Árbotrány az Amazon.com-on

Árbotrány az Amazon.com-on

2000. szeptember 29. 18:35, Péntek
Az online vásárlók nem arról híresek, hogy be lehetne csapni őket. Az Amazon.com sem győzte a bocsánatkérő leveleket, és az árvisszatérítéseket szétküldeni, hogy kiengesztelje a dühös vevőket.

Az Amazon.com vásárlói hamar rájöttek, hogy néhányuknak magasabb áron adták el ugyanazt a terméket, amit mások olcsóbban kaphattak meg ugyanott. A problémát okozó "véletlenszerű árképzés" (random-pricing) fedőnevű tesztsorozatot az Amazon.com azonnal felfüggesztette.

Az Amazon.com tagadta azokat a vádakat, melyek szerint a váltakozó árakat a felhasználókról gyűjtött adatbázisban szereplő információk alapján számították volna ki.

Az adatok között szerepelhet a vásárló címe, és hogy mit és mennyiért vásárolt az Amazon.com kikötőn.

"Soha nem kísérleteztünk, és nem is fogunk kísérletezni olyan árrendszerrel, mely a vásárlóinkról összegyűjtött demográfiai adatokat veszi alapul." - nyilatkozta Jeff Bezos, alapító.

Az úgynevezett "dinamikus árrendszer" lényege, hogy egy termék árát az adott vásárló bevételei, vásárlási szokásai alapján állapítják meg. Ehhez hasonló stratégiával dolgoznak az áruházláncok, hiszen a gazdagabb területen fekvő bevásárlóközpontjaikban sokkal magasabb árrést alkalmaznak, mint a szegényebb részeken található kisboltokban.

Az Amazon.com 6896 vásárlónak átlagosan 3 dollárnyi összeget térített vissza.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások