2018. augusztus 30. 07:30, Csütörtök
Egy 5000 hotelt birtokló kínai cég 130 millió vendégének összes adata - mintegy 140 GB - megvehető pár millió forintért. Övék az Ibis, a Novotel és a Mercure márka is.
Egy hacker személyes adatokat kínál eladásra: egy kínai webplatformon 8 bitcoint, vagyis körülbelül 48 500 eurót
kérnek el a Huazhu Hotels Group 130 millió vendégének személyes információiért. A hotellánc összesen 13 szállodai márkát üzemeltet, amelyekhez 1119 kínai városban 5162 hotel tartozik. Az ajánlatot biztonsági cégek munkatársai fedezték fel. A fájlcsomaghoz mellékelt leírás alapján összesen 141,5 gigabájt adatról van szó. A kínált információk között vannak személyigazolványok számai, mobiltelefonszámok, e-mail címek, bejelentkezési adatok, nevek, címek, születési időpontok és hitelkártya-számok.
A Huazhu Hotels Group márkái közé tartozik a Hanting Hotel, a Grand Mercure, a Joye, a Manxin, a Novotel, a Mercure, a CitiGo, az Orange, az All Season, a Starway, az Ibis, az Elan és a Haiyou. A csoport a Weibo rendszerében nyilvánosságra hozott egy közleményt, amelyben az szerepel, hogy még vizsgálja az adatkiszivárgást és az esetről tájékoztatta a helyi hatóságokat. A Zibao nevű biztonsági vállalat a kínai újságokkal azt közölte, hogy az adatokat ellenőrizték. A lopásra augusztusban került sor és a Huazhu munkatársai hibát követtek el, amikor az adatbázisok másolatait egy GitHub-fiókba töltötték fel.