Nem ugyanarról beszélünk. Amit mondtam, az nem a profitról meg a fogyasztásról szól. Annyiért adja a Merci az autóit amennyiért akarja, aztán vagy megveszik, mert úgy gondolják ér annyi, vagy nem, mert másik gyártó jobbat ajánl. Ez a verseny, ez jó, ebben egyetértünk.
Amiről én beszélek az a teljesítés minősége / hiánytalansága az eladó / gyártó részéről. Ha én vásárolok, ráadásul materiális javat, akkor az a tulajdonomba kerül, amivel pedig a használatának joga korlátlanul meg kell, hogy illessen. Ezt az elvet kezdték most el felrúgni a gyártók. Kezdték, mert erre még mondhatom, hogy határeset, mert arra a 80 lóerőre rá lehet fogni, hogy később sikerült egy új szintre hozniuk a hajtáslánc vezérlésének optimalizációját és ennek köszönhető és ezt a későbbi fejlesztést fizetettik meg (persze itt a havi, illetve éves díjakat elfelejtjük és marad az egyszeri örökös használatra szóló díj). De pl. a korábbi ülésfűtéses (BMW talán?) példa az már egyértelműen bicskanyitást kíván. Hiszen ki kellett, hogy fizessem az ülésfűtés fizikai komponenseit, illetve azok tervezésének díját. Nincs olyan, hogy ezt az autó árába eleve ne számolnák bele, hiszen biztosan önköltségi ár fölött értékesítik. Innentől pedig kifizettem és jár. Csak úgy tudnák az ellenkezőjét bizonyítani, ha önköltségi ár alatt értékesítenék az autót, ez pedig elképzelhetetlen (az R&D költségekkel együtt amúgy előfordulhat ilyen, a 80-as, 90-es, 2000-es években amikor még volt nemzetközi verseny a gyártók között Európában akkor tudomásom szerint távolkeleti gyártók be is kockáztattak ilyet néha, viszont azt per-példány nem lehet a modell forgalmazásának végéig egzaktul kiszámolni, mert a megoszlása függ a majdani eladott példányszámtól, tehát figyelembe sem tudjuk venni az önköltségi ár megállapításakor). És mégegyszer mondom nem azzal van a gond, hogy apróságokkal bepróbálkoznak szánalmas kapzsiságból, hanem azzal, hogy ha nem húzol meg keményen határokat, akkor 10 év múlva már az utastérfűtésért is havidíjat fognak majd kérni, holott amúgy a te pénztárcádból vásárolt energia használatával működik.
"Ezt elégelték meg a fejlett országok és szépen be fogják csukni az adóparadicsomok kapujait."
Értem. Tehát a cégek nyerészkedésébe nem szabad beleszólni, mert attól lesz végül majd verseny (továbbá ezen elv mentén akkor egyetértesz velem abban, hogy a belsőégésű motorok kivezetési szándéka a történelem valaha volt legsúlyosabb versenyellenes beavatkozása az EU részéről), viszont az államok meg ne próbáljanak egymással versenyezni, mert nehogy kiderüljön egyikről, hogy a másiknál jobb feltételeket képes kínálni és így a többieket is élhetőbb adózási / szabályozási környezet kialakítására ösztönözze?