ez elég összetett és nem is mindig lehet rá magyarázatot addni a valos életre reflektálva mivel a grafmotorba nem tudjuk, hogy mi van fixen beállitva vagy lebutitva hozzá.
De álltalánosságban mindkettő kellene egy jo hatás eléréséhez. mivel ha nincs fény akkor nincs mi visszaverődjön a felületről tehát nem lesz látható.
A texturánál és föleg a PBR-nél viszont meg kell addni azokat a tulajdonságokat amik a fényt modosithatják, a felület érdességét a visszaverődés nagyságát vagy épp a fény elnyelödését.
Ha ezek nincsenek jol megcsinálva akkor nem lesz valos a hatás.
ÉS akkor még hozzávehetjuk azt ,hogy a grafmotorban erőforrás mentés miatt be lehet állitani azt , hogy melyik objektumok vessenek árnyékot függetlenül attól , hogy éri e fény vagy nem .
Ezért volt az, hoyg az ARMA résznél csak a nap tudott árnyékot okozni, de a zseblámpa és utcalámpa nem .
Egy PBR textura 10 különbözö összetevőből tevődik össze ha valamelyik hiányzik vagy rosszul van beállitba már nem lesz jo az összhatás-