Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

2000. január 11. 18:19, Kedd


Kiadó: Mindscape
Fejlesztő: Stormfront Studios
Kategória: RPG
Várható megjelenés dátuma: 2000 vége

A TSR második kiadású Advanced Dungeons & Dragons szabályrendszerének megjelenésével együtt jelentette meg az SSI az első AD&D számítógépadaptációt, a Pool of Radiance-t, mely egy sikeres sorozat első tagjává vált. Kilenc hasonló (köztük több népszerűtlen) játék elkészítése után az Interplay - sok rajongó bosszúságára - megszerezte az AD&D liszenszjogait az SSI-től. De nemrég a Mindscape - az SSI anyavállalata - visszaszerezte a kiadási jogokat, így a jövőben több újabb "Kalandok és sárkányok" adaptáció várható. A Mindscape megbízta a Pool of Radiance eredeti fejlesztőit (Stormfront Studios) a folytatás elkészítésével. A Ruins of Myth Drannor megjelenése a jövőre megjelenő harmadik kiadású szabályrendszer megjelenésével összhangban várható.

A BioWare Corp. Baldur's Gate-je üzletileg és a kritikusok körében is sikert aratott, visszahozta az AD&D-t a szerepjátékok élvonalába, így nem meglepő hogy a Ruins of Myth Drannor számos ponton hasonlítani fog a BioWare játékára. Mindkét játék csapatközpontú, izometrikus perspektívájú RPG lesz egyénileg készített, előrenderelt hátterekkel. De a Ruins of Myth Drannorban már 3D polygonmodellekkel ábrázolják a karaktereket és a szörnyeket. A hátterek nem lesznek simák, karakterek különböző magasságokban is mozoghatnak, mivel a 3D texturák mélységet biztosítanak. A karakterek nem fognak tudni levitálni, vagy falat mászni, de felmászhatnak a berendezésre vagy más dolgokra, hogy a csatákban taktikai előnyhöz jussanak. A fejlesztőcsapat igérete szerint interaktiv környezetet készül - a világ nem lesz statikus, mint a Diabloban -, pl. egy asztal eltolásával el lehet torlaszolni az ajtót.

A Ruins of Myth Drannor az eredeti Pool of Radiance és 3 közvetlen folytatásának fejleménye lesz. A történet a Forgotten Realms-i New Phlan városából indul, ahol a misztikus Pool of Radiance (A Ragyogás Tava) is található. A legendás Elminster varázsló felfogad egy kezdő és egy tapasztalt kalandozócsapatot Myth Drannor mítikus elf városában megjelent új Tó felderítésére. Mível a veteránokból álló csapat idő előtt találkozik végzetével, csapatodnak el kell végeznie Elminster feladatát és elkerülnie a szövetséges csoport pusztulását okozó ismeretlen idegen erőket.

A papíralapú játékban szereplő Myth Drannort és környezetét aprólékos pontossággal vitték számítógépre, felhasználtak minden kiadott térképet és más elérhető forrást.

A játék elején 4 tapasztalatlan karaktert kell gyártani és a csapatot további kettő, tízből kiválasztott NPC karakterrel lehet kiegészíteni. A csapathoz tartozó nem-játékos karakterek felett teljes irányítást kapunk. Választható karakterosztályok: pap, varázsló, harcos, erdőjáró, barbár és csavargó (a tolvaj harmadik kiadású változata). A paplovagok, egyéb, illetve specializálodott varázslótípusok, druidák és szerzetesek kizárva. Többkasztú karakter készíthető lesz a harmadik kiadású szabálykönyv instrukciói alapján. Választható fajok: emberek, elfek, fél-elfek, törpök, hobbitok és fél-orkok (tehát a gnómok kizárva). A sötét elfek is meg fognak jelenni a történetben, de nem mint játszható faj. Maximálisan a 13-ik szintig lehet fejlődni és a tanulható varázslatok száma 100 felett lesz (beleértve a 6-ik szintű papi és varázslói mágiákat is).


Az AD&D-ben mindig is nagy hangsúlyt helyeztek a harcra, így lesz ez a Ruins of Myth Drannorban is. A harc fázisokra osztott lesz, melyben minden karakter behatárolt ideig cselekedhet. A parancssoros rendszerekhez szokott rajongók kedvelni fogják a rendszert, mert a valósidejűség mellett a taktikai elemek is helyet kapnak a köralapú csatákban. Számos lény könnyedén a karakterek fölé magasodhat, akár a képernyő harmadrészét is betölthetik. A korai 3D modelleken számos impresszív animált effekt is látható. A játékhoz ezért szükséges lesz 3D videókártya használata is - minimum egy 12 Mb-os Voodoo 2-es -, melyet a varázslatok speciális effektjeinél és a világításnál használnak majd ki.




A multiplayer támogatás 6 játékos egyidejű szórakozását biztosítja, de beépítenek egy Battlenet szerű szervert is. Lehetővé teszik a résztvevők közötti hanggal történő kommunikációt is. A fejlesztők célja - a régi dobozos játék hangulatának visszahozása mellett - a Baldur's Gate minden jellegzetességének túlszárnyalása. Megjelenése a Baldur's Gate folytatásának kiadásakor várható, mely 2000 végére tehető.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások