Válaszol Jiøí Rýdl, az IDEA játékok marketing fõnöke, aki a BIS-t képviseli.
Kérdés: Az OFP-t csupán 12 fejlesztõ készítette el. Hány fejlesztõ dolgozik ma a cégnél, és fel van osztva-e közöttük az ArmA és az OFP2?
Válasz: Néhány alap fejlesztõi csoport van. Az elsõ mintegy 5 emberrel Ondrej Spanel vezetésével felelõs a motorért. Megközelítõleg 15 ember dolgozik minden játékon, ami a motort használja, így összeségében 35 emberrõl beszélhetünk, az Ausztrál banda nélkül.
Kérdés: Mi az Ausztrál banda feladata?
Válasz: Õk fejlesztik a VBS2-õt, a következõ generációs katonai szimulátort, amelyen az Ausztrál és az Amerikai katonai erõk gyakorolnak majd.
Kérdés: Szépen szaporodik a csapat! Még mindig az erdõ melletti házikóban folyik a fejlesztés? :o) Mindkét játékon ott dolgoztok?
Válasz: Noha a BIS központja még mindig ott van, az ArmA csapata egy újonan épített irodaházban dolgozik, Párgában.
Kérdés: Van katonai szakértõ a csapatban?
Válasz: Nos, nem tagjai a csapatnak, de páran besegítenek a VBS fejlesztésében, az õ ráhatásuk meglátszik a játékokban.
Kérdés: Mi az oka annak, hogy nem dolgoztok tovább együtt a Codemastersel? Mik voltak az következmények és mi volt a kihatása mindennek a játékok megjelenési dátumaira?
Válasz: A Codemastersel való együttmûködés kétoldali megegyezés volt, így az ArmA-t egy másik kiadó segítségével jelentettjük meg.
Kérdés: Az Armed Assault névrõl meglehetõsen széleskörû viták zajlottak a fórumokon. Sokan azt állítják, hogy ez a név csak szükség szülte, és nincs benne semmi különleges. Tehát marad ez a név, vagy esetleg a kiadó vagy ti megváltoztatják-e még megjelenés elött?
Válasz: A saját véleményem az, hogy ez egy meglehetõsen érdekes, figyelemfelkeltõ név, nem változtatjuk meg, csak ha az új kiadóval már megtárgyaltuk ezt.
Kérdés: Miután nem áltok túl jól a Codemastersel szemben a név használatának jogosultsága terén, úgy gondolod, hogy a Game2-õt csak Armed Assault 2-nek fogják nevezni?
Válasz: Egyáltalán nem. Az ArmA egy fiktív konfliktusra épít a közeljövõben, fejlesztett OFP motorral. A Game2 egy nagy áttörés lesz, rengeteg, katonai szimulációkban még nem látott képességekkel.
Kérdés: Szóba került az új kiadó. Tudod már, hogy ki lesz az? El akarjátok kerülni, hogy ne hanyagolja el a rajongótábort, mint történt az korábban?
Válasz: Azt hiszem minden kiadó boldog, ha a fejlesztõk támogatják a játékukat miután az megjelent. Nincs semmi félelem bennem ezzel kapcsolatban.
Kérdés: Mit gondolsz az Enemy In Sight-ról, amit az Illusion Softworks (Mafia, Hidden & Dangerous és Vietcong sorozat - Cifu) fejleszt, és amely az ArmA riválisa lehet?
Válasz: Az Enemy In Sight természetesen egy rivális, miként a Halo és a Battlefield játékokat is az OFP inspirálta, de az sok szempontból egy másfajta játék, elsõ sorban egy ember akciójára koncentrál.
Kérdés: Az, hogy az idei E3-on bemutatátok az ArmA-t sok embert meglepett. Ha megnézzük a megjelenési dátumot, mindenképpen jó hír a rajongóknak. A 2005 Q4-es megjelenési dátum még mindig aktuális?
Válasz: Nos, ha megnézzük ezen interjú dátumát, a válasz nemleges. Úgy döntöttünk, hogy a játékba még beépítünk pár új technológiát, amelyek fõleg a grafikai látványt dobják meg nagyon. Reményeink szerint ez év közepén sor kerülhet a játék kiadására.
Kérdés: OFP 1.5, ahogy az ArmA-t néha hívják, biztos, hogy meleg fogadtatásban részerül a rajongótábor által, amely végtelennek tûnõ három éve vár már rá. Milyen változásokat említenél meg?
Válasz: Mindenképpen megemlíteném, hogy az ArmA valóban egy OFP fojtatás, és a rajongók megkapják azt, amit már most is tudnak.
Kérdés: Az ArmA-nak lesz olyan erõs sztori-szálja, mint az OFP-nek? Tudsz mondani valamit errõl?
Válasz: Az ArmA egy fiktív országban játszódik, ahol az északi demokrácát megtámadta a déli diktatúra, pont akkor, amikor az USA fegyveres erõi éppen távoznának azt feltételezve, hogy nem fenyeget többé veszély.
Kérdés: Találkozhatunk majd néhány állattal is?
Válasz: Igen, de ne várd, hogy a mókusok a lõszeredre pájázzanak.
Ez azt jelentené, hogy nem lehet lelõni õket? - Cifu
Kérdés: Közelharc, mint például a bajonettek, teljesen hiányoznak az OFP-bõl. Ez a lehetõség meg fog jelenni az ArmA-ban? Többen felvették az ugrás lehetõségét is.
Válasz: Ahogy az OFP, az ArmA is fõleg a távolsági harcra koncentrál, hatalmas nyitott terepeken. De azért van némi fejlõdés a közelharcban, csak ne várj küzdelmet. Az ugrás nem lesz benne az ArmA-ban, de más módon át tudsz jutni a keritéseken.
Kérdés: Milyen motort használ az ArmA, és milyen változásokat eszközöltetek rajta?
Válasz: Egy fejlesztett OFP:Elite motor, amelynek megnöveltük a látótávolságát, lehetõség van a masszív többjátékos csatákra, és egyebek. Sokkal több fát láthaszt most már, melyek kidönthetõek, akadályt létrehozva. További változások a sokkal részletesebben kidolgozott városok és az új object elpusztítási lehetõségek.