A Bohemia fórumon Marek Spanel kitett egy FAQ-ot az X-Box-os OFP: Elite játékosok számára. Olyan szempontból érdekes lehet a nem Elite játékosoknak is, hogy van pár utalás benne, amire Arma-ban is számíthatunk, illetve amit talán OFP-ben nem vettek páran észre.
Harc
Ha visszatartod néhány másodpercig a lélegzeted, akkor biztosabban tudsz célozni (persze itt most nem a játékosra gondolnak, hanem az irányított karakterre)
Ha fáradt vagy, kevésbé stabilabban célzol és lassabban futsz, illetve a célzás pontosságát is befolyásolja.
A ballisztika (és még a lövedékek pályamódosulása ha nekiütköznek valaminek (ez mg-re vonatkozik) valósághûen lett megvalósítva a játékban.
Ha eltalálnak és nem halsz meg rögtön (ami nem túl valószínû, fõleg nehezebb szinten) egy piros pont segít behatárolni a lövés eredetét.
Ha nem mozogsz, tudsz hajolni, mozgás közben csak nézelõdni tudsz.
Egyéb
Ha távoli robbanást vagy lövést látsz, eltart egy ideig míg a hangját is meghallod, mivel a fény gyorsabban terjed mint a hang.
Környezet
Valódi csillagképek és holdfázisok vannak a játékban, ezek alapján tájékozódni is lehetséges.
A tengernél az árapály hatás teljesen valósághûen van szimulálva, a hullámok mérete és jellege az idõjárásnak megfelelõen változik.
A sziget egyik végétõl a másikig elgyalogolni kb 45 percbe telik.
Ahogy telik az idõ, az idõjárás és a napszakok befolyásolják a fényhatásokat, árnyékokat.
A templomokban minden órában harangoznak, ha figyelsz a harangütések számából meg tudod állapítani hány óra van.
A fák, bokrok és a fû nem csak a szélben hajlonganak, hanem a közeli helikopterek is hatással vannak a mozgásukra.
A szigeten vannak legyek, méhek, szitakötõk, szúnyogok és pillangók is.
Sirályokat láthatsz a tenger közelében, illetve ha szerencséd van, akár sast is láthatsz.
Ha világos helyrõl vmi sötét lyukba mész be, kell egy kis idõ, míg a "szemed" hozzászokik az új fényviszonyokhoz (megintcsak enm arról van persze szó, hogy a játékos leoltja az asztali lámpát és feltolja a fényerõt a monitoron).
A magaslatokon számíts szélre (illetve hóra is esetenként).
Ha megfelelõ az idõ (kell hozzá esõ és nap), láthatsz szivárványt is.
HiTech
HDR (High Definition Range) rendering implementálva lett a játékba, így lesznek igazán jól megjelenítve a különbözõ napszakok fényviszonyai.
A HDR-hez hasonló elven mûködõ rendszer mûködik a hangok terén is.
Ésmég
A gránátok szépen lepattannak a felületekrõl, amikhez hozzávágod õket.