Felemás mérleggel zárta az elmúlt három évet a Sony

Felemás mérleggel zárta az elmúlt három évet a Sony

2015. április 11. 08:19, Szombat
Kazuo Hirai nem nevezhető átlagos vezérigazgatónak, időnként ő teszteli le például a cég termékeinek prototípusait.

"A hároméves tervünkben bizonyos pénzügyi célokat tűztünk ki, amelyek nem teljesültek. Ez egyáltalán nem tetszik, sokkal jobban kellett volna teljesítenünk, de viszont jó úton haladunk, ha arról van szó, hogy megreformáljuk a szervezetünket, újraélesztjük az elektronikai üzletünket és minden részlegünk egy irányba húzzon. Elégedett vagyok a "One Sony" cél eléréséért tett lépésekkel, mely a termékekre is vonatkozik. Az elmúlt években nagyon sok energiát fektettünk ebbe." - jelentette ki Kazuo Hirai.

A menedzser szerint okkal merült fel, hogy hátat fordítanak a mobilpiacnak, ugyanis, ha valaki megnézi, hogy mennyien vannak jelen ezen a területen és milyen gyorsan változik minden, akkor láthatja, hogy a szereplőknek alkalmazkodniuk kell. Ez így van a tévépiacon is; minden részleg esetében időnként felmerül az eladás, a megszüntetés és a más gyártókkal való együttműködés lehetősége. Egyelőre most végrehajtják az átszervezéseket, utána meg kell nézniük, hogy kifizetődő-e számukra az adott üzlet, valamint, hogy miként fejlődik a piac és hogy vannak-e olyan innovációik ezen a területen, amelyekből termékek lehetnek.


A cég részvényeinek árfolyama az utóbbi fél évben

Minden tényezőt megvizsgálnak és azután döntik el, hogy mi lesz. Szeretnék a leggyorsabban újra nyereségessé tenni a mobilrészlegüket, de először látni kell, hogy a folyamatban lévő átszervezés eredményes lesz-e vagy sem. A folyamat akár 2 évig is elhúzódhat. Amennyiben az átszervezés hamarabb lezárul, akkor jó, de ha időközben a piac valami másra kényszeríti őket, akkor értelemszerűen más döntést kell hozniuk.

"Biztosra kell mennünk abból a szempontból, hogy a termékeket költséghatékony módon dobhatjuk piacra. Dolgozunk a terjesztési struktúránkon, de emellett elegendő marketingeszközzel is rendelkeznünk kell. Japánban ez nagyon jól működik, ott nagyon jól együttműködünk a mobilszolgáltatókkal. Ott az okostelefonjainkkal piacvezetők vagyunk, mert közvetíteni tudjuk a felhasználók felé az értékrendünket. Ennek Japánon kívül is működnie kell."

"Számos részlegünk van, amelyeket bár kiszerveztünk, de mégsem adtunk el. Ilyen a PlayStation-részleg, a Japánban működő fizetési szolgáltatásaink és a Sony Mobile. Az átszervezések hatására pontosan tudom, hogy kit kell felhívnom, ha valami nem működik. Bevételeink körülbelül 70 százaléka jön azokról a területekről, amelyek tőlünk függetlenül dolgoznak, de ugyanakkor részei a "One Sony" filozófiának. Bebizonyítottuk, hogy mindez lehetséges. Ha én vagyok vezető pozícióban, akkor biztosra megyek abból a szempontból, hogy a menedzserek pontosan megértsék, miként lehet a függetlenség és a felelősség között egyensúlyozni, s egyúttal a "One Sony" részének lenni" - közölte a Sony vezérigazgatója.

"Én magam is minden olyan fontos eszközt letesztelek, amelyeket piacra dobunk és nagyon őszinte vagyok a mérnökeinkkel. Gyakran visszaküldöm őket a laboratóriumba, ha valamivel elégedetlen vagyok. Ez legutóbb a tabletekhez készített billentyűzet fejlesztésekor történt meg, ilyenkor tovább folytatódik a munka. A fejlesztőink tudják, hogy nagyon magas követelményeket támasztok a termékeinkkel szemben. A vezető modelljeink esetében beleszólok a dizájnba és prototípusokat tesztelek. Ez a mobil eszközeinknél éppúgy így van, mint a kameráknál, a viselhető termékeknél, a televízióknál, az audiokészülékeknél és természetesen a PlayStation konzoloknál."

"A konszern vezetőjeként büszkének kell lennem a termékeinkre. Hónapok óta hordok például egy okospántot, amely méri, hogy hány lépést teszek meg naponta, mennyi kalóriát égetek el és mennyire nyugodt az álmom. Amennyiben valaki csak egy hétig használja, akkor nem több egy játékszernél, ami unalmas lehet. De hosszabb távon érdekes dolgok derülnek ki, például, hogy szerdánként alszom a legrosszabbul. Tudom tehát, hogy akkor mindig korábban kell lefeküdnöm. De majd kiderül, hogy a jövőben mihez kezdhetünk ezekkel az adatokkal. Egyszer még érdekes dolog sülhet ki ebből." - mondta a vezető.


Kazuo Hirai végül hangsúlyozta, hogy a tévépiacon nagy a harc, sikerült jobb helyzetbe kerülniük, de ez közel sem volt sétagalopp. Továbbra is arra kell koncentrálniuk, hogy jó termékeket készítsenek, csökkentsék a költségeiket és hatékonyabbak legyenek. Ha most nyereségesek is, semmi sem garantálja, hogy jövőre is azok lesznek. Két okból fontosak számukra a televíziók: egyrészt a márka eljut a felhasználók otthonaiba. Más gyártókkal ellentétben ők nem gyártanak hűtőszekrényeket, klímaberendezéseket, kenyérpirítókat vagy rizsfőzőket, de az emberek minden egyes nap nézik a tévéiket és rájönnek, hogy a Sony számára a jó képminőség a fontos.

Másrészt a tévérészleg mérnökei hatalmas technológiai teljesítményt nyújtanak, amely az okostelefonjaik és a PlayStation-üzletük szempontjából is fontos. Könnyű a televíziópiacról való kivonulást szorgalmazni, de egy ilyen lépés más részlegekre is hatással lenne. Mindezt figyelembe kell venniük azelőtt, hogy bármilyen döntést hoznának. Ugyanakkor lehetőségük van arra, hogy az erőforrásaikat a dizájnba és a jobb kép- és hangminőségbe fektessék, így megkülönböztethetik magukat a többi gyártótól. Mindez sokkal jobb annál, mint ha például egy új operációs rendszert készítenének, arra ugyanis mások sokkal inkább képesek.

Kazuo Hirai 2012 áprilisa óta vezeti a japán konszernt és a kinevezése előtt azt nyilatkozta, hogy a számukra nélkülözhetetlen a televíziós üzletág. Idén januárban ismertté vált, hogy a társaság kivonulhat a mobilpiacról.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások