Gondoltam, hogy ilyen lehet az eljárás, hogy saját kútfõbõl kell dolgozni, lévén a nem design elemeket Valamilyen CAD programmal tervezik .Ha valakinek van már rutinja és kellõ tapasztalata akkor tényleg könnyen megoldja a dolgokat.
Én a kevés szabadidõmben sajnos még nem nagyon találtam meg a saját metodusomat amivel könnyen elérjem a céljaimat igy szinte csak egyhelyben topogok, mig mások akiket itt a forumban látok hatalmasakat fejlõdtek ezidõ alatt.
Hogy a tárgyra is térjek. Engem a repülés érdekel igy repülõket szeretnék modellezni. A neten fellelhetõ tutorok elenyészõ %a foglalkozik ezek bemutatásával. amiket találtam azok vagy polgári vagy 2.VH-s repülõkrõl készült. Amik könnyebben modellezhetõk, lévén a törzsük henger alakú vagy ovális, de egy modern vadászgépnek a formája nagyon eltér a hengerestõl (legtöbb esetben) ÉS vannak olyan részek amik nem látszódnak a rajzokon(levegõ beszivó csatorna). ÉS itt az alapforma kialakitására gondolok,Mert a részletek kidolgozása már fénykép alapján lehet az alapmodellhez viszonyitani,de amig ez nem tökéletes addig nem lehet részletezni sem.
Akkor a konkrét vit a kissé hosszura nyult bevezetõ után
Mint látszik a topológia hagy némi kiváni valót maga után,de 90%ban négyszöget tartalmaz.
Modell topológia lévén minden vertexet kézzel igazitottam a helyére a nézetrajz szerint ezért lett ilyen.
Itt is látszik, hogy néhol egyenetlen a felület és a smooth goupot sem értem még teljesen, hogy hogyan és miként kéne használni, hogy plusz polygonok berakása nélkül kapjak sima felületet ,de valahol meg éles sarkot ahova az kell. Mint ahogy a képen is látszik megprobálkoztam az UVW-zással is,de egyenlöre nem jött össze a dolog
És amit el akarok érni, hogy mint ezen a képen is látszódik ugyan annyi polygonból áll a modell mint az enyém (5000) és mégis egységes tiszta topológiája van , amit szinte biztos hogy nem kézzel tologatott a helyére.Élekkel és smootholva nincsenek benne szögletes polygonok a kevés polyszám ellenére sem, nem mellesleg a készitõje 5 nap alatt kész lett a teljes modellel, tehát gyors eljárás is.Ebbõl gondoltam, hogy talán patch modellinget használt,mert ott csak pár vonalat kell megrajzolni ,hogy tökéletes polygon modellt lehessen generálni belõle, mint itt is látszik:
Ezen felbuzdulva én is nekiáltam a vonalból kialakitani a megfelelõ formát
vonalháló DE mint kiderült itt sem eszik olyan forron a kását. Mivel a MAxban csak olyan helyeken lehet Patch felületet létrehozni aminél csak a csomópontokban vannak vertexek, nélam nem igy van,mert ha kiveszek vertexet akkor torzul a forma ha meg plusz vonalat teszek be akkor nagyon sûrû lesz és átláthatatlan.
Szóval mint látható kiprobáltam sokmindent,de sajnos nem találtam még meg a megfelelõ eljárást.MAga a modellezõ toolok használata megy ,csak a hogyan mit mikor nem teljesen tiszta .Pedig több száz 3nézeti rajzom várja itthon hogy elkészüljön :)
Bocs hogy maxos témával ide irtam,de talán nem baj ha mások is okulnak belõlem :)