Olvasgatom ezt... Ezt nem is tudtam. Érdekes... "Az X4 friss játékindítások inicializálása nagyon CPU-intenzív, több mint 8 szál betöltése 100%-os kihasználtság mellett. Ez instabil túlhajtást vagy hőproblémákat okozhat akár a tápegységgel, akár az alaplapi VRM-mel kapcsolatban. Ez a probléma leggyakrabban a második generációs AMD Zen+ Ryzen processzoroknál fordul elő, amelyeket nagyon alacsony szintű alaplapokra telepítettek vagy automatizált eszközzel agresszíven túlhajtottak."
"Ha Zen4 dual chiplet 3DX processzorokat használsz, mint például az R9 7950X3D vagy az R9 7900X3D, akkor győződj meg róla, hogy mind a Windows 11, mind a chipkészlet illesztőprogramjai naprakészek, és az Xbox game bar engedélyezve van. A mag ütemezésének egy része attól függ, hogy az Xbox game bar érzékeli-e a futó játékot, hogy a játékot helyesen ütemezze a magas gyorsítótáras CCD-n. "
Először csináltam meg a teljesíthetetlen terraformálást. Nem a jutalom a lényeg, hanem, hogy megcsináltam.
Szerintem sok különbség nincs az X-ek között. Vagyont szerzel, komplexeket építesz és uralomra törsz. Nagyvonalakban. Persze az út a fontos, amíg eléred ezeket a dolgokat. Nem lenne rossz, ha ezt egy kicsit jobban kidolgoznák. Több diplomáciával például. Ha leigázok egy népet, akkor tudjam az uralmam alá vonni őket és ne csak -30, aztán lövünk egymásra, ha kell, ha nem. Itt jó lenne egy békeajánlatot bedobni, hogy oké, hogy majdnem kiirtottalak, akkor most segítek újjáépíteni, ezért barátok leszünk.
Most van egy kis időm, visszaolvastam egy kicsit. Egyetértek, egy jobb engine-nel többet is ki lehet hozni, na de! Egy engine fejlesztése horror összeg és idő, s korántsem biztos, hogy tényleg jó lesz. Marad az, ami már bevált vagy licencelnek egyet és arra építenek. Nem tudom, hogy az Ego anyagilag mennyire áll jól, mik a tervek, van-e ilyen tervben egyáltalán. Nekem ami hiányzik kicsit, az a történet. Az első 3-4 rész az X-Btf után még szólt valamiről. Valami olyan nyújtott, amitől megborzongtam, ami libabőrt és könnyet csalt ki belőlem. Persze, vannak itt is küldetések, némi tartalommal, némi történettel, de kicsit üres. Mindemellett én is újra tolom immár egy-két hónapja újra, mert mindig előjön belőlem a játszhatnék. Az hogy az én univerzumomban a Xenon-t gyakorlatilag rezervátumba zártam, a többivel meg, akivel csak lehet +25/30-as viszonyban vagyok. De még így sem unalmas, főleg, hogy látom, ha én nem csinálok semmit, a Xenon eluralkodik és visszaveszi szép lassan a szektorait (mármint, amiket én hagyok) Viszont unalmassá vált a játék, ezért hagyom hogy a Xenon terjeszkedjen néha, aztán odacsapok. 30+ milliárdos vagyonnal, meg 6 hajógyárral és ki tudja mekkora flottával már sok feladatom nincs. Persze itt van a szinte teljesíthetetlen terraformálás, de mi is a jutalom érte? Semmi olyan, ami megtérülne.
Egyébként hamarosan én is egy brutál vasat fogok alárakni, amivel szerintem már kihízom addig, amíg meg nem unom az egészet végleg.
Új játékosok? Mivel tényleg nincs hasonló, így még mindig egyeduralkodó az X. De ehhez a játékhoz mai embereket megnyerni nem könnyű. Az új fiatal korosztály nem szereti azt, amin gondolkodni kell, nagyon időigényes, szenvedni kell. Ők (akárcsak a való életben) a gyors pénzhez jutás, semmi energiával párosnak a hívei.
Végezetül csak annyit, hogy még mindig kiváló ez a rész is,még lehet pár DLC-vel meghosszabbítani az élettartamot, majd valami újat kell csinálni. Csak mit? Milyen olyan újat lehet alkotni, ami még nem volt ebben?
Tényleg T.! Meg sem kérdeztük. Úgysem fogsz rá válaszolni, de ha nem is kérdezzük: Dolgoznak új játékon? Mármint azon, hogy az X univerzum a megfelelő mederbe kerüljön!?!? Vagy akár egy homlok egyenest más játékon... Barbiszimulátor, Stratégiai játék ami az ablakpárkányon játszódik és hangyák a szereplők, Kardozós játék... ???
.
Gratulálok én is a pozícióhoz!
Én ennél a DLC-nél a koncepciót nem értem: új játékosok. Hány új játékos lesz 5 évvel a játék megjelenés után? Nem inkább a régi játékosok kedvében kéne járni? Már a "Tides of Avarice" is inkább az új játékosoknak íródott (legalábbis ott volt egy ilyen küldetéssor ami kvázi tutorial-szerű volt). A Boron DLC meg irtózatos mennyiségű munkát igényelt, de ott meg maga a faj nem lett bekapcsolva az univerzumba. Jó lett volna még pár kaput kinyitni azon a részen és kapcsolni a meglévő rendszerekhez. Egy új kapu a splitek felé, egy mondjuk egy xenon rendszer felé, egy meg talán az argonok felé. És akkor beindulhatott volna ott is valami élet. Senkinek nincs ideje kivárni hogy maguktól fejlődjenek. Lehetett volna ilyen HQ jellegű erőforrás gyűjtögetős feladat is, nem kellett volna túlbonyolítani. Leszállítunk x nyersanyagot a kapukhoz és kapcsolódik. Így az egész olyan felemás érzés volt a végére.
Új hajók jöhetnek végtelen mennyiségben, de mintha az ötleteik kezdenek kifogyni úgy érzem. A split, terrán dlc zseniális volt, az utolsó kettő meg mind hagyott keserű szájízt.
Lehetne még tovább fejleszteni az alapjátékot, és el kellene felejteni ezeket az "új játékosokat". De majd meglátjuk ha megjelenik, hogy valójában milyen lesz.
"Hol vannak azok a SZINTÉN FANATIKUS emberek, akikre én tátott szájjal néztem?" Afrikában.
Igen, igazad van, verseny így is van. De közel nem olyan és akkora. Meg lehet lenni nélküle is, akármekkora komplexet építhetsz a területen belül. Mellé meg akár még egyet. Egy ilyennek az ellátásához hajó is kell, ami szintén durva prociteljesítményt visz el. A komplex csak akkor viszi, ha ott vagy és ki kell számolni, hogy a hajók mennyire közelíthetik meg az objektum grafikai kivetülését. Amúgy meg ugye csak egy pont a térképen.
Verseny terén csináltam már, hogy szabotáltam a paranid hajógyár gyártási modulját, hogy tőlem vegyék a hajókat. Úgy is lett. De arról nincs infó, hogy ez meddig tart. Úgyhogy jó dolog egy Asgard a seggünk alatt, mert 1 lövésből ki lehet lőni egy modult. Konkrétan az L-es építőt. És akkor sokáig nincs gond. A reput igazán nem érinti. Gyors eliszkolok a rendszerből, így nem lesz nagyobb a gond. Aztán a piros hajók is egy idő után visszaváltanak. Bár itt talán a visszatöltés határozza meg. Mintha úgy tapasztaltam volna. Az építőraktár kilövése viszont nem jár repuvesztéssel. Ezt is csináltam már. Versenyeztünk, hogy kié lesz a rendszer. Úgyhogy folyamat kilőttem az építőraktárat és nem tudta befejezni az állomást. Mindig jött az újabb szállító.
Visszatérve a nagy komplexekre. Megpróbáltam sok kis gyárból megvalósítani. De a pénzes macera miatt nem igazán az igazi. És a bányászok mellett még szállítók is kellenek az anyagmozgatáshoz. Vagyis ahelyett, hogy javítana a helyzeten, még ront is.
Miután megnyomtam a küldés gombot, végigfutott egy gondolat a fejemben. Az új tartalommal kapcsolatban. Ha jobban megnézzük és olvasunk a sorok között, akkor ez is arról szól, hogy ameddig lehet pénzt csinálnak a játékból ebben a formában. Miért is mondom? Miről is fog szólni? Szituációkba csöppensz bele, amit kisebb nagyobb erőfeszítések árán meg kell oldanod. Amik valószínűleg pár órás műveleteket takarnak. Eleve esélyed sincs felhalmozni eszközöket, amik hátrányosan befolyásolhatnák a játék futását. És hát igen. "Elsősorban az új játékosoknak, de a régiek is..." a mézesmadzag pedig a "Lehet olyan nyereményekhez jutni, amik megjelennek a főjátékban is.!" Nem rossz marketing! :-) Ha azt vesszük én is maximalista vagyok az X4-el kapcsolatban. Nem sokan vettük meg előre... Szóval én is be fogok rá nevezni. És lelkük rajta. Ha csalódni fogok benne, akkor lehet, hogy egy fanatikus rajongót fognak elveszíteni. Nem hiszem, hogy ezt pénzre lehet váltani. Vagy de, de hogy megéri-e? Nézzük csak meg ezt a fórumot. Az utolsó mohikánok vagyunk! Az X3 alatt pezsgett a fórum! Hol vannak azok a SZINTÉN FANATIKUS emberek, akikre én tátott szájjal néztem? Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2024.02.27. 06:20:15
Versenyezni így is kell. A játéknak az a része ami az árért és a forgalomért felel jól van kitalálva, beállítva. Az nem elég hogy az ember épít egy akármilyen gyártó egységet. Attól még nem lesz gazdag. Mármint az sem biztos, hogy lesz egyáltalán forgalma. Még akkor sem ha adott térségben öt szektoron belül hiánycikk az a termék. Az árral is játszani kell. Eleinte kézzel. Aztán amikor már tényleg beindul a termelés, ami több olyan gyártóegységet is jelet egy komplexumon belül, akkor már kezd hasznot is hozni. Ezt a részt én automatikusan szoktam hagyni és látom, hogy a játék hogy állítgatja magától az árakat. Tehát ehhez oly annyira nem is kellene nyúlni. Hogy a versenybe belevennénk a konkurencia konkrét elpusztítását, az csak egy út lenne. És az valamilyen formában most is benne van a játékban.
Még az is benne van, hogy időnként választanunk kell melyik ujjunkat harapjuk meg. Lásd a Spliteknél. De mondhattam volna a Paranidokat is. Ahol még a rögösebb bűnöző út is nyitott. (Egy ideig) Azt esetleg lehetővé lehetne (BESZÉPENFOGALMAZTAM) tenni, hogy így utólag kicsit támogatnánk a Duke's Buccaneers (Herceg kalózai?) -kat. Vagy akár csak a sima kalózokat. Mert bár lehet értük tenni, de csak bizonyos korlátok között. Vagy eleve annak indul az ember... De meggondolni magunkat ezekben az esetekben nem lehet (Édesanyám! Én nem ilyen lovat akartam!)
Én is azon az állásponton vagyok, mint Jocó. Hogy bár homokozó a játék, de csak kicsi helyen és kevés homokkal. Aki nem úgy játssza a játékot ahogy mi, az nem is érti amiről beszélünk. Sokszor a fejlesztőknek is hiába magyaráztam. A hivatalos fórumon rendszeresen "LEUGATTAK" a fórum - játékostársak, hogy de hát nem is úgy van ahogy mondom. És akkor felajánlottam mindegyiknek, hogy tessék itt a mentésem, "Azt' majd akkor jártasd a szád, ha ebből te 50-60 képkockát generálsz!" Na akkor csend lett.
Akkora lehetőség van így is a játékban, hogy simán el lehetne lenni vele akár 10'000 órát is. Vagy a végtelenségig! DE kell alá egy másik (JOBB) motor! Ezt a gondolatot próbáld meg átvinni a fejlesztők felé és ha sikerül, akár csak részben is, akkor te leszel az isten! :-) Amúgy, szerintem tudják ők is, de megpróbálnak részben struccpolitikával, részben pingvinezve, (Hátdehátnemtudunkvelemitcsinálni) és ugye a rosszindulat azt diktálja, hogy miért borítanának bele egy valag munkát, ha így is megélnek belőle. És hiába nem így van. HA bennünk felvetődik ez a gondolat, akkor bizony szar van a palacsintában! Ne legyen igazam!
Hmm, mondjuk én nem tudnám elképzelni az X játékokat limittel ellátva, viszont érdekes elgondolás az utolsó sorod ötlete. Adna egy csicskalángost a játékosnak, hogy itt bizony versenyezni kell.
DLC, inkább az új játékosok kezdeti élményére összpontosít majd. Külön, előre meghatározott szcenáriókat fogsz majd végigtolni benne (erre nem nagyon van megfelelőbb magyar szó, a google fordító azt írja, hogy pontos fordításban forgatókönyv, de nem egészen arra a szóra gondol). Ahogy a trailerben is mondja a hölgy, lesznek benne amolyan szürke hétköznapos szcenáriók, illetve olyanok is, mint amit szintén mutattam a trailerben - az X-BtF bossfightja.
Nem a főjátékba épül bele a történetvezetése (tehát a főjátékod univerzumára nem lesz hatással, mintha két játékot játszanál egymás mellett), illetve az egész máshogy van felépítve, mint amit eddig megszoktunk az Egosoft-tól. Mivel én már játszottam, annyit elmesélhetek, hogy nagyon érdekes lesz a története és összeköt néhány szálat és csinál is pár új megválaszolatlan kérdést, amin lehetlesz majd gondolkozni (persze csak ha úgy általánosságban érdekel az X lore). A játékmód mechanikájáról még nem mesélhetek.
Az, hogy érdemes lesz-e megvenni, azt mindenki maga dönti majd el. Szerintem először érdemes lesz megvárni az első professzionális (nem a Steam-es) véleményeket róla, hogy kiértékelje az ember, hogy szüksége van-e neki erre. Én megvenném, de én mondjuk maximalista vagyok :D
Pont ezt a fajta problémát kellene orvosolni valahogy. Van két nagy hajót gyártó komplexem, aminek a közelében 40 alatt van az FPS. De lehet, hogy inkább csak 20 alatt. A VGA pedig nincs csúcsra járatva. A HQ-nál 10-13 az FPS. És ott sem jár 100% a VGA. A HQ terraformálásra lett berendezve. Most pontosan nem emlékszem, hogy 10 vagy 20 M-es építő dokk van e rajta. A lehetetlen terraformálós feladatot csináltam először és folyamatosan bővítettem a HQ-t. Voltak számolási hibák. A jeges részt vagy 3 visszatöltésből tudtam csak megcsinálni, mert valahogy elveszett a jég. Begyűjtöttem amennyit kellett és leszállításnál mégsem lett meg a mennyiség. Valamelyik feladatnál írtam is a fórumra, mert nem akart tovább menni, hiába csináltam meg. Javították is. Ha megnyitom a térképet és beteszem SETA-ba, akkor kb. 20 FPS-em lesz. Itt a grafika nem játszik. Ez processzor probléma. Konkrétan nincs akkora frekvencia, amivel több 1000 hajót és egyéb műveletet megfelelő sebességgel tudna kezelni. Ezért lenne jó a többmagosítás, ami biztos nem egyszerű, tekintve, hogy olyan programok sem használják ki, mint a videóvágó, 3D tervező, stb. Pedig itt a különböző dolgokat talán szét lehetne szórni. NPC hajók egy szálon, játékos hajók másikon, IS OOS külön szálakon, NPC gyárak egy negyediken, játékos gyárak ötödiken, stb. Nem tudom, ez mennyire lehet megoldás, mennyire lehetne kivitelezni. A másik megoldás, amit nagyon sok játék alkalmaz a teljesítményproblémára, hogy nem engedik a játékosokat önfeledten szórakozni. Vagyis megadnak egy maximális érteket, amibe adott esetben bele kell férni. Ezt lehet akár gyárakra, akár szektorokra, akár teljes játékra is korlátozni. Vagy kár egyszerre mind a háromra, hogy mégis a legnagyobb szabadságot élvezze az ember, de lehetőleg még éppen élvezhetően. Izgalmassá lehetne tenni azzal, hogy az NPC értékei is beleszámítanak. Ha egy rendszerben több NPC gyár/modul van, akkor neked kevesebb lehet. El kell pusztítanod egy-kettőt, hogy sajátot építhess. Meg hasonlók.
Hibafeltárás során kezem ügyébe akadt egy játékos mentése, amiben annyira túlterhelte a játékot a saját gyáraival és hajóival, hogy az én speckómmal (Intel 13900KF, RTX 4070 Ti, 32GB DDR5) kemény 5 fps-t hozott maximum. Szerintem ez egy orvosolhatatlan probléma a játék gyorsításának szempontjából, legalábbis ha erre van megoldás, akkor az a fejlesztő egy zseni és jelentkezhet a megoldással akár nálam is :'D
Viszont ha kisebb akadásokról van szó, arra folyamatos az igény és a fejlesztés is. Persze ez így egy általános kijelentés, ennél jobbal sajnos most nem is tudok szolgálni. De legalább nem annyira rossz a helyzet, mint a bétákban szokott lenni. Nem egyszer megesett, hogy vettem fel a trailer anyagot, és a számítógép egyszerűen kikapcsolt, mert a videókártya túl nagy áramot akart felvenni és nem bírta a tápom.
Mi meg köszönjük a kellemes híreket. Ha sokasodnak, akkor az azt jelenti, hogy nem akarnak csődbe menni. Hogy felvettek "egy" közösségi vezetőt, az még jobban megerősíti ezt. Reméljük valamelyik fejlesztőnek kipattan az isteni szikra a játék felgyorsítására, vagy ugye a könnyű útra a "párhuzamosítás" felé!
Természetesen nem várjuk el tőled, hogy titkokat fecsegj ki.
A hibákat jelenteni fogjuk, mint eddig. (Kicsit ugyan macerás egy moddolt játékból vanillát csinálni... Valójában nem is annyira macerás ;-)
Köszi szépen a jókivánságot :D
Valami halovány fény van, de semmi konkrétum egyelőre. Érhetően túl sok infóval nem fogok tudni szolgálni az NDA miatt, de bízzatok a németekben. Tudom, hogy nem túl kommunikatívak a külsős emberek felé, - az a magyarázat erre az, hogy annyira elfoglaltak a munkájukkal, hogy egyszerűen nincs idejük a közösség felé tájékoztatásokat adni (nem is hinné az ember, ha nem látja saját szemmel). Többek között ezért is vettek fel engem. Ráadásul a fejlesztő csapat folyamatosan nő, ez jó dolgokat fog jelenteni a hosszútávú jövőre nézve.
Továbbá, mivel mostmár átlátom a rendszert belülről, tudom nyomatékosítani, hogyha buggal találkoztok, azt tényleg érdemes jelenteni itt, csatolt mentéssel és dxdiag+vulkaninfoval, ugyanis megeshet, hogy még a legszembetűnőbb hiba is átcsúszik a rendszeren. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2024.02.25. 17:58:03
És ha már itt vagyunk és túlestem a örömmámoron, gyorsan leírom, hogy amennyire haragszom erre a játékra annyira hiányzik is. Ugyan nem kecsegtettek minket túl sok jóval egy "szokásos" kis, vagy épp nagy tartalmon kívül, de én mindig reménykedem, hogy egyszer majd fogok önfeledten játszani vele. És nem kell nyakra főre vásárolgatnom az újabbnál újabb processzorokat...
Szóval várom és lesem a steamdb-n, hogy mik történnek... Hátha egyszer azt látom, hogy PÁBLIK BÉTA
Tamás! Onnan ahol te ülsz látszik az alagút vége? Mármint van valami jel - elképzelés, hogy a friss anyag mikor érkezhet? Természetesen nem pontos dátumra gondolok, de megbüntethetsz minket azzal is, ha épp... Inkább csak évszakra. Esetleg hónapra.
Jó munkát és jó közérzetet kívánok az egónál!
HÁTEZZELKURVÁRAELFELEJTETTÉLELDICSEKEDNI!
Remélem lelőttem a poént... :-)
Nagyon csúnyán le van árazva az X4 a gőzön!!!
Lehet csak én voltam béna :) Meg gondolom ha bányászként kezdesz akkor könnyebb.
Igen, látom én is, hogy még gyerekcipőben jár, nyilván folytatják a fejlesztését, ha látják a visszajelzéseket és hogy van értelme. Teljesen random dobta fel nekem pár hete a jútyúb, mondom megnézem. Most valahogy egy kicsit visszatértem az eredeti X univerzumba, amíg várok, hogy a másik játékom, amire nagyon rákattantam (Silica), "fejlesztődjön" tovább :). Addig is X-ezek egy kicsit. A tavalyi évem nagyon zsúfolt volt, szabin sem voltam egész évben (ilyen még egyszer nem lesz), idén máshogy szervezem az életemet. Akkor várok még egy kicsit, mert ha nem tudsz benne pénzhez jutni, akkor nehéz lesz egy Victory Cruiser vagy ISD megszerzése...
Én próbáltam még októberben, de sokáig nem haladtam vele. Igazából ugyanaz a gond mint a régi babilon5 moddal. Irtózatos mennyiségű munkát beleöltek, van millió hajó, rendszer. Nagyon jók a hajók, hangok, zenék. Van belső nézet mindenhez.
De az hiányzik amitől játék lesz valami: a balance. Irtó nagyok a szektorok, állomások közötti távok és nem sok minden történik közben. Nincsenek még egyedi küldetések (csak 1-2), illetve az NPC-k nem voltak még lecserélve. Talán most, hogy kijöttek a modtool-ok fejlesztenek ezen a részén.
Én a 20. aknamentesítő küldi után meguntam. Egy vadásszal kezdtem és próbáltam összeszedni egy bányász hajóra valót, de elfogyott a türelmem. Sajna nem tudok még egyszer 500 órát beleölni.
Annyi még, hogy itt egy vadásszal egy kisebb kereskedő hajót sem lehet legyőzni (vagy kínkeservesen), mert megvan mindegyik hajónak a szerepe. Volt egy zsíros küldi egy kereskedő hajó kilövéséért, de a pajzsa gyorsabban töltődött mint az én fegyverem ahogy sebezte. Szóval több vadász kellene, ahhoz meg több pénz, ahhoz meg több aknamentesítő küldi... Lehet majd egyszer folytatom.
De érdemes kipróbálni, mert a hangulat baromi jó. Van pár nagyobb csata is előkészítve.
Szia! Nem is gondolkodtam rajta. Nekem elég nagy lett ez a világ. A boronokat már fel sem fedeztem rendesen. A néhány veszélyes szektort a roncsos dlc-ből meg még meg sem találtam. Rég nem szedtem elő. Utoljára nem működött rendesen a rendszervédelem és hullanak a bányászaim a kha'ak-tól. Sőt, utoljára már kalózhajó is támadott bányászra, ami teljesen értelmetlen, mert nem tudja elvinni a kavicsot. A járőreim meg csak repkednek, de nem védenek. Ez eléggé elveszi a kedvem, hogy elindítsam a játékot. Az SW-ről meg most inkább nem is szólok.
Szép jó reggelt/napot.Ezer éve, mondhatnók' . Az utóbbi időben sok egyéb elfoglaltságom mellett igen kevés időm jutott X-ezésre viszont hadd kérjem véleményeteket, már aki látta/kipróbálta az egyik X4-es Star Wars modot, azaz az "SW: Interworlds"-öt.
Látszólag egy nagyon szépen kidolgozott modifikáció, teljes Star Wars hangulattal. Nekem nagyon bejön, csak még nem próbáltam ki. Tudom, másik világ, de még nem csináltak egyetlen olyan SW játékot, amilyen az X, amit nem is értek, mert már minden létező rókabőrt lenyúztak/lehúztak a franchise-ról. Szóval próbálta már valamelyikőtök? Utoljára szerkesztette: kisiku, 2024.02.12. 08:01:14
Nekem sem rémlik ilyen hiba. Mindenesetre bogarászd át a beállításokat, hátha nem is hiba, hanem ficsőr! :-) Viccen felül. Lehet, hogy valami beállításban van rá magyarázat, vagy utalás, vagy bármi egyéb...
Indulj el egy példátlan űrutazásra az X4: Timelines játékkal, az X4 univerzum legújabb kiegészítőjével. Egy izgalmas új történettel, amely az X4 homokozóján kívül játszódik, készülj fel kolosszális kihívásokra és váratlan kirándulásokra az X-sorozat történetének és történelmének mélységeibe. A kiterjedt új, ingyenes 7.00 frissítés számos fejlesztéssel és új funkcióval emeli az X4 űrbeli élményét.
Tehát.: Belépünk (Bejelentkezünk) ebbe a tájmlájn módba és akkor minden eddigi tevékenységünktől függetlenül teljesítenünk kell kihívásokat. Különböző jutalmakért, amiket a "saját világunkban" tudunk majd hasznosítani. Az én olvasatomban: Mindenki egyenlő esélyekkel, csupán a tapasztalatai segítségével küzd meg ugyanazon terepeken. Éééééééés. Nekem is jól fog futni a játék!!! :-D VAAAAAAGY, mint az X3 estében: Ugyanazon terepen egy másik történet alapján újrajátszod a játékot. De ennek kicsi az esélye.
MAGÁVAL RAGADÓ FORGATÓKÖNYVEK ÉS EGYEDI FELOLDÁSOK Az új X4: Timelines történetébe ágyazva számos olyan forgatókönyvet találsz, amelyekben az X4 játékmenet számos különböző aspektusát megtapasztalhatod. Ezeknek a forgatókönyveknek a lejátszásával új küldetéseket is feloldasz az X4: Timelines történetszálon belül, valamint bónuszokat a tágabb X4 sandbox univerzumodhoz - köztük újragondolt, klasszikus hajókat az X-univerzum történetéből.
Az X4: Timelines több mint egy bővítés; ez egy forradalom az X4 univerzumban. Akár tapasztalt űrkutató vagy, akár újonnan érkeztél a galaxisba, ez az izgalmas új fejezet a rejtélyek, kalandok és stratégiai játékmód keverékével ígéri, hogy magával ragad.
Bár a következő bővítmény markánsan különbözik az elődeitől, egy dolog nem változik: a bővítménnyel egy időben egy jelentős ingyenes frissítés is megjelenik az X4: Foundations-hoz. A 7.00-as frissítés hatalmas lesz, és a changelog valószínűleg ismét megdönti saját rekordjainkat... 2024 tavaszán részletesebben is beszámolhatunk majd a 7.00-ról, és természetesen hozzáférést biztosítunk a nyilvános bétához, ahogy azt már megszokhattátok tőlünk.
Az előbb még értettem. Most már megint nem!
Reméltem, hogy nem kell tavaszig várnom. Kiegyeztem volna egy január végével.
Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2023.12.28. 07:05:57
Mod nincs fenn? Utoljára szerkesztette: RJoco, 2023.12.26. 20:14:46
Na ez az..már sokadszor kezdtem new game-et...amig a new gammel épp játszom semmi gond..de visszatöltöm és már ez az ablak fogad...
Ilyennel még nem találkoztam. Nálam akkor szokott felirat lenni, ha az irányítást átváltom egérre.
Esetleg próbáld meg újrakezdeni. Ha, csak most kezdted, akkor nem hiszem, hogy sok vesztenivalód lenne. Meg amúgy is, csak indíts egy újat, mentsd el, töltsd vissza. Ha nincs ott a felirat, akkor valami bogár került a mentésbe.
Kérdés:elkezdtem a játékot,ok,teszek veszek,elmentettem.visszatöltöm és a képernyő közepén ott diszeleg a "press del to close this menu" felirat,rányomok és nem eltünteti hanem csak egy másik menübe átdob..valami megoldás? Ui:már keybindig változtatással is probálkoztam,eredmény ugyanaz...
Nekem a dejóból úgy tűnt, hogy az X univerzum nevesebb eseményeit lehet "újrajátszani" Az a csőszerű Xenon hajó (Telepes?) Az rémlett. Elméletileg el is lehetett volna foglalni, ha az ember elég ügyes, kitartó és az összes bolygó a világegyetemben együtt áll! Erről Gunslinger tudna mesélni!
Az az argonnak kinéző hajó, melynek van forgórésze, nagyon hasonlít a B5 földi hajójára.
Rontásba is tehetném, de...
7.00:
"Újragondolt teladi és argon fővárosi hajók: Csodáld meg ezeknek az ikonikus hajóknak a felújított dizájnját, ami még mélyebbé és izgalmasabbá teszi az űrbeli találkozásaidat. Új szektorok és nevezetességek: Fedezd fel az X4 univerzum új, feltérképezetlen régióit, bővítve látókörödet és lehetőségeidet. Új xenon hajók: Ismerd meg az X-univerzum főellenfeleinek új hajóit, amelyek még a veterán X4-pilótákat is meglepik. Külső kamera (F2) felújítása: Tapasztald meg az alapvetően továbbfejlesztett és intuitívabb külső kamerarendszert. Egzisztenciális válság: Egy új végjáték-kihívás a veteránok számára. Állj szembe egy olyan frakcióval, amely mindent megtesz ellened. Ez az intenzív összecsapás a békésebb utazásra vágyók számára választható. Folyamatos motorfejlesztések: Élvezd a simább, stabilabb játékmenetet a játék motorjának folyamatos finomításával. Továbbfejlesztett gomb-újrafelosztás: Testre szabhatod az irányítást minden eddiginél nagyobb rugalmassággal."
Az első három pont az érdekes, de pengeélen táncol, hogy egyáltalán visszatelepítsem a gépre a játékot. EMIATT!?!?!? Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2023.12.20. 17:43:31
Gyakorlatilag igen. Lesz a főmenüben egy új játékmód ami a többi mentéstől függetlenül lesz játszható. Az adott "küldetések" teljesítése fejében kapunk jutalmakat, amikkel játszhatunk a többi mentésünkben. A küldetések meg az eddigi X történelem jelesebb eseményei közül kerülnek ki. Vagy valami hasonló.
Számomra nem volt egyértelmű, hogy pénzért, vagy ingyen. Még a gőz oldalán sem! Lefordíttattam a gőzös oldalt is, ahol kicsit egyértelműbb a leírás, de még mindig nem tudok németül gondolkodni, úgyhogy ha valaki nagyon pontosan érthetően 500-1000 szóban megfogalmazná, annak örök életemre (Vagy az övére) szolgája lennék!
Szóval. Menüből választom, hogy most én szeretnék teljesíteni egy kihívást, amiért esetleg kapok egy szandált a fő játékomba! Uram bocsá' egy ladikot. Vagy egy matricát, vagy akármit is.
Ismét valami vásárolandó. És, ha jól értem, akkor egy új játékmód lesz? Vagyis mindent lehet elölről kezdeni? Nem biztos, hogy jól értem.
Én meg elkezdtem a SW Interworlds modot (5.1-hez), egészen lenyűgöző mit összehoztak hangulatilag. A modellek, hangok, zenék zseniálisak, nagyon jól működik ezzel a motorral. Játékként nem tudom mennyire lesz élvezhető, de majd beszámolok róla ahogy haladok.
Elvileg érkezik a 6.x-el kompatibilis változat, de azt ki tudja, hogy mikor adják ki... Utoljára szerkesztette: mindero, 2023.10.11. 11:11:29
Jogos és értem a kritikát, és én is azóta manuálisan töltöm fel az ellátóhajót egy gyorsröptü Boa-val, igy tökéletesen müködik. El lehet magát az Atlast is küldeni anyagbeszerzö kürútra de aszt hiszem csak 3 szertor a hatótávja és mivel tetü lassú igy nincs értelme, meg ugye arra sincs garancia hogy talál is eladó cuccot a területén belöl. De attól függetlenül szerintem jó az ötlet és szorgalmasan használom is. Utoljára szerkesztette: Z33noo, 2023.09.08. 14:54:34
Addig, amíg van ellátás. Nekem is van a határőrségemben ellátó hajó, de csak azt látom, hogy állnak körülötte a csatahajók mint a FA-SZent, mert hiányzik valamilyen anyag a javításukhoz - feltöltésükhöz. Miért hiányzik? Hát nem azért, mert nincs hozzárendelve szállító hajó, hanem mert olyan messze vannak mindentől, hogy a korlátozott szektor eltávolodás miatt nem tudják odavinni. Baromi klassz, hogy ezt a ficsőrt beletették a játékba. Végül is jogos! "Miért akarsz te ŰRHAJÓVAL MESSZIRE menni? Hogy képzeled? De sebaj, mert épít az ember simán mindegyik csata közelébe egy olyan komplexet, ami majd kiszolgálja őket. Ja, hogy az meg letérdelteti a játékot? Akkor vegyél egy szorobánt és játssz azzal! Vagy amivel egyidős vagy! Kicsit elkalandoztam. :-)
Áhhááá! Kérdésemre a válasz: Blueprint! Szóval az auxilary ship hozzá van rendelve a flottához mint ellátó hajó, fel van töltve a szükdéges raw materials-al, esetemben Enegy Cell, Missile Compnents, Smart Chip, és rendelkezni kell a szükséges Blueprint-el Heavy Smart Missile Mk1 és Heavy Torpedo Mk1 és voilá csata után a vadászok mennek javitani és rakétát vételezni. Hát nem szuper? :D
Üdv! Én ilyen szinten nem foglalkozom vele. Ha nem vagyok ott, akkor a leghatékonyabb fegyver a Pulse és az Argon Pulse torony. Ha ott vagyok, akkor meg én vagyok maga a fegyver.
Egyszer csináltam egy hordozót sok kis vadásszal. Sajnos nem úgy működött, ahogy én azt gondoltam. És eléggé terhelte is a játékot. Végül szétszedtem a flottát. A hordozót beraktam egy bányász szektorba néhány vadásszal védeni a bányászaim. Aztán azt vettem észre, hogy a sérült bányászok bedokkolnak rá javításra. Sajnos azóta már a szektor védelem sem működik nálam és a bányászok is inkább ott maradnak kipurcanni, mint, hogy elmeneküljenek. Illetve ez nem teljesen így van, mert elindul, majd mikor látja, hogy nem támadják, visszamegy. Csakhogy a Kha'ak még ott van. És ezt addig játsza, míg jön az üzi a hősi halálról.
Meg azért van hordozóm, mert a rátehető fegyverek elég jól tudnak aprítani. Állomás ellen is nagyon látványos. Csak mióta van robbanási sérülés effekt, azóta nem túl jó ötlet közel menni a pusztuló állomáshoz.
Üdv, megint én :) Van egy Raptorom, 60 Chimera bomber heavy torpedóval és 40 Chimera interceptor smart missilével felszerelve. Imádom, Qvajó! Bármi ellen akkorát ütnek mint Mike Tyson fénykorában. De borzasztó macerás a torpedók, rakéták ujratöltése. Elküldözgetni öket egy wharfba és mindig kell egy csomó nyersanyagot is vinnem, mert sosincs elég hogy feltöltse a wharf a Chimerákat. Vettem egy Atlas auxilary-t és hozzárendeltem a flottához mint repair/resuply ship, de csak javit, rakétát nem tölt. Feltöltöttem Enegy cell, Smart chip, Missile components-el, elvileg ezek kellenének hogy a rakétát is töltse de mégsem, valamit nem csináltam jól?
Nemes egyszerűséggel a mentési könyvtárat: C - júzer - te - dokumentumok - egoszoft - x4. Átmásolod valahova. Elég lenne csak az ezen belül lévő mentések, vagy még inkább az azon belül lévő legutolsó mentést kimásolni. De erre sincs feltétlenül szükség, mert ugye 10 mentési hely van. Egyszerűen nem használod fel mindet. Egyet, vagy többet meghagysz, hogy bármikor fájlmásolgatás nélkül visszatérhess arra a pontra.
Írnak szépeket a 6.20-ról, de ha agyonversz sem mondom meg, hogy mi lett jobb és miért! :-)
"With the 6.20 update, players will find quality of life improvements to the Interact menu, and improved NPC behaviour such as enhanced police responses and better use of deployables during combat. Some other key areas addressed include mission bug fixes, as well as improvements to AI behaviour and ship movement, aiming to provide players with a more immersive and realistic spacefaring experience. Mouse steering mode has been tweaked for more intuitive control, and new hotkey bindings make gameplay more efficient. We have also added a full text Czech localisation, which extends the game's accessibility to a broader audience. This update represents a comprehensive round of enhancements, bolstering the overall game quality."
Játszik még valaki ezzel a játékkal? Milyen a 6.2? Van valami érzékelhető változás?
Más: gondoltam hogy kipróbálom ezt a StarWars modot. Hogy kell csinálni, hogy ne vesszenek el a mentések? Duplikálom a könyvtárat? Talán a terran conflictnál ez működött...
Megnéztem neked biztosra. F2 a fix külső nézet, majd, ha megnyomod még egyszer, akkor lesz szabad és forgathatod a kamerát a numerikus billentyűkkel. A +- meg a távolság beállítására használatos. Elvileg F3-ra akkor reagál, ha ki van választva egy objektum. Akkor odaugrik a kamera és azt nézegetheted körbe.
Az F1 a belső nézet. Az F2 a külső nézet, de fix. És most nem emlékszem pontosan, de vagy meg kell nyomni még egyszer az F2-t a szabad nézetre váltáshoz vagy F3 kell. Utána a numerikus billentyűkkel lehet forgolódni, ahogy István is írja.
Tudtommal, a numerikus kurzor gombokkal. (2,4,6,8)
Más: "Szeretnénk megragadni az alkalmat, hogy előre szóljunk, hogy a 6.20-as verzió valószínűleg az utolsó frissítés lesz a 7.00-as verzióra való nagy ugrás előtt." Most megint elő kell adnom a nagyhalált: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nem kell több déelcé!!!
Oké, noob vagyok, kérdezek: Külsö nézetben (F2) hogyan lehet fogatni a kamerát? Minden általam ismert kombót próbáltam de semmi, a Shift+Mouse3 ami a nézelödés belsö nézetben (F1) nem müködik ha külsö kamerára váltok, pedig az lenne a logikus. Utoljára szerkesztette: Z33noo, 2023.08.25. 16:20:12
6.20 rilíz!
Szerintem én nem nagyon jártam hajókereskedőnél. Térkép megnyit, jobb klikk és vásárlás. Tuningnál viszont oda kell menni, szóval... Bár az csak egy asztal és lehet, hogy minden dokkban megtalálható. Régen mindig az elsőnek megépült dokkba irányított, ha a hajó befért. És nem számított neki, hogy közelebb lenne más dokk, szabad hellyel. Általában mindig az első ilyen dokkban volt a díler. Nem tudom, hogy azóta mókoltak e valamit.
Azt, hogy ne kelljen kajtatnunk a hajókereskedő után azon az állomáson, ahol több hajóépítő modul is van, úgy oldották meg, hogy a belső teleport menüjében csak egy választható hajókereskedő van. Azt nem állítanám, hogy száz százalékosan működik! :-)
Június 17.-én megkaptam az extrém kereskedőt.. Biztos nagyon odafigyelek a dolgokra! :-) De az, hogy most kaptam meg a szektorbirtokosit az csak egy vicc. Nem azt mondom, hogy a játék szektorainak a fele az enyém, de nem ez volt az első! Ezt az Építő Róbertet meg nem is értem!
Elgondolkodtam rajta, ha újrakezdeném a játékot, akkor hány órát tudnék beleborítani, amíg játszatatlanra lassul. A baj, csak az, hogy a már meglévő javaimat szeretném még hatalmasabbra fejleszteni és nem újból összekulizni mindent. SAKK - MATT
Van most a 6.20 bétával kapcsolatban egy fejlesztői megbízás. AMD grafikus kártyásoknak kell tesztelni, hogy minden rendben van-e a játékkal (Grafikailag) AZT ÉN HONNAN IS TUDHATNÁM??? :-D De amúgy nem találtam benne hibát és tegnap amikor pár órát játszottam vele. Fel is építettem egy helyőrséget és még szépnek is találtam a játékot.
Számomra is az a magától értetődő, hogy megszerzem a tervrajzot és aztán annyit gyártok belőle, amennyit nem szégyellek!
Érdekes. Eddig nem is figyeltem. Mondjuk alapból BP-t vettem és a saját gyáramban gyártottam. Azt pontosan nem tudom, hogyan kapod meg, de úgy emlékszem, hogy kapsz egyet. De az is lehet, hogy nem minden lehetőségnél.
Rosszul fogalmaztam, *elad Ha nem Terran-ként kezdessz, nem lehet venni tölük ezt a 2 tipust. De nekem ez sem volt tiszta, tehát ha nem terrán vagyok de megcsinálom a küldi sorozatot akkor is megkapom a Syn-t?
Melyik faj ad csatahajót vagy anyahajót? Én ilyenről nem is tudok. A Syn-t asszem megkaptam az egyik küldetésben. De ehhez nem kellett földinek születnem. Az Asgard-ot meg szerintem magamnak gyártottam le. Mindegy, hogy melyik faj hajógyára, csak legyen hozzá terrán cucc a gyártáshoz. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2023.08.12. 20:41:23
Eléggé elszomorodtam amiatt hogy a Terránok nem adják az Asgard-ot ha nem közéjük születtél de mivel nem volt titok, beletörödtem... NADE! Azt nem tudtam hogy a Syn-t se adják ... Totál letörtem, pedig az lett volna az egyik életcélom hogy leszínezem (értsd Syn) az összes Xenont. Szóval nem maradt más megoldás (mert foglalni nem akarok) csak az ha magamnak gyártom le a hajót. Kérdés: Bármilyen (pl: Argon) hajógyárat épitek is jó vagy csak a Terrán L-ben tudok Syn-t gyártani magamnak?
"Fixed wharves and shipyards potentially having multiple ship dealer shops with only one having anyone serving." (6.20 páblik béta 7) Ez már jó régóta idegelt, hogy rohangálok az állomásomon és nem találom az eladót, mert több helyen is lehet! Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2023.08.09. 18:00:59
Lehet, hogy véletlenül kereszttűzbe került hosszabb időre. Az FPS szám elég durva. Meg ahogy ugrál.
Mondanom sem kell, hogy nem vagyok rossz viszonyban a "Halakkal," de egyszer csak, azt vettem észre, hogy pár hajójuk piros és támadják is a hajóimat. Hogy esetleg kalózok lettek volna, azt nem tudom De... Bocsi halak!
Hopácskácska! :-)
Mondjuk, évekkel ezelőtt meg kellett volna kapnom, de egye fene. Elfogadom. Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2023.08.03. 20:31:35
Hát igen. Aztán, ha valaki jön ide segítséget kérni, de nem tudja leírni angolul a megfelelő szavakat, akkor gond van. Mondjuk elég sokat magyarosítunk mi is, mint az okostégla, meg a csörgő, ratata. Ennek megértéséhez meg a fórumot kell követni. Magyarul viszont hiába keres rá egy küldetésre, nem hiszem, hogy talál bármi hasznosat. Vagyis vissza kell fordítania angolra vagy németre, hogy meglegyen a megoldás. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2023.07.12. 22:02:46
Én értékelem ezt a gépi fordítást mint technológiát, -egyszer majd ez jó is lesz meg vagyok róla győződve- meg főleg azt hogy mióta megcsináltátok a saját helyetek itt sem megy a szájkatate a normál fordítókkal, de ez még mindíg nem az a hely ahol ezt be kell jelenteni...XD Aki itt ezzel játszik, annak a gépi biztos hogy nem kell.
Kíváncsiság kedvéért néha rájuk nézek, és egyszerűbb game-ekhez már néha egészen jók a fordítások, de az ilyen komplexebb játékokhoz a gépi még mindíg totál hasznavehetetlen, többet árt mint használ. Durván félrevezető, vagy értelmezhetetlen halandzsákkal van tele, a szövegkörnyezet, a játék sajátos nyelvezetének nem ismerete miatt.
Aki ezzel, meg ilyen játékokkal hosszútávon játszik, annak a gépi fordítás egyenlőre messziről kerülendő, mert konkrétan új játékosként a game bonyolultabb szegmenseit nem tudja vele értelmezni.
:D Egyesével eladni? Olyat sosem csináltam. 10-ig viszonylag elég egyszerű felhúzni. Néhány szállítós küldi, pár criminal lelövése az állomásnál és meg is van. Ami azt illeti, ezzel az utóbbival jól lehet amúgy is reput húzni. Csak ne az állomást lődd. Ha már van rendőrjelvény, akkor fizetnek a lelőtt ellenség után is és kapsz reput is. Ha jól tapasztaltam, akkor amúgy csak akkor kapsz reput, ha olyan hajót lősz le, amelyik támadja az adott faj hajóját. Ha pl. egy kalóz támad egy teladi szállítót és lelövöd a kalózt, akkor kapsz reput a teladi-hoz. Bár lehet, hogy csak akkor, ha teladi területen vagy.
elolvastam,mert ugye a kíváncsiság.... :D köszi a tippet repuzásra is olvastam hogy venni kell 150 kaját és egyesével eladni a frakciónak amit húzni akarsz. tökölős de szépen jön belőle a repu,röhögve fel lehet húzni 10ig :) remélem még működik
EMP bombákat kell csinálni. Odamész a neked kellő modulhoz hajóval, kiszállsz belőle, majd rádobsz egy EMP bombát. Visszaszállsz a hajóra, majd eltávolodsz úgy 5 km-t. Ekkor biztos, hogy nem fognak téged gyanúsítani. A bomba legyen kijelölve. Ha megvan a táv, akkor felrobbantod. Visszamész. Lesz ott 4 jel, amiből ez egyik megadja a BP-t. Csak az EMP-hez kell az anyagot összeszedni, a dokk trader-e mellett meg le lehet gyártani. Régen lehetett így hajó terveket is lopni. Aztán meg nem. Jelenleg nem tudom, lehet, hogy visszahozták. Van olyan, amiről nem tudsz BP-t lopni. Ha érdekel, akkor leírom, hogy ne vesződj vele. Én vesződtem vele eleget. Meg ellőttem vagy 20 bombát. Bár ez már rég volt, lehet, hogy ez is változott.
dlckel még nem foglalkoztam,most argon alapokon nyugszik az első factorym. igazából az solar energy factory szinte ingyen van,munkás se kell hozzá,szóval nem izgat hogy arrafele többet termel,ha kevés csak építek a gyárhoz még egy ilyet,és máris van. lehet mégis teljes komplexum lesz,találtam neten factory plannert,egész jól kiszámolja hogy miből mennyi kell,mennyit termel,hol lehet szorulás a gyártásban,mennyi munkaerő kell stb így egyelőre egy modul lesz mindenből,majd a távoli jövőben,aztán kezdek neki az optimaliációnak állomás szkenner mod is jó,meg hogy mutatja a date leaket,mert ha meg kéne venni minden blueprintet,az rohadt sok pénz :D
Amúgy nem kell rám hallgatni. Ha ki akarod próbálni a több állomást az egy nagy helyett, akkor tedd. Most jutott eszembe, hogy a terránok területén a Saturnhoz építettem egy gyárat, ami gyárt mindenféle terrán alapanyagot. Elvileg egy nagy komplex lesz majd, de mostanában nem játszottam annyit. Viszont a terránokkal bejött az a fícsőr, hogy az új rendszerekben van már napfénymérő. És a napelemek ezek alapján termelnek. A régi rendszereket tudtommal nem piszkálták. A lényeg, hogy a Saturnnál kevés a napfény, így a Merkúrhoz építettem egy napelem állomást. Olyan a szorzó, hogy csak na. Innen szállítja 2 vagy 3 nagy L-es hajó az EC-t a gyárhoz. Működik a dolog és a gyárnak is mindig van elég EC-je.
Én hajókat nem raktam be. Elég sok hajó van a játékban, hogy nekem ne kelljen.
A listában azért van mégis egy vagy kettő, mert előfordult, hogy a szállítóim nem akartak a szomszédos rendszerben lévő állomásomnak anyagot szállítani, nekem meg nem volt kedvem milliószor klikkelni, hogy átvigyék. Úgyhogy módosítottam egy mod hajót és egy körből letudtam az anyagigényt. A hajót nem tudtam gyártani, meg kellett vennem egy fajtól. Miután végeztem, kikapcsoltam a mod-ot, így eltűnt a hajó. Kompenzáció. Aztán rájöttem, hogy azért nem viszik a kirendelt hajók az anyagot, mert a vevő állomásomnak nem volt pénze...