Might & Magic VIII

Might & Magic VIII

2000. május 29. 02:53, Hétfő


Kiadó: 3DO
Fejlesztő: New World Computing

Minimum követelmény: P166, 32MB RAM, 2MB videokártya
Hasonló játékok: Might & Magic VII
Kategória: RPG


Annak ellenére, hogy mostanában egyre több játékból csinálnak sorozatot, csak nagyon kevés játék érdemes arra, hogy elkészítsék a második, harmadik, stb. részeit. Ennek ellenére manapság szinte mindennek megjelenik egy-két folytatása, gyakran igen silány klónokkal árasztva el a piacot. Csak kevés játék az, aminek az újabb és újabb részeire megéri várakozni - a Quake, Ultima ilyen örökzöldek. A Might & Magic sorozat gyökerei igen régre nyúlnak vissza, azonban az első 5 rész után gyakorlatilag teljesen eltűntek a színről, majd több évnyi kihagyás után tért vissza a 3DO mögött álló fejlesztőcsapat az igen vegyes fogadtatású VI, majd VII. részekkel, és kb egy év kihagyás után most itt a VII. is. A fejlesztésre fordított viszonylag rövid idő elgondolkodtató, vajon mennyi újdonsággal találkozhatunk majd a játékban elmélyedve.

   

Az előző részek politikai töltöttségétől némileg elkalandozva a Might & Magic VIII. fő témája A Pusztító (The Destroyer), aki egy napon megnyitotta a négy elemi síkra vezető kapukat Enrótia négy sarkában. Ezek a síkok a föld, a víz, a tűz és a levegő, és akinek szerencséje volt a M&M IV-V részek valamelyikéhez, annak már ismerős lehet a felállás. A kapuk a nekik megfelelő elementális szörnyeket okádnak ki magukból, és mi valahol itt kapcsolódunk be a történetbe, egy zsoldosként, aki épp egy szállítmányra vigyáz a hangzatos, Dagger Wound nevű szigeten. Rögtön a játék legelején két problémával szembesülünk: egy vulkánkitörés miatt (amit egyébiránt a közelben garázdálkodó Tűz elem okozott) a sziget kapcsolata megszakadt a környező szigetekkel, valamint egy éppen arrafelé portyázó kalózhajó cseppet sem békés utasai is úgy döntöttek, hogy megrohamozzák a szigetet.

   

Újdonság az előző részekhez képest, hogy most csupán egyetlen induló karaktert választhatunk. Ez szerintem nagyban lecsökkenti a játék variálhatóságát, számomra mindig is fontos volt az RPG műfajban, hogy egy nekem tetsző csapatot hozhassak létre a nekem tetsző karakterekkel. Ezt ellensúlyozandó az eddiginél többféle fajt választhatunk, akár minotauruszt is, természetesen minden fajnak megvannak a maga előnyei és hátrányai is. A trollok például gyakorlatilag minden mentális képességet nélkülöznek, viszont akár egy tankból is papírgalacsint hajtogatnának - már ha lennének tankok a játékban. A M&M VIII. részében csak egy állandó karakterünk lehet, viszont a játék során csatlakoznak majd hozzánk vállalkozó szellemű kalandorok, így természetesen nem egy szem hőssel kell megmenteni a világot. Némi változtatás az előző részekhez képest, hogy már nemcsak rajtunk múlik egy-egy NMJ csatlakozása, hanem előfordulhat az is, hogy az NMJ nem csatlakozik az általa túl szedett - vedettnek vélt társasághoz (azaz hozzánk).

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások