Ground Control

Ground Control

2000. július 2. 15:16, Vasárnap
Grafika: Valóban nagy hatással lehet ránk a Ground Control látványvilága. A motor finomsága szép művésziességgel párosítva és a komoly térképszerkezet az egyik legszebb stratégiai játékká teszik. A játékosok nagy részét meg fogja döbbenteni a motornak technikai fejlettsége, ahogy közelíthetünk/távolodhatunk, a robbanások és a fényforrások kezelése, ezek példátlanok ebben a műfajban. Mindegyik egység kidolgozása csodálatos, mindegyik katonának láthatjuk az arcát a legközelebbi nagyításban. A nem repülő tankok nyomokat hagynak az átszelt földön és felrúgják a port, amint áthaladnak a puha sivatagon vagy az enyhén emelkedő hegyeken. A fegyverek effektje rendkívül kellemes és színpompás és az olyan dolgok a bolygókon, mint az erdők, valóban szép munkáról tesznek tanúbizonyságot. Kisebb panasz érheti a köd effektet, amely nyilvánvalóan a képkockaszám növelését segíti. Nem baj némi köd használata, de úgy tűnik ez egy kicsit túlzott lett a Ground Control-ban.

Kezelőfelület: A kezelőfelelület elég szépen fel lett építve, így nem kell sokat olvasni a kézikönyvet a játék elkezdése előtt. A beépített gyakorló modul kitűnően megismerteti a játékost a kezelőfelülettel, megtanítja a kamera kezelését és a legjobb módszert a csapatok irányítására. A Ground Control kamerarendszere egyszerűen a legjobb, amely egy valós idejű stratégiai játékban lehet. A Massive emberei megtalálták a módját, hogy miképp lehet teljes áttekintést adni a harcmezőről minden nézetben úgy, hogy ennek használata egyszerű és játékos. A kifinomult, de egyszerű kezelőfelület gyakorlatilag eltünteti azokat a helyzeteket, amikor is a játékos teljesen elveszti tájékozódási képességét vagy/és melyik egységnek mit akar utasítani és milyen irányba kellene mennie.

De az említett kezelőfelület azért nem tökéletes. Ha parancsot adunk ki egy katonai osztagnak, mint például a speciális fegyver használatát, néha lomha az egész vagy egyszerűen nem reagálnak rá. Ezen kívül nem úgy tűnik, mintha a szállítóhajó vagy a csapat szerkesztés képernyője olyan hasznos lenne a Ground Control-ban, mint amilyen lehetne. Nincs elég nyíltság, hogy milyen technológiák elérhetőek és úgy találtam, hogy az automata beállítás az esetek nagy részében sikeres volt. A hiánylistán szintén szerepel még bizonyos gyorsbillentyűk hiányának pótlása és a teljesen beállítható játék közbeni parancsok. Van még egy csomó erőteljes tulajdonság, mint a parancsok rétegezése, ami a Total Annihilation-ben is megtalálható, így a játékosoknak el kell olvasniuk a kézikönyvet, hogy megtudják a többi érdekességet.

Játékmenet: A Ground Control játékmenete elsőre egyenesnek tűnik, de a játék során a játékosok felfedik egy taktikai zseni páratlan tapasztalatát. Az egyjátékos hadjárat nem eredeti történetet mesél el, de ezt nagyon sajátos módon adja elő, teljessé téve ezzel az egész élményét. A küldetések kidolgozása rendkívűl jó és elég változatos is. Néhány szituációban számítógép irányította csapatokkal kell együtt dolgoznunk, hogy közösen megsemmisítsünk egy ellenséges bázist, míg másokban mindenáron meg kell védenünk egy átjárót. Az egységeket nem a Ground Control-ban gyártják, így itt nincs harckocsi hajsza. Ehelyett az egységeket a küldetések előtti eligazításon igényelhetjük, szerkeszthetjük és elindíthatjuk őket a szállítóhajóval. Későbbi küldetésekben a játékos másodlagos hajót kap az utánpótlással, amely egy rendkívüli tulajdonság, valóban egy harcmező parancsnok érzését adja.

Sok erőfeszítésbe került az egységek tervezése, csakúgy, mint ahogy a létező bázisoké is, amelyek bonyolult szerepet játszanak mindegyik küldetésben. Az álló védelmi rendszer nagyon jól beállított és a bázis fekvése sok gyakorlati tudást takar. A terep használata itt talán fontosabb, mint eddig bármely valós idejű stratégiában. A játék közben a látómező, a mozgási sebesség, a fények, a láthatóság és az emelkedők nagy szerepet játszanak az egységek hatékonyságában és a csata kimenetelében. A már említett kamerarendszer tökéletesen kiegészíti az akció orientált hadviselést és olyan perspektívákat tár a játékos elé, amilyennel eddig még nem találkozott. A játékmenet a játékostól hatékony taktikai parancsnokságot kíván meg, amely magába foglalja a bonyolult tervezést, sok “támadj és fuss” magatartást, fordított taktikázást és oldalazó mozgásokat. Ezen stratégia típusok jól működnek egy játékos módban és ilyen lényegesek a multiplayer részben is. Ez főleg deathmatch-ből vagy szövetséges hadviselésből áll, így a Ground Control egy kitűnő online játék. Azok a játékosok, akik az egységek nagy tömegű gyártására támaszkodnak, kicsit frusztrálónak fogják tartani a játékmenetet, mivel ez a taktikai izmukat fejleszti és jóval bonyolultabb tervezést, valamint támadó módszereket igényel, mint a hagyományos valós idejű stratégiák. Kérdés nélkül ez egy következő generációs stílusú játék és az ilyet tárt karokkal kell fogadni.

Hangeffektek: A Ground Control hanghatásai kitűnőek. A történet nagy részét párbeszédekből tudjuk meg a küldetések eligazításakor és a hangjáték meglepően jól kivitelezett és nagyon hihető. A játékban a hangeffektek illenek az intenzív akcióhoz és egyesülnek a környezeti hangokkal, hogy olyan audió élmény nyújtsanak, amelyet öröm hallani. Nagyon tetszetős, ahogy összekapcsolták a hangokat a kamera rendszerrel - ahogy közelebb kerülünk az akcióhoz, a hangok is jóval hangosabbak lesznek és a pozícionálás is ugyanilyen jól működik. A fegyverek, robbanások és az egységek morajlása a bolygón mind jó minőségű effekt.

Zene: Habár a zene folyamatosan ismétlődik, kellemes hallgatni. Elég halk ahhoz, hogy ne zengje túl a csata hangjait. Még fontosabb, hogy nem akadályozza a karakterek beszélgetését és nem áll a kimagasló hanghatások útjába sem.

Intelligencia és nehézség: A Ground Control a legjobbat kínálja, hogy minden játékos számára élvezhető legyen, így négy nehézségi fokozattal rendelkezik - egyszerű, könnyű, normális és nehéz. Ezekben a tulajdonságokban az a legjobb, hogy minden küldetés előtt a játékos megválaszthatja a nehézségi szintet. Ezt a csodálatos jellemzőt csökkenti az a tény, hogy az általános nehézség lényegesen emelkedik a küldetés közbeni mentés hiánya miatt, mint ahogy a játékos kiábrándultság szintje is. Egyedül e miatt kapott egy egész csillaggal kevesebbet ez a kritérium és remélem, hogy a Massive elég okos ahhoz, hogy kiadjon egy játék közbeni mentést engedélyező patch-et.

A mesterséges intelligenciát illetően a Ground Control ereje az egyik legokosabb a galaxisban. Az útkeresés különösen a legjobb, amelyet valós idejű stratégiában csak találhat az ember. Az egységek nagyon nehezen ragadnak be, és ha ez történik, nem telik el sok idő, kiigazítják magukat és kitalálják, hogy mit tegyenek. Figyelembe véve ezen szintek kifinomultságát, ez a csodálatos bravúr bebizonyítja a tervezők közösségének, hogy a bonyolult pályák nem gátolják automatikusan a valós idejű stratégiákat. Az egységek MI-je is hasonlóan jó. Az egységek beállításuk szerint válaszolnak az ellenséges tűzre és ugyanilyen módon védik magukat. Az ellenséges egységeknek is meglehetősen magas az I.Q.-ja, kihasználják a terep előnyeit, utánpótlást hívnak és visszavonulnak, ha többséggel találják magukat szemben. Ráadásul a forgatókönyv, amely a küldetésekhez tartozik, tovább emeli a küldetések hihetőségét.

Összegzés: Abszolút nincs semmi ellene, hogy ne adjuk a maximális pontszámot a Ground Control-nak és ezt követően azt mondjam, hogy ez a legjobb 3D-s valós idejű stratégiai játék a Myth 2: Soulblighter óta. Míg igaz, hogy tavaly a Homeworld 5 csillagot kapott, ennek nagy része a Homeworld újításának szólt. Az igaz, hogy a Ground Control közel sem ugyanolyan újító, viszont jóval nagyobb mélysége van és így egészében jobb játék. Az ereje azon képességében rejlik, hogy olyan stratégiára kényszeríti a játékost, amelyet eddig még nem csinált, olyan köntösbe bújtatva a valós idejű stratégiát, amellyel eddig játék még nem rendelkezett. A Ground Control rendkívűl jól megtervezett motorral rendelkezik, amely összekapcsolódik a legjobb kamera rendszerrel, amit 3D stratégiában láthattunk. Gyönyörű grafika, egyedi történet mesélési módszer, és néhány nagyon jól kivitelezett küldetés teszi a Ground Control-t győztessé majdnem minden kategóriában.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások