The Longest Journey

The Longest Journey

2000. június 8. 05:14, Csütörtök
Aprilt utazásai számtalan egzotikus helyszínre viszik el, melyeket egyedi és élénk karakterek népesítenek be. Például találkozni fogunk Abnaxus-szal, aki a Vener faj nagy és kifejezetten segítőkész tagja. A népe nem egy bizonyos helyen, hanem egy bizonyos idősíkban élnek, minden egyed tudata egy bizonyos időmennyiségben oszlik meg. Ennek eredményeképpen Abnaxus nagyon lassú, és nagy erőfeszítésébe kerül egyetlen pillanatra koncentrálnia, hogy beszélgethessen a körülötte lévőkkel. April Burns Flipper-rel is találkozik, aki egy viszonylag eszeveszett karakter, aki egy lebegtető készüléket kényszerül használni, mivel elvesztette a lábait. Szertelensége ellenére Flipper nagyon hasznos ember, mivel mindent megtalál mindenkinek, ha megfizetik érte. April útja során a Bandukkal is találkozik, mélyen vallásos vakondemberekkel, akik a gondolatukkal ássák a földet. Ez csak pár faj és ember, akivel April találkozik a játék során. Ezek közül szinte mindegyik van rá valamilyen hatással, vagy legalábbis arra, ahogy a játékos a játékot észleli. Legyen az egy öreg tengerész vagy egy beszélő madár, minden karakternek egyedi megjelenése és stílusa van.

   

Legyen szó problémák megoldásáról, vagy a másokkal való beszélgetésről, April meglepően jól működik együtt a környezetével. Bár csak ritkán tud olyan tárgyakat manipulálni, melyek nem kapcsolódnak szorosan egy fejtörő megoldásához, minden olyan tárgyra rá tud nézni és gondolatokat fűzni hozzá, mellyel útja során találkozik. Például ha ránézünk Newport viharvert órájára, akkor April elmesél pár dolgot a város történetéből, például, hogy hogyan állt meg az óra, amikor a rendőrség lemészárolt pár házfoglalót. Ehhez a mintához hasonlóan a játék során sok nélkülözhető információ áll rendelkezésére azoknak, akik jobban el akarnak mélyülni a játékban. April beszélhet a járókelőkkel a politikáról, az ünnepekről vagy a mindennapokról, és eközben minden karakter megmutat valamit a személyiségéből és szokásaiból. HA a vallásos filozófia érdekel, akkor csevegj el az arcadiai Vestrum Tobias-szal, egy istenfélő és tanult emberrel, aki boldogan megosztja veled vallással kapcsolatos gondolatait. Ha a folklór a neked való dolog, akkor utazz el a Sentinelek könyvtárába, ahol istenekről, kapzsiságról és az Egyensúlyról olvashatsz könyveket. Bár az ilyen információk ritkán szükségesek a továbbjutáshoz, tovább mélyítik az idegen világok meglátogatásának atmoszféráját, amit a modern kalandjátékok ritkán érnek el.

   

Bár problémáira a megoldások nem állnak készségesen rendelkezésre, Aprilnek számos segítője akad. Egy ilyen segítő a Beszélgetés napló, ami feljegyzi a beszélgetéseket. A történet 13 fejezetből áll, akárcsak a napló, ami még az egyszerű köszönéseket is feljegyzi. A korábbi átvezető animációkat is újból megnézhetjük. Ez kezdetben nem valami hasznos, de később lesznek olyan átvezetések, amik annyi információt tartalmaznak, hogy érdemes többször megnézni őket. Azonban ennél sokkal hasznosabb April naplója, ami mindig kéznél van, és mindig feljegyzést készít a fontosabb eseményekről. Például a játék korai szakaszában April megbeszél egy találkát Newport egy fura figurájával, a város egy bizonyos részében. Ha elolvasod a naplóbejegyzését, akkor találhatsz egy emlékeztetőt a találkozóról és pontos helyéről, plusz pár személyes gondolatot az esetről. Az ilyen részleteket persze nem nagy kihívás megjegyezni, de a plusz információk miatt minden alkalommal érdemes beleolvasni a naplóba.

   

Bár a The Longest Journey fő témája hallatán azt gondolhatjuk, hogy a játék csupa komolyság, teljesen más a hangvétel, mint amire gondolnánk. Az olyan nagy feladatok ellenére, mint két világ megmentése, a játékban mindenhol jelen van a humor. Például találkozhatsz egy beszélő madárral, akit fura mód Madárnak hívnak. Később persze elárulja, hogy ez csak a lerövidített neve, mivel az igazi neve Az A Rohadt Madár. Szintén nehéz lesz megállni nevetés nélkül azokat a beszólásokat, amik a Monkey Island-re, a Grim Fandango-ra, a Csillagok Háborújára, az X Aktákra, a Star Trek: Voyager-re, vagy az Óz-ra utalnak. Persze nem minden könnyed és humoros. Már korábban is említettem, hogy van komolyság is a játékban, hiszen két bolygót is meg kell mentenünk a biztos pusztulástól. Olyan témák is felmerülnek, mint a szexualitás, a drogok és az alkohol, ráadásul ezeket a témákat a karakterek még káromkodással is megfűszerezik. A játék elején például April nyíltan leszbikus szállásadója partneréhez fűződő érzelmeiről beszél. Ehhez még add hozzá a gyakran megjelenő vulgaritást, és egy olyan játékot kapsz eredményül, ami határozottan nem ajánlott fiataloknak, konzervatívoknak, vagy a gyengébb idegzetűeknek.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások