Robotautók - előnybe került Kína?

Robotautók - előnybe került Kína?

2018. április 17. 08:58, Kedd
Nem Németország és az Amerikai Egyesült Államok vannak lépéselőnyben a területen.

Ferdinand Dudenhöffer duisburgi gazdasági professzor szerint az önállóan közlekedő gépkocsiknál az igazi versenyhelyzet Kínának köszönhetően valósul meg. A szakembernek meggyőződése, hogy a kínaiak egy idő le fogják hagyni a világ többi részét az autonóm vezetés kérdésében. A német járműgyártók viszonylag azonos szinten állnak, míg az USA-ban a Google a szoftverek tekintetében meghatározónak számít, mert a rendszereivel felszerelt autók már kereken 500 millió kilométert tettek meg és csak minden 9000. kilométernél volt szükség emberi beavatkozásra.

Dudenhöffer rámutatott, hogy az ázsiai állam több területen is egyformán erős, ráadásul további előnyt jelenthet a számára, hogy 2025-re be akarja vezetni az 5G szabványt. Kína komoly játékos az elektromos önvezető autók piacán. A Baidu számos nyugat-európai és amerikai céggel működik együtt: az IBM-mel, a Microsofttal és sok helyi társasággal közösen egy autonóm vezetési platformon dolgoznak, amelyet gyorsan elérhetővé akarnak tenni. A Forddal közösen lézerradarok fejlesztésébe fektettek be, de partnerei közé bekerült a Bosch is, továbbá szoftverek terén együttműködnek a BlackBerry vállalattal.

Az Alibaba minden térkép- és mozgási adatot össze szeretne kötni és kielemezni, hogy az önállóan közlekedő gépkocsik utasainak árucikkeket és szolgáltatásokat adhasson el, míg a Didi kínai taxiszolgálat saját autonóm járműflottát építene ki. Bár tavaly az autóipari szabadalmak 38 százalékát német gyártók, elsősorban az Audi és a Volkswagen nyújtották be, de a szakember szerint a szabadalmak száma semmit sem árul el a valód helyzetről. A sok szabadalom csupán felébresztette a piaci szereplőket, de ettől még nem kerültek kedvező pozícióba.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban