E-business: csökkenő reklámkedv a hagyományos médiákban

E-business: csökkenő reklámkedv a hagyományos médiákban

2000. szeptember 23. 20:51, Szombat
Az Internetes cégek idén szorosabbra húzzák a nadrágszíjukat, és nem költenek sokat reklámokra az ünnepek ideje alatt. Az elemzők szerint ennek az oka az, hogy egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy költekezzenek.

Azok az e-kereskedelemmel foglalkozó üzletek, akik pazar reklámjaikkal tavaly elárasztották a televíziós csatornákat, idén behúzzák fülüket-farkukat. Miközben a 4. negyedévben a szokásokhoz híven megugrik a reklámozók száma, úgy tűnik, hogy az e-kereskedelemmel foglalkozók kesztyűskézzel bánnak a pénztárcájukkal, és nem fizetnek.

A legtöbbjüknek kevés már a tőkéje, ezért arra kényszerülnek, hogy kihagyják a karácsonyi reklámhadjáratot. Mások azt mondják, hogy a televíziós reklámozára fordított alapokat olyan területekre irányítják át, ahol sokkal hatásosabban hirdethetnek. A lényeg az, hogy a célközönséget (jelen esetben az online is rendszeresen vásárlókat) megérintsék.

"A pénzünket sokkal hatékonyabban, a célközönségre jobban fókuszáló reklámokra szeretnénk elkölteni." - nyilatkozta Janice Gaub a Drugstore.com marketing részlegének elnöke.
A reklámok visszaesésének másik oka, hogy több, eddig nagy hirdető bezárta kapuit. Így járt a Boo.com, és a Walt Disney Toysmart.com kikötője is.

Megint mások úgy döntöttek, hogy az ünnepek idejére szövetkeznek egymással. (pl. Amazon.com Inc. + Toys "R" Us Inc.) Az e-kereskedelemmel foglalkozó cégek elfordulása reklámüzlettől valójában nem meglepő. Több kikötő már tavaly beszüntette a televíziós, és az egyéb drága, offline médiában való reklámozást.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások