2016. augusztus 3. 20:08, Szerda
Egy-két kivétellel veszteségről számoltak be a jól ismert nevek, nagyot változott a helyzet.
Az elmúlt napokban több jól ismert szereplő is közölte saját negyedéves eredményeit, ezek közül válogatunk most, hogy részletesebb képet kapjunk az okostelefonos szegmensről. A helyzet nem túl rózsás, hiszen a piacot korábban uraló cégek túlnyomó része veszteséges.
A Sony Mobile
vékonyka profitról adott hírt, ezt azonban csak a méretes leépítéssel tudták elérni, vagyis épp elég embert rúgtak ki ahhoz, hogy a szerény forgalom mellett is nyereségre tegyenek szert. Bár a PlayStation-vonalnak ezúttal nem kellett kompenzálnia a mobilos részleg veszteségét, a cég romló eladási adatokra számít, vagyis visszatérhet az utóbbi években megszokott állapot.
Az LG a maga részéről még saját zászlóshajója esetében sem tudott sok jóról
beszámolni. Őket szintén komolyan érinti a piac változó helyzete, mivel szinte mindenki beszerzett már magának valamilyen készüléket, ezeket pedig a legtöbb vásárló nem hajlandó kétévente lecserélni. A dél-koreai cég alig 14 millió példányt szállított le az elmúlt három hónapban, miközben a Huawei, az Oppo és a Vivo mind meghaladta ezt az eredményt, ők együtt pedig összesen 71,1 millió készüléken adtak túl. Az LG egyébként mintegy
2 milliárd dollárt fektet a hajlékony OLED-kijelzők fejlesztésébe, pontosabban az ehhez szükséges infrastruktúrába.
Komoly szereplőként jelenik meg a másik dél-koreai óriás, a Samsung, mely - szinte egyedüliként - telefonos forgalmát is
növelni tudta, köszönhetően a két zászlóshajónak, valamint a Galaxy A- és Galaxy J-sorozatnak. Külső források szerint ők 78 millió darabot értékesítettek a három hónap során, ezzel pedig a mobilos részleg maradt az egyik húzóágazat.
Az Apple a maga részéről az egymilliárdos álomhatár átlépését
ünnepelte a napokban, ami nyilván fontos mérföldkő, bár az iPhone eladások az utóbbi hónapokban ismét süllyedni kezdtek, számukra a tavalyi utolsó negyedév volt a csúcspont. Ez mindössze két évvel követi az 500 milliós állomást, vagyis egy igencsak kellemes időszakon vannak túl, de a piac beszűkülésének jelei itt is jól láthatók, ami nem sok jót vetít előre.
A Microsoft egyértelmű vesztesként tűnik itt fel, ők az egy évvel korábbi eredményhez képest 71 százalékot rontottak, a most lezárult negyedévben például mindössze 1,2 millió Lumia okostelefont tudtak csak eladni, ez a szám pedig folyamatosan
csökken. A most lezárult 2016-os pénzügyi évben összesen 13,8 millió okostelefont értékesítettek, bár ezt 75,5 millió hagyományos készülék kísérte – ez utóbbi üzletágat azonban a Foxconn veszi át, ahogy arról mi is
írtunk.