Túl van a nehezén a Solar Impulse 2

Túl van a nehezén a Solar Impulse 2

2015. július 7. 09:11, Kedd
A világkörüli út legnehezebb szakaszát teljesítette a napenergiára támaszkodó repülő.

Még június elején számoltunk be arról, hogy a Solar Impulse 2 és pilótája kénytelen voltak visszatérni Japánba, miután a Csendes-óceán átrepülését a rossz időjárás miatt meg kellett szakítani. Akkor már 36 órán voltak túl, most azonban 118 óra után sikerült landolni a Hawaii-szigeteken, és egyben megdönteni egy korábbi rekordot.

A sikeres landolásról a pilóta saját Twitter-oldalán olvashatunk, míg a hivatalos oldalon a kezdeményezés további részleteiről tájékozódhatunk. Ebből kiderül, hogy a svájci André Borschberg 77 óra után haladta meg a Steve Fosset által 2006-ban felállított, egyedül teljesített, megszakítás nélküli repülésre vonatkozó rekordot, ezt pedig egészen 118 órára tornászta fel, mivel ennyi időt, vagyis 5 napot töltött a levegőben, landolás és utántöltés nélkül, mindössze 20 perces időszakokra bóbiskolva el, hogy némileg kipihenje magát.


A Csendes-óceán átrepülésével egyben az amerikai Amelia Earthart-ról elnevezett legnehezebb és legveszélyesebb szakaszon vannak túl, hiszen itt rendkívül hosszú útvonalon keresztül nem állnak rendelkezésre repterek és azonnali segítségnyújtás, amennyiben valami történik a géppel. Borschberg és társa, Bertrand Piccard, még márciusban indultak világkörüli útjukra Abu Dhabiból, céljuk pedig a Föld megkerülése, hogy ezzel is támogassák a megújuló energia gyorsabb elterjedését - repülőgépük szárnyfesztávolsága 72 méter, így bőven van hely a mintegy 17 ezer panelnek, amelyek a szükséges energiát hivatottak biztosítani. Nagoya és Oahu között nagyjából 8000 km a távolság, ez már önmagában is elismerésre méltó teljesítmény, ezt azonban az arizonai Phoenix követi, ahova csaknem 4700 km-en keresztül Piccard vezeti majd el a második generációs gépet.

Ahogy azt említettük, a végső cél a Föld megkerülése, amit a 13 szakaszból álló út végigrepülésével teljesítenének, első alkalommal támaszkodva napenergiát használó repülőgépre.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások