Független szervizek - nehéz feltételek mellett javíthatók az Apple készülékei

Független szervizek - nehéz feltételek mellett javíthatók az Apple készülékei

2020. február 9. 12:09, Vasárnap
A kaliforniai céggel szerződő független szervizek nincsenek könnyű helyzetben.

Az Apple által tavaly augusztusban bejelentett Independent Repair Provider (IRP) nevű program lehetővé teszi az eredeti pótalkatrészek és eszközök segítségével a különböző termékek javítását. Most a Motherboard IT-portál birtokába jutottak olyan szerződések, amelyekből kiderült, hogy a független szervizeknek valójában milyen feltételek mellett kell dolgozniuk. A követelmények - különösen a kisebb vállalkozások számára - nehezen teljesíthetők.

Az IRP-ben résztvevő partnercégeknek bármikor számítaniuk kell az Apple munkatársai által elvégzett ellenőrzésekre, amelyek célja többek között az engedély nélkül felhasznált és nem az Apple kínálatából származó alkatrészek kiszűrése. Amennyiben az ellenőrök találnak ilyen modult, akkor a társaság esetenként akár 1000 dolláros pénzbüntetést is kiszabhat. Tilos továbbá az utángyártott vagy a harmadik féltől származó pótalkatrészek felhasználása.

Ha egy vállalat kiválik a projektből, akkor az Apple utána még öt évig fenntartja magának a jogot, hogy ellenőrizhesse. Az eljárás részét képezi a dolgozók kikérdezése is. A társaság elvárja azt is, hogy a partnercégek információkat (neveket, címeket, telefonszámokat stb.) adjanak ki az ügyfeleikről. Az Electronic Frontier Foundation egyik ügyvédje közölte, hogy a vizsgált szerződés betartása rendkívül megterhelő a partnerszerződést kötött vállalkozások számára.

Az Apple 2017 júniusában jelezte, hogy nyit a szervizek felé , amelyek megkaphatták például az eltört iPhone-kijelzők javítására szolgáló különleges gépeket.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások