, kisebb volt, de logikusabb. Meg ezt a techno-fantasyt, ezt soha nem tudtam annyira megkedvelni, mint a normál fantasyt, mint a gothic.
De a játék technikailag és mechanikailag jó volt, adta a gothic-feelinget az alacsony szinten való konstans meneküléssel meg a többivel együtt.
Várjuk várjuk, az ELEX 1 jó volt, bár a harcrendszer enyhén rosszul volt megdesignolva (a kezdő ellenfeleknek is akkor armorja volt hogy a játék első felében inkább mindig meneküni kellett mert a fegyverek egyszerűen nem sebeztek)
De jó élményeim maradtak a játékról, a 2 felében megbosszultam mindent. Mondjuk a sztorira már nem is emlékszem, pedig letoltam tutira :D
Kár hogy ezek se képesek egy értelmes graf engine-t használni ami ki is néz valahogy. Tudom nem minden a grafika (én is tolok sok régi gyenge grafikás cuccot amit feledtet bőven a gameplay) ,de na legyen már egy szint... 2022-öt írunk lassan az isten szerelmére
ELEX II is coming soon to PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series S|X and Xbox One.
senki nem játszik vele ? peccseket se nagyon láttam hozzá , vagy vmi nagy modot. ennyire érdektelen ? pedig azt hittem ehhez is lesz vmi egykét év valatt minta gothic sorozatokhoz
felmodolva milyen ? láttam a harcot reálisabbá tevő modokat a nexuson hozzá
Én is elkezdtem, most néztem át Golietet. Eddig nagyon bejön, hozza a feelinget a tipikus PB dolgokkal :D A jetpack elég jó ötlet volt, meg tetszenek a régi világ romjai is.
Pedig nem. Óriási, nem arányos különbség van a fegyverek hatékonyságában.
A 41-es nem aprít, apránként farigcsál, bár sok esetben (a sivatagi részen) szinte nem is sebez (csak szerencsém van mert egy mérgezős kardot használok, és améreg az sebez). tegnap este sikerült kiskilleznem egy 60-as sebzésű lánckardot, na azzal meg 3 ütés ugyanez a fajta mob.
Redditen úgy magyarázták - ha jól értettem - hogy a moboknak abszolút sebzéscsökentésük van, viszonylag kevés HPval. Mondjuk amikor egy 30-35ös armorú mobot ütsz a 41es fegyvereddel, akkor ütésenként sebzel mondjuk 6-10 HPt (kombókat most hagyjuk) viszont egy 60as fegyverrel meg a sebzés hirtelen 25-30 lesz.
Tehát mig a fegyver sebzése csak 50%al nött, a ténylegese sebzés 300-400% lett.
Végülis annyira nem rossz a rendszer, utólag visszetekintve megvolt az izgalomfaktor az elején és megvan a fejlődés érzése most, de ha nem lett volna némi háttérismeret - köszönhetően itt a forumon levőknek - akkor lehet 1 óra után kukában végezte volna a játék.
Pedig nagyon jó, csak ugye az embert elkeserítheti hogy a játék első 20 órájában nem tud leölni egy kezdőpályán lévő malacot - vagy ha sikerül is, kb zérő XPt kap érte :)
Az külön tetszik hogy a lények nem skálázódnak a játékossal, azt nagyon rühellem minden játékban...
Nem egész így van azért, hogy a példánál maradva 41-essel már mindent aprítasz. Inkább azt mondanám hogy a leggyengébb szörnytípusok után van az eggyel erősebb csoport, gondolom nagyjából azonos fizikai sebzés védelemmel. Ha már jóval erősebb a fegyvered (értsd nem csak 1-2 ponttal), akkor tudod őket látványosan, néhány ütésből lenyomni. Viszont ezen a szinten is vannak még jóval erősebb dögök (pl. troll, küklopsz, néhány mutáns fajta, harci robot) akiket ugyancsak meg sem karcolsz a 41-es fegyvereddel.
Csak annyi a különbség a Gothicokhoz képest , hogy az erő/ügyesség nem adódik hozzá a sebzéshez, ezek csak arra jók hogy kézbe tudd venni a fegyvert. Ott is megvolt ugyanez a jelenség hogy a wargokat csak megkarcoltad pl. 20-as sebzésű fegyverrel, 35-ös erővel, aztán 40-essel, 50-es erővel meg ment simán.
Nem rontottál el semmit, így van kitalálva. Így éreztetik hogy veszélyes a világ, te pedig az Elex-megvonás következtében harmatgyenge vagy egy jó ideig. Szóval jól csináltad, nem kell mobokat ölni, a küldetésekre kell koncentrálni, menekülni, osonni, ügyeskedni.
Érdekes ez a játék - nem tudom én rontottam e el valamit a karakterfejlesztésnél, de olyan 14 szintig (ez cirka 16 játékbeli óra) gyakorlatilag folytonos menekülésből állt az életem :)
Gyakorlatilag abból éltem, hogy a társam tankolta az ellenfeleket, én meg próbáltam ütni őket - szinte zéró sebzésel mert a 24es sebzésú acolyte sword se ért egy kalap szamócát se. Ugyan bóklászás közben viszonylag hamar találtam erősebb kardokat, de azokhoz 30 / 60 körüli statok kellettek, amikhez messze nem volt elég a szintenkénti 10 pont (pláne hogy 30as stat felett már ugye 2 pont kell egy szinthez). a távolsági fegyverek ugyanez, a 30-35 sebzés semmi HPt nem vett le a szörnyektől (utánaolvastam, azért mert páncélozottak :) )
Tagadhatatlan hogy elkövettem azt a hibát, hogy az elején tettem hagglingra, chemistryre, animal trophiesre, mert arra számítottam hogy lövöldözhetek majd hamar a lézerpuskákal, ahhoz meg lőszer kell... de mivel a puskák semmit sem értek, nem is lőttem, de ezek a pontok is késleltették a csodát....
Miután vettem egy pajzsot akkor legalább túlélni tudtam, de legyőzni csak a harmatgyenge kezdőhelyen lévő szörnyeket tudtuk, miközben a küldetések - a berserker faluban is - olyan helyekre küldtek ahol sokkal erősebb ellenfelek voltak. A legtöbb esetben csak úgy tudtam a küldetéseket megcsinálni hogy pl ráhúztam a szörnyeket az emberekre, vagy éppenséggel elcsaltam azokat és gyorsan a célhelyre rohantam hogy felkapjam, legyőzni esély se volt.
Gondoltam ha majd sikerül belépnem a clerikekhez (ez volt a cél, mert lövöldözni akartam) akkor majd fordul a kocka, de igazság szerint semmi nem történt. Level 11-en ugyanaz maradt a játékmenet, osonás, lopózás, jetpackezés, trükközés... a fiam meg röhögött mert hallotta amikor nem sikerült valami, és menekülnöm kellett sürű szitkozódások közben...
Gyakorlatilag már kivégeztem a megoldható küldetéseket minden településen, és még mindig ott tartottam hogy a pékbe lehet ebben a játékban mobot ölni... amikor nagy nehezen, elex potionokkal eljött a 15ös szint, és végre be tudtam rakni egy kardot 41es sebzéssel....
És bumm. Hirtelen minden szörny legyőzhetővé vált. Az ellenfelek akiket eddig megkarcolni se volt esélyem gyakorlatilag egy combó sorozat után kifeküdnek.... most éppen azzal vagyok elfoglalva hogy végigjárom azokat a helyeket ahol pár nappal ezelőtt ég küszködtem/bújkáltam, és kéjes vigyorral ölök le mindent.... :)
Szóval, másnak is ez volt a tapasztalata? Hogy a játék ordas szopás aztán hirtelen varázsütésre, minden átmenet nélkül átalakul casual mészárlássá? Utoljára szerkesztette: lammaer, 2018.01.06. 01:23:46
Hat, nem osztogatjak olcson a baberokat ebben a jatekban. 14 ora jatek utan meg csak egy vadasznadragot talaltam magamra. Nagy nehezen lekuzdottem egy fegyveres ellenseget, de se a fegyvert, se a pancelzatat nem vehetem el tole.
En majd inkabb a technikas modszerekkel szeretnek jatszani, nem a magiaval.
Ha a karakterfejlodesnel azt irja : "minden szintnel novekszik" majd az adott kepesseg, azt ugy erti hogy level-szintel, vagy a skill szintel amit ujra meg kell venni?
Lesz majd a jatekban zseblampa is, vagy csak ezek a magnezium faklyak?
Tetszik a jatek, nagyon hangulatos. Talan pont azert mert nehez :)
Én meg lehet, hogy egy kicsit túltoltam, mert 26-os szinten fordultam a Chapter2-be (normal). Direkt megcsináltam minden mellékküldetést, amit lehetett, talán 2db társakhoz fűződő quest az, ami később folytatódik. A harc így már kifejezetten kellemesebb, mindenkinek nekiugrok bátran, talán a több ellenfél egyidejű támadása a veszélyesebb. A jet-pack attack is elég hatásos, jó ötlet. Én a Berserkerekhez léptem be és Paladinként (lvl25) kerültem a ch2-be. Viszont azért elexit hiányom az van rendesen, a warrior armort ki is hagyom, mert nagyon drága. A paladin armor, amire gyűjtök most, pl. 20000 elex (fej és lábvédő nélkül). De rengeteg pénz elmegy skillek tanulására: ugye ahányadik szint, annyi skill pont + amit még potionokkal is szereztem, illetve fegyver fejlesztésre/módosításra. Úgyhogy a nagyobb pénzszerzés lehetősége miatt most beáldoztam pár skill pontot "pickpocket"-re, meg "animal trophies"-re is. Viszont túl erősnek érzem a kézigránátokat, úgyhogy azt mellőzöm a játékban. Amúgy is inkább ilyen Gothic-osra veszem a figurát, tehát kard+íj+mágia kombót nyomom leggyakrabban.
Kulonben a 6-os szintem meg harmatgyonge vagyok, csak ugy sunnyogok, inkabb elkerulve minden csatat. Hiaba talaltam jobb fegyvert, el se birom. Azt hiszem eddig meg nem is ugortam neki a fo-kuldeteseknek, csak hagytam magam elvezetni Goliet faluba es ott teljesitgettem a "hozd ide vidd oda" kuldeteseket. De ezek elfogytak, lassan ki kellene mereszkednem a terepre. Pancelom sincs meg, es mar venni se tudok mert Ragnar megtiltotta hogy uzleteljenek velem. No majd lesz valami :) Ti normalon jatszotok?
Fel akarom tornaszni az INTELIGENCIAt, mert szeretnem megnyitni azokat a kepessegeket hogy tobb XPt kapjak meg tobb karakterpontot. De a magasabb ertekeknel mar nem kapok 10 inteligencia pontot a 10 karakter pontomert, csak valami 8-9-et. Kitolas.
Amugy a jatekban remelem nincs limitalva a karakterszint? Meg csak 5-os vagyok :) Utoljára szerkesztette: Aborg, 2017.11.14. 10:27:17
Lehet kapni kereskedőnél is, de néhány helyen csak simán fel lehet szedni. Az egyik pl. Horth-ban a cleric városban, a bejárattól nem messze van egy kis bánya, mikor először mégy arra Wolf áll előtte, ad is questet. A bányában a földön hever. A másik Tavarban, a Fort alatt a sziklák között él egy öreg csavargó, aki a kidobott cuccokból guberál, neki az asztalán van egy.
Látom hogy a videón 3 gamepad gombot kell lenyomni a jetpack attack-hoz, játszik közületek gamepaddal valaki, azt könnyebb irányítani ? Amúgy lehet valahol venni azt a jackhammer-t vagy az valami küldi tárgy ? Mert még nem láttam olyat sehol.
A jetpack is hasznos, ha kifogy a "kitartas-csik" es mar nem birod szusszal, felroppenhetsz mig visszatoltodik a kitartas. De van tamadasi lehetosege is.
"beúszok úsznak utánam mikor kiérek a partra egy kerülő után mindenkit lenyilazok aki utánam jött:)))"
Egy teljesen triviális kérdéssel fordulok hozzátok. Hogy lehet bányászkodni az érceket a sziklafalon ? Nekem nem megy :) Tettem rá 1 képesség pontot is direkt, van nálam kalapács de azt a tálcára se tudom kirakni hogy használjam. Csákányt néztem a kovácsnál de nem volt mi a megoldás??? Az unlock kikapcsolása sokat segített bár még mindig megöl mindenki még easybe is de legalább tudom irányítani :)))) Program hibákat használok ki hogy legyen esélyem. Pl rájöttem a tengerparton ha beúszok úsznak utánam mikor kiérek a partra egy kerülő után mindenkit lenyilazok aki utánam jött:))) Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2017.11.10. 15:51:28
Hát ezek a figurák, néha szakadok a dumájuktól. "It wasn't murder, it was early self-defense."
LOCKot lehet valtoztatni is, Z es C -vel (balra / jobbra). Nalam egy funkciohoz nem volt osztva gomb, ezt az ALTra tettem (ez egy hatraugras).
A problemam a koddel meg mint kiderult az volt hogy pechemre az elso kilatonal tenyleg ilyen kodot generalt a game :)
Hali, a LOCK rendszert ki tudod kapcsolni ha játék közben nyomsz egy ESC-t --> Difficulty --> Close Combat Focus --> Manual-ra kell állítani.
