1. Én írnék rá egy egyszerû scriptet, két bemenettel és legenerálni x darab curvet, mindegyiknek a pontjait a két görbe között interpolálni.
2. Csak azért, hogy jobb legyen a mesh a renderben, ne subdivelgess mayaban, rengeteg felesleges memória, megnövekedett export idõ (gyorsabb egy kis mesh subdivelni rendertime, mint egy nagy mesht kiexportálni).
Mental Ray : http://download.autodesk.com/global/docs/maya2013/en_us/index.html?url=files/GUID-8FAE17DC-5EC3-440A-985F-71FAC07A74B1.htm,topicNumber=d30e636954
Arnold : https://support.solidangle.com/display/AFMUG/Subdivision
Az kevésbé számít, hogy megnégyszerezi (vagy valami view dependent megy), vagy sem. A lényeg, hogy semmiképp sem mayaban történjen, mert az veszett lassú lesz. (nagyon nem hatékony memóriában stb)
4. Azért lassul be, mert a maya alap viewport egy ipari hulladék. Próbálkozz viewport 2.0val, ott rendesen (egy fokkal jobb, de nem csoda az sem...) megírták a modernebb opengl pipeline használatát, az valszeg gyorsabb lesz. (winen meg dx11-ezik gõzerõvel)
Obj - Mire akarod használni? Programok közötti kommunikációra FBX egy fokkal jobb választás (a legtöbb 3d-s progi megeszi, plusz pl unity és más game enginek is egész jól mennek vele - és a shadereket is valamennyire átviszi). Ha geometria cachet akarsz, akkor pedig Alembic.