Dogs of War

Dogs of War

2000. szeptember 11. 10:29, Hétfő

Kiadó: Talonsoft
Fejlesztő: Silicon Dreams

Minimum Követelmény: PII 266, 32MB RAM, 3D gyorsító, Win95/98
Hasonló játékok: Ground Control
Kategória: Real time stratégia
Forrás: Avault


Ma nem könnyű feladat real time stratégiai játékot fejleszteni. Az újítások egyre gyakoribbak, mivel ezeket egyaránt megkövetelik a rajongók és a technológiai fejlesztések. Mivel ezek az elvárások a markukban tartják a fejlesztők hajlandóságát valami új és eredeti kitalálására, néha egyszerűbbnek tűnik egy már létező modell felhasználása. Az utóbbi időben ez az álkreativitás az uralkodó irányzat, és nagyon sok játék, például a Warlords Battlecry vagy az Earth 2150 használ fel régóta meglévő sablonokat, hogy élvezetes, de túlságosan is ismerős élményt nyújtson a játékosnak. A Talonsoft abban a reményben karolta fel a Dogs of War-t, hogy az majd belopja magát a játékosok szívébe hagyományőrzésével és újításaival.

Klikk ide!   Klikk ide!

Akárcsak a legtöbb játék ebből a műfajból, a Dog of War is a nem túl távoli jövőben játszódik, melyben a kapzsiság és a felelőtlenség aggasztó következményekhez vezetett. A XXII. századra az emberiség a technológia segítségével két dolgot ért el: csaknem kimerítette a Föld természetes erőforrásait és feltérképezte a környező naprendszereket kolonizálható bolygó után kutatva. Az első kolónia a Primus IV volt, melynek ásványokban gazdag vidéke kiváló volt bányász állomás létrehozására.

Klikk ide!   Klikk ide!

Ezek a remények valósággá váltak, ahogy az első telepesek beköltöztek új otthonaikba, és példát mutattak az egész Földnek. Ez a dicsőség nem volt hosszú életű, mivel a bolygó eredeti alvó őslakosai, a Mantai-ok elhatározták, hogy visszaszerzik maguknak a bolygó felszínét. A támadás felkészületlenül érte a telepeseket, így a Földhöz fordultak segítségért - hiába. A Föld kormányainál süket fülekre talált a telepesek segélykérése, így azok magukra maradtak a fenyegetéssel szemben. Végül a Mantai-okat elsöpörték, de addigra a sokáig ostromolt kolónia demoralizálódott, és rossz szemmel nézett korábbi otthonára.

Klikk ide!   Klikk ide!

A bénító tragédia nyomán a Primus IV kutatói felfedezték az SL-18 nevű ásványt, amiről hamar kiderült, hogy jól használható katonai célokra. Többévnyi kereskedés után az SL-18-ért, a Föld legújabb császára megpróbálta kiterjeszteni hatalmát a kolóniára és nevetségesen magas adókat vetett ki rá. A még felépülőben lévő kolónia fegyveres felkelést szervezett és sajátjának tulajdonította a Primus IV-et. A Föld ezt nem tűrte, és elküldte elit Birodalmi Rendjét, hogy fojtsa el a felkelést, míg az SL-18-on meggazdagodott telepesek felbérelték a WarMonkeys nevezetű zsoldoscsapatot. Ebbe a kirobbanni készülő konfliktusba lépsz be, de egész biztosan nem a végső csatát kell felügyelned ebben a vad és véres háborúban.

Klikk ide!   Klikk ide!

A Dogs of War háttértörténete ismerősen csenghet az RTS rajongók fülében, és ugyanilyen ismerős lehet a játék mechanikájának zöme is. A játékosok választhatják a Birodalmat és a WarMonkey-kat is, s később pedig lehetőség lesz a Mantai-ok szemszögéből is megvizsgálni a dolgokat. Függetlenül attól, hogy kit választasz, minden küldetés ugyanolyan séma szerint zajlik le. Az akció előtt rövid eligazítás során ismerhetjük meg a küldetés céljait, majd miután eleget nézegettük a térképet és a többi vizuális adatot, egy újabb képernyőn egységeket vásárolhatunk, és azokat egyedi katonákkal szerelhetjük fel. Ha meg vagy elégedve az összeállítással, akkor csapataidat ledobják a megfelelő területre, ahol védekezned, támadnod kell, illetve kísérned kell valakit, hogy elérd a sikert az erőforráskezelés plusz izgalma nélkül.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások