Dark Reign 2

Dark Reign 2

2000. július 26. 22:15, Szerda
Sok küldetésben, legyen szó egyjátékos vagy multiplayer küldetésről, az adott szituációban egy specifikus egységet kell használnod, mivel egy egység sem domináns a játékban. A Dark Reign 2-ben nem válik be biztosan a megszokott tank roham a számítógép és emberi játékos ellen sem. Még a lopakodó és nehéztüzérségi módszereket is könnyen ki tudja cselezni egy tapasztalt játékos. A Pandemic számos jó döntést hozott, és ezeket jól le is tesztelte az építkezés, az egységek ára és az építési idő szempontjából. Az egyes szintű épületek és egységek nem kerülnek sokba a kezdeti nyersanyagmennyiséghez viszonyítva, és ez igaz a védelmi épületekre, például az ágyúkra is. A Dark Reign 2-ben a támadó és védekező szellemű játékosok ugyanakkora esélyt kapnak a győzelemre.

Klikk ide!   Klikk ide!

A két küldetéssorozatot az átlagos RTS játékosok is végig tudják játszani. A játékban négy standard nehézségi fokozatot találhatunk, és bár nincs gyakorló mód, az első küldetésekben megtanulhatjuk a fontosabb dolgokat. Az egyjátékos mód üteme elég korrekt, de meglehetősen nehézzé válik az utolsó küldetésekben. Szerencsére bármikor menthetsz, amire újabban a vetélytársak nem adnak lehetőséget. Újabb érdekes aspektus az instant-action és az online mód. Az előbbit saját játékstílusodhoz igazíthatod. Kiválaszthatod a térképet, az MI játékosok számát, ki-be kapcsolhatsz bizonyos elemeket és beállíthatod a nyersanyag mennyiségét. Ugyanezeket az opciókat találhatjuk a multiplayer módban, amiben akár 32 játékos is játszhat. A Sierra Won.net-én keresztül vagy TCP/IP-n a Dark Reign 2 a Total Annihilation-höz hasonlóan multiplayer módban éri el a legnagyobb sikereket.

Klikk ide!   Klikk ide!

Azok az elemek, amiktől az egyjátékos mód annyira jó, az online élményben is éreztetik hatásukat. A jól kiegyensúlyozott, de mégis egyedi szembenálló felek ugyanazt a minőséget képviselik, amik sikeressé tették a Starcraft-ot. A Dark Reign 2 multiplayer módja egy a játék erősségeinek, mivel nem érezni bennük a mesterséges intelligencia gyengeségeit. Az eredeti Dark Reign volt az első olyan RTS játék, amiben irányítani lehetett egy egység mesterséges intelligenciáját. Például azt, hogy viszonozza-e a tüzet, ha fenyegetik, vagy hogy mikor térjen vissza a bázisra javításra. A Pandemic megtartotta ezt az elemet a második részben is, és még ki is terjesztette az irányítás nagyságát.

Klikk ide!   Klikk ide!

Sajnos számos olyan jellemzőt kihagytak, amihez már hozzászoktak a veterán RTS rajongók. Bár erre nagy szükség lenne, a Dark Reign 2-ben sehogy sem tudjuk az egységeket vagy osztagokat formációba állítani. Bár lehetséges osztagokat létrehozni, azt már nem szabhatjuk meg, hogy milyen formációban harcoljanak. A Myth megmutatta ennek az opciónak az erejét, és a Shogun óta minden RTS játéknak elengedhetetlen kelléke. A Dark Reign 2 terepe olyan összetett, hogy a formációk hiánya sok felesleges állítgatáshoz vezet, amit elméletileg az MI-nek kellene elvégeznie. A formációk hiánya a következetlen útkereséssel párosulva igazi katasztrófát eredményezhet. A kanyonokban és szűk átjárókban gyakran láthatunk bedugult egységeket, amik így tökéletes célpontjaivá válnak a légitámadásoknak.

Klikk ide!   Klikk ide!

Egy másik frusztráló dolog, hogy nem szabhatjuk meg a mozgást. Az nagyon szép, hogy a Dark Reign 2-ben minden egység más sebességgel mozog a tereptől függően, de az zavaró hogy az osztagnál ezt a mozgást nem tudjuk szabályozni. Ha egy nagy csoportot akarunk A pontból B-be mozgatni, akkor annak az lesz az eredménye, hogy szétszóródnak és egyesével fognak menni. Ez nagyon sok problémát eredményez, főleg ha megtámadják az egységet. Ismét kis állítgatásokra van szükség, hogy a 12 fős csapatunkat ne tudja akár 6 fő is elpusztítani. Ez még elfogadható az első küldetésekben, de a későbbiekben és a multiplayer módban már rendkívül zavaró.

Ennek ellenére a Dark Reign 2 nagyon élvezetes. Nagyon jó, hogy építhetünk pár gyalogos egységet, elküldhetjük őket felderítésre, és közben építhetjük a bázisunkat, hogy meghódítsuk a világot. A grafikáról eddig még szó sem esett. A legjobb maradt a legvégére. A Myth óta egyetlen stratégiai játék sem gyakorolt ilyen hatást a számítógépes grafika világára. Az ilyen fajta magasztalás inkább illene egy FPS játékra, de a Dark Reign 2 egyszerűen csodálatos. A Pandemic új engine-e mindent elsöpör, amit eddig a stratégiai műfaj látott, és könnyen válhat az év egyik legszebb játékává. Sehol sem látni ilyen háromdimenziós dombos terepet. A Dark Reign 2 hihetetlenül néz ki, és bár vannak problémák az interfésszel és az MI-vel, nagyon jól játszható.


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások