nekem is 24gb van. és nem eszi meg. eddig a max. olyan 12gb körül mozgott (jól be van állítva a szim) rohadt sok monitor konfiggal. jelenleg 7db monitor van a cockpithoz (8-hoz van belőve 3 projektorral). ultrán. ésszel elég jól be lehet állítani. ész nélkül nem vitatom a sok memóriahasználatot. és valszeg az az elmúlt ~30 év is elég sokat számít amit a szimmel töltöttem. ez a mostani smafu a régebbi 32bites alkalmazásokhoz képest. ami jelenleg nehéz az, hogy 800w alatt tartsam a fogyasztást a minőség és a framerate (60-70) mellett pmdg-el és sok moncsival. de megoldható. ha csak egyetlen 4k-s monitor van fenn, akkor gyári kisgéppel ~10gb max. a fogyasztás. de ekkor van, hogy belefér a 8gb-ába is (pl. a 7.8gb elég rendszeres). és nem igazán van különbség lowi és kjfk,klax között. a felhők közelsége és mennyisége sem növeli a memóriafogyasztást csak a gpu usage-ot.
res.bar-nak az msfs alatt semmi hatása, már több alaplappal kipróbáltam, swap-et pedig nem használunk nagyon régóta a szimulátorhoz (már az fsx-nél is kerülni kellett), öreg rókák tudják ezt. legyen elég memória, különben játszhatatlan. mivel nem szabad letiltani, a minimum értéken van fixre beállítva. ez az összes szimre értendő az fs2000-től (fsx,p3d is).
a res.bar-t sok esetben eleve elég nehéz használni, mivel nem biztos, hogy rendesen beállítható (gondolom ezért is van többnyire a legacy-ban kikapcsolva). ha jól emlékszem utoljára a starfield-nél mókoltam vele. nem az én gépemmel volt probléma, és nem tudtam eldönteni, hogy ki vagy bekapcsolva jobb. azután jött javítás és kikapcsoltattam. de ezzel kapcsolatban elég jól felkapta a nép ezt a fícsört. amd-ben nem vagyok otthon, de mivel az nvidia-nál is bele kell nyúlni a profile-ba, ezért ott nem is tudom hogyan lehet használni.
elég sokat programoztam/ok gpu-t, de ezt a rendszermemória használatot nem ismerem. tudomásom szerint a gpu és a sysmem semmilyen kapcsolatban sem áll. kivéve a dma-t de az teljesen más, ráadásul az szintén nem a gpu része. amit írtál az inkább régebben a postprocess folyamatoknál volt. ma már nem használunk ilyet. másrészt ezt a cache dolgot sem értem. nem tudok róla, hogy a gpu cache-olna. kap egy feladatot, hozzá feltöltött gpumem-et, megoldja és a végén eldobja. ami változhat, hogy nem dobja el, mert a későbbiekben fel szeretnénk használni (pl spriteoknál). a cpu oldalon lehet cache-olni (ott nem olvasunk be többször egy erőforrást), de az már megint más. másrészt ha 8gb helyett ugyanarra 16gb-ot használunk, akkor kapunk optimalizálásra feladatot. az adatmozgást az adatmozgatás minimalizálásával kell megoldani. ha lefoglaljuk a teljes memóriát, azzal pont az ellenkezőjét érjük el. iskolában erre tipikus példa: egy nagy vagy sok kicsi? am használom a gpu-t nem grafikai feldolgozásra, visszafelé is sok adatot kell mozgatni. a gpu-k kezelésében ma már az adatmozgatás problémamentes. több jobbnál-jobb megoldás létezik, válogathatunk a "kendermagban".