Lando ezt mondta a verseny után: „De hiába éreztem úgy, hogy az irányításom alatt tartom, Max egyszerűen túl gyors volt számunkra ahhoz, hogy bármit is tenni tudjunk. Nem is akartam tönkretenni a versenyem azzal, hogy próbálok harcolni egy Red Bull-lal, amely túl gyors nekünk.”
Gondolom tudod hogy nem minden versenyzőt játszanak be a futam alatt, csak mert ahogy írtam 7 kör alatt 8 alkalommal nyomta fel a másikat.. De Norris értéke messze nem annyi mint Hamiltn-nak, ezért Hamilton-t játszák be. egyszeregy.
azért anynira nem rossz az az auto, csak ahhoz képest rossz, hogy mindenkit nem tudnam megverni vele, mint régen zsirorba 8x meg még a 20. helyrol is megnyerni a versenyt. ÉS Alonso és Verstapen Norris legalább a csapattársat veri mindig, de a mercinél nincs igy hiába az állitolagos jo pilota Lajos
illetve azért felmerült bennem pár kérdés az FIA-val kapcsolatban is. Hogy még is hogy nézik számolják és buntetik a pálya elhagyást, ha a verseny alatt sikerült x pilotát megbuntetni, de az Aston ovása után meg még találtak Y másik pilotát is aki kapott idöbuntetést. Szóval ha valaki nem szol akkor meguszták volna. A másik meg hogy ez a verseny utáni buntetések nem csak hogy igazságtalan ,de a sorozat hirnevén is csorbit, hogy mindegy, hogy mit érsz el a versenyenyen, ha valamelyik jogászod talál valamit akkor simán elöre kerülhetsz ha a msáikat bemártod valami probláémával.
A harmadik, hogy miért mindig a pályán akarnak modositani? eddig nem volt ilyen mértéku vagy nem is volt egyáltalán a pályákon a pálya elhagyása, meg kéne nézni, hogy miért is történt, a pálya nem változott, de az autok igen, akkor talán az autokon kéne ugy változtatni, hogy be lehessen venni a kanyart a vonalon belül.
De ha minden áron a pályán akarnak változtatni akkor nézzék meg, hogy régebben miért is nem volt ilyen gond, azért, mert nem voltak lebetonozva a pálya melletti területek és sokkal nagyobb gondot okozott ha elhygata a pályát mint most amikor csak a felfestett vonalat. tegyenek oda ujra kavicsot füvet bármit ami lassitja az autot és egybol el fogják kerülni , de amig nincs semmi befolyásolo hatása annak ha tulmennek a vonalon addig nem változik, mert mint látjuk akár meg is lehet uszni ha szerencséjuk van .
Az FIA ha anynira akarja buntetni ezt és igazságosan akkor szereljen be érzékelöt a kocsiba és a pályába , ne emberek figyeljék és kamerákkal , mert annak ellenére, hogy buntetik a pályaelhagyást, nincs egy normális szögbe helyezett kamera sem az érintett ponton, hogy takarás és látöszögböl adodo eltérés ne befolyásolná azt. arrol nem is beszélve, hogy az emberi felfogo képesség és itélö képesség is közrejátszik, hogy mikor melyiket látta arra a pár tized mp-re kint vagy bent.
Az utolagos buntetéssel, meg van egy fix 5mp aztán le van tudva, de aki a verseny folyamán kapja meg a buntetést, annak beleadodik a boxutcába valo be és kihajtás a szerelök reakcio ideje stb. arrol nem is beszélve, hogy dinamikusan változik a helyzet és mikor vissza tér a versenybe akkor le tudja dolgozni a buntetést mig az utolagosnál erre nincs esélye.
ÉS ahogy már többször is mondtam, miért van külön csapat és egyéni VB ha a csapat hibákért is a pilotát buntetik? egy veszélyes kiengedés vagy más csapat hibáért a pilotát buntetik 5mp-re , ahelyett hogy ö menne ahogy tud, és ha pontot szerez ö megkapja a teljeset a csapat meg veszit belöle, ha nem szerezne pontot akkor meg pénzbunti. Magán a szabályszegés igy is ugy is megtörtént már azt visszacsinálni nem lehet, de akkor legalább ne a vétlen felet buntessuk.
nem ezt kéne hallgatni egész verseny alatt egy normális versenyen. amugy meg hol van az a nagy Lajoska aki mindenkit lenyom mert olyan jo, hogy egy rossz autoval is nyerne és nem csak az auto miatt nyert 7x? nem panaszkodni kéne hanem megelözni a másikat, ha meg nem megy akkor az legyen a másik gondja, hogy elhagyja a pályát. Csak idén többször is volt rá példa, hogy még Russel is megelözte ugyan abban az autoban, akkor hogy is van ez?
Sőt az Aston szerintem erre játszott, nem is nagyion erölködtek előrébb kerülni, kionyomtatott papirokkal mentek jelentgetni a verseny végén... :D
onboard nézem, Norris a 7 körben 8 alkalommal nyomta fel Hamilton-t...ami oké is lenne ha ő maga nem csinálta volna szintén ezt.
Hallottam Norris rádiózását. Norris rádiózása és lali büntetése újabb bizonyíték arra, hogy űrautó nélkül lali nem tartozik az F1 pilóták élvonalába, már az első körökben sem volt képes a pályán tartani a kocsit. Jó volt hallani, hogy már Toto sem bírta lali "this car is so slow" sírását, és saját maga intette csendre. Nem is egyszer.
(Nem szabad elfelejteni, hogy nem az összes rádiózást játsszák be a futam alatt.)
Az hagyján, hogy szerintem ez a körlevonogatás méltatlan egy f1 versenyhez, de az Aston szerint volt aki véletlenül nem is kapott büntit, pl Norris ... :D
ez igy nagyon nevetséges volt, ezzel a sok pálya elhagyásos buntivel. nem elég sporolos már igy is az egész verseny meg még ez is. Ahogy sokszor mondva volt, tiltsanak be minden ilyen kormányrol meg boxfalrol állitható motor meg automenedzmentet vagy legalább is a pilotára legyen bizva teljesen. A pálya határoknál meg legyen fü vagy kavics ágy legalább 1,5m szélesen, ha valaki szélesre veszi akkor legalább lassuljon vagy csusszon ki ahogy volt ez régebben is, aztán akkor majd nem lesz a taktika része, hogy még belefér 3x hogy szélesre veszem mert igy gyorsabb vagyok és meg tudom akadályozni az elözést is.
ÉS a pálya határ ha a fehér vonal jelzi akkor nem a 4 kerékkel eelhagyást jelenti, hanem ha az iv külsö kereket elhagyják a pályát. Régebben pont azért volt izgalmas egy verseny, mert ilyen aproságok miatt is kieshetett valaki akár az élrol is hogy egy kis kihagyás elméárt féktáv és uszott a levesbe a verseny.
ÉS inkább nézek egy olyan versenyt ahol széthajtják a technikát ,de csak a fele csapat ér célba mint hogy 22 auto vonatozva sporolnak mindenen.
Akkor valszeg még nem hallottad Norris belsőjét, SC után 7 körig jelentette Hamilton-t, amíg a csapat nem szólt hogy elég lesz, mert megkapta Hamilton a büntetést. Miközben meg ha Hamilton belsőjét nézed akkor Perez is simán bünti, és Norris is, közvetlen az előzése után 9-10-s kanyarban is szélesre futott Hamilton előtt, majd még párszor. Nincs gond ezzel a pályaelhagyásos büntivel, ha valóban szenzor alapján büntetnének, de jelentgetések alapján ment az egész, aki mögött nem ment senki az mehetett ahova akart.
Jó kis osztrák hétvége Utoljára szerkesztette: Stockbauer33, 2023.07.01. 17:07:28
zindeksz fórum topikja se sokkal jobb, az pörög ugyan, de vagy a '21-es vébé elmázizásán, vagy egyéb évtizedes eseményeken civakodnak - jobb esetben, de nagyrészt 10 hsz-ból 8-9 személyeskedő, trollkodó, esetleg a kettő kombója. Senkiháziak kezében a fórumozás!
egy szar pályán, ami a huplik miatt nem fekündt az RB-nek... amúgy más autó idén még nem nyert versenyt , csak az rb... Nem ekll belenyúlni, hagyni kell fejleszteni a többiekekt...
Már az is segíthetne a bajon, hogy ha már látnánk abból valamit, hogy idén elvileg büntetve, hátráltatva van a RB a tavalyi költségsapka túllépésük miatt. De egyelőre semmilyen hátrány nem látható ez miatt.
Meg még az is segíthetne a bajon, hogy már elkezdenének hátráltató szabályváltoztatásokat létrehozni, ami célirányosan a RB ellen szólna, hasonlóan, mint ahogyan a Mercédesszel tették, amikor ők voltak torony magasan a legjobbak.
Nem fejleszt két autót a Mercedes, fejlesztési irányt váltott. A kicsiknek meg a pénz a nagyokkal ellentétben nem csak az autókra kell, hanem a minden másra, hiába van több szélcsatornaidejük, azt mások szélcsatornáiban töltik magas bérleti összegért, ...nekik magát a szimulátort és a folyamatot is fejleszteni kell. Erről eddig álmodniuk sem lehetett, pusztán a felszínen maradás volt a cél, sokszor előleg felvételével. Jelenleg van felzárkózás, de a költségsapka nem azt jelenti hogy barbatrükk mindenki azonos szinten áll.
amugy a merci nem értem miért panaszkodik, hogy igy lett megemelve a kocsija és láthatová vált az alja, ugyan igy volt a REDBULL-al is ök mégse szoltak, vagy ott lett volna a lehetoség megnézni nekik is , hogy mitöl jobb.
Az csak nekem furcs,a hogy, hogy a költségplafon ellenére, hogy tud a meci 2 autot fejleszteni és tesztelni egy szezonon belül? A kiscsapatok meg szinte az aktuális autojukra nem tudnak fejelsztést hozni vagy ha igen akkor csak az egyik kocsira.
Pedig az volt a terv , hogy igy majd kiegyenlitödik a helyzet és a kicsik is tudnak fejleszteni ezért is van több szimulátor és szélcsatorna idejuk.