Vigyél magaddal társat, az elejétől Duras már a rendelkezésedre áll. Nem lesz sokkal könnyebb a harc így sem, de legalább nem vagy egyedül. Később többféle társad is lesz majd, akik a small campnál gyülekeznek. Ez még annyira nem spojleres szerintem, a Gothic-okban is voltak időnként partnerek. Használd a védekezést is -jobb egérgomb. Máshogy megy a harc ha van nálad pajzs és máshogy ha csak fegyver van a kézben, próbálgasd gyengébb ellenfelekkel! Védekezéssel egyébként elég sokáig ki lehet húzni. Szoktam körözni az ellenfél körül, illetve vetődni is. X-szel a lockot lehet ki-be kapcsolni. Erős támadás E-vel. Q-val jöhet a kombó ha előtte kb. 3 normál csapással felépítetted a támadást. Figyelni kell a staminát közben, mert, ha elfogy, akkor nem tudsz védekezni sem. ilyenkor hátrálunk oldalazunk... Ettől függetlenül az elején egy csomó ellenfelet el kell kerülni, mert egyszerűen még sebezni sem lehet nagyon. Ez is ugyanígy volt a Gothicokban is: fel kell fejlődni, hogy legyen egyáltalán valami esély ellenük. Addig meg csinálni kell a rengeteg küldetést a különböző frakcióknál (mindnél) egészen addig a pontig, amíg nem csatlakozol hozzájuk. Aztán ha minden frakciónál nagyjából így állsz akkor lehet dönteni, hogy hova lépsz be. És így egy csomó küldetést meg tudsz csinálni, nem bukod el őket a korai belépéssel.
A Góliát az egy város ? Halottam róla beszélni de Én azt hittem hogy azokat a nagy robotokat nevezik úgy :))) Az első főküldi a kontakt esélytelen mivel szkriptelt és odajön a két nagy kalapácsos üt kettőt és eldőltem mint a zsák :D -- és ez az első főküldi :))) Nem tudom hol van a Góliát .A Híd alatti emberek beszélnek valami menedékről az lenne az ? De azok a lézeresek is esélytelenek a szigeten is ahova a fegyverér küldenek meg a leszakadt hidas is, annyira rájöttem amolyan Lara Croftosan bele lehet lőni a égő hordókba attól elterülnek de hát rohadt sokan vannak és 2 lézerlövés vagyok nekik... Most csak járom a térkép alját mert felfele instant KILL vagyok mindennek Arra rájöttem hogy a ráditornyok tetején némi kincs van csak nem mindre tud felvinni a jet pack annak is lesz erőssége hogy magasabbra vigyen ? Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2017.11.08. 20:26:42
4-es szinten? Az semmi, 14-esként már van némi esélyed. A közelharcot én sem erőltettem nagyon, nekem sem ment, ezért váltottam lángszóró+gránát kombóra. A cold approach annyit jelent, hogy a viselkedésed kimért és rideg, ha máshogy válaszolsz akkor lehet másmilyen is és ez utóbbi esetben kaphatsz több infót is akár. A LOCK úgy sz*r, haogy van, a közelharcot az teszi tönkre. Ha Goliat városában ténykedsz és a közelben lévő küldiket csinálod "kapd fel és fuss" módszerrel, akkor fel tudod magad tornászni 10-es szint magasságába.
Fiúk miért ennyire nagyon nehéz ez a játék ? Elmentem a Berserkerekhez és már naggyából minden küldetésbe el vagyok akadva, még a saját fajtám is eszement küldit ad ott a híd alatt ilyen bőrruhába alap nyíllal kellene hadakoznom néhol 5-10 sérült ilyen birodalmi osztagos kinézet ellen akik lézerrel lövöldöznek. Közelharc mindenhol esélytelen ezzel a nagy svédfogóval ha meg több ellenség jön ez a LOCK rendszer félelmetesen rossz nem akarom én befogni de befogja és képtelenség irányítani , nem lehet kikapcsolni valahogy a LOCK rendszert? Iszonyat tetszik a játék de még 4 szinten is mindenki esélytelen azt hittem majd kapok varázslatot de se varázslat még az érceket a falakon se tudom ütni Nektek is ennyire nehéz vagy én fejlesztettem félre valamit ? Segítenék én ennek a klánnak de olyan belső viszályaik vannak hogy néha magammal tolok ki ha segítek valakinek. Néha ad ilyen Cold-ot de azt se értem jó az nekem vagy nem Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2017.11.08. 20:01:32
Talaltam a youtuben egy Elex videot ami azonos grafkartyan futott. Ott is joval nagyobb a latotavolsag mint nalam. Azota drivert is frissitettem de nem segitett. Fogalmam sincs mi az oka.
