-DX9 motor, mely támogatja a legújabb technológiai megújításokat, mint a HDR. (saját vélemény: a HDR kibaszott jól néz ki, és nagyott dob a játékokon, nekem tetszik)
-Újradolgozott teljesen élethû animációk (remélhetõleg nem lesz több kitört nyakkal rohangáló model...)
-Folyamatosan "töltõ" motor, mely lehetõvé teszi extrém nagy környezet megvalósítását, tele speciális effektekkel. (ie.: valószinüleg jóóóó sok ram kell majd :)))
Környezet:
-A környezet részletekbe menõen kidolgozott, és változatos (reméljük ez igaz is lesz)
-Új, hatalmas csatatér, a bejárható terület nagyobb, mint az OFP és az OFP:Res összes mapja. (ebbõl én arra következtetek, hogy itt most csak egy "sziget" lesz)
-Sûrûn lakott csatatér, kétszer annyi (terep)tárgy, mint az összes korábbi OFP, OFP:Res szigeten együtt. (ez jól hangzik)
-Dinamikus idõjárás és nap/éjszaka szimuláció, apály/dagály és dátumnak megfelelõ csillagkép. (ez is jól hangzik, de mintha ez már benne lett volna az alap OFP-ben is, nem?)
-Élõ vadvilág. (lelövön a vadkant, megsütöm, és megeszem? :)))
Játékmenet:
-A fegyverek és jármûvek nagy választéka. (oké, de milyen nagy, és ebbõl mennyi lesz valóban új az OFP és a OFP:Res-hez képest?)
-Egyedi és már bizonyított mesterséges inteligencia. (reméljük azért kezelhetõbb lesz...)
-Egy új sziget, amelyen nagy városok lesznek rengeteg különbözõ, teljesen bejárható épületekkel. (csodás, de remélem ez egyben annyit is jelent, hogy végre lehet is normálisan közlekedni az épületekben - mert ez volt az OFP/RES egyik gyenge pontja)
-Az ArmA kampány egy teljesen új, modern idõkben játszódó történetre épül, amelynek környezetét és eseményeit a való világ eseményei, katonai stratégiái és politikai doktrínái inspiráltak.
-Felújított irányítás és parancskiadó rendszer. (hipp-hipp hurrá)
Multiplayer (eztet nem tudom mi lehet:)))
-Hatalmas, folyamatos csaták
-60+ játékos, plusz AI és Join-at-progress, tehát bármikor be lehet lépni (VÉGRE!!!!)
-Egyedi játékmódok, melyek közül sok más játékokban még nem tünt fel. (hát õszintén remélem is, hogy nem a CTF lesz az uralkodó játékmód...)
-Cooperative játékmód (Best!)
Egyedileg átszabható játék
-Nyitott játék architectúra (magyarul: majd a fanok fognak mindenféle editorokat alkotni...)
-Az OFP addon és modding rendszerére épül fel
-Beépített editor.
-Rugalmas tárgy és jármû animációs rendszer (vajon leszakadó lánctalpak is lesznek?)
-Számtalan hasznos scripting lehetõség.
-Küldetésvarázsló, mely lehetõvé teszi a játékot bármilyen addonokkal (na erre nagyon kiváncsi leszek.
Nagy negatívum:
-Még mindig csak keresik a kiadót... (B+, ha más nincs, akkor legyen Steam alapú, ne tököljetek már :)))