Rossz üzlet az Internetről vásárolni Angliában

Rossz üzlet az Internetről vásárolni Angliában

2000. október 12. 22:11, Csütörtök
"Az Internetes vásárlás lassú, drága és rengeteg problémával kerülhetünk szembe." - állítja az angol Trading Standards Institute. A felmérést csütörtökön tették közzé.

Az intézet kutatói összesen 102 céget vizsgáltak meg, oly módon, hogy próbaképpen termékeket vásároltak az Internetes kikötőkön. Ez a felmérés a legnagyobb, és a legátfogóbb azok közül, amiket eddig Angliában elvégeztek. Az eredmények meglepőek és sokkolóak. Az ember joggal teszi fel magának a kérdést, hogyha az angolok ennyire rosszul vizsgáztak, mi lehet a helyzet nálunk?

A megrendelések 38 százaléka nem érkezett meg időben, 17 százalékukat pedig egyáltalán nem kapták kézhez.

"Még mindig sok olyan Internetes kereskedő van, aki nincs tisztában a vásárlókkal szemben vállalt kötelezettségeivel, esetleg, ami rosszabb, hogy nem érdekli az egész." - mondta az intézet vezetője Allan Charlesworth.

Probléma van bőven. Az országos virágküldő szolgálat például "elfelejtette" kikézbesíteni a megrendelt csokrot, de a pénzt természetesen elrakta. Egy másik cég körülbelül 4000 forintnak megfelelő összeget (15 dollár) számlázott ki azért, mert 25 kilométerre kellett egy egeret elszállítaniuk.

A felmérésből az is kiderült, hogy a tesztelt kikötők 25 százaléka semmilyen biztonsági rendszert nem használ, tehát a vásárlók adatai, hitelkártyaszámai, stb. a hackerek számára könnyen hozzáférhetők.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások