Dark Reign 2

Dark Reign 2

2000. július 26. 22:15, Szerda
Grafika: A Dark Reign 2 grafikája olyan gyönyörű 3D tájat kínál, amilyen eddig ritkán volt. A terep változatossága a megsemmisített város törmelékétől a nukleáris népirtás óriási fagyott földjéig terjed. A tavak és vízesések fákkal vannak körülvéve és a buja fű végül átadja helyét a kopár sivatag homokdűnéinek. Mindez kiegészítve az időjárás effektjeivel, amely magába foglalja az esőcseppek esését a folyómedrekbe és a hóvihar-szerű hófuvást, a Dark Reign 2 Carmack szintű vizuális hatást biztosít. A grafikai előrehaladás nyilvánvalóan nagy és tartalmaz színes fényeket, 1600x1200 felbontást, 32 bites színmélységet és hihetetlen napszakváltakozásokat. A Dark Reign 2 képviseli a legújabb grafikai technológiát, és ezt oly módon teszi, hogy nem ellenséges a lassabb gépekkel sem. A grafika minden szempontból erős, beleértve a sok mozit, amelyet a játék motorjával készítettek. A fegyverek effektjei, a robbanások és a hangulat tartalma mind félreismerhetetlenül csúcs.

Kezelőfelület: A kezelőfelület tiszta és tömör, elég egyszerűen megérthető és használható. A Dark Reign 2 berendezése okos, és rengeteg információt közöl, feltételezve, hogy ismered az összes szimbólum jelentését. Amint tisztában vagyunk a gombokkal, a játékos mindig tudni fogja, hogy mennyi taelon-t gyűjtött és mennyi a bázisa jelenlegi energiaszintje. Hozzátéve a csodálatos látványhoz, többféle módon nézheted őket. Képes vagy a Dark Reign 2 szuper kameráját úgy használni, hogy bármely területet bármely nézőpontból megtekints. Ez csodálatos előnyökhöz juttat, amikor a csatát és a betörést tervezed, megvizsgálhatod a területet, az egységeket és az épületeket mindenféle, eddig soha sem látott nézőpontból. A nézetet az FPS nézőpontból könnyen változtathatod egy nagy fölülnézetivé, a játékosnak lehetővé teszi a váltást a játékmenet elrontása nélkül. A Dark Reign 2 kamerarendszere bebizonyítja, hogy a 3D és a valós idejű stratégia képes együttműködni egymással, méghozzá elég kellemes módon.

Sajnos a Pandemic elfelejtett adni a Dark Reign 2-höz pár “más” tulajdonságot, amely szükséges a feltétlen sikerhez. Nem tudunk formációt alkotni, és nem tudjuk szabályozni a csapataink modorát és sebességét sem. Ezen kívül nem mellékeltek kezelőfelület parancsokat, amellyel ki lehetne választani egy bizonyos egységet a nagy csapatból. A legnagyobb hiányosság a kezelőfelületben a testreszabás hiánya. Nem lehet beállítani a billentyűzet vagy az egér elrendezését, és messze nem elég billentyűparancs vehető igénybe.

Játékmenet: A legtöbb esetben a Dark Reign 2 egy hagyományos RTS játék - gyűjts nyersanyagot, építs bázist és hadsereget, majd támadd meg az ellenséget. Az egyik változtatás a a Dark Reign 2-ben az eredetihez képest, hogy csak egy nyersanyagot kell gyűjteni. A Dark Reign 2 valahol olyan, mint a Command & Conquer a nyersanyag gyűjtésének szemszögéből, és a “támadd az aratót” taktika bizonyos fokig nagyon hatásos itt is. A nyersanyag területe a Dark Reign 2-ben általában rövid életű, és pár gyűjtő pillanatok alatt szétszedi a helyszínt. Ez arra kényszeríti a játékost, hogy több helyen is építkezzen, és attól függően, hogy milyen hosszú a játék, elképzelhető, egy játékosnak több mint 10 helyszínen vannak épületei. A dinamika a keresés, a bányászás és ezen helyek megvédése a konfliktus folyása közben, ez válik a játék egyik fő vonzerejévé. Nagy mennyiségű stratégiát foglal magába a térkép nyersanyagainak kezelése, és a Dark Reign 2 ezáltal a legjobb harcokat biztosítja. Az egységek alkotása is könnyen kezelhető. A várólista biztosítja a játékosnak, hogy csapatokat állítson fel anélkül, hogy a bázison lenne, és jóformán nincs mennyiségi korlát a csapatokra és épületekre vonatkozólag. A formáció hiánya, a szélsőséges útkeresési problémák és néhány agyatlan MI lépés csalódottságot okoz, amely negatív hatást gyakorol a játékmenetre. Azonban ezek az aggoldalmak az egyszemélyes kampányra vonatkoznak, és messze nincs ekkora hatásuk az online partyra. A hatalmas mennyiségű egység és fegyverzetük is nagyon klassz. A Pandemic nyilvánvalóan sok időt töltött azzal, hogy biztos legyen az ellenséges oldalak egyensúlyában és egyediségében. Bizonyos egységeknek természetes védelme van a másikkal szemben, amely az egységek kiválasztását kulcsfontosságúvá teszi. Míg a Dark Reign 2-nek nincs az a tapasztalt rendszere és helyspecifikus sérülési modellje, mint a Ground Control-nak, az egységek elég jók és egészében pozitív vonásúak.

Hangeffektek: A misszió eligazításon hallható párbeszédek és a jelentek segítik a történet haladását, ezt pedig minőség és profizmus jellemzi. Viszont a játékban az egységek által mondott szövegek kicsik kevésbé ragyogóak. Megkísérelnek humorosak lenni, ami nem megy és néhány parancselismerés ismétlődő lehet. A hangok többi része, mint a fegyverek és robbanások, meglehetősen átlagosak.

Zene: A közvetlenül a CD-ről szóló zene néha jó, de az idő nagy részében erőszakoskodó. A zenekari és ének melódiák kombinációja a techno ütemmel a Dark Reign 2-nek egyedi és futurisztikus hangzást ad, amely nem rossz. A zene folyamatosan ismétlődik, és akár egy nagy csata közepén vagy, akér egy kis felfedezést teszel, úgy tűnik, hogy semmi sem korlátozza a képernyőn folyó akciót.

Intelligencia és nehézség: A Dark Reign 2 négy nehézségi fokozatot biztosít a játékosoknak. A probléma ezekkel az, hogy nem számít, milyen nehéz vagy könnyű a beállítás, ugyanazokkal a problémákkal fogsz szembetalálkozni, amely csak és kizárólag az egységek mesterséges intelligenciájából ered - mind a sajátodéból, mind az ellenségéből. Egy hadsereg átirányítása egy szűk szoroson még a legtürelmesebb játékosnak is agyvérzést okozhat. A másik nagy gond az MI-vel, hogy milyen hülyék az egységek barátságos kapcsolata. Tételezzük fel, hogy van egy csapat gyalogság egy hegyen, és alulról támadják őket. Az egységek, amelyek az ellenség látókörében vannak, viszonozni fogják a tüzet, de az MI profil figyelmetlensége miatt a többi egység nyugodtan marad, ha nem látják az ellenséget, még akkor is, ha egy egység mellette darabokra szakad az ágyútűztől. Ez mindig így van a Dark Reign 2-ben és valódi fájó ponttá válik, amikor a hatalmas területen viszed át az egységeidet és több csapatod van több helyszínen. Viszont van egy jó oldala is a Dark Reign 2 MI-jének, és ez az egységspecifikus parancsok. A játékosok közvetlenül adhatnak parancsot az egységeknek és csapatoknak, hogy miképp álljanak hozzá a csatához, hogy mikor vonuljanak vissza, és mikor menjenek vissza a bázisra gyógyulni. Az egységek beállíthatóak őrködésre, járőrözésre, felfedezésre és “üss majd fuss” támadás elindítására. Az összes ilyen tulajdonság azért van a játékban, hogy lecsökkentse a játékos apró irányításának szükségességét a nagy csatákban. Elég rossz az, hogy a fent említett hiányosságok megakadályozzák ezen tulajdonságok lehetőségeinek teljes kiaknázását.

Összegzés: A Dark Reign 2 egy hatalmas fejlődés az elődjéhez képest, különösen a kinézet tekintetében. Kétség kívül ez az egyik legjobban kinéző RTS játék napjainkban, és a szuper kamera nézet arra rendeltetett, hogy a műfaj következő játékainak irányt mutasson és mérje teljesítményüket. A Dark Reign 2-ben rengeteg számos más tulajdonság van, amely megakadályozza, hogy korán elavulttá váljon. Feltűnően sok kitűnő online játékstílussal rendelkezik, és a fejlesztők elkötelezték magukat a folyamatos támogatás mellett, hetente biztosítanak letöltenivalót a játékhoz. Ha egy kellemes szerkesztő is világot látna, az bizonyosan nagy dolog lenne a közönség számára. Egészében a Dark Reign 2 egy pozitív példája annak, hogy az RTS műfaj miért foglalja magába a harmadik dimenziót is. A valahol hiányos kezelőfelület és a hibás MI ellenére a Dark Reign 2 csúcsminőségű élményt nyújt. Ha azt szeretnéd eldönteni, hogy melyik legújabb 3D stratégiát kellene megvásárolnod, a Dark Reign 2 egy jó választás. Nem annyira magas színvonalú, mint a Sierra erősen taktikai Ground Control-ja, de olyan jó vagy jobb, mint bármely más, beleértve az Earth 2150-et is.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások