Hát konkrétan a videókártya piac már csak ilyen, anno az ATi nagyon büszke volt a 9500 és 9700 SM2.0 képességére és teljesítményére, igaz az elsõ komolyabb SM2.0-ás játék konkrétan a meglegetõsen bughalmazszerûen sikerült Tomb Raider:AOD volt, amit aztán hülyére reklámoztak. Az nV a harmatgyenge FX kártyacsalád után visszavágott a Gf6x00 szériával, amihez megnyerték a CryTek-et, hogy a FarCry-hoz csináljanak egy olyan HDR patchet, amely csak SM3.0-át használ, amit viszont az akkori ellenlábas Radeon X800-család nem támogatott.
Ami azt illeti, a HDR ilyen téren egyébként "pártatlan", mert nem a videókártyától függ, hogy megy-e, hanem a programozóktól, akik beleépítik a HDR effektust a játékba. A Source például még SM2.0-val (akár egy Radeon 9500-ason is) csinál szép kis HDR effektetek.
Az azt illeti, szerintem nem rosszak az ilyen technológiai újítások, mert sokat dobnak a látványvilágon, ha jól használják, pl. a Day of Defeat-ben elég jól eltalálták a HDR-t. BTW istenigazából a modellek és a textúrák részletessége az, ahol látványos elõrelépés következhet(ne) be, mert ez az, ahol még vannak gondok (közelrõl pixelhalmaz a fal, a padló). Ez az OFP-ben is látható probléma, hiába volt a Kamov V-80 csodás, 2048x2048-as textúrákkal felvértezve (ami tényleg nagyon jól nézett ki), ha a beton alatta enyhén szólva elütött a kis felbontású textúrájával...