UV-zásban/textúrázásban tud vki segíteni? Ez már a 3. hely, ahol kérdezem, de sehol sem kaptam ÉRTELMES választ. Jöttek válaszok, de egyáltalán nem arról szóltak, amit szerettem volna tudni. Kicsit hosszú.
Van pár szituáció, ahol egyszerűen el sem tudok indulni, nem tudom, hogy fogjak hozzá. Ez általában primitíveknél van. Oké, csinálok egy kezet, azt tudom, hogy kell UV-zni, vagy egy robotot, csak leUVzem egyesével a darabokat oszt cső. Ha kell kirakom UDIMbe, megtehetem, mert értem, hogy működik. Monjduk UDIMot még sose próbáltam, csak láttam.
Itt vannak a problémás részek, jó lenne ha esetleg játék engine kompatibil megoldást IS adnátok, de egy simával is megelégszek, Csak kezd elterjedni a "használjunk game enginet renderelőnek" dolog, azért kellene az alternatív megoldás is:
Hatalmas sík felület. Például egy nagy áruházi parkoló. Hogy az Istenbe UV-zzem ki a hatalamas planet? Gyárthatok tiling textúrákat, maszkolva kombinálhatom is őket, de hogy teszek rájuk egyedi részleteket, például csíkokat az autóknak, féknyomokat ide, repedéseket oda, eltaposott rágókat esetleg, mozgáskorlátozott felfestés, nyilak az úton esetleg kanyarodáshoz(Bár még ilyet nem láttam). Tehát sok egyedi részlet oda helyezve, ahova én akarom, akár displacement mappel együtt vagy egyedi spec/roughness mappel.
Hatalmas ismétlődő síkfelület: Például egy orbitális téglafal. Itt már nem elég maszkokkal összeblendelni a textúrákat, mert az egyik így csálé, a másiknál úgy nagyobbak a téglák, kisebbek a hézagok...
Hosszú, vékony tárgyak. Például autóút, locsolócső. Az UV space kb 99%-a szabad marad, ha belegyömöskülük egy kilométeres útszakaszt a kis négyzetbe. Persze, ismétlődő textúrákkal meg lehet oldani, de, mint a többi példnál is, hogy a vérbe rejtem el az ismétlődéseket és teszek rá egyedi festést oda, ahova csak akarok?
Iterálás: Eiffel-torony. Tele van egyforma fémrudakkal. hogyan UV-zom ki minden egyes rudat mielőtt meghalok? Az kibaszott sokáig tart. És az EGYETLEN különbség ezekben a rudakban az, hogy egy kicsit máshogy vannak skálázva. Egy asztal UVzásánál szembesültem ezzel az undorító, hányingerkeltő problémával. Az asztlnak volt egy nagy, lapos kockaa teteje, kocka oldala, kocka hátulja és kocka eleje, illetve kocka lábtartója. csak éppen mind máshogy volt skáláva: A lábak hosszúak, kockahasábok, a lábtartó vékony, a hátoldal terebélyes... De mindnek TÖKÉLETESEN EGYEZŐ wireframje volt. Én meg egyesével kezdem el UVzni. Nincs valami gyorsabb? Pl. autoUV oszt cső. Visszatérve az Eiffel toronyra. hogy az Istenbe textúrázza le azt valaki úgy, hogy ne látszon az ismétlődés és procedurálisan tud rátenni port,rozsdát, elszíneződést az AO passba pl. vagy bármit, bárhova máshova, anélkül, hogy szembetűnne?
Ismétlődő objektumok: Például van 200 széked, 1 textúrád. hogyan csinálsz 200 olyan széket, amiről nem mondod meg, hogy ugyanazt a textúrát használtad mindhez. Esetleg néhány székre hogy tehetnék egyedi vonásokat.