Earth 2150

Earth 2150

2000. július 14. 15:31, Péntek
Hogy még fontosabb legyen ez a terület, hatalmas szállítókkal mozgathatsz egységeket a fő- és a küldetésbázis között. Így kipótolhatod a küldetés elején kapott egységeket, vagy átviheted az egységeidet egyik küldetésről a másikra. Továbbá folyamatosan el kell tárolnod a nyersanyagot az evakuáló hajó megépítéséhez, ami a küldetéssorozat végét jelenti. Ez sokkal átgondoltabb erőforrás kezelésre készteti a játékost, akinek mindig fel kell állítania egy fontossági sorrendet: Megtartod a pénzt, és egységekre költöd? Odaadod a pénzt az evakuáló hajó építésére? Vagy egyszerűen elküldöd a főbázisra, hogy több pénzed legyen a következő küldetésben. A küldetésekben kémkednünk, harcolnunk kell, vagy nyersanyagot gyűjtenünk. Ez elég unalmasnak és szokványosnak hangzik, de a fentebb leírt újítás és más játékmenetbeli elemek érdekessé és izgalmassá teszik a játékot.

   

Gyakorlatilag szokássá vált az RTS játékokban, hogy több különböző fajjal játszhatunk, de az Earth 2150 el akarja hagyni ezt a szokást. Mindegyik csoport történelme és attitűdje hatással van stílusára és taktikáira. Például az UCS robotokra hagyja az irányítást, így a teljes evakuációs flotta, a hadsereg és a civil egységek robotokból állnak. A hatalmas Eurázsiai Dinasztia viszont már-már elavult fegyvereket használ, többnyire a Szovjetunió arzenáljából. Így ez a csoport inkább hagyományos egységeket, tankokat, harci helikoptereket és hajókat használ. Azonban támadóerejük jelentős, hiszen idejük nagy részét a hódításnak szentelték és éppen ezért védelmi erőik gyengék. A Lunar Corporation nem sok időt fordított a haditechnológia fejlesztésére, így ők a leggyengébbek a csatákban. Viszont nagyfokú tudományos eredményeket értek el, így sokkal jobban tudnak védekezni, még olyan indirekt formákban is, mint az időjárás irányítás. Mivel mindegyik csoport más képességekkel és egységekkel rendelkezik, a játékosnak különböző játékstílust kell kifejleszteni mindegyik esetében.

   

Bár minden konfliktus megnyerésében fontos szerepet játszik a stratégia, az egységek és az épületek képezik a vázát az ilyen műveleteknek. Ebből a szempontból az Earth 2150 nagyon sok választási lehetőség elé állítja a játékost, bár ez első pillantásra nem tűnik fel az embernek. Például mindegyik csoportnak van egy építő egysége, amivel a szükséges épületeket lehet megépíteni. A hagyományos RTS forma szerint a további épületekre a hadsereg és nyersanyaggyűjtő egységek elkészítéséhez van szükség, feltéve hogy van pénzünk és áramunk. A harci egységeid kifogyhatnak a lőszerből, ami harc közben végzetes lehet, ezért építened kell ellátó épületeket, amiből légi járművekkel lőszert szállíthatsz az egységeidnek. Mindegyik csoport rendelkezik egyedi egységekkel a megszokott egységeken kívül. Például csak a Lunar Corporation tud Sonic Cannon-t, vagy Weather Control Center-t. Az ED használhatja csak a kommunikáció zavarására szolgáló Noise Generator-t, és csak ők használhatnak nukleáris fegyvereket. Ez felszínesen nézve csak a megszokott különbségeknek tűnnek, de gyakorlatban nagyon jól megkülönböztetik a csoportok harci stílusát és személyiségét.

   

Van még egy elem a hagyományos RTS játékokban, ami triviálisnak számított, de az Earth 2150-ben mégis határozottan érezteti jelenlétét. Ez az elem a környezet. Gyakran szemerkél az eső a csatatéren, és az is előfordulhat, hogy hóviharban kell irányítanod egységeidet. Ezek a viharok nemcsak rontják a látást, hanem hatással is vannak az egységekre. A hóviharok például ötödére csökkentik az egységek látótávolságát, míg az eső az egységek sebességére és manőverezési képességeire van hatással. Még a szélnek is jelentősége lehet, mivel a szélviharban nem tanácsos légierőt használni. Az idő múlásának is van jelentősége, mivel nappal és éjszaka más látási viszonyokra számíthatunk, különböző harci taktikák bevetésére kapva ezzel lehetőséget. Mivel az Earth 2150 teljesen 3D-s, a környező terepet is kihasználhatjuk. Ha az ellenséges tankok könnyűszerrel átvágnak egy szoroson, áss pár árkot és nézd meg, hogy így hogyan tudnak haladni. Ha gyorsan át akarsz kelni egy folyón, építs hidat. Egy hegycsúcsot is lelapíthatsz, ha stratégia fontosságú ágyút akarsz helyezni rá. Azonban a legérdekesebb része a környezetmanipulációnak az, hogy földalatti alagutakat áshatunk. Bizonyos technológia fejlettségi szinten beáshatjuk magunkat a föld alá és az ott ásott alagutakba rejthetjük érzékeny egységeinket, vagy eláshatunk az ellenség bázisáig. Fantasztikus, hogy így lehet alapozni stratégiákat a környezetre, ami nagyot dob a játék összhatásán.


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások