Nem tudom, hogy ugyanazzal a játékkal játszodtunk-e, de nekem konkrétan tetszik a PS. Egyetlen bánatom vele, hogy még mindig tuningolgatni kell benne, ami ennyi rész után már tényleg unalmas. Viszont a grafika egyértelmûen jobb az eddigieknél. Direkt felraktam a UG2-t és a MW-et, hogy ellenõrizzem... Az autók kidolgozása amennyire én látom 1 fokkal közelebb áll a fotorealisztikussághoz mint MW-ben (elég megnézni pl. a hátsólámpákat), és hál'istennek rájöttek, hogy a valóságban sem készül minden tárgy tükörbõl (Carbon). Szerencsére egyes játékokkal ellentétben (MW, Colin MCrae Dirt stb) itt nem vitték túlzásba a sárgás napfény-hatást a képen, amit újabban HDR-rel oldanak meg. A pályákon rengeteg gagyi és csili-vili marhaságot látni (zászlók, légballonok stb.) de kinek van ideje ezeket nézni versenyzés közben??? Engem nem zavartak... A füst effekten is változtattak végre, eddig az volt a bajom vele, hogy a valósággal ellentétben mindig át lehetett látni rajta, sajna most a másik végletbe estek és szinte soha, semennyire nem lehet átlátni rajta :(, de összességében még így is szebb mint eddig. Még sorolhatnám az ehhez hasonló apróságokat, de szerintem egyértelmû a fejlõdés, noha még nagyon sokat lehetne fejleszteni rajta.
Az irányíthatóságról annyit, hogy driftet leszámítva mindegyik módban gyorsabb/eredményesebb kormánnyal vezetni, bár nehezebb. Sokkal többet kell dolgozni vele, viszont ezért közelebb is áll a valósághoz. Pl. Ug2-ben meg a többi nfs-ben (legrégebbieket tényleg én sem ismerem) csak le kellett nyomni valamelyik nyíl gombot a kanyarodáshoz és a játék eldöntötte, hogy mennyit fordítson a keréken, ami hihetetlenül rombolta a vezetési élményt, de javította a köridõt... Szerencsére ettõl itt már megszabadultak, billentyûzettel kínszenvedés nagy sebességgel vezetni, mert a legkisebb lenyomásra is megcsúszik a kerék és ezért csökken az autó sebessége. Ez a hosszú, elnyújtott kanyarokban nagy idõveszteséget von maga után a kormányhoz képest, amivel a kerék meg sem nyikordul. Azt pedig senki ne mondja, aki szeret autós játékokkal játszani, hogy van 100-150-200k-re szgépre, de nincs 10-15k-re egy kormányra.
A nehézségi fokozatok is javultak némelyest, én versenyzõ fokozaton játszom mert nem szeretek kínlódni a pályákon a gyõzelemért túlságosan, ami királyon mindenképpen megtörténne. Aki királyon is könnyen nyer, az vagy hazudik, vagy titokban forma1-es tesztpilóta, vagy megtalálta az adott versenyzési típushoz a legjobb autót, amivel kenterbe ver minden más autót - pl. gyorsulási versenynél a supra, vagy ingyenkártyával a zonda, driftnél az rx7, hajszánál az evo X stb. Aki azonban más autót választ a versenytípusokhoz, az angyjából azonos képességû/sebességû autókkal kell versenyezzen, így tényleg az ügyességn és a szerencséjén múlik minden. Az AI végre nem abból áll, hogy a többi autó végsebességét korlátozza, vagy növeli meg irreális mértékben, mint az elõzõ részekben, hanem az autók és a pilóták egész teljesítményére kihat (gyorsulás, kanyarsebesség, lecsúszás az ideális ívrõl, ütközések stb.). Néha most is észrevehetõ, hogy a többiek hozzánk igazítják teljesítményüket, de ez ritka. Pl. az elõbb próbáltam max. tuningos z06-al megnyerni egy sprintversenyt, de ha a pálya egyik ugratóján magasra repült a kocsim és utána nehezen tudtam visszanyerni a tapadást (értsd: 100m cikcakkozás az úton) akkor utána hiába lestem a többiek nyomát...
Azt nem tudom, hogy másoknak milyen gondjai vannak a játék futtatásával és miért (vkari driver-hiba, játék-hiba, windows-hiba stb) de én 1950pro-n, pentium d820 és 1GB ram mellett maximum grafikán játszom szaggatás nélkül, bár azt nem állítom, hogy tobzódnék az fps-ekben :D
De láttam 7600GT, c2d 2140, 1GB ram-os gépen is szépen futni magas részletességen 1024*768-ban, kevés szûrõvel. Ez pedig ma már tényleg nem csúcsgép!
Azoknak pedig akik 8-10 éves vagy még régebbi játékokkal hasonlítják össze 1et mondhatok: számomra (és szerintem sok más ember számára is) meghatározó a játékélmény szempontjából a grafika, élethûség (ebbe tartozik a fizika is). Ebben pedig nem vehetik fel a versenyt azok a játékok a maiakkal. Akkora a különbség, hogy az estleges elõnyeiket a régi játékoknak messze feledteti az új játékok grafikája. Csak az a helyzet, hogy akkor nem volt választék és mindent pozítívumként fogtatok fel azokban a játékokban, a hibáikat, bármilyen égbekiáltóak is voltak, nem néztétek, mert nem volt jobb. Ma pedig már nosztalgiával gondoltok vissza rájuk, és tényleg csak a "szépre" emlékeztek belõlük. Ha ma forgalamzni kezdenék a Carmageddont, abban a formában, ahogy volt, de annak idején nem forgalmazták volna, tehát most teljesen új lenne, Szerintetek lenne aki megveszi?
Bocs, hogy ilyen hosszú voltam, csak felhúzott a sok olyan ember, aki szerintem még nem is látta élõben a játékot, de itt szidja mint a kocsis a lovát.