Megvettem, kipróbáltam. 80-as évek, OFP/Armed Assault korszak. Nincs GPS, de van helyette térkép és iránytű. Nincs thermal vision, sniper invázió, meg ratyi fegyver skinek. Tetszik. Persze a Bohémia Interactive szelleme néha jelen van, és amikor már jól érzed magad akkor fejbe basz egy pajszerrel.
Egy 6700XT-n, 1440p-ben egy 21:9-es monitoron 40-60 FPS érhető el ultrán, low/med keverten ez felmegy 70-90 FPS-re. A látvány kellemes, és hihetetlen hangulatos. A terep geometriája sokkal nagyobb felbontású mint az előzőekben, élmény rajta terepezni.
A gyalogos mozgásszabadsága jóval nagyobb, mint az előző Armákban: egy space nyomással átkelhetünk a kerítésen, kőfalon - akár a kétméteresen is felhúzódzkodik majd átlendül. Nem a régen ismert és gyűlölt körülményes animációval, hanem olyan emberi gyorsasággal. A kisebb akadályokon simán átmegy, eddig nem láttam beakadást.
A bounding boxok/bodyk sajnos okozhatnak kellemetlenséget: kőhalmok, deszkarakás mögött hiába látszódik az enemy, itt/ott vér helyett csak forgácsok meg kőpor száll a levegőben.
Az "AI" az olyan Armásan bugyuta. A kiképzésen nem tanulták meg, mire jó a fedezék. Rálősz egy csoportra, azok elindulnak feléd, árkon bokron illetve fedezéktelen mezőn. Könnyű levadászni őket. Amúgy meg süketek, nem mindig veszik észre ha lövöldözés van a közelükben.
Ja és feledékenyek. Ha egy rövid tűzpárbaj után elfutsz (taktikailag visszafelé húzod a beled) és újra megközelíted őket, ott álldogálnak mintha nem történt volna semmi. Természetesen a lehető legmesszebb a fedezékektől. Bár egyszer láttam egy olyan szituációt, hogy átlendültek a kerítésen, és a deszkarakás mögött velem átellenben letérdeltek. Sajnos nem vagyok benne biztos, hogy ez egy programozott fedezék használat volt. Ja, és utánad jönnek az épületbe.
A járműveknek van olyan nagy vas érzete. Érezhető, hogy van tömege, négy rugón keresztűl kapcsolódik a négy kerékhez. Dől, billeg, rugózik. Ha két uaz koccan, akkor a deformáció kivételével minden mozgás, csúszás, billenés olyan realisztikus hatást kelt. A csúszás is egészen más aszfalton, földúton, vagy fűben. És most egy kicsit a pajszerről is: Élveztem a Humveevel a városi csapatást... mindaddig, amig a kb 10 centis járdaszegély elgáncsolta a vasat mintha egy tömör betonfalnak mentél volna. Uazzal a járdaszegély nem akadály, azt az egyik kereszteződés amortizálta le egy láthatatlan fallal. Ja és a betonplaccokon is vigyázzatok.
Van még egy "kis" hiba. Multiban, néhány objektumnak későn esik le hogy szerepelnie kell, és több másodperces késéssel jelenik meg előtted. Egy enemyt próbáltam lelőni többször is, de az nem akart összeesni. Nem volt csíter, csak egy betonkerítés mögött áll, ami úgy kb 5 másodperc után jelent meg közöttünk. Hasonló történt már ajtóval, ablakkerettel, komplett épülettel. Egyszer nekifutottam egy sátornak, ami előttem termett a semmiből.
Multiban a Conflict játékmód óriás élmény, csak sajnos az a qrva külső nézet nincs tiltva.