Az elgépelésekért, fogalmazási hibákért elnézést, de a megfázás és a 39°C-os láz némi akadályozó tényezõ sajnos. :\
Kérdés: Milyen változásokra számíthatunk a környezet és a természet terén? Támogatja a motor a folyókat és csatornákat?
Válasz: A folyók korlázotott mértékben támogatva vannak, jármûvekkel lehet közlekedni rajta, de nem tudsz úszni. A csatornák egyelõre kimaradnak a játékból.
Kérdés: A motorról szólva, milyen rendszerkövetelményei vannak az ArmA-nak? Az X-Box-os OFP:Elite-el kapcsolatos tapasztalatok segítettek valamit?
Válasz: Természetesen, nem csak az X-Box változat segített az optimalizáción, de a motor még mindig fejlesztés alatt van, és sok javítás fog feltünni a következõ generációs játékokban. Az optimális konfiguráció egy Pentium 4-es gép, 256Mbyte-os memóriával rendelkezõ grafikus kártya, de lebutítva még ennyi sem kell. Az X-Box változat leginkább a memóriaszükségletek belövésében segített, ezek nélkül nem lenne lehetséges milliónyi objektummal felvértezett játékteret létrehozni.
Kérdés: Ez a játék grafikájától is függ. Milyen új technológiák tünnek majd fel az ArmA-ban? Tervezitek például (akár utólagos patchal) a PhysX támogatását? (Az Aegia PhysX egy olyan chip, amire fizikai gyorsítókártyák épülnek, mely a fizikai motor számításait átveszi a CPU-tól, igen kifinomult fizikai effekteket lehetõvé téve. Külföldön olyan 400$-tól lehet jelenleg ilyet vásárolni, a hírek szerint az Unreal motor és a Warhammer MMORPG is támogatni fogja a PhysX-et)
Válasz: Az ArmA támogatja a Dx9-et és a HDR-t, valamint más fejlett technikákat. Az ArmA fizikai motorja a BIS által kifejlesztett, ez azt jelenti, hogy nem támogatjuk a PhysX-et.
Kérdés: Hogy dolgozol együtt az AI-val? Mennyiben lesz más, mint az OFP-é?
Válasz: Az egész alapja az az érzés, hogy egy hatalmas szerkezet részegysége vagy, amely reagál az eseményekre, de nem csak egyenként. A társaid végrehajtják a parancsaidat, reagálnak a különféle szituációkra a hadszintéren, és természetesen az ellenfél igyekszik egy gyenge pontot találni a védelmeden. Bekerítéseket eszközölnek, erõsítést hívnak, és ha nincs náluk a fölény, akkor igyekeznek nem magukra vonni a figyelmet. Az OFP-hez képest számtalan bugot javítottunk ki, és az AI jobban kihasználja a számítógépedben rejlõ lehetõségeket.
Kérdés: Nézzük a játékot magát. Még realisztikusabb vagy még árkádosabb lesz, mint az OFP?
Válasz: Marad ugyanaz, annyira realisztikusra akarjuk csinálni, amennyire csak lehet a nélkül, hogy az már a játszhatóság kárára menjen.
Kérdés: Vannak valódi modeljeitek a fegyverekrõl és a jármûvekrõl, amelyek feltünnek az ArmA-ban?
Válasz: Nem mindrõl, de a BIS srácok sokat kipróbáltak közülük, és néhány jármû megtalálható a Støíbrná Lhota-i stúdióban.
Kérdés: A többjátékos módnak szerepelnie kell az ArmA-ban. Milyen játékmódokra számíthatunk? Hány játékos játszhat egyszerre egy szerveren?
Válasz: A legérdekesebb, hogy mostmár csatlakozni lehet ahhoz a játékhoz, amely korábban elkezdõdött, akár órákkal késõbb is. Azért, mert egy valódi támadásnál egy pár tucat katonának elérni egy megerõsített bázist a sziget másik felén nem meg egy-két perc alatt. (ezt a részt nem igazán értem... - Cifu)
Kérdés: Lesz voice chat a játékban?
Válasz: Igen.
Kérdés: Egy könnyen kezelhetõ editor és saját egységek létrehozása még mindig nagy atrakció. Az ArmA is rendelkezni fog ilyesmivel?
Válasz: Természetesen. A Mod-támogatás nagyon fontos a BIS számára.
Kérdés: A küldetéskészítõk tudni akarják, hogy a scriptek az OFP-ben lévõk lesznek, és néhány új lesz hozzáadva, vagy teljesen az alapoktól új rendszer lesz?
Válasz: A régi scriptrendszert használjuk, megspékelve új képességekkel, szóval aki akarja, többet is kihozhat belõle, aki nem, az az OFP-s parancsokkal is elboldogul.
Kérdés: Mi lesz az OFP Addon-kompatibilitással?
Válasz: A kompabilitásnak nagy szerepe volt a fejlesztében, kínos lett volna, hogy ha több ezernyi rajongók által készített addon veszne oda, de némileg módosítani kell (nekünk?) õket, az felújított grafikus motor miatt.
Kérdés: Az ArmA hozzáférhetõ lesz cseh nyelven? Lesz teljes cseh szinkron?
Válasz: A kiadó döntésétõl függ, de igen, akarunk egy teljesen cseh verziót.
Kérdés: Az X-Box változat nemrég jelent meg. Tervezitek az ArmA-t kiadni konzolra?
Válasz: Egyelõre nem. Gondolkozhatunk az XBOX360-ban, de ez függ a kiadótól is.
Kérdés: Sok van még hátra a Game2 kiadásához, hol jártok a fejlesztésben?
Válasz: A késõbbi kiadóval való megbeszéléseknél.
Kérdés: A Game2 igen ambiciózus. El tudod mondani milyen lesz, és milyen idõben játszódik majd a kampánya? Jól megírt történettel fog rendelkezni?
Válasz: A kampány a közeljövõben fog játszódni, a Föld számos pontján.
Kérdés: Egyenkénti küldetésekbõl fog állni? Vagy hagyjátok, hogy a játékos éljen a környezettel, és azt tegye amit csak akar?
Válasz: A játéknak néhány szempontból szerepjátékszerû lesz a felépítése. Nem lesznek küldetések, de bizonyos célokat el kell érned, amiket a parancsok adnak meg. A döntéseid befolyásolják a teljes játék folyását.
Kérdés: Egy módosított ArmA motor lesz alatta, vagy egy teljesen új? Milyen különbségek lesznek az ArmA és a Game2 között, például fizika terén?
Válasz: A motor fejlesztéseken esik át minden újabb játékra, a játékosok és a katonák véleményeit is figyelembe véve. Minden játéknál többmindentõl (desing, platform, kiadó) is függ az, milyen képességeket kell a motorba beleépíteni. A Game2-ben lévõ fizika gyökeresen eltérõ lesz az ArmA-étól.
Kérdés: Hogy akarjátok megoldani a többjátékos módot? Vannak új kiegészítõk?
Válasz: Hatalmas csaták várnak a játékban a különféle csoportokra, melyeknek eltérõ feladataik lesznek.
Kérdés: Milyen lesz a Game2 játéktere? Lesznek hatalmas városok, és például vonatok?
Válasz: A motor képes nagy városok kezelésére, de fõleg katonai kiképzés céljára. A kérdés az, hogy a játékos esett csapdába ott, vagy csak érdekli egy kis harc. Itt nekünk játékdesingerekre van szükségünk, hogy létrehozzák a tökéletesen játszható játékot. Sajnálatos módon a valóság leginkább szûrke.
(most vagy az én angol tudásom ennyire gyenge, vagy a cseh-angol fordítás ilyen zanzásított, de iszonyú nehezen lehet kibogozni mit is akar itt például mondani emberünk. Valószinüleg arról lehet szó, hogy a nagy városok nem igazán fekszenek a motornak, illetve nem lehet olyan szintû "városi harcot" beleplántálni a játékba, hogy játékélmény szempontjából akár csak konkurálhasson a direkt erre készült játékokkal, például a Raven Shield-el. - Cifu)
Kérdés: Lesz esõ, köd és a többi?
Válasz: A motor támogatja az idõjárásváltozásokat, de kérdés megmarad - van neked ehhez egy elég jó számítógéped?
Kérdés: A Game2 ki lesz adva cseh nyelven?
Válasz: És ismét, ez a kiadótól füg, de természetesen szeretnénk.