Nos igen, mi speciel tanulunk többféle gazdasági tárgyat is, programozást is, szoftvertervezést is. De mindet csak picit. Mindent kevernek manapság, úgy vélem aki odamegy, két dologért mehet: papír, vagy ha kicsit motiváltabb, és jókor jó helyen van, akkor megfoghat jó ajánlatokat. Ennyi. Ott, az oktatás keretei közt, érdemleges, késõbbiekben közvetlenül használt dolgokat nem. Azokat magadnak kell megtanulni. Mindezek ellenére közvetve a sok programnyelv valamilyen szintû ismerete, az adatstruktúrák, algoritmusok ismerete, hálózatok ismerete, stb, mind mind ad egy széles látókört az informatikára, aminek azt a részét "kifüggi" az ember, ami neki tetszik. Mindenhez nem lehet érteni. Matek is kell azért, lehet nem ekkora mennyiségben, de sok probléma megoldásában segíthet a matek, fõleg ha például optimalizálásról van szó.
Gazdaságit én személy szerint tanultam mikrót vagy makrót (megmondom õszintén nem tudom, sosem érdekelt ez a téma, pedig tudom, kellene), aztán volt még pár olyan tárgy, amiben összemosták az informatikát meg a gazdaságtant ( pl információgazdaságtan), és ennyi. Választható még a vállaltirányítás, meg van egy menedzsment rész, mely szintén inkább a vállalati szerkezetekrõl vagy mirõl szól /ez sem fogott meg igazán/. Szal próbálják oktatni, csak szerintem az infósok 80%át nem érdeklik ezek a dolgok, mélyen. Felületesen engem is, de ezzel a felületes tudással nem megyek semmire, ha például egy könyvelõnek kell valamit csinálnom (muterom fõkönyvelõje egyik magyar élelmiszer kereskedelmi hálózatnak, és sokszor kér segítséget, akár csak egy Excel táblázat szkriptelésben, akár másban), és bizony a számára egyértelmû, alapdolgokat mindig el kell mondania, hiába tanultam ezt. És fordítva is igaz, nekem is sokat kell magyarázni olyat, ami szerintem egyértelmû lenne. Erre jó a gazdinfós, tud beszélni mindkét féllel, jó esetben mindkettõvel a saját nyelvezetén, ha kell a gazdaságról, ha kell, az infóról.
Ez lenne mondjuk az ideális, de látva a tantervüket, meg az onnan kikerülõ embereket (kezdve azzal, hogy pl az infós tanárok alapból nem tekintik õket teljes értékû infósnak, néha kisebb elvárások, stb.). A végére az van, hogy többség egyikhez sem ért. Így viszont tényleg feleslegesek. Tisztelet a kivételnek.