Amikor a ram már kevés az adatmennyiséghez, és a Windows a virtuális memóriához nyúl. A virtuális memória az, amikor a win a winchesteren létrehoz egy nagy file-t, és abba pakolja bele azokat az adatokat, amik a memóriába már nem férnek bele, és innen tölti be a fizikai ramba akkor, amikor szükség van rá - és egyben a ramban eddig lévõ adatokat pedig kimásolva a virtuális memóriába. Értelemszerûen a vincsi adatátviteli sebessége a fizikai ramhoz képest enyhén szólva lassú (50-60 Mbytes/s, szemben egy A64/400Mhz DDR ram esetén ~5.000 Mbytes/s), szóval a játék szépen megakad addig, amíg a virtuális memóriához nyúl a win. Ez a Swappelés...
Miután az összetett játékok, mint az OFP is rengeteg adatmennyiséggel dolgozik, ezért emelkedik szépen a játékok ramigénye is. Ahhoz, hogy ne swappeljen a játék, elég memóriának kell lennie a gépben, hogy az adott játékrészben lévõ összes adat beleférjen.