A Volkswagen költi a legtöbbet kutatásra

A Volkswagen költi a legtöbbet kutatásra

2016. október 26. 23:57, Szerda
A világon egyetlen más cég sem költ ennyit fejlesztésre.

A Strategy& tanulmánya szerint a német autógyártó a 2016 júliusától kezdődő pénzügyi évben összesen 13,2 milliárd dollárt költ kutatásra és fejlesztésre. Ez 400 millió dollárral több az egy esztendővel korábbi összegnél. A Volkswagen éves bevétele egyébként 200 milliárd euró. A második helyen a Samsung, míg a harmadikon az Amazon található 12,7, illetve 12,5 milliárd dollárral. A dobogóról éppen leszorult az Alphabet (12,3 milliárd dollár), az Intel (12,1 milliárd dollár) és a Microsoft (12 milliárd dollár). Az Apple a listán a 11., a kaliforniai konszern 8,1 milliárd dollárt költ kutatásra és fejlesztésre.

Az 1000 legintenzívebben kutató társaság közül 381 képviseli az Amerikai Egyesült Államokat, míg az európai vállalatok száma az előző évi 244-ről 223-ra csökkent. Ez a trend pedig a következő esztendőkben is folytatódhat. A listán lévő első száz vállalkozás összesen több mint 680 milliárd dollárt ad ki ebben az üzleti évben kutatásra és fejlesztésre. A leginnovatívabb cégek listáját az Apple vezeti, a második az Alphabet, a harmadik a 3M, míg a Tesla Motors a negyedik, az Amazon pedig az ötödik. A Top10-be bekerült még a Samsung, a Facebook, a Microsoft, a General Electric és az IBM is. A tíz konszern közül kilenc az USA-t képviseli, csak a Samsung lóg ki ebből a szempontból a sorból.

2013-ban is a Volkswagen költötte a legtöbbet fejlesztésre, az akkori összeg 11,4 milliárd dollár volt. Akkor a második helyre a Samsung került és a Top10-ben volt még az IT-cégek közül az Intel és a Microsoft is. A Volkswagen a tavalyi botrány után előre menekült, s a 3D nyomtatás, a virtuális valóság szemüvegek és az új elektromos járművek felé fordultm, emellett a gyártó erősíti a mesterséges intelligencia kutatásait is. Legújabb projektjük egy következő generációs hálózatba kötött járműplatform, melyet az LG-vel közösen fejlesztenek. Ez a rendszer a felhőtechnológián fog alapulni és a sofőröknek digitális hozzáférést kínál majd például az okosotthon-technikákhoz és a helyhez kötött szolgáltatásokhoz.

A cég célja, hogy a vezetők az intelligens eszközöket és funkciókat (világítás, biztonsági rendszerek, háztartási berendezések stb.) az útjaik során is vezérelhessék és ellenőrizhessék. Megalkotnának ezenkívül egy új értesítési központot, amely az üzeneteket intuitív módon és biztonságosan továbbítaná, továbbá a vezetőnek optimalizált ajánlásokat fogalmazna meg valós időben. Végül, kifejlesztenének következő generációs úgynevezett infotainment technológiákat a hálózatba kötött autókhoz. Thomas Form professzor, a Volkswagen elektronikai és járműkutatási vezetője kiemelte, hogy a digitalizálási programjaik során mindig az ügyfeleik állnak a középpontban. Az emberek számára a kényelem, a biztonság és az energiahatékonyság az igazán fontos.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások