Én majdnem végig toltam a Gears of War-t és nem régen kezdtem el a Crysis-t is. Nos mindeketõnek meg van a saját maga világa. A Gears of War kooperatív módban az igazi. Technikailag az Unreal 3 motor jóval a CryEngine 2.0 alatt van, hagsúlyozom tehnikailag. Az Unreal 3 motor anno a DOOM3, FarCry, Source motorokat akarta csak lekörözni, a soft shadow-val, a parallax mapinggel, HDR-rel, és a fizikájával, ez akkoriban amikor megjelent XBOX 360-ra rendben is volt. Viszont monstanság ezek már alapnak számítanak. Az újabb motoroknál.
Mindezek ellenére viszont a Gears of War nagyon kellemes szórakozást nyújtott, pedig nállam negatívból indult a nem FPS jellege miatt. Amit viszont nem szerettem benne az arkád jellege, illetve az hogy a nem a fegyverek szórása a legnagyobb nehezetõ tényezõ hanem, hogy 20-szor kell szét lönnni a fejüket, illetve vannak "megölhetlen" ellenfelek. Én nem vettem észre hogy annyíra taktikázna az AI, mint ahogy írják a cikben. Egy csomó ellenfél (a gránátos) arra épít, hogy 4 lövés közzelrõl sörétessel, vagy két gránát.
A Crysis-szal is nagyon jót szórakozom. Bugosnak bugos ez tény, ahogy a FarCry is az volt. A Crysis-t nem úgy kell végig vinni, hogy végig rohanok a páján, álá DOOM, hanem szépen körülnézek, élvezem a tájat a nanoruhát, stb. Különben is marhára nehéz eszetlenûl végig vinni, mivel sok olyan hely van, ha ezt megpróbálod, akkor nem leszel hosszú életû nanóruha ide vagy oda.