Rajottem hogy ez az alabbi drasztikus kodosites-csokkento buheralas se jo, mert az enginenek a belso tereknel is szuksege van a kodre. Kod nelkul sokkal csunyabbak a belso terek, nincs szort feny, a neonok alatt nincsenek fenyudvarok stb.
Igen véletlen időjárás van, de ilyen köd nálam nem szokott lenni, inkább csak eső, ezt lehet hogy mégis a videókártyád paraméterei miatt rakja be. 5 autosave marad meg, ezt állíthatod hogy milyen sűrűn mentsen, de bizonyos esetekben soron kívül is ment. pl. teleportálásnál, küldetés leadáskor. De ami jó, hogy a patch óta quicksave-ből is van 5, tehát nem kell aggódni hogy rossz pillanatban mentesz, pl. pont egy halál előtt,
Meg nem kezdtem el komolyan jatszani a jatekkal, csak piszmogtam a beallitasokkal. Megkerdezem azoktol akik mar egy ideje jatszak: nem lehet hogy nekem a jatek elejen az erkelyen azert ilyen suru a kod mert a jatek veletlenul generalja az idojarast? Vagy mindig mindenhol ilyen suru lenne?
Az autosave poziciokat egy ido utan ujrairja a jatek? Ha igen, hany autosave poziciot hasznal?
Nem semmi tippet adtal, koszonet!
Habar a kis progi egyik beallitasa se nagyon tetszett (a modositott kodosites meg mindig tul eros, a teljes kodtelenites meg tul radikalis megoldas). Kar hogy nincsenek csuszkai a beallitashoz.
De sebaj, kikiserleteztem egy nekem tetszo beallitast. Talan az a kis progi se kell hozza. Eleg ha atirom ezt a par sort itt:
A jatek elejen amikor kileptem az erkelyre, kicsit meglepett a "latvany", vagyis inkabb a latvany hianya. A gameplay videokba azt latom hogy ez masnal nem igy van, ennel joval messzebre kellene latni.
Pedig a kepek keszitesekor minden csutkamaxra volt tolva.
Mi lehet az oka? A videokartyam GTX 660. Gyonyoru maximalis tavolsagokat rajzol peldaul a GTA5-be meg a Mad Max-ba is.
Az Xp növelő skillek azok 5 százalék pluszt adnak, azokra raktam pontot szóval azt tudom. A többit nem. :)
A Cleric csatlakozási küldit érdemes megcsinálni annak is aki nem oda akar belépni, mert csak azért hogy kijelented hogy csatlakozni szeretnél , kapsz 3000XP-t, és Reinhard még rákérdez hogy biztos akarod-e, és vissza lehet lépni. Én most így csináltam és azután még megcsináltam az Outlaw csatlakozásit is (szerencsére, mert az nagyon tetszett), most van egy olyan mentésem ahol bármelyikhez beléphetnék a kettő közül. A Berserkert is meg akartam csinálni, de ott benéztem valamit, mert a tetteim alapján nem vesz be Ragnar, küldetésem meg már nincs Edan-ban és nem is ad senki újat. Végül egyébként cleric lettem, de lehet hogy majd újrajátszom outlaw-ként is , ettől a mentéstől. Egyébként még mindig lenyűgöz a játék, így 30 óra után is, hogy a feladatokat sokféleképp lehet megoldani, még most is komolyan meg kell tervezni egy-egy harcot, egész nagy rablóbandákat lehet kiirtani, de elég egy kis hiba és már fekszek is. Jelenleg kézigránát+lángszóró powa van. Volt egy hullámvölgyem olyan lvl11 körül, akkor azt hiszem 7 óra alatt léptem 1 szintet, de aztán újra beindult a dolog.
Ha valami zavar, akkor az az, hogy a skillpontoknál nincs odaírva a skill mértéke. Pl. növeli a támadóerőt, oké de mennyivel? Kedvezményt kapsz az árusoktól. Mennyit? Oké hogy meg lehetne nézni YT-on, de én nem akarom, én szeretném felfedezni a játékot, de így információ híján nehezen tudok a skilleknél dönteni. De ennek is megvolt a haszna, a csatlakozáskor még 9 fel nem használt skillpontom volt.
Én már uninstalláltam, újabb kidobott tizenezer forint., de nem baj mert az AC:Origin most bőven kárpótol mindenért.
Picivel több, mint negyven óra alatt végeztem vele, ez nagyjából megfelel a PB játékok időtartamának első végigjátszásra (kivéve G3-at, abba az első gameplaybe belement vagy 100 óra). Azonban az Elex nem kap újrajátszást tőlem.
Ami tetszett: - Végre PB játék, így még akkor is játszom vele, ha ez a leggyengébb játékuk. - Valamiféle Gothic Risen hangulat akad benne. -2-3 karakter egész jól sikerült. -Jetpack jó ötlet. - Goliat település jól sikerült, a felépítése, a kinézete, otthon éreztem ott magam. - Frakciók és többféleképp megoldható küldetések ezeket imádom, kár hogy kevés játék tudja csak.
Sajnos itt ki is fújtak a pozitívumok és sokkal több a negatívum: - Grafika! Oké, PB kis csapat tudjuk, de akkor is. A hóban nincs lábnyom, a robbanásnyom egy egyszerű textúra csere, szóval az effektek 10-12 évvel ezelőttiek. Nem lenne baj az ósdi grafika, ha úgy ahogy a Risenben a designerek rámentek volna az összhatásra és lenne hangulata a grafikának (pl Risen is ósdi graf, de iszonyat hangulatos a térkép). De ez most nem sikerült. - Ugyanígy a designerek bénasága, de pl a Cleric városban még 30 óra után is eltévedtem, annyira idétlen az egész. Outlaw város ötlete jó lenne (roncstelep hangulat), de a megvalósítás nem az igazi. - Továbbá szintén nem állt össze ez a fanatasy + sci-fi keveréke kombó. Mikor végre beleélem magam a Berserker hangulatba az erdőben, akkor kiránt mikor átmegyek egy mechekekkel teli területre. Fordítva is ugyanez. Ez nem működik, legalábbis nálam. - A harcrendszer a legrosszabb a G1-2 óta, még a G3 is jobb volt pedig az...na.... De ez a mostani nagyon rontja az élményt. A legjobb a mai napig a Risen első részének a harcrendszere, kár, hogy az R2-3ban már azon is "faragtak". - A küldetések: Vannak ugyan jók, de sajnos a 80%-át láttam már a Gothic vagy Risen sorozatokban csak pepitában. De azt is hozzáteszem, hogy ami jó lett, az tényleg jó lett. - A sztori nagyon erőltetett, és megmondom, ahogy van, egy idő után már a főszálra nem is figyeltem, annyira elvesztették az érdeklődésemet. - A kereskedelem úgy szar, ahogy van. Majdnem minden kereskedőnek eladható minden. Ráadásul bugos is, mert ha megveszem az összes nála lévő gránátot, vagy fuelt (lángszóróba), akkor ha azonnal megint beszélek vele és vásárolni akarok, megint ott van és megint meg tudom venni. Szerintem itt azt akarták leprogramozni, hogy el kell telnie 1-2 napnak, mire újra lesz készlete az árusnak, csak valahogy kimaradt és amint befejezed vele a beszélgetést restelődik és megint lesz nála cucc. - Bugok hada, és a legsúlyosabb, hogy harc közben ha hátrálok és mögöttem fal van, akkor 10-ből 3-4 alkalommal, beleragadok a falba! Olyankor nem tudok mozdulni semerre, se jetpackkel, sem fegyverváltással, sehogy. Ez számos rage quit-et eredményezett nálam. - A főszereplő nem valami szimpatikus figura, hol van már a jó öreg nameless hero cinizmusa? :D
A leggyengébb PB játék eddig, remélem visszaszállt már rájuk a Gothic jog és csinálnak inkább azt. DE megveszem, mert mégiscsak elvoltam vele 40 órát, és támogatni akarom a csapatot.
A G1 és a G2 harcrendszere teljesen más, mint az Elexé. A G1-ében pl nem lehetett harc közben mozogni. Egyhelyben csapkodtad az ellenfelet, nem volt dodge vagy egyéb nüansz. A G2 sem volt sokkal különb. Az irányítás is más volt, a karaktered máshogy mozgott.
Igazából sokkal inkább Risen az itányítás és a harcrendszer, mint Gothic. Ami tényleg béna, az az animációk, de ugye a PB egy pici stúdió és mindenki jól tudja, hogy nem használnak motion capture-t.
Szerintem a távolsági harc is jó, így közel 30 óra játék után. Olyan távolságból lövök lángszóróval, hogy az ellenfeleket be sem lockolja a játék, olyan messze vannak. De gránáttal is szépen lehet aprítani....
Ja ok. Mondjuk szerintem a melee harc meglepően élvezetes ha kitapasztaltad, Vannak bajok a játékkal de szerintem messze nem ezek.
Én sem. Valami tetszett neki anno, most megkapta ugyanazt ,de már nem jó csak mert eltelt x év.... mindegy ő tudja Utoljára szerkesztette: grebber, 2017.10.27. 16:09:02
Kipróbáltam a játékot. Imádtam a Gothic 1-2 őt. Játszottam a Risennel. Emlékszem gyerek koromban nagyon megfogott a világ amit a srácok összehoztak és ahogyan összehozták. Nem is vártam kevesebbet az Elextől sem de sajnos ez a vágyam nem teljesült. A játék a fejlesztőktől megszokott módon tele van érdekes többféle módon megoldható küldetésekkel, frakciókkal stb. Viszont az, hogy egy 15 éves irányítás és harcrendszert nem tudtak így 2017-re összehozni az mélységesen elszomorít. 15+ éve ez még megfelelő volt a korának de könyörgöm azóta majd 20 év eltelt és a mai szemmel nézve ez az írányítás már katasztrófa. Sajnos emiatt akármennyire és érdekelne a világ meg a sztori, nem fogom magam egy percel sem tovább kínozni. Kár érte, mert minden más tekintetben a játék hozza a megszokott szintet...
Én a szeparatista albokat írtottam ki (Nezol és tsai), miután ezt a küldetést kaptam a berserker táborban. Az sem volt könnyű mondjuk, de az az egyszer használatos alb skill, ami 100-at sebez, az aranyat ér.
Ha ez alatt azt érted, hogy másik frakció skilljeit felvenni, akkor tudomásom szerint nem. Akit választasz, azokéból tudsz majd szemezgetni. Érdemes az elején eldönteni, hogy melyik irányba mész.
Hát akkor ez egy "kihívás" a játékban ;) Helyezkedjetek úgy csata előtt, hogy azt a "pofont" minél előbb bevidd. :) Esetleg egy buzdító nyílvessző az ellenfélre távolról?
Eredeti, szóval benne van a patch. Csak emberek ellen nem segítenek addig a pontig amíg én be nem viszek egy ütést az ellenfélnek. Onnantól ők is. De addig nem, akkor se ha őket is lövik, ütik, engem meg vernek agyon. Három ellen meg nemigen volt esélyem ütést bevinni szóval a társam ott nézte a szitut halál nyugodtan. :)
Elvileg volt egy ilyen javítás a "Day One Patch"-ben: "Fixed the situation where companions were not helping with battle in certain situations" Ez most azért érdekes, hogy ennek ellenére is van ilyen hiba, vagy esetleg a virágbolti verzió nem tartalmazza még a javítást...?
Üdv Lehet több frakcióhoz is csatlakozni? Csak mert már egy ideje gondolkodom a választáson.
Azért a játék bődületes bugosságára jól jellemző, hogy egyik társam megkért, hogy ugyan öljünk már meg pár rohadékot. Oda is megyünk, ránk is támadnak ő pedig nem támadja őket, nézi ahogy hárman ütnek engem. Mivel gondolom alapból nem ellenségesek ezért az AI nem érzékeli, hogy ezeket ölni kéne még akkor sem amikor gránátvetővel lövik. Miközben ő mondta előtte, hogy menjünk és öljük le őket. :D
Megcsináltam az 5 albs katona likvidálás küldit. Többféleképpen meg lehet azt csinálni. Nyilván ha távolsági harcra gyúrsz akkor könnyű a dolog (nyilván sebezni is kell, tehát fejleszteni kell). Megoldás: Lőttök egymásra, de te elmozdulsz oldalra minden lövés után. Kellő távolságban vagytok egymástól te eltalálod őket, ők meg nem találnak el téged.
Megoldás 2: Egyszerűen fejleszteni kell a segítő erejét. Van rá skill. Pont a minap gondoltam rá, hogy kvázi ha csak a personality skillcsoportot fejleszted szerintem akkor is végigvihető a játék anélkül, hogy bárkihez is hozzáérnél a personality skillcsoport végett (fejlesztett segítő, esetleg megtámogatva távolsági harccal ...jah és segítőt még tovább erősítheted megfelelő gemekkel is).
Megoldás3: Használd a környezetet. A különböző típusú állatok a játékban bántják egymást. Nem véletlenül lett oda téve az 5 katona mellé 2 db mocsári pók, akik kb szétszórják az albok darabkáit, mint a Foxy a lábtörlőt. Jax-nek kb csak annyi a dolga, hogy felpiszkálja a pókokat és becsalja az alpok közé, majd kijetpackezzen vagy kifusson.
Megoldás4: A raklapnyi potion-t, alb egyszer használatos képességet nem is említettem., gránátok, távolsági fegyverek, képességek, mágia. Annyi eszköz van az ilyen események kezelésére, hogy az félelmetes. Ez a jó egyébként a játékban, hogy tényleg többféleképpen meg tudod közelíteni a problémát. Nyilván 5 ellenfélnél az 1v1 esélytelen, de ha jó emlékszem ez azért mindig cumit jelentett minden PB játékban (nyilván magasabb szintű vagy már tök mindegy hányan jönnek).
Ha már OP ellenfelek annál az 5 albnál sokkal jobban kikerekedett a szemem, amikor a trollok 1 ütéseznek vagy bármely más lény két csapásból kinyúvaszt holott 2 méterrel arrébb a haverját pörkölt méretűre szabadaltam az imént. Vagy amikor bemész a rablók közé és ők 8-an rontanak rád kérdezés nélkül. Nekem pont ezt tetszik a játékban, hogy nincsenek nehézségi területek. Vannak könnyebb részek, de ott is lesz olyan lény, ami rádnéz és meghalsz.
Az nem baj, ha a ranged jól boldogul (egyébként igen), csak ne érezze magát biztonságban olyan helyen sem ahol az ellenfélt nem tud jetpack hiányában felmenni. Ezért kell a távolsági támadás az ellenfélnek is. Jó ez így. Ki lehet ezeket is kerülni.
Melee: Igen ezt én is megfigyeltem. Gyakorlatilag bármely emberi ellenfél verhető 1v1-ben azzal, hogy lemeríted a stamináját és addig csapkodod míg mozog. Egyrészt ehhez azért nagyon figyelni kell, mert egy ilyen ellennek általában max 3 csapás vagy. Tehát erősen skill alapú a dolog. Másrészt meg hiába a skill, ha nem sebzel eleget akkor csupán csipkeded az ilyen ellent. Harmadrészt ha már csak 1 társa is van ami bármely szintű akkor kb meghaltál. Úgy nem lehet kivitelezni ezt az exploitot. Negyedrészt ez vica-versa érvényes. Ha neked fogyasztják el a staminádat akkor kb csak a jetpack menthet meg a biztos haláltól és ugyanúgy nem tudsz támadni, mint az ellenfél.
Cig: Nagyon egyszerű a válasz. Mert sok van belőle. Nevesített fegyvert én pl. nem adnék el. Nyilván az általad leírt Paladin armor értékéhez képest tényleg olcsó, de a játék elején még igen jó. Én amúgy is mindent felszedek. Sok kicsi sokra megy alapon.
Potik: Akkora Gotchi és Risen mágus sose voltam, hogy erre tudjak válaszolni, de lehetőség adott volt rá, hogy extra pontokhoz juss. Redditen mintha olvastam volna, hogy korábbi részekben is voltak ilyen exploitok. Azért ez nem egy alap dolog. Erre is rá kell jönni. Egyrészt, hogy vannak olyan potik amik szintnövelők. Másrészt, hogy a kereskedő inventory-ja resetelődik (erre csak annyit ha nem így lenne akkor pl. egy íjas karakter tökönszúrná magát ilyen hamar. Nem lenne utánpótlás nyílvesszőből). Harmadrészt meg kell találni azt a kereskedőt. Negyedrészt meg elő kell hozzá a megfelelő mennyiségű pénzt teremteni. Ez mind-mind hosszú játékórákon keresztül összeszedett játéktudás. Én azt gondolom innentől a játékos dolga, hogy elrontja-e a saját játékát ezzel vagy nem. Én például 25 óra után fejlesztettem ki egyáltalán a chemistry képességet és nem is tudom mely kereskedő adják a natur elexet.
Ez megint a csak a játékban rejlő lehetőséget bizonyítja. Mindenki úgy játssza ahogy akarja. Türelmetlen vagy és hamar magas szintű karaktert akarsz? Használd az exploitot. Ha normálisan akarsz játszani akkor meg ne. Fedezd fel az egész térképet, vagy ne. Szedj fel mindent, vagy játszd ésszerűen a játékot és csak a legszükségesebbet szedd fel. Rabold ki a városokat, vagy játszd tisztességesen. Csak a játékoson múlik senki máson. Utoljára szerkesztette: ratgab, 2017.10.24. 09:49:54
A kezdeti küldetések egy részét nem bukod el, csak azokat, amik a csatlakozáshoz kellenek, meg nyilván amiket azután kapnál. Szóval igen is meg nem is.
Kérdés. Ha csatlakozom egyik csapathoz akkor a többinek bukom az összes küldetését? Mert már mennék a clericekhez a sivatag helyett (főleg mert hozzájuk meg is van a teleporter) de nem akarom bukni az összes Outlaw küldetést és az Xp-t. Viszont már unom hogy gyenge vagyok és gondolom ha csatlakozom akkor adnak valamivel jobb cuccot.