A freesync gyakorlatilag egy hack, ami lehetove teszi, hogy a fix kepfrissitesi frekvenciahoz tul gyenge keszulekeken is mukodjon valahogy a megjelenites. Tehat ahelyett, hogy egy videokartya+megjelenito par hozna a fix 60 kep/masodperces teljesitmenyt, a videokartya a tartalomtol fuggoen ingadozhat 10 es 120 kep/masodperc kozott. Egy bizonyos szint folott a kepfrissitest novelni folosleges, egy bizonyos szint alatt pedig ugyanugy szaggat, csak a dinamikus frissites miatt kevesbe.
Tehat a technologia a felhasznalok fele kommunikalt lenyege az, hogy a nem utemes frissites miatt kevesbe fog szaggatni a megjelenites, mert 10 fps helyett 12-ot tud atnyomni a kartya es a monitor kozott, amikor egyebkent 60 kellene. Ertem, hogy aszinkron atvitellel novelheto az atvitt adatmennyiseg, de a kepvaltasok sebessegenek ingadozasa meg ront is a mozgaserzeten, nemhogy javitana.
Egyebkent a fejlesztes egyfajta mellekhatas, mert a nem garantalt kesleltetesu video buszok megjelenese miatt kellett kifejleszteni. A jo megoldas egy garantalt savszelessegu hard real time busz lett volna, mint amilyenek a korabbi szabvanyok voltak. Csak ez a mai technologiaval tul draga lenne tenyleg nagyfelbontasu kijelzok eseten, ezert maradt a dinamikus frissites, ami eddig jellemzoen a tavoli asztal kapcsolatok sajatja volt.