Ezexerint, ahogy az előbb írtam, tényleg nem nézted meg Tetsuo által beszúrt videót. No Comment.
Tömegközlekedés
Terelsz, csúsztatsz össze vissza baxki. Amikor azt próbálod bizonygatni, hogy védeni akarom a belsőégésűek városon belüli közlekedését akkor nyíltan leírom, hogy ilyet nem tettem, mert eleve a SZGK beleértve a villanyautók és a tömegközlekedés dugókkal, városi közlekedési problémák megoldásával kapcsolatban foglaltam állást. Amikor ezt nyíltan leírtom, akkor váltasz és jössz azzal, hogy de az elején, amikor erről még szó sem volt, miért nem írtam, hogy akkor csak konkrétan a belvárosról beszélek!? Aha. Igen baxki, a belvárosról beszélek ott ahol dugók vannak, baxki, és ahol a villanyautó pont akkora problémát jelentenek feleslegesen mint annak belsőégésű megfelelői.
Ferjezd be a terelést, csúsztatást, ha nem értesz egyet fejtsd ki, hogy miért, érvelj és ne azzal szórakozz, hogy általad látni vélt nyomok alapján próbálsz hazugságon érni.
Kertváros vs belváros
Igen jogos, de a belvárosok funkcióját is át kell gondolni. Jelenleg a belvárosok még lakóövezetek, kormányzati, pénzügyi, szolgáltatói központok, túriszikai szempontból kiemelt helyek és közlekedési csomópontok is egyszerre. Ez nem tartható, ezen változtatni kell, hogy fő funkciók közül melyik az az 1-2 amit megtartanak.
Villany tömegközlekedés/szgk környezetszennyezés
Lükevagy! A buszra felfér 70 ember, ami legrosszabb esetben 70 szgk-t jelent. Szerinted melyik szennyez jobban, még ha ez nem is helyben a városban jelentkezik!?
Önvezetés
Ja lehet, igazad van, majd ha megvalósul, kb 20 év múlva!
Csővezeték
#36 Ezt írtad: "Ehhez képest az olajat sokezer km-ről kell hozni, óriási tanker flottákkal, aztán a finomítóktól is tartálykocsikon fuvarozni, ez amit hajlamosak a magadfajták adottságnak tekinteni ami valahogy varázsütésre létezik, nem kellett ezen infrastruktúra létrehozásáért/üzemeltetéséért tenni."
Hol van itt az hogy kötelezően és kizárólagosan csak az Öbölből lehet olajat hozni!?
Válaszom ez volt:
#38 "Olajat/gázt, mondjuk amit meg pont nem írtál, de lehet lehet ám csövön is szállítani sok ezer km-ről, sokkal kisebb költséggel, mint tankerrel. Bár ez ugye az utóbbi időkben politikailag nem korrekt megoldás."
Hol van itt az Öböl?
Ja csak ez után hoztad föl #40 "Kérem mutasd meg a tervet hogy az öbölből Budapestre hogy is jut el csővezetéken rentábilisen az olaj? Ez a hálózat egyébként nem érte el már 50 éve a maximális rugalmasságát?"
Ez után hoztam rá példát, hogy van hosszabb csővezeték mint amennyi az Öbölhöz kéne, ráadásul olcsóbban megkapott olajra, aminek pláne úgy, hogy ráadásul magasabb a kitermelési ára is, mint az Öbölböl jövőnek.
Tehát megmutattam, hogy van ilyen szállítási mód, lehetőség, csak épp, mivel már más kiépített rendszer volt, eddig még nem építették meg. Az egy dolog, hogy te úgy teszel, mintha ez nem lenne válasz a fölvetésedre, de akkor mi a kérdésed?
Az én kérdésem továbbra is az, hogy miért hagytad ki, eleve az olajvezetékes megoldást!?
Ezt a hálózat rugalmasságának firtatását, ameg még mindíg nem tudom értelmezni.
Alga
Aha. Mutass előbb te, egy számszakilag korrekten levezetett energiaipari átalakításrasra vonatkozó számítást, mondjuk Németországra vonatkozóan! Hogy hogyan fogják 2060-ig átalakítani az energiaszektort!?
Az a helyzet, hogy azonkívül, hogy minden ország nagy dírrel dúrral, akár törvényben vállalta a klímacélokat, kibocsájtási %-okat, emögött SEMMILYEN reális hatásvizsgálat, számítás nincs.
Szal az én ötletelésem pontosan és nem kevésbé annyira megalapozott, mint pl a német energiapolitika! XD
Táblázat
Lásd Alga. Jöhet akkor te táblázatod, forrásod hogy a kijelentésemmel szemben és az álmodozásodnak megfelelően ilyen, a kormányzati stratégia részét képező számvetés létezik. Elárulom, nem létezik. Pláne nem 30-40 éves távon.
Amúgy te tényleg nem tudod, hogy milyen táblázatot szúrtál be? LOL
Ez egy sima energiahatékonysági táblázat, ami azt mutatja, hogy műszaki szempontból a forrásból, kútból származó energia hány %-os hatásfokkal alakul át mozgási/hőenergiává a motorban.