Nem tudom, milyen a bírálat gyakorlatban, illetve központosított közbeszerzés esetén, de a hatályos közbeszerzési törvény szerint köteles az ajánlatkérő (KEF) objektív indoklást kérni az ajánlattevőtől (Vodafone), hogy miért aránytalanul alacsony az ár. A cikkből nem derül ki, hogy ez megtörtént-e, vagy ha igen, akkor a KEF miért nem fogadta el a Vodafone indoklását. Ha azt vesszük, indok lehet a szolgáltatás nyújtásának különösen kedvező körülménye.
A három nagy mobilszolgáltató idehaza több, mint másfél évtizede kiépítette a hálózatot, már degeszre kereste magát rajta, a hálózatfejlesztéseken kívül jóval alacsonyabb telefon és mobilinternet díjak kellenének, de érdekes módon még mindig havi 3300 forintot kell fizetnem szaros 200 megabájt mobilnetért a Telekomnál. A Vodafone szerintem tudja, hogy az általa ajánlott ár mellett is bőven nyereséges neki is.
Amúgy a közbeszerzés lényege pedig az lenne, hogy az ajánlatkérőnek a gazdaságilag legelőnyösebb ajánlatot válasszák ki.