Deus Ex

Deus Ex

2000. július 12. 16:33, Szerda
Grafika: Az Unreal erősen feljavított motorját használva a Deus Ex látványvilága kb. olyan jó, mint bármely mai FPS a piacon. Van pár gond, a karakter modelezés nem olyan gördülékeny, mint az olyan játékokban, mint pl. a Quake3: Arena és a szájmozgás szinkronja sem túl jó, de egészében véve elég kellemesen néz ki. A pályák szerkezetének változatossága kitűnő és a táj drámai változásai a játékot és az érdeklődést mozgásban tartják. A Deus Ex remekül használja a színeket és a fényforrásokat, de mint a Thief sorozat, ez is túl sötét néhány helyen. De a kidolgozás részletessége igazán összehasonlíthatatlan. Mindazok közületek, akik olyan következő generációs kártyával rendelkeztek, mint a GeForce vagy a TNT sorozat, nyugtalanok lehettek azon teljesítmény miatt, amelyet a Direct3D API produkál. Eleinte úgy találod, hogy a Deus Ex ezen része hiányos, de helyrehozhatod a problémát a frissebb driverekkel. Az Nivida 5.22-es driverei nem megfelelőek és FPS esést okozhatnak, valamint hang akadozást. Frissíteni 5.30-as meghajtóra jó ötlet azok számára, akiknek problémáik voltak Direct3D alatt. Több, mint 50%-os fejlődést tapasztalhatsz az 5.30-as driverekkel a 64 megás GeForce2-es kártyákkal. Ennek ellenére a Deus Ex elég izmos rendszert igényel, hogy igazán megmutathassa látványvilágát és a Pentium II tulajdonosok használhatják a játékot egy érvnek a bővítésre.

Kezelőfelület: A tárgylista kezelése meglehetősen egyszerű, mint ahogy az állapot irányítása és a karakter beállítása is. Minden teljesen személyre szabható és billentyűparancs rendelhető minden egyes feladathoz. Nagy számú olyan bonyolult kezelőfelület van benne, amelyeknek együtt kell működniük szerkezetükben a sikerhez és az Ion Storm félelmetesen jó munkát végzett azért, hogy ezen dolgok könnyű azonosítását biztosítsák. Az olyan dolgok kezelése, mint pl. a fegyverzet, elég egyszerű és az az elhatározás, hogy a lőszer és a kulcsok automatikusan tárolódnak a tárgylista elindítása nélkül, nagyon jó dolog. Míg a kezelőfelület megszokása bele fog egy kis időbe telni, biztos lehetsz benne, hogy egy kis átalakítás után a legtöbb ember meg fogja tudni oldani, hogy a Deus Ex az ízlése szerint működjön.

Ámbár azért van egy pár panasz is, amelyet meg kell említeni. Az összes ellenséges tárgy felvételének szükségessége ahhoz, hogy fel tudjuk venni a testet és elvigyük valahova, fő okozója a fejfájásnak. Mint a Thief-ben, itt is fontos az, hogy az akcióink titokban maradjanak és semmi sem okozhat nagyobb bajt, mint egy eszméletlen vagy holt test heverése ott, ahol nem kellene. Sokszor kellett gyorsan elvinnem a leütött ellenséget, de nem tudtam, mivel még volt nála valami, miközben a tárgylistám betelt. Azt is megfigyeltem, hogy néhány tárgy a játékban majdnem használhatatlan. A páncélok, a levegőztetők és a védőszemüvegek például mind ilyenek. A Deus Ex-ben vannak olyan tárgyak, amelyeknek elektromos töltöttségük van, mint pl. a páncél, amelyet ha egy bizonyos ideig viselünk, megsemmisül és nem jelenik meg a tárgylistában többet, ha már egyszer lemerült. Volt olyan eset is, hogy 3500-at fizettem egy éjszakai látószemüvegért, amely kevesebb, mint 5 percig tartott. Mivel ezeket a dolgokat nem lehet újra tölteni és miután egyszer használtuk, nem lehet letenni, a hatékonyságukat korlátozottá teszi és csökkenti a játékmenet értékének egészét. Azonban ezek csak csekély hibák és a kezelőfelület pontozására nem hatnak ki jobban, mint egy pont.

Játékmenet: Majdnem leírhatatlan. A Deus Ex játékmenete semmi máshoz nem hasonlítható, ami ma a piacon kapható. Minden értelemben kétség kívül ez az egyik legjobban kidolgozott és legkifinomultabb valaha kiadott RPG és ugyanígy az egyik legintenzívebb FPS akció játék, amelyet az utóbbi három évben kiadtak. Valóságban, a Deus Ex az, amilyennek akarod - igen, ilyen nyitott. Nem lehet mondani, hogy a játékmenet teljesen nem-lineáris, nem tudom, hogy lehetséges-e ilyesmi egyszemélyes módban. Azonban ez a “leg-nem-lineárisabb” egyszemélyes játék, amelyet valaha kiadtak. Az egyenes első küldetés előtti tájékoztatástól a sokkoló többféle végekig a játék gyakran meglepő és sohasem unalmas.

Az a játék, amelynek ilyen nagyszerű története van, tele áskálódással, hátbatámadással, titkos naplókkal, politikai harcokkal és szociális fenyegetéssel, olyan erőteljes, hogy bizonyosan leköti játékosának összes szabad percét. Nem számít, milyen stílusú játékot szeretsz - akció, RPG, vagy takikai harc - mivel a Deus Ex elegendő ahhoz, hogy mindezeket kielégítse még a legelfogultabb játékos számára is. A multiplayer mód hiányát meg kell említenem, de a hiánya semmiféle hatással nincs az egész játékra.

Hangeffektek: A Deus Ex-ben néhány olyan párbeszéd található, amelyek a legjobbak azok közül, amit valaha halhattunk. Az összes beszélgetés rendkívül jól megírt és közel olyan jól előadott. A hangsúlyozás általában jó és a karakter párbeszédek dinamikus természete le fog taglózni. Különösen tetszett JC Denton hangja: mély és könnyen felismerhető. A hanghatások maguk szintén magas színvonalúak. Ez minden bizonnyal olyan élmény, amelyet csak fejhallgatóval lehet teljesen felismerni, de ha egyszer tökéletesen felszerelkeztünk, a hanghatások szerepe a játékmenet szempontjából lényegesebbek lesznek, mint bármely más eddig kiadott játékban.

Zene: Tényleg semmi rossz nincs a zenében, tény az, hogy elég jó, de nem ér fel ahhoz a standardhoz, amely a játék többi részét jellemzi. A zene techno ízesítésű vagy zenekari stílusú is lehet és gyakran nem gyors ütemű. Maga a minősége kellemes, de az időzítése és ahogy feltűnik bizonyos akciókban, amelyek a képernyőn zajlanak, még lehetne tökéletesebb. Ha a zenét jobban használták volna a hangulat beállításához, takarékosabban emelték volna vele a feszültséget vagy ijesztő elemeket tettek volna bele, jóval hatásosabb lett volna. Ehelyett a zene majdnem egész idő alatt szól, amely a végére már kicsit ócskának tűnik.

Intelligencia és nehézség: Akár a forgatókönyv őrült szintje vagy az NPC-k és ellenségek általános tájékozottsága miatt, ez a játék a legokosabb, amivel valaha találkozhattunk. A számítógép irányította alattvalók jól tájékozottak a környezetük felől és különösen a tudatában vannak JC Dentonnak. Húzz elő egy fegyvert Hong Kong belvárosában és az utca állandó látogatói gyorsan elhúznak, vagy egy doboz szódavizet ledobnak a lépcsőn és a cirkáló őrök elkezdnek kiváncsiskodni. Az ellenségek utánpótlásos stratégiát használnak és felhasználják környezetüket céljaik elérése érdekében. A legtöbb esetben a számítógépes alanyok nagyon figyelmesek, a fülüket és a szemüket egyaránt használják, hogy kiértékeljék a körülöttük lévő környezetet. Azt nem lehet mondani, hogy a Deus Ex az összes MI parancsot hibátlanul végrehajtja, egyáltalán nem. Vannak alkalmi hézagok az MI rutinban, ahol az egységek nem megfelelően reagálnak és néha egyáltalán nem is reagálnak semmire, de ezek a kivételek és nem az általános szokás. Nehézség tekintetében a Deus Ex olyan kemény lesz, amilyet csak szeretnél. Négy nehézségi szintből, a könnyűtől a valóságosig, mindenki megtalálhatja az ízlésének megfelelőt.

Összegzés: A Deus Ex az FPS-ek elemeit kombinálja a kemény RPG-vel, de olyan jól, ahogy eddig még egy játék sem. Ezen kívül jó története van, erőteljes kezelőfelülete, néhány jó párbeszéde és sok érdekes karaktere. A legjobb az egészben, hogy mindezen csodák egy példátlanul kidolgozott nagyságú és hatáskörű világban helyezkednek el. A Deus Ex valóban szórakoztató élményt biztosít, a játékost a székbe ragasztva az egész kaland alatt. Egyike azon kevés egyszemélyes FPS játékoknak, amelyek hatalmas mértékű újrajátszási lehetőséget kínálnak. Ha egy olyan kiváló élményre vágysz, amely hat az elmédre, a testedre és a lelkedre olyan szinten, ahogy csak a legnagyobb játékok képesek, akkor itt a Deus Ex - fel fog emészteni.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások