ez hülyeség majd akkor szűnik meg a warez ha stream-elt lesz minden játék
A single player akkor is törhető lesz. Amíg a memóriában elérhető a játék kódja, addig törhető is.
Konzolon már megoldották, az előző generációban mindhárom konzol és mindkettő handheld törve volt 1-2 éven belül, a mai konzolok meg valami 3-5 éve kinnt vannak, aztán a 3dsen kívül egyiket se lehet warezolni.
Fasza. Én meg üzenem a kiadóknak, hogy sorozatokért nem vagyok hajlandó fizetni. Max nem játszom az aktuális évi folytatással.
Ja és annyit fizetek egy AAA kat játékért, amennyivel a nyugatiakhoz képest kevesebbet keresek (kb 5 rongy). A többit beszéljék meg a munkàltatómmal, ne engem baxogassanak onlány reggel, miegymással. Köszcsi!
a tört AAA játékok tűnhetnek el, az indie fejlesztőknek nem lesz pénze olyan drága DRM védelemre, mint a denuvo
Ne hogy azt hidd, a denuvo is tud olyan árakat szabni, hogy majd indie fejlesztőknek olcsóbb lesz (az Unreal engine 4 is aa fejlesztőknek drága indinek olcsóbb)
Vagy inkább csak nincs kedvük az ilyen trágya sorozatokkal mint a fifa szenvedni. Érdekes módon pl. a Metal Gear Solid 5 is denuvos volt és mégis sikerült egy hét alatt. Megy ez csak akarni kell, ha ők kevesek hozzá majd lesz más.
Lehet, hogy trágya, de nagyon népszerű, ezért nyilván minél előbb szeretnék feltörni ezek a csapatok.
El szerintem nem fognak tűnni csak nem a játékokat törik majd fel hanem a Steam-et vagy ami akkor lesz fogják majd emulálni a gépnek. Az elhiszi és vígan működik. Pc-re írásvédelmet nem fogsz behozni. Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2016.01.09. 13:07:55
Tavaly is sokáig tartott a Fifa-t feltörni, de aztán sikerült. Szerintem csak idő kérdése, két év alatt könnyebb lesz kiismerni a Denuvo-t gondolom
Hozzáteszem, szoktam a játékokért fizetni, de megvárom míg olcsó lesz a Kinguin-en. Addig van, hogy a tört játékkal játszom. Próba gyanánt, meg nincs annyi pénzem rá amúgy se.
Egyrészt vannak játékok, amikben kevésbbé érdekeltek a csapatok, azért kell sokat várni a törésre, másrészt a denuvo-t folyamatosan fejlesztik, így mindig egy lépéssel előrébb vannak és egyre nehezebb a crakcerek munkája. A just cause 3-at és a fifa-t a legújabb verzió védi az mgs5-öt az előző védte. Ráadásul a legjobb tudomásom szerint soha nem a denuvo-t törték fel, hanem a mögötte futó drm megoldásokat. Tudom, itt mindenki szaktekintély, de, ha a scene legnagyobb crackerei azt mondják, hogy szarban vannak, azt valószínűleg el lehet hinni.
Az SC2 elég hamar törve volt... előbb játszottam vele törten, mint ahogyan később egyben akciósan megvettem az első két részét... Amúgy meg a PS4-et egy év alatt feltörték. Nem régi a hír, egy kezdetlegesen működő linuxot is tettek rá - és azzal végig elemezgették milyen hardverkomponensekből van összerakva.
Egyébként a Denuvo is csak egy program, hamar megtalálják a logikai sémáját, és feltörik. Onnan kezdve az összes játék gyorsan törthetővé válik. A Win10 is törhető, és ugyanígy törhető a Linux is, mivel komplex szoftverekről van szó, sok különböző részből áll össze, amelyeket nem ugyanazok a személyek kódoltak, mindenképpen lesznek hibák benne.
Szerintem inkább sok kiadó számára lényegesebb, hogy mennyi idő feltörni egy adott játékot, mert nyilván nem mindegy, hogy a kiadás másnapján felkerül-e a netre a warez, vagy csak napok, hetek, hónapok után. Persze nem a védelem tesz egy játékot sikeressé, elég csak a Witcher-re gondolni,
pc warez hír topikjában egy kezdetleges ps4-hack hír beidézése mennyire releváns érv? :DDD
mi köze egy csucshekker által komolynak ítélt játék-drm-nek a windows törhetőségéhez? (pláne, hogy az ms-nek mostmég abszolut érdeke, hogy BÁRHOGYAN is, de terjedjen a win10, ergo "tuti" nehéz feltörni....)
az optimizmusod pedig irigylem, mit neked tények, "tuti feltörik" :DDD az optimizmus egyébként az élet sok területén előny, itt csak hülyét csinálsz vele magadból :D
Semmi gond, de akkor hozzák vissza a demo korszakot és/vagy legyen pénzvisszatérítés ahogyan az appoknál is. Én személy szerint lewarezolom ami nagyon érdekel és ha valóban nagyon bejön, akkor megveszem később leárazásnál.
Semmi gond, majd mégjobban elvágják maguk alatt a fát és még kevesebb bevételük lesz a PC-s játékokból, ha kicsinálják a PC-s játékipart.
Akkor még szar konzolportokat sem kapnánk... Ez viszont leginkább nekünk pc-seknek kellemetlen, a fejlesztőknek kevésbé.
Na, nálad a pont. Lehet ezt játszani, hogy ellenségnek tartjuk a letöltő közösséget, de ha egyszer tényleg eltűnik ez a közösség, akkor számítsanak arra, hogy eladásaik nem hogy nőni nem fognak, de akár csökkenhetnek is. KI fogja assasins creed mémekkel teleposztolni az internetet, ha nem lesz elérhető? Azt se fogja tudni senki, hogy miről van szó, senki nem érti majd a hivatkozásokat az új játékokra, és pár éven belül összeomlik a piac.
Úgy releváns, hogy az előző PS3-at nagyon sokáig tartott felbaszni. Míg a PS4-et már sokkal gyorsabban feltörték - méghozzá ugyanaz a csapat. Szóval lesz a Denuvonak is vége. Most még újdonság, még csak a kiismerési fázisban van. Amint feltérképezték a szoftver tudádát, utána másodpercek műve lesz a többi játék feltörése is.
Egyébként meg mi a lófaszról beszélünk??! Íme: https://sg.hu/cikkek/109324/feltortek-a-gta-5-ot-majdan-vedo-denuvo-rendszert
Egyébiránt én nem egy kifáradt kínai csapattól kérdezném meg mi a véleményük a warez jövőjéről, hanem inkább a matekzseni ruszki csapatokat.
Feltörték a PS4-et? Lemaradtam valamiről? Vagy azt nevezed feltörésnek,hogy valami garázs team felpattintotta a linuxot a gépre,és elindított egy 2D-s szart rajta?
Látom felületesen olavastad el a hírt. A PS4-et feltörték. hírforrás: PS4 feltörve - HWSW.hu
..."A rendszer szabadon elérhető a fail0verflow GitHub oldalán, noha a PS4 védelmi vonalainak megkerüléséhez szükséges kódot a csapat nem adja ki. Aki tehát ki szeretné próbálni a PS4-es Linuxot, egyedül kell átverekednie magát a konzol védelmén - ugyanakkor ahogy a hackerek fogalmaznak, az "elég béna hozzá", hogy ehhez ne legyen rájuk szükség.
A csapat mindenesetre azt tervezi, a jövőben kiad egy egyedi bootstrap kódot, amellyel egyszerűbben is futtatható lesz a rendszer. Nem csoda, hogy a hackerek ódzkodnak nyilvánosságra hozni a védelem megkerülését lehetővé tevő sebezhetőséget: a PlayStation 3 feltörésekor a közzétett módosított firmware kalózjátékok valóságos áradatának adott kezdőlökést. Ezzel párhuzamosan érthető módon a Sony jogi osztálya is hadjáratba kezdett a csapat ellen, amely aztán viszonylag csendes megállapodással ért véget - ezzel együtt nem meglepő, hogy a csatározást a fail0verflow nem akarja megismételni."...
Az a gond ezzel, hogy egy nagyon facca kis szenzációhajhász cikk. Egyrészt, ha a 3DM-nek nem megy, majd megy másnak. Szerintem még nem volt olyan védelem, amit fel ne lehetett volna törni, és tán sosem lesz. (2-3 évente van egy hír, hogy most aztán! - aztán mégse.....) De játszunk el a gondolattal, mi történik, ha megszünik AAA címeknél a warez. Kb a felére esik vissza a hardver vásárlás, ugyanis RENGETEGEN warezolnak. A "fejlett" gazdagabb nyugaton kevésbé, a világ többi részén meg eléggé.... Ha a hardvergyártók bukják a bevételeik nagy részét, lelassul a fejlődés. Nem jön majd minden évben új fejlesztés, nem lesz rá zsé. Ebben az esetben az évente, folytatásban kijövő játékok, (EA) alig tudnak fejlődni valamicskét. Néhány év alatt a még fizetőképes játékostársadalom Ugyanis, ha nem lesz újj effekt, vér istvánka nem fogja megvenni. Új effekthez vagy erősebb hardver kell, vagy a játékok összetettsége miatt sok-sok idő.... EA meg nem annak a bajnoka.... Ergó, hosszabb távon ezekkel a megoldásokkal maguk alatt vágják a fát. Lényeg a lényeg. Én cseppet sem aggódom a törhetetlen játék miatt. Max játszok majd mikrotranzakciós, amúgy ingyenes játékokkal. ha mégis bekövetkezik. Tököm nem fogja 2x -3x megvenni ugyan azt a játékot, session pass-al, meg fene tudja mivel.... Ilyen DLC, olyan extra... Én meg vagyok a palimadár. Hát nem. Letöltöm, megnézem. Ha jó, irány a bolt! pl the crew-ot ezért nem vettem meg. 2 órás demó? Még beállítani sem lehet annyi idő alatt! The witcher 3 meg itt van a gépemen, EREDETIBEN. (GTA V-n még agyalok...)
igen, mint ahogy a focizást helyettesíti ha megnézünk egy meccset a tv-ben :DDDD
Elég szenzációhajhász cikk. Egyfelől azért, mert egy véleménycikk, másfelől meg mert nagyon leegyszerűsít, egy irgalmatlanul komplikált témakört, a Warezt.
A cikket olvasva két dolog motoszkál bennem. Egyfelől nem lehetetlen (ésszerű határok között) feltörhetetlen játékot, kódot készíteni, de elég nehézkes úgy megcsinálni, hogy a védelem csak a kalózokat szívassa, és a fizető felhasználót ne érintse negatívan. Egyéb iránt 17 éve foglalkozom komolyabb (persze azért amatőr) módon a PC-kkel, és ez alatt jó pár "feltörhetetlen" védelmet kiáltottak már ki. Ott volt pl a StarForce, amit aztán egy 20 kilobájtos progival ki lehetett játszani, vagy a filmeknél mind a DVD-t mind a Blu-Ray-t feltörhetetlennek kiáltották ki az elején, hogy aztán egy hét alatt feltörjék mindkettőt.
Más felől kérdés, hogy megéri-e feltörhetetlen játékokat készíteni. Anno nekünk hivatalos MS emberke mondta, hogy az MS azért nem is erőlteti meg magát, a kalózok elleni harcban, mert sokkal jobban megéri neki, ha a termékét "ellopják" és a fiatalok a Windows-ra szoknak rá, mintha Linuxon nőnek fel. Előbbi esetben ugyani ha felnőnek, és lesz pénzük, és/vagy céget alapítanak, ahol már komolyabban veszik az ilyesmit, nos fizetős MS fogyasztókká válnak. Ellenben, ha a Windowst nem lehetne feltörni, akkor most a világ 2/3-a linuxot használna... az MS meg éhen halna.
A fenti példát a saját bőrömön is érzem. Kb. 30 eredeti PC játékom van itthon, ezeknek kb. 90%-át úgy vettem, hogy az eredetijét anno valahonnan megszereztem fű alatt. És miután végigjátszottam, akkor döntöttem el, hogy ez annyira jó játék, hogy megéri megvennem. Az összes kedvenc játékom megvan (egy kivételével viszont azt már nem lehet kapni) eredetiben. Sok közülük nincs is kibontva. Mert még ha meg is veszek egy játékot, akkor is kényelmesebb a tört verzióval játszani, mert nem kér CD-t, nem zúg a fülem mellett, nem kerreg, gyorsabban tölt, nem vagyok internetkapcsolatra utalva stb, stb.
Azon játékok, amiket nem tudtam varezba kijátszani, szinte soha nem is kerültek be a portfólióba. Tipikus példa a GTA IV. Előtte a Vice City és a San Andreas is megvolt törtbe, majd megvettem eredetibe, de mikor kijött a Liberty, mivel nem lehetett normálisan crackelni, nem töltöttem le. Nem játszottam végig, és nem vettem meg. Thats all. Teljesen kiesett, meghalt számomra. Persze volt ellen példa is, anno BRUTÁLIS Unreal fanok voltunk a haverokkal, így mikor az UT 2003 megjelent, nem volt kérdés, hogy megvesszük látatlanban. Volt is nagy csalódás...
Szóval nem kizárt, hogy a törhetetlen játékokkal a kiadók saját maguk alatt vágják a fát. Igazából amúgy meg kell nézni a mostani konzolgenerációt, ez jó összehasonlítási alap lehet. Ha tényleg nem fogják tudni megoldani a játékok törését, akkor hiteles módon össze lehet hasonlítani az előző generáció által termelt profitot a mostanival. Ha az jön le, hogy a warez hiányának hála 300%-al nőttek a játékeladások, akkor talán tényleg megérné tűzzel vassal irtani a warezt, viszont ha nincs látványos növekedés, akkor semmi értelme.
Arról nem is beszélve, hogy engem jelenleg egyetlen dolog tart még Windows-on, ez pedig a játék. Épp a Mass Effect 4 miatt fogok új 400 rugós PC-t építeni, és pont az lesz nagyon hosszú idő után az első játék, aminek a megjelenése napján már valamelyik PC játék bolt előtt fogok sátrazni. Viszont 100 játékból 1 ha ilyen hatást gyakorol rám. Így ha ellehetetlenítik a jétékok warezolásást, nem nagyon lesz értelme Windowson, PC-n maradnom. Ha kivesszük a játékot az egyenletből, minden más igényemet (böngészés, filmezés, office) még egy Android is képes kielégíteni. Ingyen. Vagy egy linux. Vagy lényegében bármi.
Innentől nem fogok sem hardverre, sem szoftverre költeni. És szerintem sokan vagyunk így ezzel. Megéri ez a gyártóknak? Kötve hiszem.
Újabb aspektusa a dolognak, hogy a nagy cégek egyre inkább próbálják a játékot is termékből szolgáltatássá áttolni. És nyilván, ha a játékok lokálisan futtatott tartalomból stream-el tartalommá válnak, ott nem lesz warez. Viszont megint csak ott leszünk, hogy akkor csak egy netkapcsolat kell, egy monitor meg egy gampad. A világ egyik felén az lesz a baj, hogy senki nem fog hardverre költeni, a másik felén, hogy nincs meg az infrastruktúra a játékhoz (nagy sebességű internet). Megint csak mérlegelendő, hogy melyik felállás éri meg jobban a cégeknek.
Egyébiránt nagyon sokan szidják torrent oldalakat, meg az embereket, hogy szemetek, mert eszük ágában sincs a tartalomér fizetni. Én azt hiszem ez nem igaz, csak pl Magyarországon, és a többi csóró országban aránytalanul drágák a tartalmak. Egy darab játék az átlagfizetés tizedét teszi ki (a minimálbérnek meg az ötödét)... nehogy már... És akkor az még csak egy darab játék. Még filmet nem néztél, könyvet nem olvastál, zenét nem hallgattál. Azt már nem is említem, hogy ugye enni is kéne, lakni, öltözködni, stb.
Ezen felül nagyon nehéz versenyezni a torrent oldalakkal. Mert nem csak hogy ingyenes a tartalom, de könnyen hozzá is férhető. Elég egy regisztráció ahhoz, hogy könyvet, filmet, zenét, játékot le tudjon az ember tölteni. És mindehhez nem kiadókhoz, platformokhoz, jogtulajdonosokhoz van kötve, hanem azonnal hozzáfér a legújabb, legdivatosabb dolgokhoz. Ezt jelenleg kb. semmilyen fizetős platform nem tudja.
És simán hiszek benne, hogy mint ahogy az emberek fizetnek a netér, a TV-ért, úgy fizetnének átalánydíjat a tartalomért is. Mint ahogy ez a valóságban is működik. Elég csak a nagy zenei streaming szolgáltatásokra gondolni. Én anno egy komplett 64 gigás SD kártyát töltöttem meg zenével, és úgy rohangáltam a telefonommal. Ma meg előfizetek havi 1390-ért a Deezerre, és majdnem minden kedvencem bármikor a rendelkezésemre áll. A koncepció a majdnem szó miatt nem tökéletes. Pl Metallica alig van fönt (talán 2 album). Warezről persze az összes albumjuk leszedhető. Cserébe fordítva is igaz. Anno a youtube-on hallottam először a Noctura nevű zenekar egy dalát, amit az istennek nem lehetett letölteni sehonnan jó minőségben. 1-2 hónappal később, mikor megvettem egy évre a Deezert, első dolgom volt rájuk keresni, és hibátlan minőségben ott volt a Surrender the sun albumjuk.
Szóval szerintem ha a nagy torrent oldalak fizetőssé válnának (mondjuk havi 10k) cserébe legális lenne a használatuk, mert mondjuk a tartalmak jogtulajdonosai pénzt kapnának a letöltések után, akkor baromi sok ember használná őket.
Komplikáltabb kérdés ez, mint hogy most egy védelmi eljárásra hivatkozva bármit is komoly valószínűséggel ki lehessen jelenteni.
Még annyit, hogy egyre több az ingyenes, vagy részben ingyenes játék, és ezek minősége is komolyan fejlődik évről évre. Ha lekezdik szívatni az AAA-s játékokkal játszó népet, hamar megfogyatkozhat a tábor. A korábbi példából kiindulva. Kicsi, csóró hülyegyerek nem tudja majd letölteni XY AAA-s játékot, helyette lepötyög majd Androidon az ingyenes cuccokkal, amíg lehet. Megnő nagyra, és egész biztos, hogy hozzá sem fog szagolni sem a PC-hez, sem a konzolokhoz. Marad az ingyenes cuccoknál. Mert ezen szocializálódott. A végeredmény ugyan az, mintha anno kis törpeként letölthetett volna egy-egy nagy címet. Nem fizet a szoftverért. Sőt. Rosszabb, mert a hardverért sem fog.
Már bocs SG, de ritka debil szavazás ez. Havonta ...
Úgy kellett volna, hogy: szoktál warezolni, néha, mindig, egyre ritkábban, ált. ami tetszik megveszem, mindent megveszek ami nagy név.
Ez a mennyit költesz havonta játékra dolog, főleg nyáron, hát, nem felt. helytálló.
Legvégül még az jutott eszembe, hogy mi is a legfőbb oka a kalózkodásnak? A pénz. Akinek eddig nem volt rá, annak a törhetetlen játékok után sem lesz rá pénze. Igen, lényegesen kevesebben fognak egy adott kiadó játékaival játszani, de nem fognak érte lényegesen többen fizetni. Tehát nekik attól nem lesz jobb, ha a csóró felhasználónak szarabb... Sőt, az, ha ellehetetlenítenek sokakat, hosszú távon vissza felé is elsülhet...
S(e)G(g).hu újabb szuper szavazása.... Havonta játékra? mintha a játék is egyfajta étel, vagy valami hasonló dolog lenne. Akkor költök játékra, ha azt érdemesnek találom, hogy megvegyem. Ez lehet a mostani felhozatalok alapján akár fél év, egy év per játék, vagy kevesebb. Sokan, megvárják, míg értelmes áron meg lehet venni egy-egy jobb címet, nem kell AZONNAL rohanni, mint a birkák és megvenni. Többnyire pont ezek szívnak, a még sokszor erősen bugos programok miatt. Ha pedig tényleg felkelti valami a figyelmet, azt előbb kipróbálom, és ha érdemes a megvételre, akkor megveszem. A demók nem mindig alkalmasak erre, a warez sokkal megfelelőbb. Meg amúgy is van élet a monitoron túl.
Akkor meg az lenne a bajod, hogy már megint ez a szavazás van. Mert pár hónapja volt warezos szavazás pont amit leírtál. :)
Nem tudom, hogy mukodik ez a Denuvo rendszer, de szerintem ha egy programot elinditanak, es az mar a memoriaban fut, akkor onantol, mar barmit lehet vele csinalni, mert az adatok szabadon elerhetok, lemasolhatok. Mindenesetre szemetseg, hogy mar nincsennek demok a programokbol. Utoljára szerkesztette: duke, 2016.01.09. 23:20:03
Aha. Diablo 3?
Amúgy vicces a sok ingyenélő warezhuszár vergődését olvasni. Steamen max két óra játék után kérhetsz visszatérítést. Ha nincs demó, youtube-on fenn van minden játék végigjátszva, megnézel belőle x részt, el tudod dönteni, hogy tetszik-e vagy sem. Utoljára szerkesztette: WoodrowWilson, 2016.01.10. 00:05:34
Valamit nézni és élőben kipróbálni nem ugyanaz. Arról nem beszélve, hogy a futtathatóságot is szeretné az ember látni, ami megint csak élőben lehetséges legjobban. A demók hiánya szerintem nagy érvágás, és ha egyre kevesebb játék lesz elérhető tört verzióban, akkor bizony az ronthatja az eladásokat is, mert egy komoly százalék nem fog vaktában játékot venni. (Még az említett visszatérítési lehetőség ellenére sem.)
Nem hinném, hogy a pc-s eladásokat lehetne tovább rontani. A futást is leellenőrizheted, fenn vannak a hardverkövetelmények, plusz a kiadást követő két hétben millió féle konfigról találhatsz teszteket a youtube-on. A demókat természetesen én is támogatnám, de teljesen fals erre fogni a warezt, nagyon kis része korlátozódik erre. A legtöbb ember egyszerűen nem fizet, amíg ingyen hozzáférhet ugyanahhoz a tartalomhoz.
A másik, amit meg kéne érteni, hogy nem kötelező mindent a megjelenés napján végigtolni. Vársz egy évet, és negyedéért megkapod a játékot. De persze ha ott figyel a 980Ti a gépben, akkor megértem, hogy nehéz várni... Utoljára szerkesztette: WoodrowWilson, 2016.01.10. 00:23:04
"A legtöbb ember egyszerűen nem fizet, amíg ingyen hozzáférhet ugyanahhoz a tartalomhoz. " A mondat helyesen: a legtöbb ember nem fizet. Pont. Ha hozzáférhető ingyen, használja, ha nem, akkor nem használja.
Ez nem igaz, hiszen kifizetnek igen komoly összegeket erős gépekért. Mert hozzászoktak, hogy azért fizetni kell. Ha hozzászoktak volna, hogy a szoftverért is fizetni kell, akkor nyilván azért is fizetnének. Legfeljebb gyengébb lenne a gép, és várnának a szoftver árának csökkenésére.
Szerintem is, ha az egesz jatekipar volumene, ismeretsege, nepszerusege csokken, az elobb utobb forgalom csokkeneshez vezet. A microsoft is, azert engedi evtizedek ota szinte szabadon masolni a programjait, mert pontosan tudjak, hogy szazszor tobbet er az, ha a programjaik vilagplatforma valnak, legalisan, vagy illegalisan, mintha volna nekik kb max par szaz millio legalis felhasznalojuk.
Azt nem érted meg, ha nem tudom letölteni, nem fog izgatni a játék, nem olvasom a játékos fórumokat, nem fogok gépet újítani, és azt az évi néhány játékot sem fogom megvenni, mint eddig. Ez korántsem vergődés, csak nem szopom be, amit a játékgyártók annyira hangoztatnak, miszerint a warez a játék halála. Mert NAGYON nem az, mi több, legalább annyi haszna van, ha az egészet nézzük, mint amit árt. Sőt. És aligha hiszem, hogy magam vagyok a hozzáállásommal, hogyha ez tényleg bejön, (Nem fog) akkor engem, mint játékost elveszít a szoftver, és hardver piac is! Hanem sok-sok millióan vagyunk így ezzel. Akkor játszom majd valamivel, ami elfut egy 10 éves irodai gépen is, online, mondjuk travian-t, BSGO-t, vagy valami hasonló, mikrotranzakciós marhaságot. A jövő, sajnos a mikrotranzakciós, ingyen letölthető játékoké. Amiben esetleg még reklámok is vannak. Nem pedig az EA féle, rókabőr húzásnak, session passoknak... (Már ezen eldobom az agyam. Megveszem a játékot, és vegyek mellé még 2x annyiért DLC-ket, hogy teljes játékélményt kapjak? ) Kicsit sem vagyok rasszista, de elmennek ezek a jó izraeli-prostituált női felmenőjük, legsötétebb zugába!
A technologia egy viszonylag egyszeru, titkositast alkalmazo adatrejto algoritmusbol es on demand titkositas feloldasbol all, amit osszegyurtak egy kvazi rootkit-kent viselkedo debug program ellenes vedelemmel amit folyamatosan bovitenek mint a virus adatbazisokat. Ez utobbi az ami fejlodik es egyre bonyolultabb es egyben erzekenyebb is lesz.
Tehat egyreszt a keretrendszer osszezavart (titkositott/rejtett) formaban tartja a diszken a vedett program adat es kodreszeit, masreszt folyamatosan figyeli, hogy nincs-e eppen betoltve barmilyen visszafejtesre szolgalo program. Ez utobbi tudast bovitik, hogy a legkisebb jelekbol is kiszurja, ha trukkoznek. (sok fals pozitiv mellett, amikor legalis gepen nem megy vegul a vedett program, a fejlesztoknek ezek szamait is csokkenteniuk kell)
Viszont teljesen vedtelen a rendszer alatt hardveresen bent ulo kod es adatelemzo megoldasokkal szemben, tehat hardveres ice-al vagy teljes hardver emulacioval megkerulheto. Az elobbi viszonylag draga, de az intel is keszit ilyet a hardverfejlesztok szamara, mig az utobbibol a reszleges emulacio a legegyszerubb, amikor csak a processzor van virtualizalva, egy hardveresen modositott alaplap segitsegevel. Ezekkel a technikakkal pillanatok alatt (a jatek kod es adatmennyisegenek fuggvenyeben) lehet kesziteni egy kitomoritett/titkositatlan snapshoot-ot a jatek osszes kod es adatteruleterol, amit utanna vissza kell pakolni egy ellenorzes nelkuli csomagba. Ez igazabol inakbb csak turelem es emberi eroforrasok kerdese, amibol a fejlesztoknek jellemzoen tobb van mint az ingyen dolgozo csapatoknak. A fent leirt technologiaval az osszes nem 100% hardveres drm techika torheto es a virus laborok a rootkit elemzesekhez is ilyen eszkozoket hasznalnak, tehat a technologia elerheto legalis kereskedelmi forgalomban is.
A legtobb pc-s jateknak egyebkent azert szuletik egyre kesobb torese, mert a toressel fogalkozo csapatok kozzul senkit nem erdekelnek, igy nincs motivaciojuk hogy nekialljanak. A legrosszabb jatekokat nem csak nem veszik az emberek, de vegul fel sem tori oket senki.
Magam reszerol pedig csak olyan jatekkal jatszom, amit barmeddig fel tudok fuggeszteni es akar egy evtizeddel kesobb is tudom folyatni, amikor mar reges regen nincs meg az a hardver amire eloszor felraktam. (volt olyan jatek amit vegul pc-s amiga emulatoron fejeztem be sokevnyi szunet utan, a menteseket tobbszor tovabbmasolva) A jelenlegi pc-s jatekok kozott is van jopar ilyen, jellemzoen amelyek szabadon engedik a mod-olast. Ilyenekert meg akar fizetni is erdemes. (a fejlesztok irtani tisztelet kifejezese celjabol)
ps: a tort jatekok ket esetben tudnak teljesen eltunni: vagy megszunik a vedelem alkalmazasa a jatekokban vagy megszunnek a torheto hardverek, pl. a pc vagy az arm platformok, jelenleg egyikre sem latok tul sok eselyt rovid tavon...
Én értem ezt az érvet, és egyet is értek vele, csak szerintem az egészt warez nézve jelentéktelen a hatása. Hány százaléka lehet a warezolóknak az, aki csak demózásra használja a lehetőséget, és minden olyan játékot megvesz, ami tetszett neki "demóban"? Ráadásul akkor veszi meg, amikor végigjátssza, nem két évvel később 80%-os akcióban. Én tuti, hogy 5% alá saccolnám. De ha esetleg mégsem így van, és egy idő után valóban eltűnnek a tört játékok, akkor ezt a hatás nyilván meg fogják érezni a kiadók is, és visszaállnak a demók készítésére. Utoljára szerkesztette: WoodrowWilson, 2016.01.10. 07:53:34
Amíg a magyar átlagkereset nettó 150-160 ezer forint (kb. 500 USD) és egy új játék 12-13 ezer forintba kerül, addig warez lesz. Megnézném, hogy mennyien vennének meg eredetben egy játékot az USÁ-ban (netto 2500 USD/hó átlagkereset) pl. ha nem 30-40 dollár, hanem 150-200 USD lenne az ára... (az arányok miatt írtam)
Csak a warez, mert ha valami ingyen elérhető minden következmény nélkül, retardáltság fizetni érte. Ja igen a Diablo 3-at meg a kiegészítőt megvettem mert nem tudtam le warezolni és még msot sem lehet, kár hogy nincs offline verzió mert akkor már rég feltörték volna.
A gépre meg ugye kell a pénz és azt nem lehet warezolni xD Ez a nyugati modell hibája.
Ehhez a demó dologhoz annyit tennék hozzá, hogy ez nekem sose volt szimpatikus. Egyfelől sokszor nagy átbaxás volt, a demó valami istenkirály volt, a kész játék meg kritikán aluli. Ez vonatkozik akár játékmenetre, hangulatra, a stabilitásra, sőt akár grafikára is. Arról nem is beszélve, hogy a demó sokszor egy kiragadott részlet volt, mindenféle előzmény nélkül. Tehát nem tudtad kontextusba rakni a játékot, az adott pályát, és nekem anno sokszor az jött le, hogy ez a játék egy trágya. Aztán ha sok idő elteltével kapott egy esélyt, akkor meg ultimat kedvenc játékká vált. Úgyhogy sajna egy demó nem adja vissza azt az élményt, mint egy igazi végigjátszás.
Ugyan ez vonatkozik a youtubos végigjátszásokra. Nézni nagyon nem ugyan az, mint valóban játszani. Teljesen más. Kedvenc játékaimból szoktam nézni végigjátszást, és nagyon gagyik, a játékhoz képest.
Az ilyen stam-es tartalommal nekem az a bajom, hogy a magam részéről nem bízok benne, hogy x év múlva is elérhető lesz a kedvenc játékom. Vagy ment épp nem lesz nethozzáférésem, vagy mert nem lesz megírva az aktuális OS-re, vagy mert már nem forgalmazza őket az adott cég, vagy már talán csődbe is ment, stb. A régi játékok, amik meg megvannak fizikai adathordozón, amíg a hordozó megvan, csak előkaparom a spájzcól a 20 éve elrakott gépett, és játszom vele. Haverommal 2-3 évente eljátszuk ezt a Wolfeinstein 3D kedvéért. Agya ég, mekkora hangulata van. És azok a billentyűzet, egér, meg monitor portok... :) Utoljára szerkesztette: CairoJack, 2016.01.10. 11:34:06
a magyar átlagkeresetet szerintem max. egy 10%-nyi húzza föl 150-160k-ra, az emberek zöme ennyinél jóval kevesebből él
bár gondolom ezek a hivatalos statisztikai adatok, szal lehet, hogy aki látszólag kevesebből él, annak valójában többje van, de ugyanez igaz az átlagot felfelé mozdítókra is
ONtopic
a FADE is annakideján akkor durranás volt, hogy aszittem, magam alá rottyantok a rémülettől, aztán vidáman OFP-ztem :DD
Persze,persze jelentéktelen a hatása. :) Látjuk a konzoloknál, mi történik, ha feltörik a gépet. Akkor indul be igazán a virágzása az adott konzolnak.
"A legtobb pc-s jateknak egyebkent azert szuletik egyre kesobb torese, mert a toressel fogalkozo csapatok kozzul senkit nem erdekelnek, igy nincs motivaciojuk hogy nekialljanak. A legrosszabb jatekokat nem csak nem veszik az emberek, de vegul fel sem tori oket senki."
a fifa16 és a just cause3 a legrosszabb játékok? :DDD
amikor cipőt veszel, nem tudod hogy válik be hosszabb távon.... miért mered mégis megvenni? ;)) ráadásul az még csak 75% akciót se kap egy évvel később...........
a demo egy felpróbálás. emellé ott a sok review, streamer, stb.
de demo KELL, KÖTELEZŐ kellene legyen. Utoljára szerkesztette: arty, 2016.01.10. 14:14:40
20 éve gépezek. Ezalatt olyan 10 feltörhetetlen védelmet találtak ki. MIND feltörték. Volt amelyiket már másnap, volt amelyikhez kellett némi idő. Ehhez kell némi idő. ENNYI! Igen a Fifa 16 egy újabb rókabőr, még ha sokan is játsszák, a Just Cause pedig... Első kettőben van vagy 5-6 órám, olyan jók voltak...
Cipőt felpróbálhatod, sétálhatsz benne... És ha mégis akad vele némi gond, fele áron egy cipész sok mindent tud vele kezdeni. Talpalja, tágítja, amit csak kell.
20 év alatt azért már láthattál pár sokára feltörtet is, tehát el kell ismerned: vannak nehéz diók.
miért nehéz elképzelni, hogy jönnek az IGAZÁN, NAGYON-NAGYON nehéz diók is? amire már ~senkinek nem lesz ideje/ereje?
3DM sem azt mondta, hogy ELVBEN feltörhetetlen, elég ha a GYAKORLATBAN nem töri fel senki ... (vagy csak mondjuk 10-ből egyet - most ugye kevés játék denuvos, de ha mind az lesz? ha egy játék feltörése 6 hónap, vajon milyen arányok lesznek, ha havi 3-4 játék jön denuvoval - ill. később akár a (akár mégkomolyabb)klónjaival?)
fifa14-15 multiját nemsokára lelövik. utána vagy fifa16ozol vagy semmi. de valszeg erre se lenne szükség, párévente az emberek igénylik az újat... (ha nem is évente.....)
+hogy neked mennyire tetszik a just cause széria az mennyire releváns? láthatóan van iránta nem kicsi érdeklődés :) a második már nekem is bejött, egyszer majd a harmadikat is szeretném kipróbálni, elég mókásnak néz ki a brutális rombolhatóság.
-----
cipőkről: - ha találsz cipészt - ha tud bármit is kezdeni a problémával vs. - modderek pécén szintén elcipészkednek ám ;)
-----
ps4 hack leírás hát ez még kurvamessze van a "feltörtségtől", ahogyan itt páran képzelik (hogy majd uncharted4-eznek mindjárt, ingyé') :))) Utoljára szerkesztette: arty, 2016.01.10. 14:42:26
Ööö... Én azt mondtam, hogy jelentéktelen azoknak a hatása, akik "demózás" céljából letöltik a warez verziót, majd ha tetszik nekik a játék, megveszik. Mert nagyon kevesen vannak.
Erről az jut eszembe, hogy ha megkérdezel egy hegymászót, hogy miért mássza meg a hegyet, azt válaszolja, -Mert ott van! Ezt is azért fogják KOMPLETTEN feltörni. Mekkora dicsőség már? És ha kissé jártas vagy a dologban, általában így születnek a scene csapatok. Van egy "feltörhetetlen" védelem, és valaki(k) nevet szerez(nek) maguknak, mert feltörték... Lehet nehéz dió? Mittudom én, nem értek a dologhoz, ha sokan mondják, elhiszem. Hogy fel fogják törni, és nem egyesével, hanem komplett módon, (ahogy eddig minden védelmet) abban biztos vagyok. Csak az a kérdés, mikor, és hogyan. És pont ezért nem hiszem, hogy egy 3DM-es fazon lenyilatkozza, hogy ez feltörhetetlen, és megszűnik a warez.
"a ps4 nincs feltörve, mégis minden idők legnagyobb eladásait produkáló konzolja. ötlet, hogy ez mitől lehet? :DDD" Ötlet: azóta nagyobb lett a piac. De nem a feltörhetetlenség miatt. Az csak árt neki.
Mikor feltörték az X360-at, akkor lódult meg a konzolos piac. Szerintem most is így lesz majd,(nem tartom kizártnak, hogy azért gyengélkedik az Xbox 1) de ezt szerintem, majd meglátjuk, ha feltörték. Nem egy haveromnak pl 2 db konzolja volt. Egyiken tolta a tört cuccokkal, másikon online-ozott, az eredeti cuccaival. Utoljára szerkesztette: Dante73, 2016.01.10. 15:30:10
Egy warezos példa, talán ideillik. A Football Manager egy rétegjáték, 1M körüli évi eladással. A 2013-as warezban volt egy rejtett IP számláló, vagy mi a fene. (Sok mindent rejtegetnek ezek a frankó warezos cuccok.) Na most túl azon a kedves, internetet is bejárt történeten, hogy 1 ember vatikáni IP-ről warezolt, döbbenetes 10,1M letöltést számoltak. De a gyártó szerint dőreség lenne őket elveszített vevőnek tekinteni, mert a 90%-uk sosem volt, és soha nem is lenne potenciális vevő. Játszogatnak, megunják, majd törlik a játékot. A maradék 10%-nak is kb. a fele, akiket elveszített vevőnek tekint. Ők ha nem lenne warez, vásárlók lennének. De még ez is félmillió ember, a teljes eladás 50%-a. Ez pedig tragikusan érint egy kis műhelyt, a 70+ alkalmazottjával. A plusz bevételből tudnák fejleszteni a játékot, ehelyett nadrágszíjhúzás van. A vásárló pedig morog, hogy jobban is lehetne fejleszteni, meg hová tűnnek a licencek. Nincs pénz megújítani, egyszerű. Na most úgy 2 éve felraktak valami védelmet, ami ugyan messze nem törhetetlen. De a 15-ös kiadásnál 3 hónap haladékhoz jutottak, akkor jelent csak meg a reloaded vagy valami hasonszőrű kiadás. (Korábban jellemzően 1-2 hét alatt volt crack.) Ez a 3 hónap a gyártó szerint olyan mentőövet dobott, ami elég a talpon maradáshoz. Nőtt az eladott játékok száma, és szerinte elég a 3-4 hónap, hogy ne legyen gond. Aki valóban szereti a játékot arra már megvette, a fanok meg úgyis első napos vásárlók, pláne előrendelik, ami egyébként is előnyökkel jár. 2 héttel korábbi hozzáféréssel például, aminek egy fanatikus úgysem képes ellenállni. Továbbá az volt a véleménye, ha fél év múlva lenne csak crack, az már nem is fájna a zsebüknek. Mivel minden évben kijön a játék, igazi játékos arra már kezd a következő kiadás felé tekintgetni. Aki pedig akkor kezd warezolni, azt nem is érdekli a játék, csak a letöltött 100 másik mellett is unatkozik.
A témához konkrétan. Én kétlem, hogy lesz feltörhetetlen játék. Lesznek akadályok, egyre jobb védelmek, de a hacker sosem alszik. Ha túl nehéz ügy lesz, esetleg a kevésbé népszerű játékokat hanyagolják. De ami menő, azt előbb utóbb úgyis feltörik. Ha másért nem, a "szakma" elismeréséért, és az állandó fejlődés miatt. A múlt is azt bizonyítja, hogy lehetetlen nincs.
A dicsőség, ha van mögötte név/személy is. Esetünkben ilyen valószínűleg nem lesz, mert kevés dicsőség ér meg 20 évnyi börtönt:)
rengeteg kazuár mamár mobilon nyomja inkább,, a régi x360as árkád szekció inkább mamár steam/indie felségterület.... a pécé egyébként is erősödött (lásd steam juzerek növekedése)
amúgy érdekelne, hogyan lett volna az jó az MS-nek, hogy a VESZTESÉGGEL árult hardveren utána szoftverből NEM JÖN BE BEVÉTEL, mert a juzer warezol? (x360 korszak
mi baja van a ps4-nek attól, hogy a játékokat meg kell rá venni és ebből a sonynak bevétele lesz? nem tudják mire költeni, annyi a pénzük?! :)
"a ps4 nincs feltörve, mégis minden idők legnagyobb eladásait produkáló konzolja. ötlet, hogy ez mitől lehet? :DDD" "nem lett nagyobb, valójában kisebb lett :)" Két idézet, Tőled. Nem kommentálom.
Kíváncsi vagyok, hogy ez hosszú távon csökkenti vagy növeli majd az eladásokat.
ezt nem tudom hol gondolod, hogy mondtam. azt mondtam, hogy a mobiljáték rengeteg alkalmi játékost elszipkázott. ők eddig se a codot nyomták ....
van mondjuk 100 millió gémer. vagy legyen 80. nagyobb arányban vettek ők már az első 1-2 évben konzolt, mint előző generációkban... mert "olcsó". olcsóbb, mint valaha.
Nézd, parttalan a vita, így nem idéze a #70-es hozzászólásod, cáfolatul. Szerintem fel fogják törni, hiszen, mint tudjuk, a történelem ismétli önmagát. És eddig minden védelmet sikeresen kiírtottak. A másik, hogy a warez sosem ártott annyit a játékiparnak, mint mondjuk az EA. És a wareznek vannak pozitív oldalai is, úgy mint reklám, vagy épp az, hogy játékosok milliói nőttek fel warezen, majd mikor pénzük lett rá, vásárlók lettek. Nézd, nem akarlak meggyőzni, valószínű, nem is tudnálak, ahogy Te sem engem.