Earth 2150

Earth 2150

2000. július 14. 15:31, Péntek
Grafika: A grafika kiválósága élénken jelentkezik az Earth 2150 nyitó mozijában és nagyon kíválóan enyészik el a játék folyamán. Mindegyik csapat kezelőfelületének képernyője különbözik megjelenésében, mindegyik tükrözi tulajdonosának személyiségét: Az ED nagyon haszonelvű, nem nagyzolós, míg a technikailag fejlettebb LC ügyes és futurisztikus. Az egységek megfelelő megjelenése tükrözi céljukat, könnyen megkülönböztetheted a rakéta lövő tornyát a golyóköpő automata ágyújától. Tény, hogy ezek a kis részletek tesznek egy játékot közel tökéletessé. A fegyvereket nézve, például: a fegyverek visszarúgnak tüzelés közben, a gránátok, amelyek célt tévesztenek, nagy port kavarnak fel, és a könnyen látható rakéták fokozatosan növekvő füstcsíkot húznak. Rengeteg említésre méltó példa van még, mint a kis radar, mely az épületek tetején pörög, a fényszórók, melyek megvilágítják a hideg, sötét éjszakát és a füst, melynek mozgása jelzi a szélirány megváltozását. A terep is nagyon jól kidolgozott, lejtős hegyekkel, csipkézett sziklákkal és dimbes-dombos hegyekkel és völgyekkel jól néznek ki. Az időjárás effektjei is egyaránt jelentősek, egy erős esőzés vagy hóvihar gyakran tűnik fel, nem csak a kilátást csökkentve rendkívül hatásos módon, de csodálatos látvány is. Ha a csapataidat is éri, a hó lassan felhalmozódik rajtuk, mely fokozatosan elolvad, ahogy akcióba lépnek. Sajnos ezek az effektek valóban élvezetesek csak erős gépeken lesznek, ennél kevesebb egy kegyetlen, végigsöprő csatát egy lassú, hullámzóvá változtat, annak ellenére, hogy 1024x768 van beállítva vagy 640x480. Mivel az időjárás kikapcsolható, ez nem olyan szörnyűséges probléma, de figyelemreméltó, hogy sok játékos képtelen lesz megbecsülni az eső áztatta csaták hangulatát.

Kezelőfelület: Egy olyan bonyolult játék, mint az Earth 2150, semmilyen nézőpontból nem gondolható egyszerűnek, legkevésbé azon információ mennyiségét tekintve, amelyet biztosítania kell a játékos számára. Az egységek típusa, eltalálásának mértéke és a termelés folyamata meglehetősen alapos megjelenítést kapott, habár vannak bizonyos nézetek, amelyek megfejtése igényel némi erőfeszítést. Például egyeseknek hunyorítaniuk kell majd, hogy meglássák az egységek lőszerkészlet csíkját, amely komoly probléma lehet, különösen a heves csaták közben. Mégis, a kitűnő kamerarendszer majdnem eltünteti ezeket a hiányosságokat, mivel csak pár egyszerű klikk és mozgás az egérrel kell ahhoz, hogy a kívánt nézetet kapjuk a terepről. A tetemes mennyiségű opció is elismerésre méltó, mint az irányítás, hangok, grafika részletessége és sok más állítható még be valamilyen módon.

Játékmenet: Az összes RTS játék megvalósítja azt a klasszikus ötletet, hogy három eltérő érdekszövetség közül választhatunk, habár az ilyen esetek gyakran unalmasak és általánosak. Az Earth 2150 kellemesen kerüli ezt meg azzal, hogy eltérő lehetőségeket biztosít mindhárom csoport számára. Az Eurasian Dynasty-val játszva például jóval erősebb hadsereget kapunk a másik kettőnél, agresszívabb játékstílusra kényszerítve ezzel. Az ED-k nukleáris kapacitása és egyedi egységei szintén megváltoztatják a csaták szívverésének ütemét, ezáltal jóval eltérőbb élményt nyújtva, mint a jóval konzervatívabb Lunar Corporation. Az eltérések ezen csoportok között valóban jelentősek és jóval jobban kiterjesztik a játék élethosszát, mint más mindennapos játékok. Az Earth 2150 újításai valóban megérték azokat az erőfeszítéseket, amelyeket belefektettek. Egyensúlyozni a pénzállományt a fő és a másodlagos bázis között valóban bonyolult feladat és ez az, amelyet csak bizonyos fokú tervezéssel oldhatunk meg. Ha az összes erőforrásodat csak egy bázisra költöd, belebuksz pár rövid küldetés alatt. Az erőforrások túl egyenletes elosztása rossz időben viszont azt eredményezi, hogy egy kisebb sereget birtokolsz, mint amilyen kellene. Megtanulni megfelelően felbecsülni az igényeinket és azt, hogy miképp valósítsuk ezeket meg, olyan döntő képesség, amit szükség lesz kifejleszteni a játék közben és ez csodálatos élmény.

Míg az Earth 2150-ben sok olyan elem van, amely megtalálható a műfaj tipikus játékaiban, mint a kutatás, a nyersanyag kezelése és a csaták egymás után, a terep és az időjárás változása hosszú távon elegendő új és érdekes lehetőség a beleunt és cinikus játékos számára. Képzeld el, hogy képes vagy megmaradt csapatoddal belemenni egy alagútba, hogy elkerülj egy rosszindulatú támadást, miközben berobbantod a bejáratot a biztonságod érdekében, majd kiásod magad az ellenséges vonalak mögött egy gyors és ravasz támadás miatt. Ez nem csak frissítő, hanem nagyon szórakoztató is. Ha már képes leszel lövészárkot létesíteni, a terepet kiegyenlíteni és hidakat építeni, számos olyan bevezető utat hagytál magad mögött, amely fejlesztette sokat látott stratégiádat, miközben tízszeresére bővítette a bonyolultságát. Egyszóval, ez remek móka.

A multiplayer mód erősen jelen van az Earth 2150-ben. A játékosok először kipróbálhatják a dolgot Skirmish módban, amely alapvetően egy multiplayer játék számítógépes karakterek ellen. Másfelől, az MSN Gaming Zone szerverei gyorsak és nagyon stabilak azon játékosok számára, akik más emberekkel szeretnék megméretettni tudásukat. Természetesen nincs hiány a játéktípusokból, összesen hat darabot találunk. Ez áll a Kill 'em All-ból, egy alap deathmatch-ből, egy Earn Money-ból, amely a játékosokat a nyersanyagért való tolakodásra készteti, a Hide-n-Seek, amely alapvetően egy Capture the Flag változat, ahol lehetőség van elrejteni a zászlót épületekben. Ebből a hatból a stratégia mentes Arena enyhén ócskaság, de a másik öt elég erős ahhoz, hogy kielégítően kárpótoljon. A számos olyan opcióval, amely segítségével beállíthatjuk a játékot, az Earth 2150 egy jó, hosszú életű multiplayer játéknak tűnik.

Hangeffektek: Az Earth 2150-ben a hangok többsége megfelelő és jól kivitelezett, a hangok egyre jobban hallhatóak, ahogy egyre közelebb kerülünk. A tank motorjának bőgése vagy az erőszakos akadozása a működő ágyúnak könnyen megkülönböztethető egymástól és valahogy segít emelni a hangulatot. Ugyanígy, a beszédhangok is kicsivel átlag felettiek, az eltérő karakterek beszéde tükrözi örökségüket: az Eurasian-oknak kifejezetten oroszos élük van, míg az UCS robotos búgása erősen fémes és lélektelen árnyalatú. Sajnos az audió utasítások állandóan ismétlődnek, ha kiválasztasz egy egységet mozgás, támadás vagy bármely parancs kivitelezése céljából. Elég kiábrándító pár küldetés után pontosan ugyanazokat a kifejezéseket hallani egymás után.

Zene: Akár egy sürgető, zenekari harci induló vagy egy rockos témájú dal, a zene mindig passzol az eseményekhez és a megfelelő időben ugrik a játékba. Például hallgathatsz egy majdnem békés dallamot, amint a csapataid közömbösen megvizsgálnak egy partvonalat, amikor hirtelen belebotlanak egy ellenséges szakaszba, mely nyersanyag után kutat. Az enyhe zene gyorsan egy sürgető és energikus harci dallá alakul, ahogy az erőid megtámadják az ellenséget. Amint az ellenség megsemmisül, a harci dallam lehalkul és újból megjelenik a lágyabb zene. Ha több szám lenne, a zene kiemelkedő lenne a sima nagyszerű helyett.

Intelligencia és nehézség: A legtöbb szerepben az ellenség MI-je jó, megbízhatóan kihívó. Sokszor meg fogsz lepődni azon, hogy milyen gyakran kezd pusztulni a bázisod egy gyors tanktámadástól, vagy a látszólag megsebesült ellenfeled hogyan vezet egy eléggé alattomos és halálos támadásba. Bár a saját egységeid MI-je is ilyen jó lenne! Gyakran leszel csalódott, amint látod, hogy tankod ellenséges területre téved, ahol brutálisan lemészárolják, amikor eleinte megadtad neki, hogy tartózkodjon attól a területtől. Az egységek útkeresése is könnyen csődöt mond, amikor a csapatok bezárt területen utaznak, gyakran ütköznek egymásba és azután egy tízperces kerülőutat tesznek egy hegy körül. Ez kissé gyakran történik meg és nem úgy tűnik, hogy olyan dolog, amelyet a nehézség beállításával meg lehetne szüntetni. Míg ez utóbbi használható az ellenséges tűzerő hatékonyságának és a terep taktikai kihasználásának csökkentésére, így is lesznek bámulatosan nehéz küldetések. Más szóval, ez a játék olyan, amelyet sok kezdő abba fog hagyni a nehézsége miatt, míg a veteránok jó, kemény kihívást fognak benne találni.

Összegzés: Az Earth 2150 kétség kívül kimenekült elődjei buta árnyékából, hogy egy jól megcsinált, nagyon bonyoult és csodálatos játék képében bukkanjon fel. Habár a hagyományos RTS minta, az "építs épületeket, gyűjts nyersanyagot, építs nagyobb épületeket" határozottan behatárolja ezen játékok alap játékmenetét, nem szabad lebecsülni azokat a fejlesztéseket, amelyeket itt felmutattak. Az időjárás és a nappal/éjszaka váltakozása teljes hatású és az okos tábornok keze megfordíthatja a háború menetét. Az erőforrásokkal és az egységekkel való egyensúlyozás nem csak egy küldetésben vannak, hanem az egész hadjáraton keresztül, amely szerencse a stratégiai zseniknek és ehhez jön még az alakítható terep. Ha ehhez még egy hihetetlenül kidolgozott látványvilágot teszel, az Earth 2150 egy olyan játékká válik, amely megéri, hogy a többi RTS mellé tegyük a játékkollekcióba.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások