Közepesen sikerült a Batman: Arkham Origins

Közepesen sikerült a Batman: Arkham Origins

2013. október 25. 23:00, Péntek
Járt utat járatlanért...
...nem hagyunk el, legalábbis ezt gondolhatta a WB Montreal. Apró változtatások történtek a nyomozó-mód kivitelezésében, ám mind a harcrendszer, mind a küldetések felépítése, mind a játékmeneti megoldások szinte egy az egyben át lettek emelve a Rocksteady programjaiból. Ami azonban újdonság és határozottan előrelépést jelent az Arkham-sorozat történetében az a Fast Travel megjelenése, amit azonban csak bizonyos helyek megtalálása után nyílik meg. Jó érzés, hogy nem muszáj a város egyik pontjából a másikba átugrálni, még ha ez egyébként néha jó móka is.

Akkor miért közepes?
Eddig minden jónak tűnik, ám sajnos akad hibája is bőven az Arkham Originsnek. Az első és egyben legfrusztrálóbb az a jelenség, ami sokakat az idegosztályra juttathat. Viszonylag gyakran történt meg, hogy a program nem engedett tovább egy-egy résznél, mivel a szkriptek szétestek vagy pedig szimplán úgy értékelte a játék, hogy nem teljesítettem az előző szakaszt. Ilyenkor be kell tölteni az előző mentést és utána mehetünk tovább.

Tetszett a játék?
Igen
Nem
Nem is érdekel
Gondok vannak a textúrákkal is, elég sok esetben találkozhatunk bugokkal, ráadásul maga a grafika is gyengébb mint amit az Arkham Asylumban láthattunk. Persze ennek lehet az az oka, hogy egy előzménnyel játszunk és így ugye nem várhatunk Arkham City-szintű megoldásokat, de ez természetesen csak vicc volt. Az azonban már komoly, hogy Batman folyamatosan fejlesztheti képességeit és az eszközeit is, ami alapvetően jó dolog, csak a koncepció kicsit hibás.

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Bár nem tudni, mi történt az Origins és a Asylum között, de az meglepő, hogy ha Denevérember a mostani sztori végére már igen komoly eszköztárral és képességekkel rendelkezik, akkor az Asylumban miért kellett mindent elölről kezdeni? Ez persze csak kötekedés, de egy ilyen franchise esetében a rajongók is sokkal szúrósabb szemmel figyelik a programot, ahogy az egyébként a visszajelzésekből is kiolvasható.

A harmadik, ami miatt nem érhet fel a Rocksteady produktumok mellé az Origins az a céltalanság. Alkalmanként nem teljesen tiszta, miért is haladunk előre - és ezzel elértünk a legfontosabb negatívumhoz: nem érezzük, hogy mi lennénk Batman. Bármilyen furcsa, de az Arkham széria eddigi részei ezt az érzést tökéletesen teremtették meg, ám a WB Montreal nem volt képes erre.

Ettől függetlenül nem rossz játék a Batman: Arkham Origins, de messze áll attól a szinttől, amit vártunk. Természetesen az ember olvassa a külföldi kritikákat is és meglepve vonja fel a szemöldökét a rengeteg 8-9 pont láttán, de ez nem változtathat a véleményén, még ha ez el is üt a fősodortól. Denevérember legújabb kalandja egy szimplán jó játék, ami azonban az előd elemei miatt érdemli ki eme titulust, klasszikussá azonban nem válhat. A 4 csillag talán járna, de szívemnek kedves a széria és csak egyszer lehet szórakozni az új epizóddal, másodszor már nem veszem elő. És ez az első ilyen eset lesz a Batman: Arkham sorozat esetében, így marad a három, ami természetesen szigorúan szubjektív vélemény.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások