"úgy repül mint egy vadászgép és könnyebb leszállni vel mint egy helivel."
Mármint a makett?:xD
amikorra odajutunk, hogy reálissá válik egy ilyen gép, akkor már szükségtelen lesz az irányítás. Hanggal lehet majd vezérelni, hogy akkor most "menj oda". Igazából ez a technika már most meg van, egyedül felszálláskor a pályán tartani ami egyelőre még kézi, és földet érés után szintén ugyanez. Most már a taxizásra is van elektronikus megoldás, a reptérhez is és a géphez is. Egyébként taxizáskor az egyik leggyakoribb hiba, az eltévedés, és ennek a kiküszöbölésére készült globális megoldás. Még a GA gépeknél is be lehet vezetni, mert mondjuk ha a gépet soha sem fogja vezetni, de pl. a Garmin-ban a miután a Ground Control kiküldte az útvonalat, jelez ha letér róla a pilóta. Nagyvasaknál pedig az autopilotba is be lehet építeni. A Ground Control-ban pedig elektronikusan jelölik ki az állóhelyet, így a guruló útvonal számítással kerül meghatározásra a gép jelenlegi pozíciója és az állóhely között. Jelenleg a transzponder kódja alapján működik, ezért miután leszállt a gép, változtatni kell azon, de nagyon jól illeszkedik a mostani folyamatokba. Ezzel a technológiával egyébként megszűnik az a gond is, hogy a Control nem tudja, hol van a gép. Ütközések is elkerülhetőek, és a guruló útvonalakon a fényeket is könnyebb automatizálni.