Az iPhone-használók fele nem ismeri készülékét

Az iPhone-használók fele nem ismeri készülékét

2019. július 9. 06:29, Kedd
Egy felmérés borzasztó adatokat közölt, sokan hiszik azt, hogy már 5G-telefonjuk van.

Meglehetősen érdekes (és egyben elszomorító) felmérés jelent meg a napokban egy, a felújított (sok esetben javított) okostelefonok forgalmazására fókuszáló amerikai portálon. Ebből megtudjuk, hogy a felhasználók jó része nincs tisztában készüléke pontos típusával, valamint annak főbb jellemzőivel.

A cég saját oldalán közzétett felmérésből kiderül például, hogy bár a valamilyen Galaxy-zászlóshajót birtokló vásárlók nagy hányada (nagyjából 70 százaléka) ismeri a telefon pontos típusát, a legtöbb iPhone viszonylatában ez már csak 50 százalék körül, illetve ez alatt van. Az iPhone 8 esetében például a válaszadók mindössze 45 százaléka tudta megnevezni a hivatalos típusnevet, míg az iPhone XR kapcsán ez az arány 44 százalék.


Ez már önmagában szomorú, viszont megjegyzik, hogy a résztvevők durván egyharmada vélte úgy, hogy már 5G-telefont birtokol, ami viszont eleve lehetetlen, hiszen az ötödik generációs mobiltechnológiát támogató készülékek aránya idén még mindössze 1 százalék alatti. A tengerentúlon az AT&T hálózatát használó iPhone-osok csaknem fele, 47 százaléka van meggyőződve erről, amiben viszont a szolgáltató is ludas, hiszen a 4G LTE-Advanced technológiára épülő hálózatnak az 5G Evolution nevet adták – ami viszont jól mutatja, hogy a tisztelt vásárlókkal szinte mindent meg lehet etetni.

Az Apple ráadásul 2020-ig nem dob piacra 5G-kompatibilis megoldást, ez azonban nem nagyon zavarta a válaszadókat – más kérdés, hogy ebben a tekintetben a másik oldalon sem állunk nagyon jól, hiszen 48 százalék vélte úgy, hogy Samsung-telefonja már szintén támogatja az új szabványt. Eközben azonban az egyéb jellemzőkön is igyekeztek végigfutni, így kiderült, hogy a Galaxy S7, S8 és S9 típusok tulajdonosainak csak 40 százaléka tudja, hogy a vezetéknélküli töltés lehetősége rendelkezésre áll, viszont miközben az iPhone X, XR, illetve XS esetében a vízálló burkolatról 50 százalék tudott, az NFC támogatását alig 14 százalék jelezte helyesen – ez arra utal, hogy a burkolat a széles tömegek számára jóval fontosabb szempont, mint az érintésnélküli fizetés opciója.

Az anyagból megtudjuk azt is, hogy az amerikai felhasználók fele váltott új telefonra az elmúlt 1 év során, ezek egyharmada azért, mert előző telefonja tönkrement, további 26 százalék pedig egyszerűen gyorsabb típusra vágyott. 68 százalék nem észlelt semmilyen különbséget a vadonatúj és felújított (refurbished) példányok között, bár a válaszadók alig 6 százaléka ismerte el, hogy felújított példányt használ.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások